37. tanév, szorgalmi időszak
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról
Fórum Navigátor
Bagolykő Mágustanoda Fórum - összes hozzászólása (196927 darab)

Oldalak: « 1 2 ... 6491 ... 6499 6500 [6501] 6502 6503 ... 6511 ... 6564 6565 » Le
Eördögh Lars Tobias
INAKTÍV


Eat the rude | bloodhound
RPG hsz: 287
Összes hsz: 3461
Írta: 2019. október 24. 11:14 Ugrás a poszthoz

nem is rossz ötlet Rolleyes jól fog menni az almás sütimhez Grin
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:17 Ugrás a poszthoz

Kiegészítő háttértörténelem


A Sötét Nagyúr ’Első rémuralma’, avagy a Terror évei


Az időszak 1970 és 1981 közé tehető, amikor a Voldemort néven ismert, radikális nézeteket valló sötétmágus először megjelent a köztudatban. A ’70-es években több radikális – többnyire aranyvérű – varázsló csatlakozott az általa indított mozgalomhoz. Legközelebbi és leghűbb követőinek körét „Halálfalók”-ként ismerték. Veszélyes és erőszakkal teli éra ez, Voldemort évről évre egyre nagyobb befolyást tudhatott magának a varázslóvilágban. Az utólagosan folytatott perek során kiderült, hogy ezt a szerfelett nagy hatalmat a politikában számos minisztériumi alkalmazotton végrehajtott Imperius átoknak köszönhette. Kezdetben csupán gyanús eltűnések keltették fel az aurorok és varázslók figyelmét, ám ezeket hamarosan egyre nyíltabbá váló merényletek követték, melyeknek áldozatai muglik és/vagy mugli származású varázslók, varázslócsaládok voltak. A szélsőséges csoport valódi befolyása akkor bizonyosodott be teljes egészében, amikor megjelent az ún. Sötét Jegy, mint általános jelzés, amely minden, a halálfalók által elkövetett kivégzést volt hivatott hirdetni. A társadalmi viszonyok labilissá és ingataggá váltak, soha senki nem lehetett biztos abban, hogy a közvetlen környezetében ki tartozik a Sötét Nagyúr követői közé; ez a bizonytalanság és bizalmatlanság adta a Voldemort vezette diktatúra alapját, valamint ez volt az, amely évekig meggátolta annak megdöntését – egy kompetens és a halálfalók ellen ténylegesen fellépni képes szövetség megalakulását.
A radikális erők ellen harcoló aurorok engedélyt kaptak a halálfalók módszereihez hasonló drasztikus módszerek és varázslatok (ide tartoznak a főbenjárók is) alkalmazására, a minisztériummal való előzetes egyeztetés nélkül is. Ennek köszönhetően olyan hírhedt halálfalókat is sikerült az Azkaban falai közé juttatni, mint Evan Rosier vagy Igor Karkaroff.

1981. október 31. – Voldemort önkezével kívánt végezni az ellenállóként is ismert Lily és James Potterrel, valamint gyermekükkel. A szülők életüket vesztették, ám a csecsemőre kimondott halálos átok visszaszállt rá, véget vetve az ’Első Rémuralom’ korszakának. Ezt követően a Varázsbűn-üldözési Főosztály hajtóvadászatot indított a vezetőjük nélkül maradt halálfalók ellen – az intézkedéseknek hála több egykori követőt sikerrel életfogytiglani börtönbüntetésre, illetve dementor általi kivégzése ítéltek. A megmenekült halálfalók száma ismeretlen, vannak, akiket máig köröznek.

Magyarországi vonatkozások

Mint más európai országokban, Magyarországon is követőkre találtak a voldemorti eszmék. Németországgal és Oroszországgal ellentétben, ahol rengeteg önálló csoportosulás jött létre, a magyar varázslók többsége az angliai főáramlathoz csatlakozott, így az országban a környező területekhez képest elhanyagolható mennyiségű bűncselekmény történt Voldemort uralmának égisze alatt. Ettől függetlenül hazánkban is komoly veszteségeket szült az angol radikális mágusok térnyerése.

Született néhány kísérlet a hazai szerveződésre is, ezek közül kettő számottevőt ismer a mai auror-kriminalisztika; ezek között időszakonként hol lazább, hol szorosabb együttműködés volt:
  1. A Császár Andor vezette „a Repülő Halál Rendje”, röviden „a Rend” (megj.: Voldemort nevének jelentése „repülő halál”) – Főként a fővárosban és vonzáskörzetében működött, de támogatóik között tudhattak több vidéki aranyvérű családot. Tevékenységeik közé a gyilkosságon, zsaroláson és kínzáson kívül a toborzás is hozzátartozott; a Rend számos halálfalót gyűjtött össze, akik később az angol erőkhöz csatlakoztak. A csoport különösen hírhedt volt, mivel vezetőik (köztük Császár) igen karizmatikus személyiségek voltak, így könnyen meggyőzhették azokat is, akik alapvetően nem értettek volna teljesen egyet a voldemorti eszmékkel. Főként aranyvérű fiatalokat toboroztak, de alkalmanként tehetséges félvéreket is maguk közé vettek. 1980-ban egy auror sikeresen beépült a szervezetbe, így sikerült leleplezni annak tagjait. Beszélik, hogy vannak varázslók, akik napjainkban is a Rend kódexe szerint élnek.
     
  2. A Szigethy Örs által alapított és vezetett csoport kevésbé nagy hírnévre tett szert, ám közel olyan romboló hatással volt a magyar varázslótársadalomra, mint a Rend. Míg az előbbi csoportnak szüksége volt bizonyos fokú nyilvánosságra, hogy a csatlakozni kívánó varázslók felvehessék velük a kapcsolatot, addig Szigethynek és körének fő profilja a muglik és sárvérű máguscsaládok ellen elkövetett merényletek voltak, amely diszkréciót igényelt. Ennek a csoportosulásnak inkább az aurorok körében van nagyobb híre, ellentétben az évek során urbán legendává vált „Repülő Halál Rendjével”. 1977-ben érték tetten őket egy mugli család kivégzése közben, az auroroknak a letartóztatást követő vallatások során minden tagot sikerült leleplezni.

Az 1981-es Bukás után a parányi ország megfelelő búvóhelyül szolgált a menekülő halálfalók számára, akik közül többen itt rejtőztek el vagy telepedtek le. Senki sem tudja pontosan, hogy hányan választották Magyarországot az angliai kudarc után, ehhez mérten arról sincs tudomásunk, hogy a magyar auroroknak sikerült-e mindenkit egytől-egyig leleplezni közülük.

Híres magyar halálfalók
  • Császár Andor (1932−1981) : A Nemzetközi Máguskapcsolatok Főosztályának vezetője 1967 és 1980 között. Befolyásos politikusként volt ismert, a „Rend” leleplezéséig úgy élt a köztudatban, mint az a személy, akinek Magyarország látszólagos békéjét köszönhetjük. Ő maga nem hajtott végre egyetlen gyilkosságot sem, ám a szervezet feje és szellemi atyja kétségtelenül ő volt. Közismerten jól értett a legilimenciához és az illúziómágiákhoz. Elfogása után a Zengőbarlang Mecseki Fegyintézetbe került, ahol egy év rabság után öngyilkosságot követett el. Az utókor „Voldemort magyarországi helytartójaként” is ismeri.
  • Bodnár Péter (1924−1998) : A kevés magyar félvér halálfaló egyike, roma származású férfi, fő specialitása a melodimágia igézői ága volt. Szigethy köréhez tartozott, de az aurorok már 1975-ben, a csoport lelepleződése előtt elfogták. Kevésbé súlyosnak ítélt bűnei miatt 20 év letöltendőt kapott, 1995-ban szabadult, azonban a börtönben töltött évek legyengítették a szervezetét, 1998-ban elhunyt.
  • Győrffy Csongor, a „Vándor” (1942− ) : Győrffy becenevét nem arról kapta, hogy szeretett jókat túrázni a Mátrában, hanem előszeretettel „vándorolt” egyik ember személyiségéből a másikba. Metamorf mágusként először elrabolta a kiszemelt célpontot, majd a helyébe lépett. Császár Andor jobbkezeként tartotta számon a korabeli auror hírszerzés. Sosem kapták el. Fia, Reissner Teodor, szintén hírhedt bűnöző, aki többrendbeli gyilkosságért épp büntetését tölti a ZMF-ben.
  • Kárpáthy Boldizsár, „az Építész” (1934− ) : Mindkét csoportnak dolgozott, jól képzett terromágusként „az Építész” alakította ki az országban működő támaszpontokat és földalatti rejtekhelyeket. Elmondások szerint Gulyás Imre és József Lídia ZMF-ből való szökésében is közreműködött, ám ezt soha semmilyen hivatalos szerv nem erősítette meg. Sosem kaptál el.
  • Lang Norbert (1926−1979) : Magyar származású, Angliában elhíresült halálfaló, neki köszönhetően Voldemort erői egy magyar mennydörgővel gazdagodtak, mivel Lang csatlakozása előtt sárkánygondozóként és –idomárként tevékenykedett. Betegesen vonzódott a sárkányokhoz, a feljegyzések szerint saját magát is annak tartotta, emiatt még halálfaló társai is ódzkodtak a társaságától. Csúf tréfája az életnek, hogy saját megvadult sárkánya végzett vele 53 évesen.
  • Szigethy Örs (1948−1977) : Egy alföldi aranyvérű máguscsalád elsőszülött fia, akihez már a kezdeti angliai mozgolódások idején eljutott Voldemort és a halálfalók híre. Nem karizmájával, hanem átlagon felüli mágikus képességeivel gyűjtötte maga köré kegyeltjeit. Hydromágusként kedvenc módszere az ellenfél vérének és testének felforralása volt. Az aurorok érkezésekor ellenállást tanúsított, a helyszínen életét vesztette.
  • Vadász Erik, „a Sebhelyes” (1936−1977) : Szigethy körének egyik belső tagja, leghíresebb bűntette egy mugli iskola megtámadása, melynek során tizenkét gyermek és négy tanár vesztette életét. Becenevét az arcát átszelő hegről kapta, amit pletykák szerint fiatal korában egy dühös vélától szerzett, aki megharagudott rá. A szégyen miatt, hogy egy nő így megsebezte egész életére, különösen agresszívvé vált, ha valaki sokáig nézte a sebhelyet, a megemlítése pedig főbenjáró bűn volt a szemében. Kiemelkedő mágikus képességei mellett a varázstalan közelharcban is jól boldogult. Az aurorok érkezésekor ellenállást tanúsított, a helyszínen életét vesztette.
  • Weisz Nándor (1934−1982) és Weisz Ráhel (1936−1982) : Hírhedt házaspár, mindketten még fiatalon a második világháborúban, a mágikus képességeik felébredése előtt megjárták a német haláltábort. Az ott megtapasztaltak miatt az összes ismert magyar halálfaló közül talán ők gyűlölték legjobban a muglikat. Közismerten csak szőke és kék szemű áldozatokat szedtek, a gyilkosság után pedig a haláltáborok jelzéseihez hasonló billogot égettek az áldozatok testébe. Amikor az aurorok 1982-ben elkapták őket, mindketten elharapták a fogukba rejtett méregkapszulát, mely azonnali halált okozott. Később, mikor felfedezték a búvóhelyüket, a hatóságok találtak néhány feljegyzést – ezek szerint előre eltervezték, hogy ha életük kezdeti szakaszát börtönben kellett eltölteniük, nem akarnak ismét rabságban sínylődni, inkább a halált választják.


A köztes évek (1981-1990)


A Voldemort bukása utáni évek a hajdani követők és halálfaló szimpatizánsok felkutatásával, bebörtönzésével telt. A hatóságok nem csak magánszemélyeket, hanem teljes vállalkozásokat lepleztek le, több máguscégről és csoportról is napvilágra került, hogy segítették a halálfalók tevékenységeit – ki varázstárgyakkal, ki gyógynövényekkel és bájitalokkal.

Az életben maradt követőket nem csupán Nagy-Britanniában, hanem világszerte keresték, Voldemort halálfalóinak belső körére nemzetközi körözést adtak ki: arcuk mindenhol ott volt a varázslófalvak utcáin – sőt, hogy a muglik világában se tudjanak könnyedén elrejtőzni, nevüket és arcukat kiadták a varázstalan hatóságoknak is. Gyakorlatilag a muglikapcsolatokért felelős szakemberek a varázsvilág privát információit kiszűrve vetették fel a halálfalók adatait a mugli nyilvántartásokba.

Magyarországon ezekben az években a hazai csoportok megmaradt tagjain kívül számos Angliából menekülő halálfalót tartóztattak le és szolgáltattak át a brit auroroknak.


A Sötét Nagyúr visszatérése, a „Második Varázsló Háború”

Bár több különös esemény is megelőzte, Voldemort visszatérésére ténylegesen 1995-ben derült fény. Albus Dumbledore ugyan könnyedén ráfordította a közvélemény figyelmét az elmúlt időszak különös eltűnéseire és eseteire, Cornelius Caramel, a brit Mágiaügyi Minisztérium feje nem tett konkrét lépéseket a felkészülésre. Néhány, az első rémuralom időszakát túlélő varázsló ismét összefogott, a szövetség pedig a Főnix Rendje néven került a köztudatba. (Egyes feljegyzések szerint már az 1970-től ’81-ig tartó időszakban is jelen voltak, de pusztán az 1995-től kezdődő három éves működésük nyilvántartható.)
A támadások és a varázslóeltűnések megszaporodtak, ám a minisztériumot csupán Voldemort személyes megjelenése sarkallta cselekvésre, amelyre 1996 júniusában került sor egy Albus Dumbledore ellen vívott küzdelem keretében.

Voldemort visszatérésével megkezdődött a „második háború”; az addig diszkrét és titokban folytatott támadások egyre drasztikusabbá váltak: több Angliában pusztító természeti katasztrófáért Voldemort elemista halálfalóit tették felelőssé, emellett az angol radikális erőknek időközben sikerült maguk mellé állítaniuk a dementorokat és az óriásokat.

1998. május 2. – A végső ütközetre a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola területén került sor, melynek során Harry Potter (az a Harry Potter, akiről e csata előtt tizenhét évvel visszapattant a halálvarázs, ezzel Voldemort első bukását okozva) legyőzte a radikális mágusok csoportjának vezetőjét, véget vetve a „második háborúnak”.

Magyar vonatkozások

Az országban sikeresen elrejtőzött halálfalók már 1995 előtt tudomást szereztek vezetőjük visszatértéről, így az akkor még felkészületlen aurorok nem deríthettek fényt a kilétükre a hopp-hálózaton észlelt mozgások alapján. Azon információk, melyeket utóbb sikerült felfejteniük a szakembereknek és –mágusoknak, arról árulkodnak, hogy a követők nagy hányada az angol csapatokhoz csatlakozott/tért vissza. A visszatérés évei nem voltak jelentős befolyással a hazai bűncselekményekre. Ennek oka talán az időhiány lehet; négy-öt év nem bizonyult elégnek egy stabilan működő szervezet felállítására, ezúttal pedig olyan karizmatikus nevek sem segítették a voldemorti eszmék térnyerését, mint amilyen annak idején Császár volt.


Révész Kornél munkája
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:19 Ugrás a poszthoz

ÖSZTÖNDÍJAK ÉS KÖLTSÉGEK

Ezek szerepjátékosan megjelenő, játékot színesítő adatok csupán, amik a karakterek életében merülnek fel.


A költségek tanévenként értendőek:

Alapdíj: 40 galleon 10 sarló 20 knút (67.250 forint)
Művészeti oktatás: 10 galleon 4 sarló (16.938 forint)
Sportkör (kviddics): 10 galleon 4 sarló (16.938 forint)
Szakkör (bármi, ami nem zárul vizsgával): 12 galleon (19.860 forint)
Étkezés: 36 galleon (59.580 forint)
Szállás: 24 galleon (39.720 forint)
Utazás: 4 galleon (6.620 forint) (Két utazás van benne az év eleje és vége, Budanekeresd - Bogolyfalva)

Összesen (csak a kötelezők): 104 galleon 10 sarló 20 knút (173.170 forint) (Alap oktatás, szállás, étkezés, utazás)

Fizetni lehet egy összegben, negyedévenként és havonta is.

Tankönyv költség: Minden diáknak tantárgyaktól függ.

Egyenruha (talár (2 db), blúz/ing (3 db), szoknya/nadrág (3 db), nyakkendő (1 db) (téli és nyári viselet)): 10 galleon (16.550 forint)/tanév


Ösztöndíjak:

Ezek szerepjátékosan megjelenő, játékot színesítő adatok csupán, amik a karakterek életében merülnek fel.



Szociális ösztöndíj - az alapköltség 100%-át fedezi

Feltételek:
  • Az egy főre jutó költség nem haladja meg a havi 25 galleont.
  • A tanuló átlaga tanévenként minimum 3,1
  • Három vagy több gyermek a családban, a diákok átlaga 3,1 feletti
  • Fél vagy teljes árva

Sport ösztöndíj - az alapköltség 75%-át, a Sportköltségek 100%-át fedezi

Feltételek:
  • Kviddics tagság legalább egy tanéve
  • 3,5 feletti átlag
  • Legalább egy meccsen való részvétel
  • Speciális eset: Bajnokságon való részvétel

Tanulmányi ösztöndíj - az alapköltség 100%-át fedezi

Feltételek:
  • Egy tanuló egymás után maximum három félévben veheti igénybe
  • Minimum 4,2-es átlaggal
  • Egy házból maximum tíz (az iskolából maximum 40) diák veheti igénybe
  • Tanári tanács ajánlásával

Közösségi ösztöndíj - az alap költség 65%-át, a szakkörök 100%-át fedezi

Feltételek:
  • A közösség életében való aktív részvétel
  • A fiatalabb diákok mentorálása, segítése
  • Szakköri tevékenység (minimum egy szakkör)
  • HV-HVH közös ajánlásával

Ösztöndíj programok:


I. Állatgondozói ösztöndíj
Mivel nagyon sok varázslatos és kevésbé varázslatos állat él világunkban, akik törődésre és gondoskodásra vágynak, ezért azon diákok, akik különösen nagy érdeklődéssel vannak az állatok iránt és szívüket-lelküket adják értük időt és energiát nem sajnálva, tehát valamelyik állatgondozói parkban tevékenykednek valamilyen úton-módon részesülhetnek ebben az ösztöndíjban, amely addig jár minden tanévre, ameddig az állatokkal való foglalkozás az iskola mellett fennálló tevékenységként jelen van.
Részesülhet belőle: évfolyamonként 4 diák
Ösztöndíj összege: Tanulmányaik 90%-át fedezi az ösztöndíj

II. Kiemelkedő tehetség program
Mivel nem csak a sport támogatás fontos, persze az sem elhanyagolható, így minden más ágban tehetséges boszorkányok és varázslók segítése a tanulmányai során.
 - Kiemelkedően ügyes pálcaforgató
 - Kiemelkedően jó bájitalfőző
 - Kiemelkedően jól ért a növényekhez
 - egyéb különleges tehetség ösztöndíj

Részesülhet belőle: Bármely rászoruló diák, teljes tanulási ideje alatt - Évfolyamonként 8 diák - szükséges tanulmányi eredmény: azon tantárgyból, amelyből kiemelkedően jó minimum 4 egész.
Ösztöndíj összege: 90%-át fedezi a tanulmánnyal járó teljes összköltségnek.
 

III. Művészeti ösztöndíj
Minden olyan diák számára, aki kiemelkedően tehetséges rajzos, táncos, festő, hangszerművész járhatna. Ebben mondjuk a melodimágia tanár - hangszer - és a művészetek tanár együttesen dönthetnének, hogy ki érdemli meg, és ki nem. Persze szociális helyzetet figyelembe véve.
Létszám: művészeti áganként maximum 7 fő
Összeg: Tanulmányainak 90%-át fedezi, továbbá a művészeti oktatással járó minden plusz költség 100%-át.

Egy diák egyszerre csak egy ösztöndíjat birtokolhat az I., II. és III. típusúból!

IV. Várffy-Zoller Róbert Ösztöndíj
  • Az ösztöndíjban részesülők köréről Várffy-Zoller Róbert dönt.
  • Más ösztöndíjjal együtt is elnyerhető.
  • Időtartama 2 év, az alapképzés 4-5. évfolyamára jár; további 2 évre meghosszabbítható, ha az ösztöndíjas teljesítménye megfelelő és a Bagolykő Mágustanoda mesterképzésén folytatja tanulmányait.
  • Az ösztöndíj rendszeres, havi szintű anyagi juttatást biztosít.
  • Az ösztöndíjasoknak minden évben díjmentesen lehetőségük nyílik egy egy hónapos külföldi tanulmányút eltöltésére az érdeklődési területüknek megfelelő helyen, továbbá rendszeresen részt vehetnek szakmai kirándulásokon, és természetesen konzultálhatnak Várffy-Zoller Róberttel.
  • Egyszerre legfeljebb 3 meg 3 személy birtokolhatja. (3 alapképzéses, 3 mestertanonc)

Speciális ösztöndíjak:

Bánffy-ösztöndíj elemi mágusok részére

Az ösztöndíjat csak a tehetséggondozó programban résztvevő elemi mágusok nyerik el arra az időre, amíg a képességhasználatot tanulják. Ez alatt az idő alatt az ösztöndíj fedezi az alapdíjat, a szállást, az utazást és az étkezést. Pályázni nem kell, automatikusan odaítélődik minden elemi mágus tanoncnak tanulmányai kezdetekor, ám le lehet mondani róla, ha valaki úgy véli, nincs rá szüksége. Más ösztöndíjjal együtt is igénybe vehető.


Köreműködők:
Alexandra Rachel Hanna Flaviu
Bánffy Albert Tamás
Maja Bojarska
Neviczky Eszter
Várffy-Zoller Róbert
Utoljára módosította:Farkasházy Rudolf, 2023. december 3. 08:46
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Emma Renae Weißling
KARANTÉN


Kismadár 2.1
RPG hsz: 95
Összes hsz: 870
Írta: 2019. október 24. 11:22 Ugrás a poszthoz

Micsoda remek párosítás *-* most megkívántqm én is xD
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:23 Ugrás a poszthoz

Hogy működik az oldal?


Hová csöppentem?

A Bagolykő Mágustanoda olyan internetes klub és oldal, ahol a felhasználók (nálunk álmodóknak hívják őket) egy általuk kitalált karaktert, egy varázslót alakíthatnak. A Bagolykő egy iskola, ahová te, amikor regisztráltál, választottál magadnak egy mágusnevet, így létrehoztad karakteredet. Ő majd ebben a suliban éli az életét, tanul, ismerkedik, beszélget az iskolatársaival, órára jár, kalandokba és kalamajkákba keveredik, stb.

Mit lehet itt csinálni?

Sok lehetőség közül választhatsz. Ha érdekes dolgokról szeretnél olvasni, tanulni, esetleg magad is alkotnál, és egy olyan helyre vágysz, ahol pontokat szerezve versenyezhetsz vállt vállnak vetve társaiddal mások ellen, a tanulmányi rendszer áll szolgálatodra.
Különböző egyszerű fórumos játékban szórakozhatsz képekkel, szavakkal, fejtörőkkel más taggal együtt a Játékok alfórumban.
Fórumunkon végigjátszhatod az általad kitalált karakter életét, megismerhetsz más varázslótanoncokat, tanárokat és különleges lényeket, akikkel összebarátkozhatsz. Kalandokba keveredhetsz, tanórákra vagy kirándulásokra járhatsz, a saját és játszótársa(i)d fantáziájára bízva, mi történik megálmodott karaktereddel.
A legfontosabb pedig, hogy a többi taggal cseveghetsz, ismerkedhetsz, játszhatsz, barátokra tehetsz szert. Szívesen látunk a fórumon csevegőinkben, szívesen levelezünk veled a bagolypostán, de akár élő találkozókra és a minden évben megrendezett nyári táborba is eljöhetsz velünk!

Kérdésem van!

Ha nem értesz valamit, kérdésed akad, vagy bővebben szeretnél tudni valamiről, bátran írj a Kérdések és válaszok nevű témába, vagy hagyj üzenetet a Navigátoroknak (a tagok nevét és profiljukat a Az iskoláról menüpontban találod alul).
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:26 Ugrás a poszthoz

A szerepjáték


A fórum

Az oldalon való tevékenységed nem csak a tanulásban merül ki. Ez egy szerepjátékos oldal, a szerepjáték pedig a Fórumon zajlik. Az oldal tagjai főként itt töltik az idejüket. Nem csupán szerepjátékra, csevegésre is sok téma áll rendelkezésünkre.
A fórum alfórumokból áll, az alfórumokban topicok (más néven témák) helyezkednek el. Ezekbe tudnak hozzászólásokat írni a tagok. Általában minden topic legelső hozzászólása egy leíró hozzászólás, amelyben elolvashatod, mit tudsz csinálni az adott topicban (ha ez egy csevegő téma), vagy hogy milyen a környezet (ha ez egy szerepjátékos helyszín).
Kétféle lehet egy topic: álmodói vagy szerepjátékos. Listát róluk ide kattintva találsz.
Az álmodói témákban te magad cseveghetsz. A megfelelő topicban a megfelelő dolgokkal kapcsolatban lehet írni. A szerepjátékos topicokban az általad alakított karakteré a terep, az ő életének eseményeit játszhatod.
Ha bővebben szeretnél olvasni a fórum témáiról, kattints ide!


Hogyan kell szerepjátszani?

A szerepjáték alapvetően egy nagy regény írása rengeteg személy által. Tehát a történet több szálon fut, sok szereplője van és a szereplők mögött mind-mind áll egy álmodó, aki úgymond "irányítja" őket.

Sok-sok szerepjátékos helyszín létezik, mégpedig azért, hogy ott a felhasználók elmesélhessék karakterük történetét hozzászólások formájában. Mivel ez egy iskola, főként iskolai helyszíneket (tantermek, folyosók, klubhelyiség) találhatsz, de sok meglepő varázslatos helyen is játszhatsz a Bagolykő kastélyában és udvarában, de akár a szomszédos Bogolyfalva faluban, vagy Magyarország más településein és külföldön is.

Az általad regisztrált karaktert olyannak álmodod meg, amilyennek szeretnéd, csak az a lényeg, hogyha játszol vele, az adott jellemnek megfelelően viselkedjen! Lehet egoista vagy félénk, szende vagy csalafinta, buta vagy eszes, lényeg, hogy maradj mindig az adott figurában, amikor megeleveníted egy-egy játékban. Megtervezheted olyannak, hogy hasonlítson hozzád, álmodóhoz, de lehet teljesen különböző tőled. Ezzel a megálmodott karakterrel játszhatod el az iskolában a vele történő dolgokat. Eljátszhatsz egy ismerkedést, találkozást, bármilyen történést, ami csak egy iskolában létrejöhet és nem tiltják szabályok. A valóságtól ne nagyon rugaszkodj el! Ne felejtsd el, hogy mikor a karaktered megkapja a levelét, hogy felvették a Mágustanodába, 14 éves, ember (nem vámpír, véla vagy ilyesmi). Ha ezzel az álmodói életkorod nem is egyezik, neked ezt kell eljátszanod a játékaidban! Legyél reális és ne álmodj olyanokat ebbe a 14 éves diákba, ami nem képzelhető el egy ilyen korú gyerekről, még akkor sem, ha mágus, mert még csak tanulja a mágia alapjait és nem lehet mindjárt mindenben profi.


Hogy hogyan kezdj neki?

Például a „Játszani szeretnék!” témában hirdetheted magad, ha játszótársra vágysz. Persze egyedül is lehet irkálni, de érdekesebb, ha keresel egy partnert. Akik szintén játszanának, és írtak a "Játszani szeretnék!" témába, azok közül is választhatsz. Ha találsz ilyet, csak annyi a dolgod, hogy írj neki baglyot, hogy jelentkeznél a játékra. Ezt a hozzászólásában oldalt, a képe alatti online vagy offline feliratra kattintva teheted meg legegyszerűbben. Ha te írsz játékfelhívást, szintén Bagolypostán fog írni neked, aki kiválasztott téged társnak (erről majd kapsz egy értesítést is, de a postádat a bal felső sarokban érheted el), ezután egymással levelezve kitalálhatjátok, hogy hol legyen a helyszín és mi legyen a téma, amit kijátszotok. Azt is megbeszélitek, hogy ki írja meg az úgynevezett kezdő hozzászólást, azaz ki kezdje a játékot.

A játék ezeken a hozzászólásokon (röviden hsz) keresztül folyik. Egyikőtök ír, a másik reagál rá. Elolvasod, hogy mit írt a másik, majd úgy alakítod a sztorit a következő hsz-edben, hogy stimmeljen az övéhez. Például, ha azt írja, hogy dél van, te nem írhatod, hogy sötét éjjel! Nem mozgathatod a másik karakterét sem, vagyis nem írhatsz olyat, hogy ő leül, feláll vagy bármi mást csinál, amiről ő előzetesen nem írt! Ezeket esetleg csak feltételes módban írhatod meg, amit ő vagy megerősít a következő hsz-ében vagy nem. Az eseményeket mindketten alakíthatjátok, de csak a saját részetekről, tehát a másik cselekvéseit ne írjátok meg helyette! Beszélni sem beszélhetsz a partnered nevében, vagyis nem írhatsz olyat, hogy ezt vagy azt mondta, ha az előző hsz-ében nem történt meg. Ezt úgy nevezzük, hogy a másik irányítása vagy mozgatása, amit nem szabad.
Írhatsz egyes szám első személyben vagy egyes szám harmadikban, illetve jelenidőben vagy múltidőben is, de ezen egy játékon belül lehetőleg ne változtass! Figyelj arra, hogy ne váltogasd az igeidőket!
Igyekezz változatosan és érdekesen játszani és írni! Mindent, ami a karaktereddel történik, írásban kell kifejezned. Leírhatod, hogy milyen ruha van rajtad, milyen érzések, milyen gondolatok vannak benned, mi van körülötted, mi történik veled, stb. Kezdő szinten egy hozzászólás minimum 5 mondat kell, hogy legyen és lehetőleg ne csak párbeszédből álljon!


Néhány alapszabály és jótanács

• A szerepjátékos hozzászólásaidban ne használj szmájlikat! Minden érzelmet írásban kell kifejezned.
• Nem játszhatsz ki nyílt szexualitást, szenvedélybetegséget és káros szerek használatát vagy erre utaló dolgokat mindenki számára láthatóan, ezt egy dupla lenyílós rendszerben teheted meg. Arról, hogy mit szabad és mit nem arról ITT olvashatsz.
• Fogadd el a prefektusok, tanárok vagy vezetőségi tagok tanácsát, figyelmeztetéseiket! Ők azért vannak, hogy segítsenek neked és betartassák a szabályokat.
• A karaktered esetleg konfliktusba kerülhet más karakterekkel a szerepjáték során, de fontos tudnod, hogy ez nem a személyed ellen irányul, csupán a játék velejárója, és egy kis izgalmat csempészhet a történésekbe vele!
• Csak egy karaktert regisztrálhatsz az oldalon. Minden további karakteredet kérvényezned kell. Erről bővebben itt olvashatsz.

A karakteredre vonatkozó minden fontos szabályt megtalálsz a Házirendben.


A gyakorlottabbak

Ha már jól forgatod a pennát, haladó játékossá válhatsz annak minden előnyével. Erről bővebben itt olvashatsz.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Eördögh Lars Tobias
INAKTÍV


Eat the rude | bloodhound
RPG hsz: 287
Összes hsz: 3461
Írta: 2019. október 24. 11:28 Ugrás a poszthoz

a hétvégén kakaós babka lesz a soros, just sayin' Rolleyes ugorj át Grin
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:30 Ugrás a poszthoz

Mik azok a "szálak"?


A "szál"-lehetőség nagyon fontos ezen a fórumon, hiszen egy-egy szerepjátékos helyszínen egyszerre több játék folyhat egy időben, és azok hozzászólásai így összekavarodhatnak. Azért, hogy egy játékot teljes egészében meg lehessen tekinteni egy kattintással, láthatatlan szállal össze kell fűzni őket.
Ennek módja nem bonyolult:

1) Ha te kezded a játékot az adott helyszínen, csak kattints a kívánt topic fej- vagy láblécében a "Válasz a témára" gombra, és megjelenik a bejegyzés-szerkesztő, amiben elkészítheted a játék első hozzászólását.

2) Ha már előtted írtak a játékotokba, mindig az abba a játékba érkező legutolsó hozzászólás fejlécében kattints a "Válasz erre" gombra. Ugyanaz a bejegyzés-szerkesztő fog megnyílni neked, de ha elküldöd az üzenetet, a láthatatlan szál össze fogja kötni a te hozzászólásodat az addig a játékban összeszálazott hozzászólásokkal.

Megjegyzések:
- Ha szeretnéd megnézni egyben a játékotokat, keresd meg annak bármelyik hozzászólását, és kattints annak alján a "Szál megtekintése" gombra.
- Amikor közös mulatság, program, tanóra van, ott általában minden résztvevő egyetlen szálhoz csatolja hozzászólásait. Erről mindig a program legelső hozzászólásban kiemelve szokott tájékoztatni a szervező.
- A prefektusok nevében kérünk mindenkit, figyeljen oda a szálazásra, mert egy későn észrevett elrontott szálat esetenként elég bonyolult helyrerakni, és ezzel az ő munkájukat nehezítitek. Az elrontott szálakról a prefektusok fognak figyelmeztetni titeket.

Ha valaki vizuális típus, és még nem érti a szálazás mikéntjét, annak itt egy képpel ellátott magyarázat: KATT

Ha ezek után is problémád van a szálazással, házvezetőd, mentorod vagy prefektusaid lelkesen rendelkezésedre állnak, hogy válaszoljanak kérdéseidre.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:34 Ugrás a poszthoz

Tanulmányaid


Varázslatos tantárgyak

Az oldalon egyrészt varázslatos tantárgyakat tanulhatsz. Ezek a tantárgyak nem teljesen olyanok, mint a mugli iskolákban. Gyakran egyszerre szerezhetsz a való életben is kamatoztatható tudást, művelődsz, de tágul a látóköröd és a fantáziád is velük.
Ha most a lap tetejére nézel, a fejlécen látható Tanulás menüpontban érheted el a tananyagokat. Az egyes tananyagok mellett szorgalmi feladatokat is találhatsz. Ezeket a feladatokat te megoldhatod, és az adott tanárnak beküldheted bagolypostán. (A Bagolypostát az oldal bal felső sarkában érheted el.) Szorgalmik készítésével a házadnak pontokat szerezhetsz. Az aktuális pontállást a Pontverseny menüpontban találod.

Mikor beregisztráltál, legalább 5 tárgyat kötelező volt felvenned. Ha még további tantárgyak közül szeretnél szemezgetni, menj a Profilodra, majd a bal oldalt lévő menülistából kattints a Tantárgyak gombra. Itt megnézheted, milyen tantárgyak vannak, és melyeket tudod felvenni a te évfolyamodon. Amelyik előtt látod a jelölőnégyzetet, azt tanulhatod, ha bepipálod és a MEHET gombra kattintasz már fel is vetted. Akárhány tantárgyat fel szabad venned, de vigyázz, a tanév végén ezekből vizsgáznod is kell majd!
Tárgy leadására is itt van lehetőség, a tárgyleadási időszakban (általában a tanév első két hete) ide lépve, visszavonhatod a bepipálást, rámentve így leadtad a tárgyat. Vigyázz, 5 tárgyad mindenképpen kell legyen diákként!

Pontszerzés

Ha szeretnél pontokat szerezni magadnak és a házadnak, pályázatok elkészítésére és szorgalmik megírására van lehetőséged. Az éppen elérhető pályázatokat a főoldalon a Hírek között találod.
Szorgalmikat írni kicsit egyszerűbb. Már mondtam, hogy hol találod a szorgalmi feladatsorokat, de azt nem, hogy hogyan is lehet ezeket elkészíteni. Általában a tanárok Bagolypostán várják a megoldásokat. A szorgalmi kérdések sokfélék lehetnek: némelyek a véleményedet kérik, kutatómunkát vagy kreatív feladatokat foglalnak magukban, mások rajzolásra invitálnak. Minden tárgyból más-más szorgalmi feladatokat fogsz találni.
Ha egy tanárnak szeretnél szorgalmit küldeni, nézd meg, ki tanítja az adott tantárgyat, ez a tantárgy neve mellett szerepel a Tanulás menüpontban. Keresd ki az adott tanárt a fejlécbeli Tanárok listából, és a nevére kattintva a profiljára kerülsz. Oldalt a "Üzenet küldése" gombot keresd, így küldhetsz neki baglyot.

Általában a szorgalmik tárgya "Szorgalmi" kell, hogy legyen, és a levélben a feladat leírásán és a maximális pontszámon (ha írt a feladatleírásban ilyet a tanár) kívül a neved, házad és évfolyamod is fel kell tüntetned. A nevedet remélem, nem felejtetted el, de a bal felső sarokban találod; a házadat (Eridon, Levita, Navine vagy Rellon), ha még nem jegyezted meg a nevét, a profilodon meglesheted; az évfolyamod pedig 1., amíg nem vizsgázol le sikeresen.

A tanár lehet, hogy nem fog visszaírni leveledre, de ha kijavította a szorgalmidat, a fejléc Pontverseny gombjára kattintva megnézheted, hány pontot osztott ki neked érte.


Vizsgaidőszak

Nálunk a Bagolykőn egy álmodói év alatt két esztendő (így két tanév) folyik le. Ez azt jelenti, hogy a karaktered egy év alatt két évet öregszik. A Bagolyköves időszámításról a kettővel későbbi posztban találsz bővebb infót.
Minden tanév végén van egy vizsgaidőszak. Ilyenkor a Tanulás menüpontban vizsgákat kell írnod. (Az éves dátumokról, tanévekről az eggyel későbbi posztban tájékozódhatsz).
Akkor sem kell kétségbe esned, ha nem sikerülnek a vizsgáid, mert nincs időd megírni őket, vagy mert rossz jegyet kapsz rájuk. Annyi történik csak, hogy a karakterednek évet kell ismételnie, nem léphet eggyel feljebbi osztályba.
FONTOS! A megírandó vizsgáitoknak legalább a fele plusz egy sikeres kell legyen!
Mit is jelent ez? Alapképzésen (1-4 évfolyam) és mesterképzésen (6-8 évfolyam) 0 vizsga esetén nem kell semmit tenned, 1 vizsga esetén az az 1 sikeres kell legyen, 2 esetén az a 2 sikeres kell legyen, 3 esetén 2 sikeres kell legyen, 4 esetén 3 sikeres kell legyen, 5 vizsga esetén 3 sikeres kell legyen, 6 esetén 4 sikeres kell legyen, 7 esetén 4 sikeres kell legyen, 8 esetén 5 sikeres kell legyen, 9 esetén 5 sikeres kell legyen, 10 esetén 6 sikeres kell legyen, 11 esetén 6 sikeres kell legyen és 12 esetén 7 sikeres kell legyen.
Jól látható, hogy az 5-es, végzős évfolyam kimaradt a felsorolásból. Ott a VAV vizsga sikeres letétele kötelező, és mellé még legalább két, szabadon választott tárgy sikeresen. Nem számít mennyi lett felvéve.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:34 Ugrás a poszthoz

Tanéveink rendje


tavasz-nyári tanév:
  • Szorgalmi időszak: április 1. (0:00) - augusztus 14. (23:59)
  • Vizsgaidőszak: augusztus 15. (0:00) - szeptember 15. (23:59)
  • Szünet: szeptember 16. (0:00) - szeptember 30. (23:59)

ősz-téli tanév:
  • Szorgalmi időszak: október 1. (0:00) - február 14. (23:59)
  • Vizsgaidőszak: február 15. (0:00) - március 15. (23:59)
  • Szünet: március 16. (0:00) - március 31. (23:59)



Idővonal

Mugli időszakA kastély fennállásaTanévünk
2003. tavasz-nyár0. év    
2003-2004. ősz-tél1. év    
2004. tavasz-nyár2. év    
2004-2005. ősz-tél3. év    
2005. tavasz-nyár4. év    
2005-2006. ősz-tél5. év    
2006. tavasz-nyár6. év1. tanév
2006-2007. ősz-tél7. év2. tanév
2007. tavasz-nyár8. év3. tanév
2007-2008. ősz-tél9. év4. tanév
2008. tavasz-nyár10. év5. tanév
2008-2009. ősz-tél11. év6. tanév
2009. tavasz-nyár12. év7. tanév
2009-2010. ősz-tél13. év8. tanév
2010. tavasz-nyár14. év9. tanév
2010-2011. ősz-tél15. év10. tanév
2011. tavasz-nyár16. év11. tanév
2011-2012. ősz-tél17. év12. tanév
2012. tavasz-nyár18. év13. tanév
2012-2013. ősz-tél19. év14. tanév
2013. tavasz-nyár20. év15. tanév
2013-2014. ősz-tél21. év16. tanév
2014. tavasz-nyár22. év17. tanév
2014-2015. ősz-tél23. év18. tanév
2015. tavasz-nyár24. év19. tanév
2015-2016. ősz-tél25. év20. tanév
2016. tavasz-nyár26. év21. tanév
2016-2017. ősz-tél27. év22. tanév
2017. tavasz-nyár28. év23. tanév
2017-2018. ősz-tél29. év24. tanév
2018. tavasz-nyár30. év25. tanév
2018-2019. ősz-tél31. év26. tanév
2019. tavasz-nyár32. év27. tanév
2019-2020. ősz-tél33. év28. tanév
2020. tavasz-nyár34. év29. tanév
2020 - 2021. ősz-tél35. év30. tanév
2021. tavasz-nyár36. év31. tanév
2021-2022. ősz-tél37. év32. tanév
2022. tavasz-nyár38. év33. tanév
2022-2023. ősz-tél39. év34. tanév

2003. tavasz-nyár a 0. év, mivel ekkor kezdődött meg az építkezés és alapozták meg Iskolánk jövőjét. 2005-2006. ősz-tél időszakban földrengés miatt rekonstruálás, majd átkeresztelkedés következett. Éppen ezért az ezt követő 2006. tavasz-nyár (6. év, első tanév) jelentette az új időszámítás kezdetét.
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:10
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:35 Ugrás a poszthoz

Bagolyköves időszámítás


Mivel a Bagolykő világában az idő kétszer olyan gyorsan telik, mint nálunk a valóságban, ezért 1 álmodói év alatt 2 év telik el szerepjátékosan. Karaktereink így fél évente öregednek újabb évet.
Egy tanévünk fél év alatt zajlik le (ez egy teljes év a karakterek életében), ezen kívül viszont minden úgy van, mint a valós időnkben. Ugyanúgy változnak az évszakok, jönnek el az ünnepek, alakul az időjárás, mint ahogy ezeket mi is megéljük.
A szerepjáték szempontjából így a legkönnyebben megoldható, hiszen a legtöbben szeretnek karácsony tájékán karaktereikkel is karácsonyozni, és valljuk be, hamar megunnák az emberek, ha egy évet kéne elsős kisdiákként tölteniük. Ez azt a célt szolgálja, hogy ki tudj teljesedni a karaktereddel, és ne kelljen éveket várnod arra, hogy elérj dolgokat, megvalósítsd céljaidat. Mindenki a világban ezen időszámítás szerint él, így a szülők, hozzátartozók (akár muglik, akár varázslók) is ugyanilyen gyorsan öregednek, nincs eltérés.

Tanácsok, megjegyzések az időszámítással kapcsolatban:
• ne szöszölj évszámokkal, születésnapod meghatározásakor hónap-nap megadása bőven elegendő
• mivel például a születési éved évről évre változik amiatt, hogy két karakteri év telik el egy álmodói év alatt, kösd az eseményeket a karakter korához, ne évszámhoz (pl. harmadik évfolyamos korában ismerte meg a barátnőjét, 19 évesen tette le a hoppanálás vizsgát...)
• a tanév rendjét, segítséget, hol is járunk most egy poszttal korábban találod
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Emma Renae Weißling
KARANTÉN


Kismadár 2.1
RPG hsz: 95
Összes hsz: 870
Írta: 2019. október 24. 11:40 Ugrás a poszthoz



Amint találok egy kandallót... a hoppanálás még nem megy Sad
Pedig hétvégén valamivel közelebb leszek, mint alapjáraton Cheesy
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 11:41 Ugrás a poszthoz

Gyorstalpaló


Legfontosabb segítségek a szabályzatban:
  • Iskolánk információi - KATT, amivel könnyebben beilleszkedhetsz világunkba.
  • Házirend - KATT, mely a szerepjátékos életbeli szabályokról mesél.
  • Varázslatok listája - KATT, amivel tájékozott leszel, karaktered mikor, mit tudhat és miaz, amit majd csak tanulhat.
  • A fórum témáinak listája - KATT, segít gyorsan eljutni egy-egy témához, ha nem jut eszedbe ezen a nagy helyen, hol is található.
  • A fórumhasználat szabályai - KATT segítenek, hogy problémamentesen és könnyen a közösségbe illeszkedj és az oldal aktív tagja lehess.

Világunk sajátosságai:
  • Egy év alatt nálunk két tanév telik el, karaktereink fél évente öregednek egy évet. Tanéveink beosztása ennek nyomán korábbi posztban olvashatod hogy alakul, a rendszerünkről bővebben szintén ebben a témában, másik posztban olvashatsz.
  • Regisztráláskor egy 14 éves kisdiák bőrébe bújsz alapesetben. (Ezen változtatni, regisztrálás után benyújtott kérvénnyel lehet. Vagy előtte az emailcímünkre ugyan ilyen módon. Idősebb és fiatalabb karakterre is van lehetőség pályázni. Érdeklődni bagolyban vagy a bagolykovb@gmail.com címen lehet.)
  • Négy házunk az Eridon, a Levita, a Navine és a Rellon azok, ahol tanköteles korukban a padot koptatják a nebulók. (Ezekről Az Iskoláról menüpont alatti linkekről tájékozódhatsz.
  • Ha fiatalabb karakterre vágynál, van Előkészítős iskolánk mely a 2 és 14 év közötti diákok intézménye; idősebb esetén aurori akadémia, művészeti szakképző és egyetem áll a karakterek útjának teljesítéséhez lehetőségként.

Tanulás és pontszerzés:
  • Oldalunkon fél éves bontásokkal szorgalmi időszakok vannak a diákok számára, amit vizsgaidőszak, majd egy rövidebb szünet zár. (Bővebben erről ezen téma korábbi posztjában olvashatsz (Tanéveink rendje).)
  • A tanári munka következetessége és a pontverseny felügyelete nyomán különböző fontos szabálypontok születtek már. A pontszerzésről és lehetőségeiről ITT olvashatsz.

Szerepjáték:
  • Maradjatok reálisak a környezethez és a helyszínekhez. (Nincs tengere Magyarországnak, nem folyik folyó a tantermekben...stb.)
  • Írjátok le karakteretek mozdulatait, gondolatait, hol jártok éppen és miért, ez is segíthet, hogy szép, kerek egésszé váljon a játékotok. (Bővebben erről ezen téma korábbi posztjában olvashatsz (A szerpejáték).)
  • Kérünk mindenkit figyeljen oda partnerére, kerülje a másik irányítását, a 18+-os tartalom nyílt kijátszását valamint a szenvedélybetegségek játéktérre vitelét tegye szabályszerűen. (Ezekről bővebben ITT olvashatsz)!
  • Figyeljetek oda a szálazásra. Ha Kezdő hozzászólást írsz partnerednek, használd a "Válasz a témára" opciót, ha eseménybe írsz, vagy válaszolsz játszótársadnak, akkor a "Válasz erre" a megfelelő ehhez. (Bővebben erről ezen téma korábbi posztjában olvashatsz (Mik azok a "szálak"?).)

Témák, hozzászólások:
  • NRT-k (kivéve ahol külön jelölés van), azaz bármikor kezdhetsz játékot, te határozod meg benne a napszakot partnereddel, ahogy azt is, az éghajlathoz mérten, milyen éppen az időjárás! (Bővebben erről ITT olvashatsz.)
  • Az OFF jellegű, azaz álmodói témákban nincs minimum szó- vagy mondatszám, azonban a szerepjátékos területeken a kezdőktől minimum 10-12 mondatot vagy 200-210 szót, míg a haladó játékosoktól már csak 5 kerek, szép egész mondatot vagy 100-110 szót várunk el.
  • A szerepjátékos hozzászólások betűtípusát, színét és betűméretét (kivétel a címzés színezett felirata) mindenki hagyja az alap beállításon, képi tartalmat (kivétel a címzés színezett felirata) csak linkként vagy lenyitható tartalomként tűzzön bele. Az álmodói témákban a képek beszúrása engedélyezett. (Bővebben erről ITT olvashatsz.)
  • Az oldalon működik egy Mesélői gárda, akik a játék színesítésével foglalkoznak. Ők bármikor felkereshetőek a Mesélő karakterén keresztül vagy a megfelelő fórumtémában játékigénnyel.
  • A mesélőknek joga van bármelyik olyan futó játékba belemesélni, amelynek korábbi egyik posztja sem tartalmazta a [zárt] jelzést, vagy a témakivételek egyike, ahol ez nem használható. (Erről bővebben ITT.) Tehát, ha nem szeretnéd, hogy partnereddel megzavarjanak titeket, használjátok!
  • Kerüljétek az álmodói témákban a vallási, politikai megnyilvánulásokat és társaitok sértegetését!

Avatárok és aláírás:
  • A szabvány avatárméret 150x250-es, a foglalt avatarok listáját ITT tekinthetitek meg.
  • Figyelj rá, hogy a karaktered korához megfelelő legyen, vagy a válogatott képek illjenek hozzá.
  • A használt képen szerepelhet az alanyod, vagy hozzá egy nagyon hasonlító személy például barátnővel vagy baráttal, de legyen reális.
  • Az aláírás maximális szélessége 580px lehet, kerüljétek a durva szöveget, a neonos színezetet, háttérképet és a konkrét fotókat. Az aláírás abban az esetben tartalmazhat képi (azaz nem szöveges) elemeket, ha azok kivágott, háttér nélküli png/gif formátumban jelennek meg.
VAGY amennyiben tartalmaz teljes képet, annak maximum mérete 200x60px lehet.
  • Ha segítségre van szükséged, keresd az avatárfelelőst vagy a Navigátorokat!

Kérvények:
  • A Navigátorok felé kell kérvénnyel élni, ha különleges állatra, képességre vágysz, vagy valamelyik fajhoz tartozó karaktert szeretnél, egyéb kívánságod van vagy multikarakterigényed.
  • A mintákat ezekhez itt - KATT olvashatjátok.
  • Kérvényt bárki nyújthat be, a multikarakter kivétel ez alól, aminek komoly előfeltételei vannak. (Bővebben erről ITT olvashatsz.)
  • A kérvényeket bagolypostán várják a Navigátorok, vagy a bagolykovb@gmail.com címre.

Legális és illegális multikarakterek:
  • Legális multikarakter kapásához új tag esetén az első előtt két hónapos aktív szerepjátékos jelenlét, haladó rang és a kérvény benyújtása szükséges.
  • Minden további multikarakter egy hónapos különbséggel és újabb kérvénnyel kapható.
  • Multikarakterek száma nincs korlátozva.
  • Illegális, vagyis a Navigátorok által nem engedélyezett plusz karakterek esetén egy karakter marad az álmodó birtokában, amely általában a főkarakter, ezen kívül mindegyik törlésre kerülhet! (Főkarakterekről bővebben ITT olvashatsz.)

Felelősök:
  • Alapító
(Az oldal tulajdonosa, Adam Kensington)
  • Navigátorok
(A fórumos életért, a felhasználókért, a közösségért felelnek. Kérdésekkel, ötletekkel, kérvényekkel és bármi óhajjal őket kell keresni. A tagokat  ITT vagy ITT, az oldal alján "Navigátorok" megnevezéssel láthatod. Hogy konkrétan hogyan és miért felelnek, azt pedig ITT találhatod meg.)
  • Körök vezetői
(Egyes, a fórumos életben jelen lévő szakkörért, programszervezésért felelő személyek. Listájukat ITT, ITT, és ITT találod.
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:13
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Eördögh Lars Tobias
INAKTÍV


Eat the rude | bloodhound
RPG hsz: 287
Összes hsz: 3461
Írta: 2019. október 24. 12:24 Ugrás a poszthoz

szerintem valami régi házban biztos találsz. be kell törni! egyszerű Rolleyes

Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2019. október 24. 12:47 Ugrás a poszthoz

A hozzászólások formai követelményei


Hozzászólást bármilyen témába (topicba) írhatsz, kivéve a szabályzat-jellegű témákat, az archívumot, valamint azokat a topicokat, ahol ez nem engedélyezett a prefektusokon kívül más diákok számára (pl. Hógömb).

A fórumon megírt összes hozzászólásaid számát a profilodon az "Összes poszt" melletti szám jelzi, míg ha csak a szerepjátékos hozzászólásaid számára vagy kíváncsi, azt a "Szerepjátékos poszt" feliratnál találod. El is olvashatod ezeket a hozzászólásokat egy tag profiljára lépve, a bal oldali "Összes poszt" vagy "Összes RPG poszt" feliratra kattintva.

Néhány kikötés van a csevegő témákba írt bejegyzésekkel kapcsolatban, de főleg a szerepjátékos hozzászólásoknak vannak kritériumai. Minden fontos szabályt a hozzászólások milyenségéről összeszedtünk neked:

I. Formai követelmények mind álmodói, mind szerepjátékos témákban:
  • Hozzászólások betűtípusa: A fórumon megadott alap betűtípus.
  • Hozzászólások betűszíne: Kötelezően az alapértelmezett fekete.
  • Hozzászólások betűmérete és stílusa: A betűméretet kérjük, hogy hagyja mindenki a normál beállításon. Dőlt és vastag (félkövér) betűkkel írni indokolt esetben és helyeken megengedett (fontos mondandó; párbeszéd kiemelése), de ne az egész hozzászólás kerüljön kiemelésre.
  • Szerepjátékban használt jelölések: - ... - : a gondolatjelet a párbeszédeknél alkalmazzuk, így azon mondat elejére és végére is kitesszük, amit a karakterünk kimondott; ~ ... ~ : hullámos jelek közé illesztünk be minden olyan mondatot, amit a karakterünk csak gondol, de nem mond ki hangosan; * ... * : - csillagokkal a cselekvést szoktuk jelezni (ez a Bagolykő rendszerében elhagyható, tehát írhatsz úgy, ahogy egy könyvben szokás)
  • Képek: Képek beillesztése a hozzászólásokba csak az álmodói, csevegő témákban megengedett. A szerepjátékos témákban csak engedéllyel rendelkezők rakhatnak be képeket a hozzászólásukba.


II. A hozzászólások hosszúságára vonatkozó szabályok:
  • A szerepjátékos témákban a hozzászólás minimális hossza 5 mondat vagy 100-110 szó! Használjátok a fantáziátokat, írjátok le a cselekvéseket, ne csak rövid, odavágott mondatokból álljon a játék.
  • Az általános témákban (csevegőkben) elvárt, hogy betartsd a legelső hozzászólásba írt követelményeket (különös tekintettel az OFF csevegőre). Ezen felül szóminimumot nem szabunk.
  • Azon játékosok, akik nem rendelkeznek Haladó ranggal, viszonylag hosszú, 10-12 mondatos vagy 200-210 szavas hozzászólásokat kell írjanak, eltérően a haladóktól, akiknek elegendő az 5 mondat vagy 100-110 szó. Mivel a kezdők még csak most ismerkednek a szerepjátékkal, a fejlődésükhöz elengedhetetlen, hogy megtanulják ennek alapjait, magukat kifejezni, ám a Haladó rang elérésével e korlát felére csökken. A haladó hozzászólások követelményeiről itt olvashatsz bővebben.

Aláírásokkal kapcsolatos tudnivalók


Megfelelő és engedélyezett egy aláírás, ha:
   -   maximum 580px szélességű
   -   van háttérben vagy rajta kis minta, ikon, ábra, de nem zavaró (pl.: nem neonos, nem nagy, illetve kivágott png vagy gif formátumú ábra)
   -   tartalmazhat teljes képet, ha annak maximum mérete 200x60px
   -   tartalmilag nem zavaró

Nem megfelelő és nem engedélyezett egy aláírás, ha:
   -   580px szélességet túllépi, vagy magasságban túlzó
   -   tartalmilag zavaró, szabályba ütköző
   -   zavaróan rikító, hátteres (pl.: erősen neonos, túl nagy)
   -   a teljes képi elem meghaladja a 200x60px méretet

Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2021. december 10. 20:42
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Emma Renae Weißling
KARANTÉN


Kismadár 2.1
RPG hsz: 95
Összes hsz: 870
Írta: 2019. október 24. 14:16 Ugrás a poszthoz

*hozza is az álkulcs készletét* de biztos biztonságos ez? Rolleyes
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Eördögh Lars Tobias
INAKTÍV


Eat the rude | bloodhound
RPG hsz: 287
Összes hsz: 3461
Írta: 2019. október 24. 14:33 Ugrás a poszthoz

a legbiztonságosabb Rolleyes
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Lena Felagund
INAKTÍV


Iskolasokadik
RPG hsz: 87
Összes hsz: 461
Írta: 2019. október 24. 15:23 Ugrás a poszthoz

Carolyne Mysler


Ez már így is roppant szórakoztatónak ígérkezett, de nem mertem elengedni magam az örömködésben, hiszen talán megszakadt volna a varázslat, amit oly nagy körültekintéssel hoztam létre. Igyekeztem figyelni a struktúrára, a plaszticitásra, a rajzolatra, vagyis elég bonyolult így az első próbálkozások között, de szerencsére a nő szemüveges, így talán nem ragadják meg az apróbb eltérések. Érzékeltem, ahogy Carol mellettem pukkadozik, szavai is elégedettséggel töltenek el, de a koncentráció elvette minden másról a fókuszt. Jó lett volna még kísérletezni egy kicsit a fénnyel, hogy hogyan fénylik a lenyugvó napban a peron kövén az érme, meg az élek jobban kiemelkedhetnének. Na és igen. Megérinti a fogával! Nem hiszem el! Kár, hogy az ízt sem tudom befolyásolni. Na, kész. Úgy néz ki, hogy befuccsoltam. Éreztem, hogy a varázs megszakadt, kibillentem a koncentrációból.
- Vége, elvesztettem - súgom oda Carolnak a rossz hírt. - Tudod, még túl sokáig nem megy, de ennyi is nagyon szép volt, nem? - Meg voltam elégedve a teljesítményemmel, ám még nem akaródzott otthagyni a hölgyet a betonon. Újabb varázslatra készülök fel, ezúttal még komolyabban koncentrálok. A kopott táskája, ami a padon hevert mellette, nagyon felkavarta a fantáziámat. Megtetszett a mesteri kivitel és a patina. Úgy volt koros, hogy még szebbé, érdekesebbé tette. Lehunytam a szemem, hogy megpróbáljam, fel tudom-e idézni minden apró részletét. Úgy érzem menni fog. Lecsendesítettem szívem zakatolását, mielőtt megint odasúgtam Carolnak.
- Figyi megint! - Megforgatom a varázspálcát, megy a magabiztos varázsige és...ha minden jól megy, a táskának meg kell jelennie a nő orra előtt a betonon. Valószínűleg meglepi majd, hogy a padon is látja, fel akarja azt is venni satöbbi. Újabb kalamajka készül. Ha azonban rájön, hogy ez csak illúzió, akkor mindennek vége, mi pedig rohanhatunk az iskoláig.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Carolyne Mysler
INAKTÍV



RPG hsz: 10
Összes hsz: 15
Írta: 2019. október 24. 15:39 Ugrás a poszthoz

Lena Felagund


Büszkén néztem Lenara mikor végzett.
- Nagyon ügyes vagy Lena, büszke vagyok rád! Ne aggódj nincs baj azzal ha nem bírod olyan sokáig tartani, ígyis csodálatosan sokat tudsz, pedig csak öt napja kezdted el! Bámulatos vagy!
Hatalmas mosollyal az arcomon néztem a lányra. Csodálatos mire képes ilyen rövid idő alatt, ez engem is motivál hogy ne féljek újabb varázslatoktól, menni fog az sok gyakorlás után, semmi se lehetetlen.
Ahogy Lena kimondta azonnal újra a nő felé néztem.
Szemem sarkából láttam Lena mennyire koncentrál aminek gyümölcse megis lett.
A nő furán szemlélte a földet maga előtt, majd hétra nézve a padon lévő táskáját.
A földet majd újra a táskáját nézte, 1-2 perc múlva fel is szólalt.
- Ez kinek a táskája?-körbe forgolódott, de választ nem kapott.
Lassan a lenyúlt érte de megfogni ismét nem tudta.
Már kicsit elgondolkodva kémlelte végig a körülötte álló embereket.
Lehet hogy rájött? Vagy talán sejti?
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Rhédey I. Pandora
INAKTÍV


× Panda ×
RPG hsz: 86
Összes hsz: 184
Írta: 2019. október 24. 17:28 Ugrás a poszthoz

    
¤ ¤ ¤


Bonnie hajthatatlan volt, és azt hiszem kicsit olyan is, mint akivel senki nem hajlandó beszélgetni. Ez utóbbin jókat mosolyogtam, ahogy folyamatosan mesélt Olivérről, adott versenyről, bocsokról meg arról, hogy sokkal jobb, mióta a férje nem tud róla, de egészséges sütiket etet vele. Nem tudom szeretnék-e azon az oldalon lenni, igazából nem is annyira értem mi az és mi nem. Mármint van egy csomó édesség, amit sosem kóstoltam, pedig amúgy érdekelnek, de ez nem fontos. Ma azért jöttünk, mert jó idő van, biztos hirtelen jön majd a tél és Bonnie szerint, amit eddig viseltem, meg a gumicsizma, az nem hozzám való és nézzünk valami sokkal... nőcisebbet. Kicsit értetlenül álltam előtte, de a ruhavásárlásokat már megszoktam, nagy baj nem lehet. Szóval fogtam a teámat, amit vettünk és sétáltam a polcok között, próbáltam rá figyelni, miket mondd, vagy javasol, de végül egy ilyen elég hosszúban kiegyeztünk, hogy meg kéne próbálni. Megkereste a legkisebb méretet, én pedig elindultam a kevésbé tömött része felé a boltnak a dobozzal.
És megálltam.
Ott volt a doboz, nem csak hanggal, de mozgó képekkel is. Körbe is néztem, mert még nyilván egy mozgó újság se olyan fura nekem, de ez egy mugli hely, itt nem kellene ilyennek lennie. Két gyerek nevetve szaladt el, kiabálva egymáshoz, hogy kapcsoljuk el én meg pont ekkor ütköztem egy.... nagyon magas lányba.
- Ne haragudj - kértem elnézést az ölembe húzva a dobozt az útból, de a tekintetem csodálkozóan terelődött vissza arra, ami zajlott abban a zenélő masinában.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Lena Felagund
INAKTÍV


Iskolasokadik
RPG hsz: 87
Összes hsz: 461
Írta: 2019. október 24. 18:03 Ugrás a poszthoz

Carolyne Mysler


- Ugye, ugye? - kérdezem lelkesen, önmagamtól is megrészegülve. Kitágult fantáziám szivárvány egén millió és millió lehetőség sorakozik az illúziómágiával kapcsolatosan. Imádtam, de tudtam, hogy rengeteg munkám lesz vele, viszont nem lesz teher, mert határtalan élvezetet okozott már a gyakorlás is. Jó, hát a pálcamozdulatok kigyakorlása azért egy idő után unalmas volt, kihagytam volna, de Vani néni könyörtelen volt, aztán már én is magamhoz. Megértettem, hogy ez az alapja mindennek, meg a koncentráció. Hosszú órákat töltöttem azzal, hogy tárgyakat néztem nagyítóval, aztán felidéztem gondolatban minden apró részletét. És még csak most kezdtem. Szédületes. Hanem vissza kellett rángatni magam a valóságba, hogy a másik illúziót megalkossam. Majdnem felsikkantok, amikor látom az eredményt. Kicsit más a színe, a formája is itt-ott eltér, de egészen hasonló. A nő legalábbis elhiszi, hogy táska, csak azt nem ismeri fel mindjárt, hogy az övé. Látom, hogy körbenéz. Rossz érzés uralkodik el rajtam, amivel persze a mágia is megtörik, abban a pillanatban. Elrejtem a pálcámat, mert ildomos lenne olajra lépni innen, amilyen gyorsan csak lehet. Szabályosan érzem, ahogy a cipőm alatt melegszik a talaj a lábam alatt, pedig az csak későbbi anyag.
- El kell tűnnünk! - suttogom oda rekedten Carolnak. Csak feltűnés nélkül, és lassan. Ráérünk szaladni, ha kiabálni kezd. - Kilépek az oszlop mögül, lazán, mintha éppen egy témában elmerülve csevegnék bajtársammal.
- Ezt nem mondod komolyan!? Tényleg azt mondta? Mellesleg gondoltam, hogy nem bírja megállni - nevetek fel hangosan, és elindulok az iskola felé. Ha a nő esetleg utánunk ered, akkor szaladunk.

//Köszönöm a játékot!  Love//
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Várffy-Zoller Róbert
Tanár, Végzett Diák


-10 pont a Levitának
RPG hsz: 492
Összes hsz: 1991
Írta: 2019. október 24. 18:29 Ugrás a poszthoz

Révay Lili Athalie

- Kösz, de annyira nem sürgős, szerintem majd visszajövök máskor. - Lili készségesen kinyitotta volna a könyvtárat, de egyelőre nem kívántam élni a lehetőséggel. Persze később akár még meg is gondolhattam magamat.
- Azért remélem itt nem csupa férfi könyvtáros lesz! - tettem hozzá pajkos mosollyal. A tanoda könyvtárát nagyon feldobta Franci kellemes személyisége és dekoratív megjelenése. Komolyan meg lehetett érezni a hiányát. Mert mi volt most? Ha beléptél a könyvtárba, rögtön megcsapott a kanszag.
- Meg sem lep, hogy lassú a döntés. - ha volt valami, amit nem szerettem a világunkban, akkor az bürokrácia volt.
- Lehet esetleg tudni, hogy kik a pályázók? - érdeklődtem kíváncsian. Persze számítottam arra, hogy nem fogok választ kapni. De már pletykamorzsáknak is tudtam volna örülni.
- Ha nem esik nehezedre, kölcsönösen tegeződjünk. - jegyeztem meg, amikor feltűnt, hogy Lili magáz. Nem volt köztünk olyan nagy korkülönbség, hogy ragaszkodjak a magázáshoz így is, hogy már nem a diákom.
- Óh, ez nagyon izgalmasan hangzik! - fellelkesedtem annak hallatán, hogy bagolyköves témájú előadást terveznek bemutatni decemberben. Pláne, hogy a karakterem is meg fog jelenni a darabban.
- Ki fogja játszani Várffy-Zoller Róbertet? - reméltem, hogy nem valami nyomi. Egyébként bíztam Lili ítélőképességében, hogy sikerült megfelelő személyt kiválasztani erre a kivételes szerepre. Hatalmas lökést adhat a szerencsés kiválasztott karrierjének, hogy engem alakíthat a színpadon. Nyitott voltam arra is, hogy közreműködjek a próbákon, de tudnom kellett, hogy ki ez a fiú.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Nakahara Daisuke
INAKTÍV


Wannabe artist boi
RPG hsz: 45
Összes hsz: 184
Írta: 2019. október 24. 20:23 Ugrás a poszthoz

Carolyne

Szemeimet erősen dörzsölve mászok le a Levita tornyából, vállamon már a jól megszokott és szinte ikonikussá vált vászontáskával, melyben ott lapul az elengedhetetlen vázlatfüzetem, mely' a kapcsolódási pontot szolgáltatja számomra a világhoz. A nyuszis mamuszom minden egyes kanyarban hangosan nyikorog a kastély kőpadlóján, ahogy folyosóról folyosóra rovom a köröket. Egyesek talán túl femininnek gondolnának egy tizenhat éves fiúhoz képest, azonban szerintem semmi rossz sincs abban, ha az ember egy kicsit szereti a rózsaszínt, meg a cuki dolgokat. Ahonnan jöttem, ott sem voltak engedékenyek azzal kapcsolatban, ha egy kicsit jobban hasonlítottál az ellenkező nemre, de mintha egy icipicit mégis elnézőbbek lettek volna. Lehet csak azért, mert Fukuoka amúgy is egy minden kultúrával megfűszerezett város, ahol ha az ember színes hajjal vagy pirszingekkel megy végig az utcán, akkor az az emberek tömeges áramlásától úgy sem fog látszani, hisz elveszik, akárcsak hangya a ködben. Ugye jól mondtam? Nem értem még én ezekhez a magyar szólás és közmondásokhoz.
Épp jókor érkezek meg a Konyhába, ugyanis ahogy befordulok az ajtón, a hasam hangos korgásba kezd. Jómagam ugyan a hangot magát nem hallom, azonban az ekkor bekövetkező gyomorfájdalmat azon nyomban érezni kezdem. Csak ügyetlenül megvakarom a fejem, majd jó gyerekhez méltóan meghajolok a rellonos leányka előtt. Leveszem a szatyrot a vállamról, majd bőszen turkálni kezdek benne, mígnem kezeim közé akad a füzetem, amit rögtön elő is kapok, hogy aztán gyors kézmozdulatokkal lefirkáljam azt a néhány szót, ami az agyamba ötlött.
- Mi csinálni ma? - Mutatom fel a papírhalmazt, de már rakom is le, hogy a lány válla felül ki tudja kukucskálni és megleshessem a már előkészített terepet.    
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Thomas Middleton
KARANTÉN


cinnamon roll
RPG hsz: 800
Összes hsz: 3957
Írta: 2019. október 24. 20:24 Ugrás a poszthoz

Eördögh Lars Tobias - 2019.10.24. 11:28
a hétvégén kakaós babka lesz a soros, just sayin' Rolleyes

mi az a kakaós babka? *-*
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Eördögh Lars Tobias
INAKTÍV


Eat the rude | bloodhound
RPG hsz: 287
Összes hsz: 3461
Írta: 2019. október 24. 20:43 Ugrás a poszthoz

Fonott, kakaós, csokis kalács

Ilyen (megtekinteni csak saját felelősségre!)
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Bossányi Karola
INAKTÍV


Boska | Karcsi
RPG hsz: 529
Összes hsz: 941
Írta: 2019. október 24. 20:53 Ugrás a poszthoz

Ú ez baromi finom , ilyet már ettem *megnézte és most enne  Pirul *
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Edith Ixchel Payne
INAKTÍV


Bohóchalacska
RPG hsz: 99
Összes hsz: 277
Írta: 2019. október 24. 21:06 Ugrás a poszthoz

Laura
Én

Csak picit vállat vonok a kijelentésére, hiszen igaza van, és ezt ő is tudja. Hozzá vagyok szokva ahhoz, hogy olyan dolgok rosszul mennek amiket tanulni kell, viszont az hogy most az elemem irányítása nem megy valahogy árulásnak tűnik. Úgy érzem, mintha elvesztettem volna a lábam alól a talajt, hiszen amíg eddig pontosan tudtam mit (vagy mit nem) várhatok el a víztől, most hirtelen remélni kezdtem - egyszerre túl sokat. Hozzá vagyok szokva a gyakorláshoz, a kudarcokhoz, mégis, valamiért amikor elképzeltem mire lehetek így képes, sokkal egyszerűbbnek tűnt a dolog mint ténylegesen megtanulni elérni elemem fölött az irányítást.
Nem megyek bele túlságosan a részletekbe, ám kitérek minden (szerintem) lényeges elemére a történteknek. A mosolyt csak halványan viszonzom, de a szememig ér, tekintetem pedig lassan siklik Laura arcáról vissza a vízre. Egyszerre szeretnék ugrani egy bombát a legmélyebb tengerbe, és gondolok aggodalmasan is arra a pillanatra, amikor tényleg, önszántamból próbálom majd ki a búvárkodást. De hát hol van az még, ha megmoccantani sem bírom a vizet, ne akarjak beleveszni, nem igaz?
- Öhm, Maxie, a kisbéka, tudod - pillantok fel rá, miközben megpróbálok visszaemlékezni, hogy említettem vagy mutattam-e már neki. Az arckifejezése alapján nem. - Van egy kis levelibékám Maxwell, egészen pontosan II. Vizenyős Maxwell, és az ebilenem, Iridis megnyalta, amitől szegény majdnem sokkot kapott.
Hümmögve bólogatok ahogy új lendülettel kezd el magyarázni.
- Köszi - motyogom ahogy megszárítja tenyerem, majd megkeresem tekintetét, és egy hosszú pillanatra fogva tartom. Talán bátorságot próbálok belőle gyűjteni? Nem tudom. Ezután egy mély sóhajjal fordítom fejem lefelé, számat beharapva igyekszem azt tenni amit javasolt.
Bámulom kinyújtott jobb tenyerem. Bizonytalankodva mit is kéne keresnem, tekintetem végifut a vonalakon, ráncokon, mélyedéseken. Ujjaimat picit megmozdítom, figyelem ahogy az izmok összehúzódnak bőröm alatt, dombocskák süllyednek be és mellettük újak keletkeznek. Mint egy térkép - merül fel bennem a hasonlat, talán kicsit még el is mosolyodok rajta. Nem siettetek semmit, lasan, óvatosan idézem fel magamban a nyirkos, vizes emléket, és mitha hegyről csorogna le a kis patak, ujjvégemről egy alig látható vízcsepp indul meg tenyerem közepe - a térképem leendő tavacskája - felé. Pislogok, még a lélegzetemet is visszatartom, hátha csak rosszul látok, és ez az egész nem is történik meg igazán. Azonban a cseppecske még mindig ott van, sőt, még egy áttetsző petty csatlakozik hozzá, majd még egy. Öt ujjamról öt kicsit cseppecske gyűlik össze és alkot középen egy borsónyi vízgömböcöt. Érzem ahogy a tarkómon felállnak a kis babahajszálaim, és a hátamon is végigszalad valami megmagyarázhatatlan, egyszerre ijesztő és boldog érzés.
Tenyerem megbillentem, a csepp lefolyik és a fűre cseppenve eltűnik szemem elől.
- Sikerült - bukik ki belőlem hitetlenkedve, majd pótlom az elmaradt lélegzetvételeket. Elkerekedett szemekkel pillantok fel Laurára, majd vissza a tenyeremre, és ismét próbálkozni kezdek, észre sem veszem mekkora vigyor ül ki az arcomra, csak a növekvő cseppet figyelem tenyerem közepén. Szabálytalan, remegős és azzal fenyeget hogy a legkisebb figyelmetlenségtől darabora szakad, de ott van. Ott van. - Ott van.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Carolyne Mysler
INAKTÍV



RPG hsz: 10
Összes hsz: 15
Írta: 2019. október 24. 21:10 Ugrás a poszthoz

Love Nakahara Daisuke Love


Amint a fiú belépett azonnal köszöntem neki, majd elolvasva irományát a hozzá valókhoz fordultam
- Valami kis egyszerű tésztára gondoltam ha nincs ellenedre - mosolyogtam rá.
Nuszis mamuszán nem tudtam nem mosolyogni annyira aranyos voolt!
Maga az egész fiú iszonyat aranyos! nagyon jól áll neki a rózsaszín, de ez a mamusz, egyszerűn imádom, olyan cukiii.
- Ettél már Milánóit? Én nagyon szeretem, van kedved azt főzni?
Csillogó szemekkel néztem fel a nálam magasabb fiúra, mindenki mellett eltörpülök, szerintem az egész iskolában nincs nálam alacsonyabb...erről leszek híres, a hiperaktív pici rellonos lány.
Szinte körbe ugráltam szerencsétlen fút annyira izgatott voltam a kis főzőcskézés miatt. Remélem nem ijesztem meg szegényt, nem szeretném elüldözni vagy ilyesmi, egyszerűen csak ilyen vagyok, Mint egy kis Duracell nyuszi. Lehet ha megkérdezik mi a becenevem nem a Carlyt mondom ,hanem a Duracell nyuszit Kicsit sem lenne fura ha így hívnának de, imádnám.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Thomas Middleton
KARANTÉN


cinnamon roll
RPG hsz: 800
Összes hsz: 3957
Írta: 2019. október 24. 21:14 Ugrás a poszthoz

úúú, hát én őt ismerem, csak a nevét nem tudtam. mmm
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dana Straw Berry
INAKTÍV


°Princess of Vice | Doll Face| Fanciful | Blondie°
RPG hsz: 622
Összes hsz: 1355
Írta: 2019. október 24. 21:30 Ugrás a poszthoz

Nakahara Daisuke


Megjelenés



Iszonyatosan fel voltam pörögve, mikor tudatosult bennem, hogy eltűnt a kacsám. Ha pedig sok volt bennem az adrenalin, hajlamos voltam hadarni. Ez egyike volt a rossz szokásaimnak, amelyet igazából észre sem vettem, ugyanis általában a környezetem hívta fel rá a figyelmemet. Most is így történt, mintha meg lett volna írva az egész történet, de aztán mégse... ráadásul tudatosult bennem, miután a másik diák megmutatta a füzetébe felírt jegyzetét, hogy ő bizony nem hall. Hát erre aztán végképp nem voltam felkészülve... próbáltam lenyugtatni magam, hogy el tudjak társalogni vele a kacsám helyzete felől, de hirtelenjében nem jutott eszembe jobb ötlet annál, hogy én is írásban fejezzem ki feléje a gondolataimat, közlendőmet. Mosolyogva melléje guggoltam, majd elkérve tőle a füzetet és a tollat, aztán én odaírtam a közleményemet.
- Szia, Dana vagyok, a Navine ház prefektusa. Sajnos eltűnt a kacsám, akit Hápinak hívnak, mivel reggel siettem, és nem zártam be magam mögött az ajtót. Találkoztál vele esetleg? Vagy, ha van egy kis időd, tudnál segíteni? Ugyanis több szem többet lát. Nagyon szépen köszönöm előre is a válaszodat - nyújtottam át neki a szövegemet egy nagy mosoly kíséretében, hátha közreműködik Hápi megtalálásában. Nagyon aggódtam a kis tollasért, még sosem mászkált egyedül a kastélyban. Reméltem, hogy semmi rossz dolog nem történt vele idáig, és időben rátalálok, aztán vissza is viszem majd a jól megszokott környezetébe, hogy ne érje túl sok stressz. Bíztam benne, hogy hamarosan újra a helyén tudhatom majd, aztán végre én is megnyugodhatok.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Bagolykő Mágustanoda Fórum - összes hozzászólása (196927 darab)

Oldalak: « 1 2 ... 6491 ... 6499 6500 [6501] 6502 6503 ... 6511 ... 6564 6565 » Fel