37. tanév, szorgalmi időszak
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról
Fórum Navigátor

Ki Online?
Szabályok és információk - összes hozzászólása (175 darab)

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 » Le
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 10:58 Ugrás a poszthoz

A fórum témáiról

A fórumon alapvetően kétféle lehet a téma (azaz topic) jellege: szerepjátékos, illetve álmodói. A szerepjátékos témákban a karakteredé a főszerep, az ő kalandjait játszod ki. Az álmodói téma minden más, ami nem a karakteredhez kapcsolódik, ahol te magad, azaz az álmodó nyilvánulhat meg. Ilyenek a csevegők, a játékok, és a házak vagy egyes klubok közösségi fórumtopicjai.

A Bagolykő fórumán a szerepjátékos témák dőlt betűvel jelzettek, és a következő alfórumokban találhatóak:

- Bogolyfalva,
- A kastélyt körülvevő vidék,
- Nyugati szárny,
- Keleti szárny,
- Északi szárny,
- Déli szárny,
- Bagolykőtől távol.

Szerepjátékos színterek ezen kívül a házak körleteiben is vannak, más háznál más-másfélék, de például a hálókörletek és a klubhelyiség is ilyenek. A dőlt betűs névről ismered fel, a házadban melyek szerepjátékos helyszínek.

Az álmodói témák némelyikében szabályokat és hasznos információkat találsz (mint például épp itt:), másokban kedved szerint cseveghetsz a többi számítógép előtt ülő taggal. Az efféle topicok gyűjtőhelye a fórumon az Álmodói részleg.


RT és NRT témák

A szerepjátékos témák valaha kétfélék lehettek: valós idejűek (RT) vagy időn kívüliek (NRT). Nálunk jelenleg minden fórum minden témája NRT, de ez nem zárja ki azt, hogy a játékosok valós időben játsszanak az adott helyszínen!
A házvezető döntése alapján az egyes házakban előfordulhatnak RT témák, ahol csak valós időben lehet játszani. Ha egy téma valós idejű, azt a neve melletti "(RT)" jelzés mutatja.

Mi az az RT pontosan?
Az RT játékok a valós idő szerint történnek, azaz ha vasárnap délben küldöd el a hozzászólásod, akkor a játékban is vasárnap déli tizenkét óra van. Valamint ez egy folyamatosan tartó játék, ami egy nap, de akár csak egy délután alatt zajlik le. (Erre jelenleg a fórumon egyedi szabályokkal mondatszámot illetően (nem kötelező az kezdő illetve a haladó minimum) is lehetőség van, ITT.)

Mi az NRT?
Az NRT témákban bármilyen idősík kijátszható, attól függetlenül, hogy a valóságban hány óra van. Itt lassabb a játékidő, akár napok is eltelhetnek két hozzászólás között, sőt hetek is, mire a végére értek.
Az időn kívüli játékoknál nincs előre meghatározott időjárás, sem napszak, ezt az első hozzászólás dönti el – épp ezért, ha az előtted lévő hozzászólásban reggel van, értelemszerűen igazodnod kell hozzá.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2018. augusztus 20. 17:44
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 11:04 Ugrás a poszthoz

Itt olvashatjátok, hogy ki kölcsönzi a kinézetét az egyes karaktereknek, tehát mely avatarok vannak lefoglalva. Fontos, hogy a konfliktushelyzetek elkerülése végett megnézzétek a listát, mielőtt egy híres ember képeit kezditek avatarként használni. Mindenki érdeke, hogy a képe ne tűnjön fel többször a fórumon, ezért ha eldöntötted, kit képzeltél el a karaktered megjelenítőjének, a foglalásodat ebben a topicban teheted meg.

Az újonnan regisztráltakat kérjük, nézzék át a listát, és NE válasszák karakterük megformálójának azt a személyt, aki már szerepel rajta!

Ha észreveszitek, hogy nem lefoglalt avataralanyotokat más is használja, aki szintén nem foglalta le, sajnos egyikőtöknek le kell mondania róla. Ezt beszéljétek meg, vagy keressétek az avatarfelelősöket segítségért.

Ha tanácstalan vagy, mert akit szerettél volna, már használják vagy nem jut eszedbe semmi, esetleg kérdésed, észrevételed van, szintén keresd az avatarfelelősöket privát üzenetben! Készségesen a segítségedre fog sietni.

Az avatarfoglalások és ellenőrzések felelősei: Farkasházy Rudolf

Szabvány avatarméret:
150 × 250, azaz az avatarod maximum 150 pixel széles és 250 pixel magas lehet.
Amennyiben valakinek gondot okoz az avatar méretre szabása, küldje el privát üzenetben a használni kívánt kép linkjét az egyik avatarfelelősnek, aki segít majd neki.

Milyen képeket használhatsz fel és milyet nem?

A kép a karakter leírásához igazodjon és korához. 14 évesen ne legyél szakállas és ráncos, valamint, ha a karaktered szőke és kék szemű, ne egy vörös barna szeműt használj képként, ha csak nincs rá valami ultra szuper okod. (Például egy játék erejéig százfűlé főzet miatt átváltozott, vagy ha a karakter metamorf, és pár játékban máshogy néz ki, akkor megengedett természetesen. És egyéb oldaleseményeken is, amikről mindig a híreknél értesülhettek.)

Figyelem! A felhasznált képed lehetőleg az avataralanyodat ábrázolja! Nem tilos szerelmes és más kapcsolatokat ábrázoló képek használata, de az is legyen reális. Ha pl. szőke alanyod van, ne rakj ki magadnak olyan képet, ahol barna hajú lány ölelkezik a hercegeddel.

Mivel lehet gond?

Ami miatt szólni fognak, mert szabálytalan:
   -   nem a sajátját használja, hanem más által foglaltat
   -   szabályzatba ütközik (pl.: túl idős vagy túl fiatal az alanyod)
   -  NSFW tartalomnak minősül (nem biztonságos munkához pl.: 18+-os képi megjelenítés)
   -   multikarakterek, avataralany váltás esetén: amennyiben az új, foglalni kívánt alannyal már létezik elfogadott, ám nem regisztrált multikarakter (különleges, határidős akciók esetén, lásd: karácsonyi multiakció), a navigátoroknak joguk van felülbírálni a foglalást/váltást, vagy az illetékesekre bízni ennek megbeszélését. A még bírálás alatt lévő multikarakterekre ez nem vonatkozik!

Ami miatt nem fognak szólni:
   -   nem megfelelő a mérete
   -   saját alany, csak eltérő külső jegyekkel (más hajszín, jelmez, maszk)
   -   szabályzat határain belül mozog

Ha avataralanyt váltanál:
   -   Háromhavonta lehet avataralanyt cserélni
   -   A váltáshoz minden esetben jó érv kell
   -   A változtatás ne legyen drasztikus (hófehér bőrű szőkéből fekete bőrű és hajúra)
  -  Egy karakter életében egyszer van lehetőség soron kívül alanyt váltani, viszont ehhez nem elég egy általános indoklás, szerepjátékosan is megfigyelhető legyen a változás, amit a foglalás témában jelezni is kell a felelősöknek. Ebben az esetben nem szükséges megvárni a három hónapot (vagy amennyi maradt belőle), viszont a csere elfogadását követő hat hónapban nem lehet váltani. Ezek a karakterek próbaidőre kapják meg a választott alanyt, amennyiben nem minősül megfelelőnek a kérés, az avatar felelősök vagy a navigátorok elutasíthatják azt az első hónapban.

Rangok és avatarok:
  • Aktív: Ameddig aktív vagy az oldalon, tehát legalább heti egyszer látogatod az oldalt és játszol, a foglalásod biztonságban van, senki más nem foglalhatja le ugyanazt a személyt.
  • Karantén: A karantén ugyebár a minimum két hét teljes inaktívság jelzése, védelem a karakter törlése ellen, ezzel együtt pedig az avatar foglalás is megmarad a listában, ám aki több hónapot tölt ebben, agy hozamosabb ideig csak ül az alanyán karanténban, elveszítheti azt. Erről lentebb olvashattok.
  • Emlékkarakter: Ez a státusz lemondás az aktív szerepjátékról, de az oldaltagság megtartása is. Az emlékkaraktereket a foglalt avataralanyok listájában kitöröljük, avataralanyaik szabadon rabolhatók!
  • Törlés: Kérésre vagy tartós inaktívság esetén történik, értelemszerűen a foglalás is törlésre kerül a karakterrel együtt. A listát igyekszünk karban és napra készen tartani.

Avatárbirtoklási szabály:

Szeretnénk elkerülni az oldalon, hogy a szerepjátékosan nem aktív karakterek birtokolják az alanyok jórészét. Mivel a multikorlátnak felső limitje nincs, bár akad bőven lehetőség, nem végtelen az arcok száma sem, akik felhasználhatóak, és sok a népszerű is, szükségét láttuk a listán szereplők ellenőrzésének, melyet az avatárfelelősök végeznek és így az alábbi módon történik:

Minden karakter esetén (aktív és karanténos karakterekre is vonatkozik), hat hónapra visszamenőleg kell legyen legalább 6 szerepjátékos (NRT) hozzászólás - a kviddicses hozzászólások beleszámítanak, az RT-k nem, és át sem számíthatóak -, amennyiben nincs, kikerül a listából és alanya szabadon rabolható.
Kivételt a tanár (akik aktív tárgyal rendelkeznek) és a mesélői karakterek (mint a Tükörfiú, a házak szellemei, manók, Tündér és a Plüssnyúl) képez. Ők ritka és más kötelességeken át ellenőrzött karakterek.

Akitől a szabállyal elkerül a foglalása, visszakérheti, ám ennek legalább 6 szerepjátékos (NRT) hozzászólás - a kviddicses hozzászólások beleszámítanak, az RT-k nem, és át sem számíthatóak - teljesítése a feltétele.

A szabály a 2018. április 1-jén kezdődő tanévben lépett életbe, a listán szereplők teljes ellenőrzése 2018. október 1-jén történt elsőre, ettől az időponttól az avatárfelelősök idejéhez mérten folyamatosan, egyénileg megnézve a hat hónapokat fog zajlani. Októberig, az első szakaszban még 4 hozzászólás volt a követelmény - így akik itt elvesztették alanyukat 4 NRT poszt után visszafoglalhatják azt -, az állandó szabály ez után lépett érvénybe.
Utoljára módosította:Damyan Volkov, 2023. november 8. 21:14
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 11:14 Ugrás a poszthoz

Az oldalon megjelenő karakterek
álmodói szemszögből


Ebben a topicban a karaktereid fajtáiról és a velük járó jogokról, a hozzájuk tartozó kötelességekről olvashatsz. Például az oldalunkon az első regisztrált karaktered után (egy kivételes esettől eltekintve) minden további karakteredet kizárólag kérvény útján szerezheted meg. Így megkülönböztetjük a multikaraktereket a főkaraktertől.
Minden álmodó a csalások elkerülése érdekében csak egy diákkarakterrel szerezhet szorgalmi pontokat, így van egy erre kijelölt pontszerző karaktere.
Valamint érdemes tudnod arról is, hogy ha nem tudod vagy nem akarod látogatni az oldalt egy időre vagy akár örökre egy vagy több karaktereddel, milyen státuszokat kérhetsz magadnak.

Ha arra vagy kíváncsi, szerepjátékosan kikkel találkozhatsz a Bagolykőn és környékén, illetve milyen közös munkákban vehetsz részt álmodóilag és karakterileg az oldalon, a Karakterek és lehetőségek témát keresed.

Jó olvasgatást, ha kérdésed akad, fordulj bizalommal valamely Navigátorhoz!
Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 17. 23:52
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 11:16 Ugrás a poszthoz

Kezdő és haladó rangok


A fórumon alapvetően kétféle diákrangot különböztetünk meg, a kezdőket és a haladókat. A tanárok és a rajtuk kívüli más, speciális karakterek (melyek úgyis csak haladó ranggal kérvényezhetőek) már feltételezik a haladó rangot.

• A kezdő diákok általában frissen regisztrált felhasználók, vagy szerepjátékukban az elvárt szintet nem hozó régebbi tagok, akiknek még gyakorolnia kell az írást. Minden diák kezdő szintről indul.

• A haladó ranggal rendelkező fórumozók már képesek úgy írni szerepjátékos hozzászólásaikat, hogy azok az oldalon elvárt követelményeknek megfeleljenek. Haladó mivoltukat a diákrangjuk melletti (H) jelöli. Ám ha egyszer megkapták ezt a rangot, az nem jelenti, hogy úgy is maradnak – romló játéknál vagy akkor, ha az álmodó nem működik együtt az oldal szabályzatával (a fórumszabályzattal, az etikettel, a szerepjátékos témákra vonatkozó szabályzattal) a Navigátorok egy figyelmeztetés után elvehetik a H rangot, míg a játékos nem hozza újra a megfelelő színvonalat.

Miért jó haladónak lenni?
Azon kívül, hogy a diákkarakterek rangja mellett a (H) jelölés hirdeti, hogy nem kezdő játékosról van szó, a haladó diákok több szerepjátékos témát is láthatnak. Ide kattintva megtekinthetitek, mely témák haladóak illetve melyek a kezdők, azaz mi az, amit csak haladó rangú felhasználók láthatnak, melyeket láthatja bármely tag. Ezen felül a minimum mondat- és szószám a felére redukálódik, ami elősegítheti a pörgősebb, szabadabb szituációk kijátszását.
Ezen kívül egyes pályázatokon (például a prefektusi pályázatokon) kizárólag haladó rangú diákok indulhatnak; továbbá multikaraktert csak haladóként igényelhetsz.
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2021. december 10. 20:45
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 11:21 Ugrás a poszthoz

Az oldalon fellelhető karakterek és lehetőségek


Az iskolában és környékén sokféle ember él, akik sokféle foglalkozást űznek, más-más pozícióban vannak. Ebben a témában szeretnénk összegyűjteni nektek, miféle emberekkel, milyen úgynevezett rangokkal találkozhattok az oldalon szerepjátékosan, és hogy mi az, ami itteni létünk szerves része, de szerepjátékosan nem jelenik meg (például a Haladó rang vagy a Vezetői Bizottság).
Először röviden bemutatjuk a karaktertípusokat és extra tulajdonságokat, később néhányat bővebben is kifejtünk. Így például megtudhatjátok, diákként milyen lehetőségeitek vannak, milyen szakkörökön vehettek részt, vagy hogy egy tanárnak pontosan mik a feladatai, emellett azt is, hogy az álmodók, azaz ti magatok milyen munkákban vehettek részt a fórumon.

Tartalomjegyzék:
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 28. 16:39
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2012. szeptember 17. 14:23 Ugrás a poszthoz

Házirend


A DIÁKOK JOGAI
  • A diákoknak joguk van a kötelezőn kívül további tárgyakat tanulni, abból vizsgát tenni.
  • A diákok tetszésük szerint tartózkodhatnak a házuk területén a rendelkezésükre álló szabadidőben.
  • A diákoknak joguk van belépni a házuk kviddicscsapatába illetve egyéb, háztól független tanulmányi csoportokba.
  • A diákok nyitvatartási időben látogathatják az iskola könyvtárát.
  • Betegség vagy sérülés esetén a diákoknak joga van felkeresni a kastély gyengélkedőjét, szükség esetén akár a takarodó időn túl
  • Betegség vagy gyengélkedőn való tartózkodás idejére a diák felmenthető a kötelező foglalkozások alól.
  • A szabad hétvégéken a diákok ellátogathatnak Bogolyfalvára, de a bentlakó diákoknak a takarodó időre vissza kell térniük házuk klubhelyiségébe.
  • A diákoknak joguk van két kisebb termetű, veszélytelen háziállatot tartani. A varázslények közül a következők engedély nélkül tarthatók: augurán (augurey), golymók (puffskein), ramóra, jobberknoll. A következők igazgatói engedéllyel tarthatók: krup, moke, murmánc (kneazle), hurú (fwooper), szalamandra, tüzesrák.
  • Minden diák küldhet és fogadhat levelet bagolyposta útján. Ha nincs saját baglya, erre az iskola saját példányait használhatja, kizárólag Európán belüli levelezésre.


A DIÁKOK KÖTELESSÉGEI
  • A diákok engedelmességgel tartoznak a tanároknak, attól függetlenül, hogy őket tanítja-e, a prefektusoknak, háztól függetlenül, illetve az iskola egyéb dolgozóinak.
  • A diákoknak kötelező a tanóráikat látogatni, ez alól például betegség esetén a házvezetőjük adhat felmentést.
  • A becsengetés időpontjában mindenki köteles a következő tanórájának helyszínéül szolgáló tanteremben tartózkodni. A diák lyukas órájában a klubhelyiségében, a könyvtárban vagy a társalgóban tartózkodhat.
  • A könyvtárból kikölcsönzött könyveket minden diák köteles két héten belül visszavinni, késés esetén a térítési díj napi egy sarló.
  • Iskolaidőben - ami reggel 8 órától délután 4 óráig tart - mindenkinek kötelező az iskolai egyenruha viselése. Az iskolaidőn kívüli különórákra, szakkörökre és büntetőmunkára ugyanez vonatkozik.
  • Este 10 és reggel 5 óra között egy diák sem hagyhatja el háza klubhelyiségét, kivéve a prefektusokat, ha járőrszolgálatukat töltik, és a mestertanoncokat. Ha valakinek felmentése is van a kijárási tilalom alól, köteles megőrizni a lakók nyugalmát!
  • A faluban töltött szabad hétvégéken a diákok kötelesek az iskolához méltóan viselkedni.
  • Ha a saját vagy mások testi épségét, vagy a kastélyt veszélyeztető körülményt észlelnek, a diákok azonnal kötelesek értesíteni az egyik tanárukat vagy az iskola Defenzorát.


TILTOTT CSELEKEDETEK
Minden diák számára tiltott:
  • diáktársai testi épségének bármilyen módon történő veszélyeztetése
  • diáktársainak lelki zaklatása
  • szúró-, vágófegyver birtoklása és használata
  • méreg vagy ártó hatású bájital birtoklása és használata
  • átkok, rontások tanórán kívüli használata, ezzel mások veszélyeztetése
  • alkohol és tudatmódosító szerek használata, dohányzás az iskola egész területén
  • az erdő mélye engedély nélküli látogatása
  • az üvegház engedély nélküli látogatása
  • alapszakos diákoknak a mestertanoncok tornyának látogatása
  • a kastély berendezésének rongálása, a festmények, házimanók, a birtokon élő élőlények zaklatása
  • a falu lakóinak nyugalmának megzavarása
  • más házak látogatása, vagy a házuk jelszavának szándékos kiadása más házak diákjainak
  • ellenkező nemű diák hálószobájában huzamosabb ideig tartózkodni, ott éjszakázni
  • a tanáruk engedélye nélkül annak irodájában tartózkodni, illetve ott éjszakázni bármilyen esetben
  • a szertárakba belépni, kivéve a tanársegédeknek

Az elsőévesek csak a repüléstanóra keretében használhatnak seprűt, illetve aki tagja a háza kviddicscsapatának, erre külön engedélyt kap.


A KIHÁGÁSOKÉRT JÁRÓ BÜNTETÉS
A kihágást elkövető diákok a prefektusoktól büntetésként büntetőmunkát kaphatnak a kihágás súlyától mérten. A büntetőmunka lehet beadandó fogalmazás, illetve az iskolában vagy környékén elvégzendő közhasznú munka. Ennek nem elvégzése a házvezető által kiszabott pontbüntetést von maga után.

A kihágást elkövető diákok a tanároktól büntetőmunkát vagy pontlevonást kaphatnak, a kihágás súlyához mérten.

Különösen súlyos kihágások, mások testi épségét károsító cselekedet esetén a házvezető, az iskolaigazgató, indokolt esetben a Defenzor is értesítendő. A legsúlyosabb esetekben az igazgató dönthet a diák fegyelmi eljárásáról illetve elbocsátásáról.





Mellékletek:
• Az iskola egyes évfolyamainak órarendje
• Alapszakon (1-5. évfolyam) kötelező tantárgyak listája
• A diákok iskolai egyenruhája
• Különböző nyelvek


ENGEDÉLY A TANODÁBAN VALÓ TARTÓZKODÁSHOZ
Minden olyan illetőnek, aki nem tanuló vagy az iskolai személyzet tagja, a kastélyba való belépése igazgatói (Rothman Anton) és defenzori (Dwayne Warren) engedélyhez kötött. Csak  az irat birtokában engedik be a bűbájok az érkezőt. Mivel azonban a varázslatok szeszélyesek és esetenként kijátszhatóak, a prefektusoknak joguk van elkérni az engedélyt és a hiánya esetén a személyt távozásra kérni, esetleg az igazgatóhoz vagy a defenzorhoz kísérni!

ÁLMODÓI KIEGÉSZÍTÉS:

A tanárok és diákok kapcsolata nem tilos a játékban, fiatalkorú diák esetén azonban a karakterek (szigorúan karakteri) büntetést kaphatnak. Bővebben: KATT

Terhes diákkarakter kijátszására van lehetőség, de ilyen esetben az adott karakter mellékrangban magántanulóvá válik. Nem vállalhat nagyobb kötelezettségeket (tanársegéd, prefektus...stb.) és az iskolai tanulmányai is az állapotához igazodnak.
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:23
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Janey Forerst
INAKTÍV



RPG hsz: 139
Összes hsz: 1627
A fórumhasználat szabályai
Írta: 2012. december 27. 00:17
Ugrás a poszthoz

A fórumhasználat szabályai


Ezek a szabályok mind az OFF-os (álmodói), mind pedig a szerepjátékos témákra vonatkoznak. Betartásuk minden álmodó számára kötelező, a szabályok megszegése - a súlyosságtól függően - álmodói figyelmeztetést vagy büntetést vonhat maga után.

  • A karaktereiddel kéthetente köteles vagy látogatni az oldalt, különben inaktív listára kerülsz és a karaktered törlődhet. Ha előreláthatóan két hétnél hosszabb időre leszel távol, a karakteredet karanténba helyezheted.
  • Egy álmodónak több karaktere csak engedéllyel lehet az oldalon. Erről bővebben ITT tájékozódhatsz.
  • Különleges képességű vagy fajú karaktert csak engedéllyel hozhatsz létre, erről ITT olvashatsz bővebben.
  • Az álmodói témákban minden esetben tartsd tiszteletben a másik véleményét, kerüld a durvaságot. A vita nem tiltott, azonban a többi álmodó sértegetése igen. Másokat sértegetni, gúnyolni még bagolyposta útján is tilos.
  • Mellőzd a káromkodást, politizálást, vallási témákat, a csevegő témákban a reklámot. Álmodói témákban káromkodni semmilyen formában nem szabad.

Ha a közösség egészére káros viselkedést tapasztalsz, úgy érzed, akár bagolyban, akár más csatornákon egy álmodó sérteget, zaklat vagy netalán molesztál, kérünk, azonnal jelezd a Staff felé, hogy cselekedhessünk. A névtelenségedet megőrizzük.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. szeptember 13. 16:50
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Seren E. Weaver
INAKTÍV



RPG hsz: 208
Összes hsz: 3069
Írta: 2013. november 9. 15:57 Ugrás a poszthoz

Pontszerzési lehetőségek az oldalon


Pontokat a diákkarakterek tudnak szerezni házuknak, a tanév végén a legtöbbet gyűjtő ház nyeri el a házkupát. Sokrétű lehetőségek állnak rendelkezésre a pontszerzésre, de ezeknek egy része multikarakterrel nem elérhető, csak ha az adott karakter pontszerzőnek van beállítva! Tehát itt most csak a főkarakterek pontszerzéséről van szó. Multikarakterek lehetőségeiről részletesebben egy hozzászólással lejjebb.

I. Tanulmányok

Tanévenként maximálisan 550 pontot gyűjthet össze egy személy egy tantárgyból, minden pályázatot, órai pontot és szorgalmit beleszámítva. Az új tanévben a diák ismét 0 pontról indul!

1. Szorgalmi feladatok
A tantárgyakhoz a tananyagok mellett szorgalmifeladat-lista is elérhető. Ezeket a tanár követelményei szerint megoldva, és neki bagolypostán beküldve pontokat lehet szerezni.

Az szorgalmi feladatokra vonatkozó szabályok:
 • Egy szorgalmi feladat maximum 20 pontot érhet. Ezt a feladataikhoz mérten a tanárok osztják fel. (Lehet, hogy csak 10 pontos feladatokat ír ki, lehet olyan, akinél mindegyik 20 pontos.)
 • Dicséretpont nem adható.
 • Ha valamelyik munka nagyon kiemelkedő, tehát színvonalban és mennyiségben is jócskán meghaladja az átlagot, akkor megkaphatja a szorgalmi feladatra járó maximális pont kétszeresét (mintha két szorgalmit küldött volna be és így is számolandó). Ezeket a munkákat azonban minden esetben el kell küldeni a navigátorok egyikének ellenőrzésre, aki jogtalanság esetén felülbírálhatja a döntést.
 • A kreatív szorgalmikat (amelyek nem megadott válaszokat igényelnek, hanem mondjuk novella-/versírás, stb) többször is be lehet küldeni, de egy szorgalmit tanévenként maximum 10-szer. (Ha a tanár máshogy nem rendelkezik, következő tanévben "lenullázódnak" ezek a számok, új munkákat lehet készíteni ezekre a feladatokra.)
 • A tanár a saját tárgyából diákkarakterével pontot nem szerezhet szorgalmizással.
 • Olyan tantárgyból nem küldhetnek a diákok szorgalmit, amit nem tanulnak.

2. Tanórák
  • Tartható szerepjátékosan, és interaktív chates formában is. A tanórán egy diáknak legfeljebb 40 pont osztható ki.
  • Mindezek felett, a résztvevőknek a tanár külön házi feladatot oszthat. Ennek beküldésével még maximum 10 pont szerezhető, minden esetben határidős feladat, és csak az órán is megjelent küldheti be.
  • Saját tárgyból diákkarakterrel pontot nem szerezhet tanórával senki.

3. Tanulmányi pályázatok
  • Pályázatot minden tanár hirdethet a tantárgyához. A tárgyat tanulók és nem tanulók számára egyaránt nyitott lehet ez, csak pontozásban tér el!
  • Minden tanár hirdethet pontszerző versenyt. Ennek lényege: a tanévben az adott tantárgyból legtöbb pontot szerző diákot a tanár jutalmazza. Lehetséges nyeremény ilyenkor év végi vizsgán üres dolgozatra Kiváló (Várakozáson felüli, Elfogadható) érdemjegy az első (második, harmadik) helyezettnek; és/vagy maximum 30 (25 és 20) pont az első (második, harmadik) helyezettnek.
  • Saját tárgyból pontot nem szerezhet pályázattal a tanár.
  • Az egy területre koncentráló pályázatok. (Egy témás./Egy kategóriás.)
    Tárgyat tanuló diák esetén:
    Egy pályázatra egy diáktól maximum két munka érkezhet, minden további szerepjátékosan honorálható csak (vizsgamentességgel például). A megszavazott első, második, harmadik helyezett (50-40-30) a pontokat megkaphatja, valamint a további művek 15-20 pontot.
    Tárgyat nem tanuló diák esetén: Egy pályázatra egy diáktól maximum két munka érkezhet, több nem értékelhető. A megszavazott első, második, harmadik helyezett a szokottnál kevesebb (25-20-15) pontokat megkaphatja, valamint a további művek 10 pontot.
  • A több területre koncentráló pályázatok, vagy kisebb dolgokat igénylőek. (Több témás./Több alkategóriás./Több művet váró.)
    Tárgyat tanuló diák esetén: A pályázatok kiadásakor és értékelésekor a pontozás legyen arányos a befektetett energiával, igényes munkákat várjunk el diákjainktól! Ha valaki nem biztos a dolgában, egy bizonyos feladatért mennyi pontot érdemes maximum kiosztani, bátran kérdezze meg a felelős Navigátort! Ez esetben maximum 40 pont/fő osztható ki egy pályázatkor, nincs megszabva általunk, ez hány művet jelent, a tanár dönti el. Itt kisebb dolgok (Képek készítése pár pontért, fotók beküldése...stb.) adódnak össze, kevesebb pontokból. Extra díjazás (első, második, harmadik helyezett) nincs, itt is járhat vizsgamentesség, ha a tanár úgy véli.
    Tárgyat nem tanuló diák esetén: A pályázatok kiadásakor és értékelésekor a pontozás legyen arányos a befektetett energiával, igényes munkákat várjunk el diákjainktól! Ha valaki nem biztos a dolgában, egy bizonyos feladatért mennyi pontot érdemes maximum kiosztani, bátran kérdezze meg a felelős Navigátort! Ezesetben maximum 20 pont/fő osztható ki egy pályázatkor, nincs megszabva általunk, ez hány művet jelent, a tanár dönti el. Itt kisebb dolgok (Képek készítése pár pontért, fotók beküldése...stb.) adódnak össze, kevesebb pontokból. Extra díjazás (első, második, harmadik helyezett) nincs.

4. Tanársegédi munka
  • A tanársegéd egy megtartott óráért 20 pontot kaphat maximálisan a tanártól.
  • A tanársegédet munkájáért az évben egyszer, maximum 50 ponttal, és/vagy az év végi vizsgán üres vizsgalapra Kiváló érdemjeggyel honorálhatja, ha úgy dönt. Ezt vagy a poszt betöltésének kezdetén a pályázattal kapja meg a diák, vagy év végén. De mindenképpen csak egyszer!
  • Ha a tanársegéd teljes tanórákat ír meg, az olyan nagy munka, amelyért pontjutalom járhat. Az oktató dönti el, díjazza-e ilyen módon tanársegédét, ennek maximális értéke óránként 20 pont lehet, és mint a kreatív feladatoknál, itt sem érkezhet egy tanévben 10-nél több a tanárhoz.


II. A Házak nyújtotta lehetőségek

1. Belső pályázatok
A házvezető vezénylésével minden ház saját maga indíthat pályázatokat diákjai számára. Ezekből maximum 4 db lehet tanévenként. A többfordulós pályázatok egy pályázatnak számítanak, amennyiben a fordulók száma nem haladja meg az 5-öt.

2. Házblog és tevékenység
Minden ház rendelkezik egy saját bloggal is. Az ebbe való cikkírást havonta díjazzák. Posztonként maximum 10 pont adható, és egy karakter 30 pontnál többet havonta nem szerezhet. Házblogba többedik házkarakter is írhat pontért cikket.

3. Kviddics
A kviddicskupáért folyó küzdelemben minden meccs nyertes csapata 70 pontot szerez a házának. (Döntetlen esetén a két házat 35-35 pont illeti meg.) Ezen felül a kiemelkedő aktívságért és év végi eredményekért plusz pontokat ítélhet meg a játékvezető, fejenként maximum 15-20 pontot!


III. Diákkörök, tevékenységek

1. Edictum
A Bagolykő iskolaújságjába írt cikkekért darabonként 10 pontot lehet szerezni.

2. DÖK
A diákönkormányzat tagjaként aktivitás szerint havi maximum 30 pontot lehet szerezni.

3. Színjátszó
A színjátszósok aktivitás és műsorban való részvétel, segítés szerint alkalmanként pontokban részesülnek. Ez sem haladhatja meg a 30 pontot egy hónapban.


IV. Egyéb lehetőségek

Rendszertelen időközönként a Staff is hirdethet pályázatot (pl. témaíró, képkereső), DÖK-ös rendezvények játékain lehet gyűjteni, vagy egyéb módon lehet növelni a házkupában a ház pontjait. Ezekről a Hírek oldalon értesülhet bárki.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 12:57
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Seren E. Weaver
INAKTÍV



RPG hsz: 208
Összes hsz: 3069
Írta: 2013. november 29. 13:20 Ugrás a poszthoz

Kérvényírási kisokos


Egyes dolgok eléréséért a Navigátorokhoz kell fordulnod egy kérvénnyel, mert az ő engedélyük szükséges hozzá. Ilyen például, ha különleges varázslényt szeretnél háziállatként tartani, vagy más, rendhagyó dolgot kijátszani a fórumon; esetleg olyan igényed van, amelyhez adminisztrátori segítség szükséges (például név- vagy házváltás).
A kérvényedet küldd el bagolyban valamelyik Navigátornak (a Navigátorok felsorolását a Tanárok lista alja felé találod: katt). Címzetted közvetíti az előterjesztést a többi Navigátor felé, és pár napon belül megkapod a döntést ügyedben.
Kérünk mindenkit, hogy ellenőrizzétek a drive-ban beadott multikarakterek esetén a hozzáférési beállításokat! Akiét nem tudjuk megnyitni vagy elolvasni, azét automatikusan elutasítjuk!

Minden kérvényre vonatkoznak az alábbi követelmények, melyek nem teljesülése esetén a Navigátorok akár el is utasíthatják azt:
  • helyesírás: kérünk Titeket, hogy olvassátok át a kérelmeteket figyelmesen, ügyeljetek arra a munkára, amit kiadtok a kezeitek közül, hiszen, ha egy szerepjátékos hozzászólásotok esetén igényesek vagytok, egy kérvénynél is meg kell legyen ez a mentalitás;
  • formaiság: szeretnénk, ha ezek sorkizárt formátumban érkeznének meg hozzánk, többek között azért, mert sokkal rendezettebb és szebb külsőt ad, mely tükrözi, hogy nem csupán a beltartalomra, hanem a külcsínre is odafigyeltek; a választott betűtípus pedig minden esetben legyen olvasható (nem baj, ha valaki szereti a kalligrafikus megjelenést, viszont gondoljatok bele, hogy nekünk adott esetben 5+ oldalban kell ezt olvasnunk, komplex karakter esetén nem is egyszer);
  • egységesség: kimondottan szeretjük a fantáziadús vagy kreatív megvalósításokat, azonban fontos, hogy egy bizonyos elképzelés mentén haladjon egy kérvény, tehát ne tartalmazzon egymástól élesen elütő formázást (legyen szó színről, betűtípusról, félkövérről vagy dőltről), legyen valamiféle konzisztencia a megjelenésben is, ne csak a tartalomban;
  • fogalmazás: egy mondat tartalmazzon minden szükséges elemet, legyenek a szavak megfelelően ragozva, a leírni kívánt gondolattól függően tartalmazzon alanyt és állítmányt, kerüljétek az értelmetlen, kacifántos megfogalmazásokat; illetőleg amennyiben megoldható, tartózkodjatok a folyamatos szóismétléstől, legyetek ugyanolyan választékosak, ahogyan egy hozzászólásotokban fejeznétek ki magatokat;
  • rokoni szál: kérünk mindenkit, hogy amennyiben egy már létező (akár jelenleg emlékkarakteri státuszban lévő) karakterhez vagy egy, már a világalkotásban szereplő személyhez kíván rokoni vagy bármely szálon multit hozni, legyen kedves megkeresni az illetékes álmodót (ha nem ismeri, akkor írni egy navigátornak, hogy segítsen a kapcsolatfelvételben) és a beleegyezését kérni, egyéb esetben kénytelenek leszünk azonnal visszautasítani a kérelmet!

Az alábbiakban az általános kérvényre találsz sablont, és néhány gyakori kérvénytípus követelményeit is bemutatjuk.

Tartalomjegyzék:
Általános kérvény
Multikarakter igénylése
Névváltoztatás
Évfolyamlépés
Házváltás
Kukucsjog igénylése
Különleges állat birtoklása
Különleges tárgy birtoklása
Különleges varázslat megtanulása
Különleges képesség/faj igénylése
Emlékkarakter újra aktívvá tétele


Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 23. 19:42
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Séllei K. Olivér
INAKTÍV


Illuzionista
RPG hsz: 220
Összes hsz: 2702
Írta: 2014. február 21. 17:11 Ugrás a poszthoz

Mágusfalvak és városok
Magyarország mágikus települései térkép



Általános leírás:

Mágusfalunak vagy mágusvárosnak azt a települést lehet nevezni ma, ahol a lakosság összetételét tekintve 95% a varázstudó. A legtöbb településen szinte csak mágusok és boszorkányok élnek, azonban vannak olyan esetek, amikor a mugli házastárs engedélyt kap arra, hogy mágusfaluban telepedjen le, annak érdekében, hogy gyermeke nevelésében ő is maximálisan részt tudjon venni. Jelenleg Magyarországon három mágusváros és hét mágusfalu található. Mágusvárossá az a település válhat, melynek az állandó, bejelentett lakcímmel rendelkező lélekszáma meghaladja az 501 főt, emellett eleget tesz a törvényi kötelezettségeknek, vagyis megfelelő infrastruktúrával, egészségügyi és kulturális ellátással, illetve oktatási-nevelő célzatú intézményekkel rendelkezik minden korosztály számára.
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 07:17
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Séllei K. Olivér
INAKTÍV


Illuzionista
RPG hsz: 220
Összes hsz: 2702
Írta: 2014. február 21. 17:12 Ugrás a poszthoz

ZENEMŰVÉSZET


BANDÁK:


Chick Magnet

Influx

Szellemes Szellemek

Zephyr


ZENÉSZEK, ÉNEKESEK:


Angyal Odett Abigél

Benczik Milán

Ceglédi Eszer

Fener Petra

Kirics Flóra

Meggie S. Walker

Podmaniczky Andine

Radler Krisztina

Sipos Evelin
Utoljára módosította:Weiler Dante, 2020. június 25. 11:58
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Séllei K. Olivér
INAKTÍV


Illuzionista
RPG hsz: 220
Összes hsz: 2702
Írta: 2014. február 21. 17:12 Ugrás a poszthoz

KÖNYVEK A VARÁZSVILÁGBAN


Szellemszerelem

A négy elem urai I. - Levegő

Mácsa mama konyhája
Utoljára módosította:Dwayne Warren, 2014. december 4. 09:10
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Alexandra Rachel Hanna Flaviu
INAKTÍV


Vajszívű cicamami =^-^=
RPG hsz: 194
Összes hsz: 2533
Írta: 2014. február 22. 08:49 Ugrás a poszthoz

SPORTÁGAK


Seprűakrobatika

Szárnyas-lovaspóló

Varázsöttusa
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. január 3. 19:20
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 5. 12:57 Ugrás a poszthoz

ELŐADÓMŰVÉSZET


Jégtánc Csoport - Glacio Chrystals

Mágikus Cirkusz - Mirákulum

Madlen Cadington-Krise

Merveille Mágikus Orchestra

Révay A. Valentin

Révay Liliána Athalie
Utoljára módosította:Weiler Dante, 2020. június 25. 12:08
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 5. 13:08 Ugrás a poszthoz

MODELLEK


Amihan Jazmyne Arnulf

Egerszegi Nina Viktória

Lengyel Krisztina

Mauer Lídia Nóra
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. június 28. 13:38
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 5. 13:14 Ugrás a poszthoz

ÍRÓK


A. S. Shafiq

Anne Cromwell

Ballay Bálint

Elisabeth Shanes

Frank Arie Martin

Georgia Macelley

Győri Katalin

Marjorie Manussen

Stephen King


TOVÁBBI HÍRESSÉGEK


Azurák Csaba

Bremzay A. Eugén

Leonard Alfred Wayne

Mérey-Simon Zita

Nemeskürti Yvonne
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. június 28. 13:46
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 23. 21:53 Ugrás a poszthoz

Varázslással kapcsolatos tudnivalók, szabályok


Tartalom:

Közreműködtek:
Bakonyi Annamária
Dwayne Warren
Gareth Nightingale
Jared  Nightingale
Rachel Octavia Amber
Sebastian Gérard Felagund
Vikohino Thaihasy
Zippzhar Mária Stella


Utoljára módosította:Lewy Bojarski, 2019. július 7. 23:13
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 23. 21:57 Ugrás a poszthoz

Elsőtől ötödévig tanult varázslatok:

Első évfolyam varázslatai:

Bűbájok:
  • Alohomora - Zárnyitó bűbáj    
  • Colloportus - Zárzáró bűbáj, az alohomora ellentéte    
  • Vingardium Leviosa - Lebegtető bűbáj    
  • Reparo - Javító bűbáj kisebb tárgyakon.    
  • Aguamenti - Bűbáj, ami gyenge vízfolyást fakaszt a pálcából    
  • Diffindo - Szakító bűbáj    
  • Fixample - Ragasztó bűbáj    
  • Trullus - Színváltoztató varázslat    
  • Turphellus - Szépítő varázslat    
  • Suvickus - Tisztító bűbáj    
  • Lacarnium Inflamare - Aprócska lángidéző bűbáj, mely hőt is termel    
  • Wasser - Locsoló bűbáj    
  • Protego - Pajzsbűbáj - hatóideje a megidéző erejétől és az átok erősségétől függ    
  • Capillux - Figyelemelterelő láng, mely nem éget    
  • Extrico - Házikedvencünk szőrzetének kefélésére szolgál - igénytelenebbeknek akár fésülködés helyett is.    
  • Fervidus - Kavaró bűbáj - önálló kavarásra bírja az evőeszközöket    
  • Exlukhops - Kisebb tárgyakat röpít a levegőbe, röpít ki valahonnan
  • Persistentis - Tartós fixálás krétarajzokra és festményekre. >>részletek<<
  • Colligiere - kötő-bűbáj
    >>részletek<<
  


Átkok:
  • Petrificus Totalus - Sóbálványátok    
  • Locomotor Mortis - Lábbilincselő átok    





A(z) 2. évfolyam varázslatai:

Bűbájok:
  • Feraverto - Állatok átváltoztatása talpas pohárrá    
  • Evapores - Folyadékeltüntető    
  • Pakolj! - Pakoló bűbáj    
  • Alterrum - Markolássegítő bűbáj    
  • Reamoveo - Halmazállapot változás    
  • Orchidessis - Virágeső-idézés    
  • Tájolj! - A pálca hegyét észak felé fordítja    
  • Capitulatus - Lefegyverző bűbáj    
  • Ferardo - Hőhűtő bűbáj    
  • Leperex - Taszító bűbáj (pl víz)    
  • Mobiliarbus - Tárgyak felemelése - tartóssága a tárgy súlyától függ    
  • Finite - A magunk által létrehozott bűbájokat és rontásokat, átkokat szünteti meg.    
  • Fumos - Figyelemelterelő bűbáj, mely formálható fekete füstöt idéz    
  • Talea - Cövekbűbáj - megakadályozza a tárgyak feldöntését, de az elmozdításukat nem (pl. tintásüveg, váza)  
  • Abolesco Pictura, de a varázslatot "Tabula Rasa" néven emlegetik - Rajzlapról, vászonról vagy bármely felületről letörli a ráfestett mintát. >>részletek<<
  • Labes-spretulus - Folteltüntető varázslat >>részletek<<
  • Exsiccata-temperatum - Beszáradt festéket hígító >>részletek<<


Átkok:
  • Digitus Arcus - Az alany kezének ujjai összecsomózódnak, egymásra gyűrődnek, így ellehetetlenítve a pálcafogást és -használatot.    
  • Immobilus - Élőlények megdermesztése    
  • Everte Static - Lefegyverző bűbáj - megforgatja a levegőben az ellenfelet    
  • Relaxo - Szikraeső kíséretében elzsibbasztja az ellenfelet
  • Rictusempra - Csiklandozó bűbáj    
      




A(z) 3. évfolyam varázslatai:


Bűbájok
  • Finite Incantatem - Bűbájokat, rontásokat, gyengébb átkokat képes megszüntetni azonnal    
  • Piroinitio - Tűzvarázslat - nagysága tapasztalattól függ    
  • Pirocus - Tüzes jelek bevésése egyes tárgyakba    
  • Invito - Begyűjtő bűbáj (csak tárgyakra)    
  • Baziteo - "Bazibumm" - növesztő bűbáj    
  • Reducio - A Baziteo ellentéte
  • Mobilicorpus - Élőlények felemelésére és mozgatására    
  • Sonorus - Hang felerősítésére alkalmas    
  • Lejate - Távtaszító - a tárgyat messzire taszítja a varázslótól    
  • Lumos Maxima - Fényostor    
  • Comikulissimus - Mumusok elleni bűbáj    
  • Valetudo - Apróbb sebeket begyógyító bűbáj
  • Bombarda - Törőátok    
  • Illigo - Helyhez kötő bűbáj - megakadályozza az élőlények, tárgyak elmozdulását 3 méteres körzetben    
  • Silentium - Halkító bűbáj, Sonorus ellentéte  
  • Labonodo - Kötő-bűbáj. >>részletek<<
  • Vividus, a latin élénk, eleven jelentésű vividus melléknévből, hangsúly az első szótagon - Színélénkítő varázslat >>részletek<<
  • Blumenito - Virágmintákat készítő varázslat >>részletek<<


Átkok:  
  • Planta Lubricus - Az átkozottnak kicsúszik a lába alól a talaj. Hatása pár percig tart, ez alatt képtelen talpra állni az illető, mert újból el fog esni.
  • Percipius - A célszemély kénytelen átérezni a varázslatot végrehajtó ember domináns érzelmeit    
  • Silentio - Némító bűbáj
  • Disaudio - Az áldozat fülében tompa zúgást kelt, így nem hall rendesen





A(z) 4. évfolyam varázslatai:  

Bűbájok:
  • Priori Incantatem - Varázslenyomat-idéző bűbáj - megjeleníti a vizsgált pálca korábbi varázslatait, fordított sorrendben    
  • Annullate - Priori Incantatem megszüntetése    
  • Vizualicus - A láthatatlan tintával írt szöveg láthatóvá válik    
  • Stimula - Ájult személyek magához térítésére szolgál    
  • Incendio - Nagyobb élőlények megdermesztése    
  • Glacius - Jégsugár - megfagyaszt    
  • Tergeo - Szívóbűbáj - a célzott területről leszívja a piszkot    
  • Defodio - Ásóbűbáj    
  • Libido Defensor - Pajzsbűbáj. Sok apró kabócához hasonló fehér fénnyel ragyogó bogár áll falat a varázslat végrehajtója előtt, és nem engedi át az átkokat, sem az arra repülő szilárd tárgyakat.        
  • Geminio - Duplázó bűbáj - értéktelen másolatot készít    
  • Oppugno - Ideiglenesen támadásra bírja a kisebb állatokat    
  • Avis - Egy verébnél nem nagyobb állat megidézése (hat rájuk az oppugno)    
  • Manus ducam! - Hatás a részleteknél >>részletek<<
  • Coloraturiano - Színesítő varázslat >>részletek<<


Átkok:
  • Levicorpus - Fejjel lefelé lehet vele valakit fellógatni    
  • Liberacorpus - Levicorpus ellentéte, megszűnik a felfüggesztés





A(z) 5. évfolyam varázslatai:

Bűbájok:
  • Serpensortia - Kígyóidéző varázslat
  • Vipera ivanesca - Kígyóeltüntető varázslat, a serpensortia idézte kígyó eltűnik
  • Arania Exhumia - Ízeltlábúak elpusztítása    
  • Duro - Puha tárgyakat megmerevít    
  • Glisseo - Lépcsőfok csúszdává változik    
  • Fragoro - Robbantásra használható bűbáj.    
  • Piertotum Locomotor - Életre kelti a szobrokat, lovagi páncélokat - erősségtől függ, hogy hányat    
  • Salvio hexia - Burkot képez, amely láthatatlanná teszi a benne tartózkodó dolgokat, személyeket
  • Cicero - Az íróeszköz pontosan leírja a diktált szöveget
  • Intulimento - Háttérzenét ad képhez >>részletek<<


Átkok:
  • Reducto - Taroló átok    
  • Amphicrania - Éles fejfájást okoz
  • Obstructo - Hátráltató átok      
  • Stupor - Kábító átok
  • Confundo - Konfúziós (zagyváló) bűbáj  
Utoljára módosította:Lewy Bojarski, 2019. július 7. 23:12
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 23. 21:58 Ugrás a poszthoz

Mesterképzésen tanított varázslatok, szakokra bontva

A listában található varázslatokat a Mesterképzésen tanulók használhatják, szakuknak megfelelően.
A varázslatokat a szak nevére kattintva érhetitek el.

Kviddics tehetséggondozó program


Kviddics Tehetséggondozó

Természettudományi szak


Bájitalkészítő

Gyógyító

Művészeti szak


Pálcakészítő  

Festő

Restaurátor

Fotográfus

Ereklyekutató

Társadalomtudományi szak


Mágiatörténész

Minisztériumi szóvivő  

Mugli viselkedéselemző

Varázspszichológia

Jog és Rendészet


Auror

Jogi asszisztens

Átoktörő    

Amneziátor

Varázslényfelügyelet


Bestiakutató  

Sárkánykutató

Oktatás


Tanár
Utoljára módosította:Aileen Aurora, 2016. május 20. 09:59
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 23. 21:59 Ugrás a poszthoz

Tanároktól, speciális karakterekről elsajátítható varázslatok listája


Itt találhatók azok a bűbájok és átkok, amik személyesen, különóra keretében sajátíthatók el. Elsajátításuk és használatuk a Navigátorok engedélyéhez kötött.


Dwayne Warren
 - Millaxo

Sebastian Gérard Felagund
 - Venenum Excolio

Moon Jang Geum
- Labora

Vikohino Thaihasy
 - Redintegro
 - Volite Infocte
 - Volito Inflecto
 - Everriculum Crusta
 - Furia Ferrum
 - Auras Saepe

A patrónus bűbájt több tanártól is elsajátíthatod, lista róluk itt.
Utoljára módosította:Lewy Bojarski, 2019. július 7. 23:09
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. április 23. 22:00 Ugrás a poszthoz

Az iskolában hivatalosan nem tanított varázslatok
Ebben a listában azokat a bűbájokat és átkokat találjátok, melyek hivatalosan nem szerepelnek a tananyagban. Három részre szedtük:

Létrehoztuk az úgynevezett "Rosszcsont-pakkot, melyben a szabályszegő diákok által használatos varázslatok kerültek feltüntetése. Ezek használata a szabályzatba nem, ám a házirendbe többnyire ütköző, így, ha szerepjátékosan egy Prefektus rajtakap használatukon, büntetésre is számíthatsz.

A második blokk varázslatai túlságosan magas szintűek, így a diákok számára nem használhatók. Kijátszásuk természetesen nem teljesen tiltott, ám ha azt szeretnéd, hogy a karaktered elsajátíthassa, ahhoz kérvény szükséges. Ezzel együtt azonban szerepjátékos szinten a használatuk komoly büntetést von maga után.

A harmadik listába olyan varázslatok kerülnek felvezetésre, melyeket egy-egy diák talált meg valamely könyvben, az álmodója találta ki, kérvény útján pedig engedélyt kapott a használatára. Fontos: diák diáknak nem taníthat varázslatot!

A negyedik kategóriába olyan varázslatok tartoznak, amiket megkérvényeztetek a Navigátoroktól, de a többi kategóriába nem illenek bele. Ahhoz, hogy a karaktered is használhassa ezeket, szükséged van a kitalálók engedélyére, kérvény viszont nem szükséges hozzá.

1: Rosszcsont- pakk:
  
- elsőtől harmadévig használható varázslatok:
  • Insidiae - Leselkedő bűbáj - a tárgy egy kis része áttetszővé válik a kukkoló számára
  • Pofix - Az áldozat nyelve a szájpadlásához ragad  
  • Fronscresco - Szemöldök-növesztő átok  
  • Tarantallegra - Táncoltató átok    
  • Exagito - Gáncsoló átok  
  • Offende Onorare - Az áldozat nemlétező hangokat hall, alakokat képzel maga elé kb. 20 percig
  • Visiostrello - Rémdenevér-rontás - pár perces denevérhad    
  • Cantare Putesco - Akaratlan ének-beszédre késztető átok
  • Prohibere - A talajhoz ragasztja az áldozat talpát    
  • Perrisodor - Borsos leheletet okoz
  • Aculeus Lingua - Nyelvtüskék növesztése

- negyedévtől fölfelé használható varázslatok:
  • Siccus Fatua - Akit ezzel megátkoznak, néhány órára elveszíti a látását
  • Densaugeo - Fognövesztő rontás
  • Urticaria - Csalánártás
  • Scrupto - Tűszúrásszerű fájdalmat idéz elő az áldozat különböző testrészein, de felszíni nyomot nem hagy
  • Labia Clausa - Szájzáró átok - össze"varrja" az áldozat ajkait
  • Carbunculus - Daganatok és kelések jelennek meg az áldozaton
  • Flamma Frumentus - Kötőhártya- gyullasztó átok
  • Cumeruita - Hatására a köröm alatt égni kezd a bőr
  • Impatientia caritatis - érzéketlenséget okozó átok, a tapintás érzékszervét teljes mértékben használhatatlanná teszi*
  • Subcutis ardor - bőr alatti égést okozó átok*
  • Lentis nebula - hályogátok - az illető homályosan kezd látni, a szeméből pedig folyamatosan elkezd folyni a könny*
  • Vulnera ardor - már meglévő sebek felületén okoz csípő, égő érzést*
  • Carbo maxima - parázs átok – a megátkozott talpa égni kezd, mintha parázson lépkedne*


2: Túl veszélyes/túl magas képzettséget igényel/sötét varázslat

  • Partis Temporus - Tűzörvény-bűbáj, tűzörvényt hoz létre, amely megvéd például az inferusoktól  
  • Transportus - Zsupszkulcs készítése
  • Sectumsempra - Kaszaboló átok - mély vágást ejt
  • Brachium Ermando - Eltünteti az alkarcsontot
  • Sanguen fontanus - vérforraló átok, azonnali lázat és rosszullétet okoz*
  • Vita absorptio - életerő elszívás; a támadás során mágikus kapocs keletkezik a használó és a megtámadott fél között, amely egészen addig fennáll, amíg a használó meg nem szünteti vagy a megtámadott meg nem töri. Ez alatt az idő alatt a megtámadott energiaszintje folyamatosan csökken, azonban halálos szintre csak több perc után tud eljutni (erőnléttől függően)*
  • Umbra pedatus - árnyék támadás - hogy a célpont azt képzeli, hogy a saját árnyéka támadja meg, illúziónak gondolhatja, de valójában tényleges sérüléseket okoz, főleg zúzódásokat, ahol az „árnyék” megüti*
  • Ossa maximum - csontnövesztés - a csontok kismértékű növekedését okozza, melynek következtében azok a belülről feszíteni kezdik az elszenvedő bőrét, izmait*
  • Deglubo vivatus - elevenen nyúzó átok; az elszenvedő bőréből apró darabok válnak le felszíni sérüléseket okozva*
  • Acute amputatio - hoppanálásgátló; kimondásával amputoportálást lehet okozni, az átok által ért testrész egyszerűen képtelen hoppanálni. Leleplezése nehéz, mivel semmiben sem különbözik a hatása egy elhibázott hoppanálástól*
  • Sanguen irrigatio - vérzékenységet okozó átok*
  • Unguis laceratio - körömtépő átok - olyan érzést kelt mintha letépné az illető körmeit, de valójában ez nem történik meg*
  • Ferrum virgo - iron maiden átok – a megátkozott fél úgy érzi, mintha a testén több ponton vasszegek szúródnának keresztül*
  • Penna germino - tollsarjasztó bűbáj – hatására a bőr felületén tollazat ütközik ki*
  • Acidum cutis - savátok – a megátkozott bőre felhólyagosodik maró érzés kíséretében*
  • Inflatio onis - puffasztóvarázs – a megtámadott fél sokszorosára puffad*
  • Harena motus reddo - futóhomok bűbáj – a föld a varázslat hatósugarában homokká változik, ami nehezíti a rajta álló mozgását, ha nem távozik elég hamar a felületéről, akkor magába is nyelheti. Hatósugara 5 méter*
  • Flagellum maxima - korbács – a varázslat hatására a pálca végéből ostorszerű fény bocsátódik ki, ami fizikálisan is képes sérülést okozni, ha a pálcát úgy mozgatják közben, mint egy korbácsot*
  • Lingua ictus - nyelvdagasztó-vágó átok – hatására a megtámadott nyelve felduzzad, felületét berepedezett sebek borítják be*
  • Extremitas laceratio - végtagtépő átok – olyan érzést kelt a megtámadottban, mintha a végtagjai valamelyikét kiszakítanák a helyéről*

*A csillaggal jelölt varázslatok Gareth és Jared Nightingale munkái


3: Diákok által fellelt varázslatok

Eris L. Awer-Kowai:
Arbiter Arcanorum

4. Egyéb, általatok kérvényezett varázslatok
Ardai Tánya és Ardai Kolos - Membranis
Podlovics Natasa Kornélia - Capitulum quintum
Podlovics Natasa Kornélia - Subtraxerim utilium
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:18
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. május 24. 15:39 Ugrás a poszthoz

HÍRHEDT BŰNÖZŐK


A bábmester

Avery Lyall (BK)

Dynamo

Hakuron Kowai (BK)

Juhász Lóránd
Utoljára módosította:Farkasházy Rudolf, 2023. december 3. 08:38
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. május 24. 15:44 Ugrás a poszthoz

MÁGUSTUSÁK NAGY NEVEI



MÁGUSTUSA BAJNOKOK


Benjamin Lawrence Krise (BK)

Brigitte Bonneville

Joseph Beck



SZERVEZŐK


Maurice McLaughin
Utoljára módosította:Damyan Volkov, 2020. május 20. 12:04
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Angelinne Stanwood
INAKTÍV



RPG hsz: 62
Összes hsz: 2354
Írta: 2014. május 24. 15:46 Ugrás a poszthoz

Magyar Mágiaügyi Minisztérium nagy alakjai


Pramberger I. András - Mágiaügyi miniszter (2020-ig)

Radetzky Andor - Mágiaügyi miniszter (2020-2024)

Daróczy Konrád - Mágiaügyi miniszter (2024-től)
Utoljára módosította:Farkasházy Rudolf, 2024. április 21. 06:16
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Általános kérvény


Ha olyan kérésed vagy ötleted volna, amely nem fér bele a többi kategóriákba, írj egy egyszerű, általános kérvényt!


Baglyodban szerepeljen:

  • Kérésed (ház, téma, kalandötlet, mágikus betegség, karakteri halál, iskolába beiratkozás, egyetemisa rang elhagyása/megszerzése függetlenként stb.)
  • Részletes leírása a kérésnek
  • Indoklás. Függően attól, mi a kérvény tárgya, például:
    - miért fontos a karakter számára egy ház Bogolyfalván;
    - hogyan befolyásolja előremenetelét, ha ott hagyja az iskolát és a faluba költözik
    - miért hagyja ott az egyetemet, hogy sima dolgozó ember legyen
    - milyen kihatással lesz a betegség rá, másokra, a játékaira
    - hol képzeled el a témát, amit kérnél
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:08
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Multikarakterek kérvényezése


Ha úgy érzed, elbírsz még egy további karakterrel, és szeretnéd kipróbálni magad egy másik személy bőrébe bújva is, kérvényezhetsz magadnak új karaktert, legyen az diák, felnőtt vagy valamilyen speciális karakter.


Tanárkarakter kérvényezéséhez hagyományosan tanév végén van lehetőség, ilyenkor a Navigátorok külön felhívást tesznek közzé.

A multikérvényezés pontos feltételeiről itt olvashatsz bővebben. A kérvényeket minden esetben bagolyban várjuk tőletek, vagy formázva, vagy linket, amiben eljutunk a kérvényhez.

A kérvény tartalmazza a következőket:

● Az álmodó (te magad) rövid bemutatása
Pár sor rólad, amit szeretnél megosztani. Akinek már van multikaraktere, kihagyhatja.

● Karakter(ek) aktivitása és álmodói tevékenységek

ideiglenesen felfüggesztett szabály

● Az új karakter adatai
Ezek valamilyen módon szerepeljenek a kérvényben feltüntetve.
  • a karakter regisztrációs neve*
  • a karakter életkora
  • a karakter neme
  • a karakter rangjai (diák levita, második; bogolyfalvi lakos; független varázsló; egyetemista; minisztériumi dolgozó stb.*
  • e-mailcím, amely a karaktered adatlapján szerepelni fog; enélkül nem lehet karaktert létrehozni(!)

*A multikarakterek automatikusan haladók lehetnek. Amennyiben szeretnéd, hogy kezdőként regisztráljuk a karakteredet, ezt kérjük, tüntesd fel a leveledben külön!

● Az új karakter külseje
Ide egy képet (maximum 580px szélességben) és egy avataralany nevet várunk csupán. Kérjük, figyeljetek oda rá, hogy az alanyotok megélt évei a regisztrálni kívánt karakter korától ne térjenek el 13-14 évnél nagyobb mértékben, erre a jövőben még jobban odafigyelnek a navigátorok.
Amennyiben nem szeretnétek avataralanyt foglalni, azt ugyanitt jelezzétek nekünk. Ebben az esetben későbbi foglalásotok érvényét veszti, ha már létezik elfogadott, de még nem regisztrált multikarakter (különleges, határidős akciók esetén, lásd: karácsonyi multiakció).

● Az új karakter megismertetése
Itt nem egy meghatározott sablont várunk el, szeretnénk meghagyni az írói és kreatív szabadság szépségeiben mindenkit. Formai megkötés tehát nincs, írhattok külön történetet és jellemet, írhattok kimerítő szerepjátékos hozzászólást, amiben bemutatkozik a karakter, így szinte bármit. Éppen ezért iránymutatásul pár pontban elmondjuk, mi az, amikre biztosan választ vagy utalást szeretnénk kapni a kérvényben, esetleg segíthetnek nektek tartalmasabbá tenni, amit eljuttatok hozzánk. Nem kell rettenetesen hosszú legyen, de tartalmilag térjen ki a legfontosabbakra is!

Amik jó, ha kiderülnek, és amikről szeretünk tudni:
- származása, a karakter kiindulása az életben
- családjáról amennyi infó lehetséges (kerüljük el Voldemort rokonságát, új Halálfaló dinasztiák nem reális megjelenését stb.)
- fontos szereplők, események az életében
- kornak megfelelően iskolák, munkahelyek, lakhelyek
- hogyan kerül az új környezetbe, ha az új
- mi jellemző rá, hogy viselkedik az életében, milyen szokásai vannak
- bármi, amit szeretnél megosztani, és fontos momentum


Ház igénylése multikarakterhez
KATT


Különleges képesség/faj kérvényezése a multikarakternek
KATT
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:50
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Névváltoztatás


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered jelenlegi neve
  • A kívánt név, amin ezentúl szeretnél a fórumon szerepelni
  • Az indok, amiért meg akarod változtatni karaktered nevét
    Kérünk, legyen jó érved arra, miért változtatnál nevet, és ha már sokat játszottál, arról is beszélj nekünk, a karaktered életében hogy fog történni a névváltoztatás. (Nyilván valamilyen magyarázattal szolgálnia kell a karakterednek a szerepjátékos életben, hogy miért szólítjuk ezentúl más néven.)

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:02
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Évfolyamlépés


Ha zűrös volt számodra egy vizsgaidőszak, vagy kihagytál egyet időhiány miatt, kérvényezheted karaktered évfolyamlépését.

Fontos: karaktered életében csak egyszer jár ez neki alanyi jogon, ha máskor is szeretnél ezzel a lehetőséggel élni, akkor már komolyabb álmodói indokot várunk tőled, mint a nem volt kedved vagy nem mentek, és ilyenkor fennáll a lehetősége, hogy nem fogadják el a Navigátorok a kérvényt.


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered neve, kívánt évfolyama
  • Mi az álmodói indok a vizsgaidőszak kihagyására vagy az évfolyamugrásra?
  • Ha nem év végi évfolyamlépésről van szó (elszúrt vagy nem megírt vizsgák miatt), szerepjátékosan hogy magyarázható az évfolyamlépés?

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:01
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Házváltás


Ha nem érzed magad jól a házban, ahová kerültél, értesítsd problémáddal a házvezetődet! Neki az a célja, hogy mindenkinek segítsen beilleszkedni, hogy diákjai elégedettek legyenek.


A váltás menete:

  1. A diák, aki szeretne házat váltani, felkeresi a házvezetőjét, és megbeszéli vele a felmerült problémákat, ami miatt mehetnékje van, a házvezető elé tárja kérését.
  2. Ha az adott házvezető úgy dönt, engedélyezi a házváltást, a kívánt ház házvezetőjétől is engedélyt kell kérni. Pozitív válasz esetén értesíteni kell a Navigátorokat arról, hogy melyik házhoz szeretne eztán tartozni, mi az oka annak, hogy otthagyná az eredeti házát, és hogy a HV-k megengedték-e neki a váltást.
  3. A diák eztán, ha új, akkor 2 hónapos, ha visszatérő vagy multikarakter, akkor 1 hónapos "próbaidőt" kap az eredeti házában, amely során némi erőfeszítést kell tennie arra, hogy összebarátkozzon a ház álmodóival. A házvezető is azon fog dolgozni, hogy a diák jól érezze magát házában, ha problémái akadtak, azok elsimuljanak.
    Ha a diáknak a próbaidő után is mehetnékje van, a letelte után emlékeztesse a Navigátorokat a házváltási szándékáról, és átkerül a kívánt házba.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:59
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Kukucsjog igénylése


Olykor egyes diákok megfordulnak más ház szerepjátékos területein is, mert például kitalálják a jelszót, vagy a testvérük/párjuk beengedi őket. Ez ritka jelenség, hiszen a házak tagjai nem feltétlenül örülnek a betolakodónak, ha észreveszik őt. Azonban ilyet is lehet igényelni, a következő módon.


Kukucsjog igénylésének menete:

  1. Ha szeretnél kukucsjogot igényelni, keresd fel a házvezetőt, akinek a házába be szeretnél kéredszkedni egy időre. Meséld el neki, milyen indokkal szeretnél belátni a házába, és ne felejts el kitérni arra, hogy a karaktered szerepjátékosan hogyan oldja meg a bejutást!
  2. Az adott házvezető eldöntheti, szeretne-e téged fogadni vagy sem. Minden házban mások lehetnek a szokások: néhol csak 1 hónapra kapsz kukucsjogot, máshol elévülésig. Egyik helyen a ház csevegőjébe is beláthatsz, másik helyen nem. Ez kizárólag a házvezető döntése.
  3. Ha a házvezető engedélyezi a kukucsjogot számodra, küldj baglyot a Navigátoroknak, amelyben megírod, hogy melyik házba szeretnél átmenni, mi az indokod rá, és hogy a ház vezetője engedélyezte-e ezt számodra.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:57
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Szabályok és információk - összes hozzászólása (175 darab)

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 » Fel