37. tanév, szorgalmi időszak
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról

Összes hsz: 4783
Írta: 2014. december 26. 10:10 | Link

Tony
Csehország | Prága | Még a vonaton...

Ünnepeljünk hááááát. Csak nem a megszokott környezetben, hanem Prágában. Jogosan kérdezhetik, hogy miért is megyek oda, mikor egy rokonom sincs ott, de a válaszra nem sokan számítanának. Utazásom titka nem más, mint az, hogy Ágoston meghívott magukhoz. Meglepetten fogadtam el az ajánlatot, és az utazás előtti napokon meg is látszott rajtam, hogy izgulok. Nem voltam még náluk, kíváncsi vagyok, hogy milyen környezetben él, amikor nem a kastélyban van. A cuccaimat belesüllyesztettem egy utazótáskába, az ajándékait gondosan elrejtve a legmélyére, hogy még véletlenül se találhassa meg. Szerintem örülni fog nekik, és ha kételkedik magában, még alá is tudom támasztani, hogy nagyon is jó hajtó. Hallottam Ákostól, meg egyébként is ott voltam az összes iskolai mérkőzésen, csak senkinek nem tűnt fel. Hogyan is tűnhetett volna fel, mikor a kezdésre értem oda, a végén meg el is illantam!? Na de vissza a jelenbe.
A vonatút szokásosan unalmasnak bizonyult, ám most mégse olyan álmosító. Elsőnek járok ezeken a helyeken, a megállókat se tudom számolni, hogy mikor érünk már oda. Legalább Ágoston ott vár a fülkében, és biztosan nem fogok rossz helyen leszállni, vagy ilyesmi. Mekkora szívás lenne, ha eltévednék a nagyvilágban… még hoppanálni sem tudok, hogy visszamenjek Bogolyfalvára. A mosdóban voltam, megmostam az arcomat, hogy felfrissüljek. Az előző éjjel nem valami sokat aludtam, hiszen pakoltam, meg izgultam az utazás miatt. A vonat meg folyton döcög, nem tudok pihenni rajta, ezért kell valami frissítő, hogy ne zuhanjak le az ülésről. Lassan lépkedtem vissza az első osztályra, ott pedig megkeresve a saját kis fülkénket. Olyan jól kifogtuk, hogy senki másnak nincs ide jegye. Nem kellene valami zűrös család a nyakunkba, nyugodtan tudunk beszélgetni. Mosolyogva léptem be az ajtón, gondosan becsuktam magam után, és lehuppantam az Ágostonnal szemben lévő ülésre.
– Köszönöm, hogy meghívtál. Azt hittem már régen letettél a barátságunkról, amiért ritkán találkozunk. Mesélj, mi a helyzet a suliban. Úgy hallottam, hogy új igazgató van, ez igaz? –tény, hogy nem vártam meg az igazgatóváltást, már bőven előtte Szögligeten voltam, de azért hozzám is eljutottak az ilyen hírek, hála Ákosnak. Már csak meg kell erősíteni ezt a hírt, és akkor minden szipiszuper lesz.
Utoljára módosította:Gyarmathi Mihály Ádám, 2015. január 25. 01:07

Összes hsz: 2644
Írta: 2015. január 10. 02:31 | Link

ĐomĐom

Nevetségesen hangzik, de eldöntöttük Đomival, hogy mi bizony Prágában akarunk szilveszterezni. Legalábbis az én fejemből pattant ki először a gondolat, a feltörekvő kviddics díva nem hiszem, hogy ilyenekről álmodozott korábban. Pedig nem szabadott volna elfelejtenie, hogy van/volt neki egy Ágoston nevezetű barátja, akivel ugyan évekkel ezelőtt ismerkedtek meg, de mondhatni nagyon jó kapcsolatot ápolnak. Mondjuk szerintem értem többet tett, vagyis ismertségünk nagyobb jelentőségű az én oldalamról, mégiscsak ő volt az első diák, akivel a vonatról való leszállás után összefutottam.
Úgy alakult, hogy a legfiatalabbik nagybácsim elutazott a barátnőjével világot látni, munkájukból adódóan pedig csak az ünnepi időszak jöhetett szóba, mint szabadidő. Ők egy tök jó kis lakásban élnek, komolyan irigyeltem azt a helyet, mindannyiszor amennyiszer látogatást tettünk nála. Ebből volt olyan négy alkalom, hiszen nem olyan régen költözött oda, tényleg fiatal a fiú, a házasságuk csak most lesz aktuális. Szóval... Idén rendhagyó módon csak jóval huszonötödike után tudtunk úgy felszabadulni, hogy átmehessünk. A bátyám először úgy volt, nem is jön, mert az ottlét belecsúszna az újévbe, amit viszont a baráti körével akar köszönteni. Na mindegy, ez bonyolult. Spontán elhatároztam, hogy megkérdezem a családtagot, kiadná-e nekem a helyet. A szüleimmel is beszéltem persze az ötletről, akik kissé vonakodva bár, de beleegyeztek. Elvégre lassan felnőtt leszek, nem ismeretlen helyre megyek, ahol pedig ők lesznek, az egész közel van "hozzánk". Az egészben annyi volt furcsa, hogy anyáék már egy-két nappal korábban összekészülődtek és kilátogattak, én pedig késve, külön úton jártam.
A szünet miatt nem volt egyszerű lefixálni a dolgot. Nagyon dobogott a szívem, amikor először felvázoltam ezt a lehetőséget Đominak, de nagyon örült, hogy gondoltam rá. Szerettük volna kiélvezni az utazás örömét, ezért a vonatra esett a választásunk. Viszonylag gyors, első osztályon pedig még kényelmes is, ráadásul külön fülkében utaztunk, alig utaztak rajtunk kívül a járaton, stb. A csomagom elhelyezése után ledőltem az ülésemre, lábamat pedig feltettem Đomi mellé. Simán végigaludtam volna az utat, ha egyedül lettem volna.
- Semmiség, tudhatnád... - kacsintottam - Heh, igyekeztem nem gondolni a sulira. Jól megy amúgy, a benn zajló eseményeket pedig nehéz lenne vázolni. Szerintem nem történt semmi hihetetlenül durva dolog. Az igazgató új, igen. Jó fej, de már túlságosan megszoktam a régit. - sóhajtottam a kilátást bámulva, aztán néhány kisebb történet következett a kastélyból, igyekeztem olyanokról mesélni, akiket mindketten ismertünk - De mesélj inkább Te! Veled sokkal több izgalmas dolog történik... Én maradtam a régi.
Egyébként valahol Szlovákiában jártunk már, közel a cseh határhoz, még ha így is számtalan kilométer választott el minket a célállomástól.