36. tanév, tanulmányi szünet
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról
Fórum Navigátor

Ki Online?
Bagolykő Mágustanoda FórumSzabályok és információkÁlmodói tudnivalók

Oldalak: [1] Le | Téma száljai | Témaleírás
Seren E. Weaver
INAKTÍV



offline
RPG hsz: 208
Összes hsz: 3069
Írta: 2013. november 29. 13:20 | Link

Kérvényírási kisokos


Egyes dolgok eléréséért a Navigátorokhoz kell fordulnod egy kérvénnyel, mert az ő engedélyük szükséges hozzá. Ilyen például, ha különleges varázslényt szeretnél háziállatként tartani, vagy más, rendhagyó dolgot kijátszani a fórumon; esetleg olyan igényed van, amelyhez adminisztrátori segítség szükséges (például név- vagy házváltás).
A kérvényedet küldd el bagolyban valamelyik Navigátornak (a Navigátorok felsorolását a Tanárok lista alja felé találod: katt). Címzetted közvetíti az előterjesztést a többi Navigátor felé, és pár napon belül megkapod a döntést ügyedben.
Kérünk mindenkit, hogy ellenőrizzétek a drive-ban beadott multikarakterek esetén a hozzáférési beállításokat! Akiét nem tudjuk megnyitni vagy elolvasni, azét automatikusan elutasítjuk!

Minden kérvényre vonatkoznak az alábbi követelmények, melyek nem teljesülése esetén a Navigátorok akár el is utasíthatják azt:
  • helyesírás: kérünk Titeket, hogy olvassátok át a kérelmeteket figyelmesen, ügyeljetek arra a munkára, amit kiadtok a kezeitek közül, hiszen, ha egy szerepjátékos hozzászólásotok esetén igényesek vagytok, egy kérvénynél is meg kell legyen ez a mentalitás;
  • formaiság: szeretnénk, ha ezek sorkizárt formátumban érkeznének meg hozzánk, többek között azért, mert sokkal rendezettebb és szebb külsőt ad, mely tükrözi, hogy nem csupán a beltartalomra, hanem a külcsínre is odafigyeltek; a választott betűtípus pedig minden esetben legyen olvasható (nem baj, ha valaki szereti a kalligrafikus megjelenést, viszont gondoljatok bele, hogy nekünk adott esetben 5+ oldalban kell ezt olvasnunk, komplex karakter esetén nem is egyszer);
  • egységesség: kimondottan szeretjük a fantáziadús vagy kreatív megvalósításokat, azonban fontos, hogy egy bizonyos elképzelés mentén haladjon egy kérvény, tehát ne tartalmazzon egymástól élesen elütő formázást (legyen szó színről, betűtípusról, félkövérről vagy dőltről), legyen valamiféle konzisztencia a megjelenésben is, ne csak a tartalomban;
  • fogalmazás: egy mondat tartalmazzon minden szükséges elemet, legyenek a szavak megfelelően ragozva, a leírni kívánt gondolattól függően tartalmazzon alanyt és állítmányt, kerüljétek az értelmetlen, kacifántos megfogalmazásokat; illetőleg amennyiben megoldható, tartózkodjatok a folyamatos szóismétléstől, legyetek ugyanolyan választékosak, ahogyan egy hozzászólásotokban fejeznétek ki magatokat;
  • rokoni szál: kérünk mindenkit, hogy amennyiben egy már létező (akár jelenleg emlékkarakteri státuszban lévő) karakterhez vagy egy, már a világalkotásban szereplő személyhez kíván rokoni vagy bármely szálon multit hozni, legyen kedves megkeresni az illetékes álmodót (ha nem ismeri, akkor írni egy navigátornak, hogy segítsen a kapcsolatfelvételben) és a beleegyezését kérni, egyéb esetben kénytelenek leszünk azonnal visszautasítani a kérelmet!

Az alábbiakban az általános kérvényre találsz sablont, és néhány gyakori kérvénytípus követelményeit is bemutatjuk.

Tartalomjegyzék:
Általános kérvény
Multikarakter igénylése
Névváltoztatás
Évfolyamlépés
Házváltás
Kukucsjog igénylése
Különleges állat birtoklása
Különleges tárgy birtoklása
Különleges varázslat megtanulása
Különleges képesség/faj igénylése
Emlékkarakter újra aktívvá tétele


Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 23. 19:42
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 | Link

Általános kérvény


Ha olyan kérésed vagy ötleted volna, amely nem fér bele a többi kategóriákba, írj egy egyszerű, általános kérvényt!


Baglyodban szerepeljen:

  • Kérésed (ház, téma, kalandötlet, mágikus betegség, karakteri halál, iskolába beiratkozás, egyetemisa rang elhagyása/megszerzése függetlenként stb.)
  • Részletes leírása a kérésnek
  • Indoklás. Függően attól, mi a kérvény tárgya, például:
    - miért fontos a karakter számára egy ház Bogolyfalván;
    - hogyan befolyásolja előremenetelét, ha ott hagyja az iskolát és a faluba költözik
    - miért hagyja ott az egyetemet, hogy sima dolgozó ember legyen
    - milyen kihatással lesz a betegség rá, másokra, a játékaira
    - hol képzeled el a témát, amit kérnél
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:08
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 | Link

Multikarakterek kérvényezése


Ha úgy érzed, elbírsz még egy további karakterrel, és szeretnéd kipróbálni magad egy másik személy bőrébe bújva is, kérvényezhetsz magadnak új karaktert, legyen az diák, felnőtt vagy valamilyen speciális karakter.


Tanárkarakter kérvényezéséhez hagyományosan tanév végén van lehetőség, ilyenkor a Navigátorok külön felhívást tesznek közzé.

A multikérvényezés pontos feltételeiről itt olvashatsz bővebben. A kérvényeket minden esetben bagolyban várjuk tőletek, vagy formázva, vagy linket, amiben eljutunk a kérvényhez.

A kérvény tartalmazza a következőket:

● Az álmodó (te magad) rövid bemutatása
Pár sor rólad, amit szeretnél megosztani. Akinek már van multikaraktere, kihagyhatja.

● Karakter(ek) aktivitása és álmodói tevékenységek

ideiglenesen felfüggesztett szabály

● Az új karakter adatai
Ezek valamilyen módon szerepeljenek a kérvényben feltüntetve.
  • a karakter regisztrációs neve*
  • a karakter életkora
  • a karakter neme
  • a karakter rangjai (diák levita, második; bogolyfalvi lakos; független varázsló; egyetemista; minisztériumi dolgozó stb.*
  • e-mailcím, amely a karaktered adatlapján szerepelni fog; enélkül nem lehet karaktert létrehozni(!)

*A multikarakterek automatikusan haladók lehetnek. Amennyiben szeretnéd, hogy kezdőként regisztráljuk a karakteredet, ezt kérjük, tüntesd fel a leveledben külön!

● Az új karakter külseje
Ide egy képet (maximum 580px szélességben) és egy avataralany nevet várunk csupán. Kérjük, figyeljetek oda rá, hogy az alanyotok megélt évei a regisztrálni kívánt karakter korától ne térjenek el 13-14 évnél nagyobb mértékben, erre a jövőben még jobban odafigyelnek a navigátorok.
Amennyiben nem szeretnétek avataralanyt foglalni, azt ugyanitt jelezzétek nekünk. Ebben az esetben későbbi foglalásotok érvényét veszti, ha már létezik elfogadott, de még nem regisztrált multikarakter (különleges, határidős akciók esetén, lásd: karácsonyi multiakció).

● Az új karakter megismertetése
Itt nem egy meghatározott sablont várunk el, szeretnénk meghagyni az írói és kreatív szabadság szépségeiben mindenkit. Formai megkötés tehát nincs, írhattok külön történetet és jellemet, írhattok kimerítő szerepjátékos hozzászólást, amiben bemutatkozik a karakter, így szinte bármit. Éppen ezért iránymutatásul pár pontban elmondjuk, mi az, amikre biztosan választ vagy utalást szeretnénk kapni a kérvényben, esetleg segíthetnek nektek tartalmasabbá tenni, amit eljuttatok hozzánk. Nem kell rettenetesen hosszú legyen, de tartalmilag térjen ki a legfontosabbakra is!

Amik jó, ha kiderülnek, és amikről szeretünk tudni:
- származása, a karakter kiindulása az életben
- családjáról amennyi infó lehetséges (kerüljük el Voldemort rokonságát, új Halálfaló dinasztiák nem reális megjelenését stb.)
- fontos szereplők, események az életében
- kornak megfelelően iskolák, munkahelyek, lakhelyek
- hogyan kerül az új környezetbe, ha az új
- mi jellemző rá, hogy viselkedik az életében, milyen szokásai vannak
- bármi, amit szeretnél megosztani, és fontos momentum


Ház igénylése multikarakterhez
KATT


Különleges képesség/faj kérvényezése a multikarakternek
KATT
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:50
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 | Link

Névváltoztatás


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered jelenlegi neve
  • A kívánt név, amin ezentúl szeretnél a fórumon szerepelni
  • Az indok, amiért meg akarod változtatni karaktered nevét
    Kérünk, legyen jó érved arra, miért változtatnál nevet, és ha már sokat játszottál, arról is beszélj nekünk, a karaktered életében hogy fog történni a névváltoztatás. (Nyilván valamilyen magyarázattal szolgálnia kell a karakterednek a szerepjátékos életben, hogy miért szólítjuk ezentúl más néven.)

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:02
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 | Link

Évfolyamlépés


Ha zűrös volt számodra egy vizsgaidőszak, vagy kihagytál egyet időhiány miatt, kérvényezheted karaktered évfolyamlépését.

Fontos: karaktered életében csak egyszer jár ez neki alanyi jogon, ha máskor is szeretnél ezzel a lehetőséggel élni, akkor már komolyabb álmodói indokot várunk tőled, mint a nem volt kedved vagy nem mentek, és ilyenkor fennáll a lehetősége, hogy nem fogadják el a Navigátorok a kérvényt.


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered neve, kívánt évfolyama
  • Mi az álmodói indok a vizsgaidőszak kihagyására vagy az évfolyamugrásra?
  • Ha nem év végi évfolyamlépésről van szó (elszúrt vagy nem megírt vizsgák miatt), szerepjátékosan hogy magyarázható az évfolyamlépés?

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:01
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 | Link

Házváltás


Ha nem érzed magad jól a házban, ahová kerültél, értesítsd problémáddal a házvezetődet! Neki az a célja, hogy mindenkinek segítsen beilleszkedni, hogy diákjai elégedettek legyenek.


A váltás menete:

  1. A diák, aki szeretne házat váltani, felkeresi a házvezetőjét, és megbeszéli vele a felmerült problémákat, ami miatt mehetnékje van, a házvezető elé tárja kérését.
  2. Ha az adott házvezető úgy dönt, engedélyezi a házváltást, a kívánt ház házvezetőjétől is engedélyt kell kérni. Pozitív válasz esetén értesíteni kell a Navigátorokat arról, hogy melyik házhoz szeretne eztán tartozni, mi az oka annak, hogy otthagyná az eredeti házát, és hogy a HV-k megengedték-e neki a váltást.
  3. A diák eztán, ha új, akkor 2 hónapos, ha visszatérő vagy multikarakter, akkor 1 hónapos "próbaidőt" kap az eredeti házában, amely során némi erőfeszítést kell tennie arra, hogy összebarátkozzon a ház álmodóival. A házvezető is azon fog dolgozni, hogy a diák jól érezze magát házában, ha problémái akadtak, azok elsimuljanak.
    Ha a diáknak a próbaidő után is mehetnékje van, a letelte után emlékeztesse a Navigátorokat a házváltási szándékáról, és átkerül a kívánt házba.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:59
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 | Link

Kukucsjog igénylése


Olykor egyes diákok megfordulnak más ház szerepjátékos területein is, mert például kitalálják a jelszót, vagy a testvérük/párjuk beengedi őket. Ez ritka jelenség, hiszen a házak tagjai nem feltétlenül örülnek a betolakodónak, ha észreveszik őt. Azonban ilyet is lehet igényelni, a következő módon.


Kukucsjog igénylésének menete:

  1. Ha szeretnél kukucsjogot igényelni, keresd fel a házvezetőt, akinek a házába be szeretnél kéredszkedni egy időre. Meséld el neki, milyen indokkal szeretnél belátni a házába, és ne felejts el kitérni arra, hogy a karaktered szerepjátékosan hogyan oldja meg a bejutást!
  2. Az adott házvezető eldöntheti, szeretne-e téged fogadni vagy sem. Minden házban mások lehetnek a szokások: néhol csak 1 hónapra kapsz kukucsjogot, máshol elévülésig. Egyik helyen a ház csevegőjébe is beláthatsz, másik helyen nem. Ez kizárólag a házvezető döntése.
  3. Ha a házvezető engedélyezi a kukucsjogot számodra, küldj baglyot a Navigátoroknak, amelyben megírod, hogy melyik házba szeretnél átmenni, mi az indokod rá, és hogy a ház vezetője engedélyezte-e ezt számodra.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:57
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 | Link

Különleges állat birtoklása


Ha nem egy egyszerű, kis termetű mugli állatkát, hanem egy nagyobbat/veszélyesebbet, illetve a varázsvilágban létező lények egyikét szeretnéd háziállatként tartani, a következő sablont töltsd ki és küldd el a Navigátoroknak.


A lények fajtáját és a besorolás meghatározásait itt megtalálod.


A kérvényben mindenképpen szerepeljen:

  • Faj: (pl. sárkány)
  • Alfaj: a pontosabb fajmeghatározás, ha van ilyen neki (pl. Magyar Mennydörgő)
  • Besorolás: X-XXXXX (mágikus lény esetén)
  • Előfordulás: gyakori - átlagos - ritka - nagyon ritka
  • Honnan, hogyan, mikor szerezte a karaktered ezt az állatot?
  • Milyen tulajdonságokkal rendelkezik, mennyire veszélyes?
  • Van-e valamilyen mágikus képessége?
  • Hogyan fogja karaktered gondját viselni?
    Nem arra vagyunk kíváncsiak, egy nap hányszor eteti, hanem például, hogy ha veszélyesebb állatról van szó, milyen módszereket alkalmaz, hogy a balesetek biztosan elkerülhetőek legyenek?


Ha egy teljesen saját állatfajt alkotsz, ennél jóval bővebb leírást kérünk tőled. Ilyenkor szerepeljen kérvényedben a fentieken kívül:
- a lény származása (hogyan és mikor keletkezett?)
- élőhelye
- külső leírás (akár képpel is illusztrálva): kinézet, méretek
- egyéb jellemzők: táplálkozás, szaporodás, viselkedés
- tartásával kapcsolatos fontos dolgok (ha szükséges)
- a fajra jellemző képességek (ha van valamilyen extra képessége)

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:55
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 | Link

Különleges tárgy birtoklása


A kérvényben szerepeljen:
  • A tárgy pontos külső leírása
  • Honnan/hogyan jutott a birtokló a tárgyhoz?
  • Használati útmutató
  • Mágikus tulajdonságok, ha van
  • Indoklás: miért fontos a karakter számára az adott tárgy birtoklása?
  • Hogyan tárolja, mennyire hozzáférhető mások számára?
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:49
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:29 | Link

Különleges varázslat megtanulása

A tanároktól eltanulható varázslatok listáját itt, vagy itt találod. Először írj az adott tanárnak, kérdezd meg tőle, elvállal-e téged tanoncként, azután küldj róla kérvényt a Navigátoroknak.

Ha új, listán még nem szereplő varázslatot sajátítanál el, azzal is a Navigátorokat, akik eligazítanak megfelelő oktatóhoz!


A kérvényben szerepeljen:

  • Mit szeretnél tanulni és kitől? Elvállalt-e?
  • Miért fontos a karaktered számára az adott varázslat?
  • Hogyan képzeled a képesség/tudás elsajátítását? Vajon hogy fog felépülni a tanulási folyamat, hogyan boldogul majd vele a karaktered?
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:17
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 10:59 | Link

Különleges képesség/faj igénylése


Ha jó indokot adsz rá, hogyan lett már meglévő karaktered hirtelen más fajba tartozó, vagy hogyan szerzett meg egy különleges képességet vagy tudást (amit akár születésétől fogva birtokolt, csak eddig jól titkolta), ezt is megkérvényezheted az alant olvasható módon. Kérünk Titeket, hogy amennyiben az oldalon tanulható képességet szeretnétek hozni, minden esetben keressétek meg az oktatót a kérvény beadása előtt és egyeztessetek vele!


Fontos tudnod, hogy ezek az extrák gyakran csak korlátozott számban érhetőek el. A limitszámokról - ha vannak - az Engedélyek témában tájékozódhatsz.


Az igénylő levélben szerepeljen:

  • Mely karakternek szánod ezt?
  • Miért fontos a számodra, hogy karaktered birtokolja ezt a fajt/képességet?
  • A karakter jellemzése: Részletes jellemleírás a karakterről, és hogy a kért képesség/faj hogyan befolyásolja személyiségét.
  • A karakter története: Egy nem feltétlenül hosszú elbeszélés arról, eddig mi történt a karakterrel az életében, és hogy a képesség/faj hatására hogyan alakul a sorsa.
  • Különleges képesség/faj megnevezése.
  • Különleges képesség/faj pontos és részletes leírása, ha az nem szerepel az oldalon felsoroltak között.
  • Szerzett, öröklött, vagy vérvonalbeli? Ha a képesség öröklött, vagy nem ember fajról van szó: rövid leírás arról, hogy például egy félkobold esetén mely szülője volt kobold; ha öröklött a lépesség, kitől örökölte; vérfarkasnál vagy vámpírnál hogyan és ki által változott át.
  • Már tudott vagy még tanulandó? Ha tanulható képesség, akkor hogyan szeretné tanulni, miért fontos a karakter számára ennek tanulása, és kapcsolatba lépett-e már a képességet tanító professzorral? (Ha iskolánkban tanítják a képességet, az oktató nevét az Engedélyek topicban találod.) Ha máshol sajátította el, hol, mikor, milyen szinten sikerült ezt? Kitől?
  • Próbahozzászólás, amelyben látjuk, ki fogja tudni játszani az adott képességet/fajt.
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2019. november 4. 09:19
Hozzászólásai ebben a témában
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
offline
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 13. 11:14 | Link

Emlékkarakter újra aktívvá tétele


Bár az, ha emlékkarakterré nyilváníttatsz egy karaktert, azt jelenti, hogy többet nem szeretnél vele szerepjátszani, mégis egy visszafordítható állapot. Az is előfordul, hogy hosszú távollét után a Navigátorok által válsz azzá. Ha rájössz, hogy emlékkaraktereddel mégis van még mit kijátszanod aktívan, küldhetsz egy kérvényt a Navigátoroknak, amelyben a karakter újra aktívvá tételét igényled.

Emlékkarakteri státuszból kihozni karaktert csak az emlékkarakterezéstől számított két hónap letelte után lehet (kivétel, akit a Navigátorok tettek azzá)! Ne feledd, a visszahozott emlékkarakter újra multikarakternek számít, azonban a visszahozatal pillanatában nem befolyásolja két új karakter közötti időt, illetve egy hónapon belül csak két emlék hozható vissza. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha te Kiss Annát kérvényezted és megkaptad január elsején, akkor Nagy Bélát február elsején kaphatod meg, de kihozhatod menet közben Németh Pannit és Kovács Esztit is, akiket már legalább két hónapja emlék státuszba tettél. A két karakter kihozása ugyanúgy azt jelenti, hogy Bélát február elsején kaphatod meg.


Leveledben szerepeljen:

  • Mely karakteredet szeretnéd kihozni az emlékkarakteri státuszból és miért?
  • Milyen rangokat szeretnél birtokolni, miért ezekre van szüksége?
  • A karakter életének változásai: különösen arra vagyunk kíváncsiak, mi történt a karaktered életében, miközben álmodóilag emlékkarakterezve volt; merre járt, mit csinált és csinál most? Miért kerül oda, ahova? Jelent ez változást a jól megismert természetére, jellemére? Mit?


Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:56
Hozzászólásai ebben a témában

Oldalak: [1] Fel | Téma száljai
Bagolykő Mágustanoda FórumSzabályok és információkÁlmodói tudnivalók