37. tanév, szorgalmi időszak
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról
Fórum Navigátor

Ki Online?
Szabályok és információk - összes hozzászólása (167 darab)

Oldalak: « 1 2 [3] 4 5 6 » Le
Dwayne Warren
INAKTÍV


officer friendly
RPG hsz: 1645
Összes hsz: 3684
Írta: 2014. december 4. 11:52 Ugrás a poszthoz

Tanult képességek, a mágia egyéb formái


Legilimencia

A legilimentor egy olyan személy, aki be tud tekinteni mások elméjébe, afféle "gondolatlátó". A legilimencia gyakorlója ezenkívül fogékonyabb az emberek érzéseire, könnyebben átlát rajtuk, a hazugságot rögtön megérzi és leleplezi. Bár ezen képesség alapjaival ma már egyre többen tisztában vannak, képzett, igazi legilimentorok még mindig nagyon minimális számban fordulnak elő.
A valóban képzett legilimentorok azok, akik már mindenféle probléma, mellékhatás és nehézség nélkül tudják alkalmazni tudásukat, illetve teljesen észrevétlenül tudnak valakinek az elméjébe hatolni. Mivel nincsen a Minisztériumban lehetőség a vizsgáztatásukra, nem történik vizsga vagy bármilyen számonkérés. Ha valaki legilimentorrá válik, köteles bejelenteni a Minisztériumban, hogy ezzel a képességgel rendelkezik. Ez fontos, mivel legilimentorból igazán kevés van, ezért érdemes nyilván tartani, ki az, aki ezt a tudást szükség esetén tovább tudja adni, illetve gonosz célokra is alkalmazható, így a számontartásuk elkerülhetetlen.
A képesség elsajátításához szükséges bizonyos tehetség, érzék, de a legilimencia teljes mértékben tanulható tudományág. Oktatása ellenben kiskorúak számára tilos, ugyanis veszélyes is lehet! A mestertanoncoknak a Bagolykőben lehetőségük nyílik elsajátítani.

Illúzómágia

Az illúziómágus olyan boszorkány vagy varázsló, aki képes a másik elméjébe hatolni, képes megtéveszteni, a valótlant elhitetni vele. Képes jelen nem lévő tárgyakat, személyeket, állatokat az alany számára valóságosan a helyiségbe "hozni". Képes érzéseket, érzelmeket kelteni benne, és felerősíteni azokat. Képes elhitetni az alannyal például, hogy lángnyelvek mardossák a testét. A legtöbb illuzionista persze szórakoztatásra és önvédelemre használja a képességeit, nem gonosz célokra.
Az illuzionista tanulmányai megkezdése előtt a Minisztérium tesztjein esik át, melyekkel megvizsgálják, hogy a későbbiekben nem jelent-e veszélyt a társadalomra. Ha ezen a vizsgán jól szerepel, a Minisztérium egy-egy tagja néha megjelenik tanulmányai gyakorlása során, illetve a képesség megszerzésekor a tanuló záróvizsgán esik át, mely után bejegyzett illuzionistává válik.

Animágia

Az animágus olyan ember, aki az egész testét megváltoztatva képes egy bizonyos állattá alakulni. Ez az állat semmiképp sem varázslény, így varázslatos képességek birtokába sem juthat. Az átváltozást egy gyakorlott animágus bármilyen körülmények között, néhány másodperc alatt el tudja végezni, méghozzá a varázspálcája segítsége nélkül. Nem örökletes, hanem tanulható képesség.
Az átváltozás semmilyen fájdalommal vagy kellemetlenséggel nem jár a képzett animágus számára. Részleges átalakulás nem létezik, a mágus képtelen egy-egy testrészét formálni, csak az egészet, hiszen az emberi és állati felépítés merőben más lehet, és a kettő összeerőltetése nem működik. Emberi alakban az állat semmilyen tulajdonságát vagy különleges képességét nem őrzi, így például hallása, szaglása sem lehet élesebb.
Várandós nők, komoly sérülésekben (mind fizikai, mind lelki) szenvedők képtelenek átalakulni, számukra ennek megkísérlése mégis végzetes lehet.
Az állatnak, amivé az animágus változik, külső és belső jegyei is egyeznek a fajtájába tartozókéval, de egyetlen ponton eltér társaitól, mivel az állaton kialakul egy ismertetőjegy, melyet emberi alakjából visz át az állatiba. (Például az illető egy anyajegye apró, különös foltként megmarad a bundán; a szemüveg mintája megjelenik az állat szemei körül.) Ezeket a jegyeket is jegyzi a minisztérium, hogy ha úgy alakul, be tudjanak azonosítani egy animágust állatalakban.
Azt, hogy a leendő animágus milyen alakot fog felvenni, egyértelműen meghatározza jelleme, személyisége. Az illető varázslónak először meg kell találnia a lényt, aki benne él. Ennek feltétele a jó önismeret. Gyakran az animágusok meditációval, önmagukba mélyedve lelik meg "belső állatukat".
Ha egy animágus a tanulás végén jár és megtörtént az első sikeres átalakulás, nyilvántartásba veszik, mint animágust. A bejegyzetlen animágusokat a törvény bünteti.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 11:05
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
INAKTÍV


officer friendly
RPG hsz: 1645
Összes hsz: 3684
Írta: 2014. december 4. 11:53 Ugrás a poszthoz

Elszigetelt népcsoportok és mágiájuk


Jégmágusok

A mágusok szétválásakor a jégvarázslók még szimpla mágusok voltak, akik a jeges Grönlandot választották élőhelyükként. Eszkimókkal éltek, de a muglik közt élés nem ennek a népnek való, akik modorukkal magukat sodorták bajba. Vándorolniuk kellett, hogy ne buktassák le az egész varázsvilágot, így hidegebb helyekre mentek, ahol szervezetük évszázadok alatt teljes mértékig alkalmazkodott az időjáráshoz.
Kialakult képességük, mellyel egyenes arányban csökkent az a tudásuk, amit pálcával képesek előhozni. A semmiből varázsolnak pusztán a kezük segítségével havat, jeget. Képességük használatát gyermekkoruktól gyakorolják és tanulják, kamaszkorukra már képesek teljes kontrollban tartani azt. Ezután jöhet a pálcás varázslatok megtanulása, ami kinek könnyebb, kinek nehezebb, de nagyjából életük végéig dolgozniuk kell rajta, hogy minden varázslatot legalább középszinten tudjanak használni. (Van, akinek egyáltalán nem működik ez a fajta varázsereje.)
Kinézetükben annyi az eltérés, hogy mindannyian nagyon világos bőrűek, tejfölszőkék, és szemük a zöld, illetve a kék árnyalataiban csillog. Ruházatuk jellegzetesen világos, hogy beolvadjanak havas környezetükbe.
Saját maguk építette otthonokban laknak, amiben a berendezés is jégből, illetve hóból áll.

Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Emma McNeilly
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
A szerepjátékos hozzászólások tartalmi követelményei
Írta: 2015. február 8. 14:43
Ugrás a poszthoz

A szerepjátékos hozzászólások tartalmi követelményei

Ezek a szabályok a szerepjátékos hozzászólásokra vonatkoznak. Betartásuk minden álmodó számára egyformán kötelező, a szabályok megszegése - a súlyosságtól függően - álmodói figyelmeztetést vagy büntetést vonhat maga után.

  • A szerepjátékos hozzászólások kapcsán vedd figyelembe, hogy az ott leírtak a karakterre, nem az álmodóra vonatkoznak. A karakterek közti vita, konfliktus és durvaság nem tilos, azonban ez egyedül a szerepjátékban megengedett.
     
  • Szabad a karakter beszédében idegen nyelvet használni, de ha nem derül ki a szövegkörnyezetből, hogy miről szól a párbeszéd, fordítás mellékelése szükséges. Ha ez nem történik meg, bármelyik moderátortól figyelmeztetést kaphatsz ennek javítására!
     
  • A fórum egészére az ún. 16-os karikás (16 éven aluliak számára nem ajánlott) besorolás érvényes.
     
  • Nem tilos a káromkodás, nem is kell lenyíló hszbe tenni, azonban kérünk mindenkit, hogy lehetőleg a józan ész határain belül maradjon a káromkodások mennyisége.
     
  • Az alkoholfogyasztás és dohányzás említése a szerepjátékon belül megengedett, ezért csak szerepjátékosan kaphatsz büntetést. Mindezek azonban feleljenek meg a fórum szabályzatának többi pontjának, ha a játék durva és irreális, a moderátorok figyelmeztethetnek érte.
     
  • Drogfogyasztás leírására és szexuális tartalomra csak felületesen, konkrét részleteket kerülve, utalás szinten van lehetőség nyílt fórumon. Ezzel kapcsolatos további információkért, ha nem vagy biztos a dolgodban, keresd a Navigátorokat.
     
  • A szerepjáték világában deviáns viselkedés, például erőszak kijátszása a realitás és a jó ízlés határain belül nem tiltott. Azonban, ha úgy érzed, hogy a játékod esetleg a fórum szabályait sértheti, az ügyben nyugodtan keresd a Navigátorokat, akik szívesen segítenek a kérdésben.
     
  • Lehetőség van a fórumon bárhol ún. 18-as karikás (18 éven aluliaknak nem ajánlott) tartalmú játékra, betartva a hozzá fűződő szigorú formai követelményt, mely a következő: az ilyen jellegű szerepjátékos hozzászólásban alapvetően csak a címzés látható, mely után lenyílik egy figyelmeztetés a 18-as karikás tartalomra és ezt követi újabb lenyílóban maga a hozzászólás.
    Kötelezően használandó forma KATT
    Példa KATT
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 23. 19:47
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
INAKTÍV


officer friendly
RPG hsz: 1645
Összes hsz: 3684
Szerepjátékos etikett
Írta: 2015. július 20. 17:57
Ugrás a poszthoz

Szerepjátékos etikett


Szupererő, szuperagy
A karaktered a legtöbb esetben gyermek, és általában nem rendelkezik Dumbledore varázserejével. Mindenki igyekszik a legjobbat kihozni a karakteréből, ám a jó játékos a realitás talaján marad. A tökéletes külsejű, hibátlan modorú, különösen tehetséges és emberfeletti fizikummal rendelkező karakterek unalmasak, bosszantóak lehetnek. Engedd el a fantáziád, és ne félj emberi gyengeségeket, hibákat adni a karakterednek!

Kiforratlan jellem
Nem csak fizikailag, ám jellemileg is alkalmazkodj a karaktered életkorához! Bármennyire lehet bátor a karaktered, egyedül az erdő mélyén egy tizennégy éves gyerek természetesen fél. Színesítsd hát az érzelmeit! Gyermekkorban szintén nem valószínű, hogy máris ősi ellenségeket szereztél magadnak.

A Megmásíthatatlan Múlt
Tegnap még halott volt mindkét szülőm. Ma már nem. Tegnap azt játszottam, vannak testvéreim, ma már egyke vagyok, a szülőországom pedig állandóan változik. Ha egy mód van rá, kerüld az ilyesmit. A karakter megalkotásánál gondold végig a legalapvetőbb adatokat, a játék során pedig tartsd ahhoz magad!

Hé, az az én karakterem!
Gyakori hiba a kezdő szerepjátékosoknál, hogy a történet továbbvitele érdekében olyan szavakat adnak játszótársuk szájába, olyan cselekedeteket végeztetnek el vele, amit a másik önszántából nem tett volna meg. Figyelj arra, hogy te csak a te karaktered és a kettőtök környezete (festmények, házimanók, arra szaladó ismeretlen diáktárs, betoppanó tanár, enyhe időjárás-változás) felett "uralkodhatsz". Ne írd meg, mit tett a játszótársad, amit előtted ő le nem írt, kivéve, ha ő előzetesen (például bagolyban) erre engedélyt adott neked!
Ha a másik megkér, hogy ne irányítsd a karakterét - mert ezt a cselekedetet Így hívják -, kérj tőle elnézést, és javítsd ki a hibát, ha kéri!

Szabad történetvezetés
Amikor játszani kezd, szinte mindenki elképzeli annak a kimenetelét és, hogy mi fog történni, ám a játékostárs egy-egy megmozdulása könnyen más mederbe terelheti az eseményeket. A jó játékosból nem válthat ki megütközést, ha nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy előre kitalálta, hanem alkalmazkodik az új helyzethez.

Ha megtörtént - hát megtörtént!
Megeshet, hogy a játék során veszélyes, vagy ne adj' Isten, kínos helyzetbe sodrod a karakteredet. Ez a játék természetes velejárója, fogadd és tűrd becsülettel, utólag pedig semmiképp se hozd a játékostársad kellemetlen helyzetbe azzal, hogy a játékot utólag módosítod, hogy a karakterednek előnyösebb legyen. Ha kiugrottál a kamion elé, már nem lehet visszacsinálni - amit egyszer a játékban leírtál, az bizony megtörtént.

A Mesélő
Az oldalon él egy különleges karakter, a Mesélő. Neki az a feladata, hogy a kalandra vágyókat fordulatos mesébe csöppentse, vagy váratlan izgalmat csempésszen egy-egy már futó játékba. Ha a Mesélő megjelenik a játékodban (akár kérésre, akár magától), a hozzászólásait köteles vagy figyelembe venni és reagálni rájuk.
A Mesélő meséi érdekesek, szórakoztatóak szoktak lenni, de ha te épp nem szeretnéd, hogy váratlanul meglepjen téged a játékodban, mert te és társad magatok akarjátok szőni a szálakat, a játék első hozzászólásának fejlécében elhelyezett [zárt] jelöléssel jelezhetitek neki, hogy nélküle is boldogultok. Ezt azonban az alábbi témákban nem tehetitek meg:
  • Kínzókamra
  • Kísértetház
  • Bogolyfalvi Hivatal
  • Magyar Mágiaügyi Minisztérium
  • Erdő mélye

Ha azonban külön szeretnéd a Mesélőt felbukkanását, mert szükséged van rá valami fontos életesemény kijátszásában vagy egyszerűen hiányolod a játékaidból, írj neki baglyot! A mesélő nem arra való, hogy kérésre teljesen kiszámított pályán futó NJK-t játsszon ki (pap az esküvőn esete), de szívesen beszáll bármilyen ötletbe, hogy izgalmassá tegye a játékod. Ha tehát konkrét dologban kéred a segítségét, vagy csak szeretnéd rábízni magad valahol, keresd nyugodtan.

Kieg.: A zárt játék jelzése kizárólag a mesélőkre vonatkozik, így a csínytevéses, szabályszegéses játékokba tanár és prefektus ezentúl is bármikor megjelenhet!

Tanulóvezetőket ledudálni az útról nem szabad!
Látod, hogy tegnap regisztrált és látod, hogy játszani szeretne, ez egyelőre azonban még döcögősen megy. A jó játékos nem űz gúnyt a kezdőkből, sem a szerepjátékban, sem pedig álmodói szinten, hanem példát mutat és gyámolítja őket! Ne felejtsd el, te is voltál kezdő valamikor, akkor pedig nagyon jól esett a tapasztaltabbak segítsége. Játssz velük és lásd el őket jó tanácsokkal!

Utoljára módosította:Weiler Dante, 2020. március 30. 17:31
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
INAKTÍV


officer friendly
RPG hsz: 1645
Összes hsz: 3684
Írta: 2015. szeptember 19. 15:18 Ugrás a poszthoz

NEVEZETES ISKOLÁK JELENLEGI IGAZGATÓI


Beauxbatons Mágusakadémia

Durmstrang

Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola

ALAPÍTÓK


Grosserlieb Dorottya Művészeti Képzőiskola
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. június 28. 13:46
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:02 Ugrás a poszthoz

A szövegszerkesztő működéséről


Ez a segítség azért jött létre, hogy akik nem ismerik az eszköztár használatát, megkönnyítse a dolgukat. Sorban jön minden formázási lehetőség, kategóriákra lebontva. Ami a legfontosabb, hogy minden taget (=formázandó szöveg előtt és után álló kód), amit megnyitunk, le is kell zárni. Ugyanis, ha ez elmarad, bár a fórum lezárja a nyitva maradt tageket, akkor a formázott szövegünk/képünk nem olyan lesz, mint szeretnénk.

Használata


Mint azt fentebb említve lett, tagek közé kell zárni a formázandó szöveget. Ezt többféleképpen meglehet oldani, például a szöveg stílusa, elhelyezése, stb. Az alábbi kategóriákban ezek használatát, és kinézetét olvashatjátok. Ha valaki esetleg elakadna, keresse fel a segítőjét, vagy valamelyik Navigátort, és szívesen adnak további magyarázatot, segítséget a kódok használatához.


Kategóriák:
Gyarmathi Mihály Ádám munkája
Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 18. 20:11
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:04 Ugrás a poszthoz

Szöveg stílusa


Egy szöveget többféleképpen is megformázhatunk. Ebben a kategóriában az alábbiak használatát láthatjátok: félkövér, dőlt, aláhúzott, áthúzott, betűtípus, betűméret, betűszín, és a szöveg háttérszíne. Egy táblázat fogja ezt szemléltetni, amiben mindig lesz egy olyan oszlop, amiben azt látod, amit be kell írnod, és egy olyan oszlop, ami már a formázást/eredményt mutatja.
Amit be kell írnod
    
Az eredménye
[b]szöveg helye[/b]
    
félkövér szöveg
[i]szöveg helye[/i]
    
dőlt szöveg
[u]szöveg helye[/u]
    
aláhúzott szöveg
[s]szöveg helye[/s]
    
áthúzott szöveg
[font=Comic Sans MS]szöveg helye[/font]
    
Comic Sans MS
[size=15pt]szöveg helye[/size]
    
15pt méretű szöveg
[color=red]szöveg helye[/color]
[color=#0000FF]szöveg helye[/color]
    
piros színű szöveg
kék színű szöveg
[bgcolor=blue]szöveg helye[/bgcolor]
[bgcolor=#FF0000]szöveg helye[/bgcolor]
    
kék hátterű szöveg
piros hátterű szöveg


Természetesen ezeket mindenki a kedve szerint kombinálhatja, azonban van pár dolog, amire jobb, ha figyeltek. Például:
  • mindig azt a taget kell elsőnek lezárni, amit utoljára nyitottatok meg. Tehát, egy félkövér, aláhúzott és dőlt szöveg helyes lezárása a következő: [b][u][i]félkövér, aláhúzott dőlt szöveg[/i][/u][/b]
  • színkód megadásakor mindig használjátok a # jelet az egyenlőség jel után, ugyanis nem fogja a kívánt színűre beszínezni a fórum, ha ez nincs meg
  • csak olyan betűtípust használhattok, ami le van mentve a számítógépetekre, máskülönben a böngésző nem jeleníti meg. Ezért lehet az, hogy más eszközön nem úgy jeleníti meg, ahogyan mi azt szeretnénk
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:11 Ugrás a poszthoz

Szöveg elhelyezése


Ebben a kategóriában a balra-, középre-, jobbra zárás és a sorkizárttal ismerkedhettek meg. Alapbeállításként a fórum minden szöveget balra zár, így ez a legkevesebbet használt kód. Itt nehéz lenne táblázat segítségével bemutatni, ezért másképp szemléltetjük a formázást.

Amit be kell írnod: [left]szöveg helye[/left]
Az eredménye:
Ez egy balra zárt szöveg


Amit be kell írnod: [center]szöveg helye[/center]
Az eredménye:
Ez egy középre zárt szöveg


Amit be kell írnod: [right]szöveg helye[/right]
Az eredménye:
Ez egy jobbra zárt szöveg


Amit be kell írnod: [justify]szöveg helye[/justify]
Az eredménye:
Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:12 Ugrás a poszthoz

Lista létrehozása


Alapvetően két fajta listát tudunk létrehozni, amik között a különbség annyi, hogy az egyik kis fekete pontokkal jelöli a sorokat, a másik pedig számozással. A létrehozása ugyanúgy működik, a tagek viszont eltérőek. Kezdjük az úgynevezett egyszerű listával.
Amit be kell írnod
    
Az eredménye
[ulist] (ez fontos, ugyanis ez a listanyitó tag)
[li]lista elem1[/li]
[li]lista elem2[/li]
[li]lista elem3[/li]
[/ulist]
    
  • lista elem1
  • lista elem2
  • lista elem3


A számozott lista is ugyanezen az elven működik, a különbség annyi, hogy nem [ulist][/ulist] tageket használunk, hanem [olist][/olist] taget.
Amit be kell írnod
    
Az eredménye
[olist] (ez fontos, ugyanis ez a listanyitó tag)
[li]lista elem1[/li]
[li]lista elem2[/li]
[li]lista elem3[/li]
[/olist]
    
  1. lista elem1
  2. lista elem2
  3. lista elem3


A lista elemeket itt is lehet formázni, azt viszont nagyon fontos megjegyezni, hogy ezeket az [li][/li] tagek között kell megtenni!

[color=blue][li]szöveg[/li][/color] <-- helytelen formázás
[li][color=blue]szöveg[/color][/li] <-- helyes formázás
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:13 Ugrás a poszthoz

Táblázat létrehozása


A táblázat létrehozása a legtöbb személynek gondot okoz, a tagek megfelelő használata miatt. Ebből is kettő fajta létezik: keretes, illetve keret nélküli. Legtöbbször a keret nélkülit használjuk, de ha több dolgot szeretnénk táblázatba rendezni, célszerű a keretessel készíteni, hiszen úgy látszódhat, hogy elcsúsztunk-e vagy sem. Ha meg készen vagyunk, egyszerűen kivesszük azt a betűt, ami különbséget tesz a két táblázat között. A sorok és oszlopok tagjei között nincs különbség, az mind a két fajtánál egyforma. Lássuk is ezeket.
  • Keret nélküli táblázat nyitó és záró tagje: [table][/table]
  • Keretes táblázat nyitó és záró tagje: [btable][/btable]
  • Egy sor nyitó és záró tagje: [tr][/tr]
  • Egy oszlop nyitó és záró tagje: [td][/td]

Eddig nem tűnik bonyolultnak, viszont az elhelyezés nehéznek bizonyulhat. A [td][/td] tagek mindig a [tr][/tr] tagek között helyezkednek el, így biztosítva azt, hogy a cellák abba a sorba tartozzanak. Hogy értsétek is, hogy miről van szó, alább láthatjátok a helyes használatát.

Amit be kell írnod: keret nélküli táblázat esetén
[table]
[tr]
[td]első sor, első cella[/td]
[td]első sor, második cella[/td]
[/tr]
[tr]
[td]második sor, első cella[/td]
[td]második sor, második cella[/td]
[/tr]
[/table]

Eredménye: keret nélküli táblázat esetén
első sor, első cella első sor, második cella
második sor, első cella második sor, második cella

Amit be kell írnod: keretes táblázat esetén
[btable]
[tr]
[td]első sor, első cella[/td]
[td]első sor, második cella[/td]
[/tr]
[tr]
[td]második sor, első cella[/td]
[td]második sor, második cella[/td]
[/tr]
[/btable]

Eredménye: keretes táblázat esetén
első sor, első cella első sor, második cella
második sor, első cella második sor, második cella

A táblázat szöveget itt is lehet formázni, de mint a listáknál, úgy itt is nagyon fontos megjegyezni, hogy ezeket a [td][/td] tagek között kell megtenni!

[color=blue][td]szöveg[/td][/color] <-- helytelen formázás
[td][color=blue]szöveg[/color][/td] <-- helyes formázás
Utoljára módosította:Gyarmathi Mihály Ádám, 2016. május 26. 19:35
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:14 Ugrás a poszthoz

Kép beillesztése


Kép beillesztésére is két lehetőségünk van: sima beillesztés, illetve az átméretezett beillesztés. Utóbbit akkor használjuk, ha az eredeti kép széthúzná a fórumot, vagy kisebben szeretnénk megjeleníteni, de nincs kedvünk letölteni, átméretezni, feltölteni… hosszabb az az része.

Sima beillesztés:
Amit be kell írnod: [img]kép linkje[/img]
Eredménye:


Átméretezett beillesztés:
Amit be kell írnod: [img=VB meglepi%55%55]kép linkje[/img]
Eredménye:
VB meglepi


Az átméretezett beillesztésnél, mint láthatjátok pár adatot is meg kell adni az [img] taghez. Az egyenlőség jel után azt a nevet kell beírni, ami meg fog jelenni, ha a képre visszük mutatunk. Ezután jön egy % jel, és egy szám, ami megadja a kívánt szélességet. Végül egy újabb % jel és a szám, ami megadja a kívánt magasságot.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:15 Ugrás a poszthoz

Link beillesztése


Ezekhez az [url][/url] tageket használjuk. Itt is két fajta lehetőség van, amik az alábbiak:

Amikor a link, a tagek között van, szöveg nélkül:
Amit be kell írnod: [url]http://bagolyko.varazslat.net/[/url]
Eredménye: http://bagolyko.varazslat.net/

Amikor a link, a tagen belül van, szöveggel:
Amit be kell írnod: [url=http://bagolyko.varazslat.net]Bagolykő[/url]
Eredménye: Bagolykő

Ha a szöveges linkelést választjátok, ott a szöveget is lehet formázni, ám azt nagyon fontos megjegyezni, hogy ezeket az [url][/url] tagek között kell megtenni!

[color=blue][url=link]szöveg[/url][/color] <-- helytelen formázás
[url=link][color=blue]szöveg[/color][/url] <-- helyes formázás
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:16 Ugrás a poszthoz

Egyéb hasznosságok


Az eszköztáron van néhány gomb, amiről még nem esett említés. Ez a vonal, a lenyíló fül, illetve az idézés. Ezek közül a vonal tagnek nincs zárója, ezért vele kezdjük a szemléltetést.

Amit be kell írnod: [hr]
Eredménye:


Ennek elválasztó szerepe van, rpg hozzászólásban nem szoktuk használni, inkább az adatlapok formázásakor.

Az idézés arra szolgál, hogy valakinek a hozzászólásából szó szerint idézzünk. Van ugyan az adott hsz-nél olyan gomb, hogy „Idézés”, de azzal az egész hsz-t átmásolja nekünk, és ha csak egy részletet szeretnénk beidézni, ez a tag hasznos lehet.

Amit be kell írnod: [quote]idézett szöveg[/quote]
Eredménye:
idézett szöveg


Az egyéb hasznosságok közül talán legtöbbet használt tag, a lenyíló fülecske. Ha el szeretnénk rejteni a szöveget, például azért, hogy ne kelljen sokat görgetni a profilunkon, ő lesz a barátunk. A szöveget, amit elrejtünk szintén lehet formázni kedvünk szerint, és most lássuk az [open][/open] tagek alkalmazását.

Amit be kell írnod: [open=megjelenő szöveg]elrejtendő szöveg[/open]
Eredménye: megjelenő szöveg
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
Írta: 2016. március 7. 14:56 Ugrás a poszthoz

MAGYAR MÁGUSCSALÁDOK

Amennyiben szeretnéd, hogy a te karaktered családja is bekerüljön a listába, a leírással keresd meg a Világalkotókért felelős Navigátort!




Angyal

Andrássy

Apáthy

Athanaczkovics

Ballay

Bánffy

Erdődy

Eszterházy

Hunyadváry

Machay

Radetzky

Szépvölgyi

Vittman
Utoljára módosította:Farkasházy Rudolf, 2023. december 3. 08:43
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
Írta: 2016. március 7. 14:56 Ugrás a poszthoz

KÜLFÖLDI MÁGUSCSALÁDOK

Amennyiben szeretnéd, hogy a te karaktered családja is bekerüljön a listába, a leírással keresd meg a Világalkotókért felelős Navigátort!


Khan

Loveguard

la Faye

Payne

Saint-Venant

Sjölander
Utoljára módosította:Farkasházy Rudolf, 2023. december 3. 08:42
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
Írta: 2016. március 7. 14:57 Ugrás a poszthoz

A mágiáról általában


A mágia nehezen meghatározható fogalom, melynek mivoltával a mágusok sincsenek teljesen tisztában. Ami biztos, hogy az erő, amit mágiának nevezünk, mindent átjár, és mindenhol jelen van - azonban nem minden élőlény képes uralni és érzékelni jelenlétét. Nem csak az emberek között akadnak, akik használják a mágiát: körülöttünk mágikus lények és növények is élnek. Értelmi színvonaluktól függetlenül, önkéntelenül rendelkeznek varázserővel.

Ahogyan a varázslények, az emberek is képesek ösztönösen használni a mágiát. Ez következik be, amikor a fiatal korú varázsló először mutatja meg képességét és akaratlan használja azt. Az emberek számára viszont, ha magasabb szintű varázslatot szeretnének használni, tárgyakra van szükségük, hogy erejüket fókuszálni tudják.

A nyugati varázsló varázsláskor varázspálcát használ. Ezek anyagát a pálcakészítő mesterek mágikus erejű fákból nyerik, majd a pálca "lelkéül" szolgáló magot helyezik belé. Leggyakrabban sárkány-szívizomhúrt, vélahajat, főnixtollat vagy unikornis szőrét használják, azonban más mágikus lények is szóba jöhetnek, elterjedésük régiónként változó. Azt tartják, a pálca tulajdonságait leginkább a mag határozza meg, ami jól illeszkedik későbbi gazdájuk személyiségéhez, vérmérsékletéhez.
A világon nem létezik két egyforma pálca, azonban testvérpálcák igen. Ezekről akkor beszélünk, ha a magjuk ugyanattól az állattól származik. Azok a pálcák nem számítanak testvéreknek, melyek azonos fából készültek, hiszen a varázslatokkor meghatározó szerepet a magok töltenek be.

Más kultúrák a pálca használatán kívül egyéb módszereket is kifejlesztettek a mágia használatára. A letűnt korokban a keleti varázslók rúnákkal, ráolvasásokkal és énekekkel varázsoltak, Magyarország területén pedig sámánok éltek, sajátos szertartásaikkal. Ezeket a hagyományokat az általunk ismert, nyugati varázslás hamarosan kiszorította.

Varázsigék nem mindig léteztek. A kezdetekkor, mikor az első varázslók felfedezték erejüket és próbálgatni kezdték annak határait, szavak nélkül, nonverbálisan használták a mágiát. Sokkal később jöttek rá, hogy a koncentrációt és a tudásuk továbbadását is elősegíti, ha mágikus erejű szavakat kapcsolnak egy-egy adott varázslathoz. A felfedezést az ókor végén, illetve a középkorban tették meg, ezért is a legtöbb varázslatunk alapja latin vagy görög eredetű szó. Manapság az oktatás nagyobb hangsúlyt fektet a verbális varázslásra, a nonverbális módszert külön erőfeszítések árán lehet megtanulni.


Keleti mágia

A régi, elfeledett mágiák művelőit manapság összefoglaló néven keleti mágusoknak nevezzük. Az elnevezésnek történelmi okai vannak: míg földrajzilag nyugatra a varázspálcás módszer terjedt el, keleten, az emberek egyéb eszközöket használtak. A nyugati világ térhódítása az oka annak, hogy mára a pálcás varázslatot tekintjük leginkább elterjedtnek.
A keleti mágia többek közt ráolvasásokat, énekeket, rúnákat és varázsköröket használ. Keleti mágusok voltak az iskola történetéből ismeretes sámánok is.
Mára nagyon kevesen használják ezeket a tradicionális módszereket, elszigetelt népcsoportok között azonban máig találkozhatunk vele.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 10:26
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
Írta: 2016. március 7. 14:57 Ugrás a poszthoz

Varázstárgyak

Bármiből lehet varázstárgy, amit valamilyen módon mágikus erővel ruháznak fel. A balesetek elkerülése érdekében azonban a minisztérium törvényileg megszabja, ki és milyen tárgyakat bűvölhet meg, ezeket pedig szigorúan távol kell tartani a mugliktól.
A legelterjedtebb megbűvölt tárgyak a seprűk, zsupszkulcsok, különleges üstök. A hopp-port nem tekintjük szigorú értelemben véve varázstárgynak, hiszen ő maga az, ami a közönséges kandallót mágikussá teszi.

Néhány tipikus varázstárgy:

Varázspálca: Minden ifjú varázsló mágikus tanulmányainak megkezdése előtt megveszi varázspálcáját, amely segítségére van ereje összpontosításában. Manapság a nyugati varázslók mind használnak varázspálcát, nincs elég erejük enélkül varázsolni.

Üst: A varázslók nem csak bűbájokkal, átkokkal, de bájitalokkal is hasznukra vagy kárukra lehetnek maguk és mások számára. Az üst elengedhetetlen kellék a főzetek készítésére, manapság önkeverő vagy más, hasznos tulajdonsággal ruházzák fel a termékeket a gyártók.

Seprű: Ezeket a fából és vesszőből készült hagyományos takarítóeszközöket a varázslók repülésre használják. Több nagy vállalat készít seprűket, hatalmas például a versenyseprűk piaca, hiszen a magyar és külföldi mágusok nem csak a kviddicsnek nevezett labdajáték, de más seprűsportok során is használják ezt az eszközt.

Zsupszkulcs: Zsupszkulcs bármilyen tárgy lehet, amelyet bonyolult varázslattal ruháznak fel, hogy az(oka)t, aki(k) megérinti(k), elrepítse az adott helyszínről a világ bármely pontjára. A zsupszkulcs hathat azonnal érintésre, de időzíteni is lehet, hogy egy adott pillanatban szállítson el minden személyt, aki éppen érinti azt.

Hop-por: A hop-por homokszerű anyag, mely bármely varázskellékes boltban beszerezhető. Ha belőle egy csipetnyit a kandallóba szórunk, annak lángja zöldre vált, és ebbe a tűzbe belépve, érthetően kimondva úticélunk nevét, némi különböző kandallók közötti émelyítő pörgés-forgás után a céltűzhelyben landolhatunk. Vigyázat! Ha elharapjuk szavunk vagy érthetetlenül mondjuk ki, egészen máshol köthetünk ki!

Varázslópénz: A varázslóknak saját pénzneme és váltópénzei vannak, ha tehát csak muglimanival rendelkezel, kénytelen vagy váltani. A galleon szokatlanul nagy aranyérme, amely átváltva 7.500 Ft-ot ér. A sarló ezüst, közepes méretű, ez 450 forintot jelent. A legkisebb a knút, ez bronzból van, értéke 15 forintnak megfelelő.
A váltószámok a következők: 1 galleon = 17 sarló; 1 sarló = 29 knút (így 1 galleon = 493 knút).


Fordító bűbájok/tárgyak/bájitalok

Számtalan megoldás született már arra, hogy megoldjuk az igen aggasztó nyelvkérdést; azokat a problémákat, amiket két idegen ajkú mágus párbeszéde szül, akik nem beszélnek közös nyelvet. A témában évente jönnek ki az új kutatások és módszerek, általában bűbájalkotók, varázsmérnökök, nyelvészek és kutatók foglalkoznak vele.

Összességében kijelenthetjük, hogy egy mágus háromféle megoldás közül választhat;

Bájitalok

Egyszerűen alkalmazhatóak, megveheted vagy el is készítheted őket. A különböző bájitalok különböző hatóanyagokat tartalmaznak, így van, amelyik csak néhány órára, a bonyolultabbak pedig hosszú hetekre biztosítják neked, hogy megértsd a számodra idegen nyelveket. Az egyszerűbb fajták csak arra jók, hogy megértsd, ha körülötted beszélnek, a kifinomultabbak pedig téged is érthetővé tesznek, ám ezek nyelvspecifikusak, minden ilyen bájital csak egy nyelven értet meg és általában nem hatnak sokáig.
Hátránya, hogy a gyógyítók nem javasolják az évekig tartó használatát; károsítja az agy nyelvtanulással foglalkozó területeit.

Bűbájok

Léteznek személyre ható fordítóbűbájok és olyanok, amiket termekre vagy épületekre lehet rárakni - az utóbbiak kivitelezése komoly művelet, nem tartoznak az átlagos bűbájok közé, így felnőtt varázslók közül se mindenki tudja elvégezni. Minél nagyobb területet kívánunk vele bevonni, annál nagyobb manát vesz igénybe - a személyre ható bűbájokkal azonban bárki kísérletezhet. A beleadott koncentráció és varázserő nagyságától függ, hogy mennyire lesz tartós, MT szinten már mindenki el tudja végezni néhány percig, maximum néhány óráig. Alkalmazhatod párosan, magadra és a partneredre, illetve vannak olyan bűbájok, amik csak egy emberre érvényesek.

Varázstárgyak

A legelterjedtebb megoldás; létezik hosszú életű, létezik olyan, ami egy hét múlva tönkremegy, gagyi és luxus, a lehető legváltozatosabb formákban; lehet nyaklánc, gyűrű, egy cipő, ruha (egy bábelhal...) bármi, amibe bele tudják építeni a megfelelő varázslatokat. Komplikáltak és nehéz őket javítani - néhány helyen, például a Bogolyfalvi Kins&Kens-ben foglalkoznak hasonlókkal. Az olcsó változatok általában képtelenek humort vagy szarkazmust fordítani, itt-ott hibásak, megakadnak/leállnak vagy helytelenül fordítanak, de a hibafaktor bármilyen varázstárgyban ott lehet. Nagy előnyük, hogy semmiféle negatív élettani hatással nem járnak, nem használ manát, nem függ a varázserődtől vagy a tudásodtól. Van néhány cég, akik kifejezetten ilyen tárgyak árulására szakosodott - iskolánkban is ilyet kap minden diák; egy középkategóriás, megbízható vékony gyűrűt, mely segíti a beilleszkedést azoknak is, akik nem beszélnek magyarul.

// Kiegészítéseket örömmel fogadunk bárkitől. //
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. február 13. 15:55
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
Írta: 2016. március 7. 15:01 Ugrás a poszthoz

Mágusok és muglik

A mágikus titoktartás

Általános vélemény, hogy a varázsvilág létezését a varázstalan emberekkel szemben titkolni kell. A történelem során számtalan próbálkozás született a titkok leleplezésére, ezek azonban minden esetben a varázstalan emberek lázadásához, háborúkhoz, véres boszorkányperekhez vezettek.
A Mágusszövetség jelenlegi határozata szerint a titoktartást az évszázad végéig fenn kell tartani, esetleges feloldásának újratárgyalása akkor esedékes.

A zökkenőmentes együttéléshez azonban elengedhetetlen a mugli világ vezetőivel való szoros együttműködés. Minden országban a mugli kormány vezetőit beavatják a titokba, Magyarországon a köztársasági elnököt és a miniszterelnököt; rendkívüli állapot esetén ez azonban megváltozhat. A beavatott muglikra minden esetben kikotyogásgátló bűbáj kerül, így ők a családjukat már nem avathatják be a tudásukba. A ciklusuk lejártával bizottság dönt a közjogi méltóság esetleges emlékezetmódosításáról, mindazonáltal ez eddig csak kirívó esetekben történt meg.

A politikai vezetőkön kívül természetesen élnek más varázstalan személyek is, akik tudomást szerezhetnek a varázsvilág létezéséről, például mugliivadékok szülei, testvérei. Ők azonban szintén nem tudhatnak többet, mint amit feltétlenül muszáj, kikotyogásgátlásukról a minisztérium szintén gondoskodik. A nagyszülők, unokatestvérek, távolabbi rokonok illetve barátok hivatalból nem beavathatók, a mágusgyermek azonban később dönthet ennek ellenkezőjéről.

Egy mugli és egy mágus kapcsolata esetén a varázstudó személy felelőssége eldönteni, mikor avatja be párját. Általánosan elfogadott, hogy ez az esküvőt követően történjék meg, de vannak, akik a kapcsolatuk kezdetén elárulják titkukat. Mindenképp komoly felelősség ez, ugyanis, a beavatott titoktartásának felelőssége innentől kezdve a beavatóra hárul: amennyiben párjuk másoknak is kiadja a varázsvilág titkát, a mágus számíthat büntetésre, illetve az amneziátori kiszállás költségei is őt terhelik.
Mágus-mugli kapcsolatban élők számára nagyon ajánlott, hogy ne tartsanak varázslényeket az otthonukban, mágikus eszközeiket pedig elzárva tartsák, megelőzve ezzel a baleseteket. Az ilyen pároknak a minisztérium ingyenes tanfolyamokat indít, ami mindkét felet felkészíti a nehézségekre: a mugli a varázsvilággal való biztonságos kapcsolatról, a mágus pedig például az elektromosság mibenlétéről, elvegyülésről tanulhat. Ezt azonban a mágusvilág "elmugliasodása", bizonyos mugli eszközök elterjedése óta egyre kevesebben veszik igénybe.


A lelepleződésről

  • Véletlen leleplezés

A történelemben számtalanszor megesett már, hogy muglik bizonyos csoportja véletlenül tudomást szerzett a varázsvilágról, a mugli média elterjedésével azonban ez a veszély sokkal fenyegetőbb, mint valaha. A televíziózás és internet segítségével a kiszivárgott információ pillanatokon belül elterjedhet a világon, így a ma élő varázslók felelőssége sokkal komolyabb, mint elődeiké.

A Varázsbaj-elhárító főosztály mugli eszközökben jártas szakemberei folyamatosan szemmel tartják a médiát, esetleges lelepleződést keresve.

Apróbb balesetek naponta előfordulnak: fényképek kerti törpékről vagy ártalmatlan varázslényekről; esetleg egy épp a muglik között furcsán viselkedő varázslókról felröppenő hírek. Ilyen esetekben többnyire a Muglimagyarázat-szerkesztő bizottság jár el, akik a varázstalan emberek számára is elfogadható történetet kreálnak az események köré. Amneziátorokra jellemzően nincs szükség, emellett meglepő módon minél képtelenebb egy magyarázat, a muglik annál könnyebben elhiszik azt. A szerkesztők gyakran hivatkoznak "földönkívüliekre" vagy "csodára", a társadalom nagy része számára pedig ez elfogadható indoklás. Néha elegendő, hogy az interneten megjelenő képet több képzett, magát muglinak beállító szakember "kacsának" vagy "képmanipulációnak" nevezzen.

Nagyobb léptékű balesetek esetén (például sárkányok megjelenése lakott terület fölött) több ügyosztály együttműködése szükséges. Az Amneziátor parancsnokság képzett szakemberei törlik a leleplező emlékeket, a muglimagyarázat-szerkesztőkkel közösen pedig olyan nem létező ideákat, emlékeket ültetnek a helyükbe, amik a varázstalan társadalom számára is elfogadhatók. A médiaeszközök módosításával szintén szakemberek dolgoznak.
A magyarázatokra ebben az esetben is igaz, hogy minél hihetetlenebb, annál könnyebben barátkoznak meg velük a muglik. A sárkányok megjelenését bevett szokás "vadászgép prototípusnak", óriások pusztítását "titkos katonai kísérletnek" beállítani. Az amerikai kontinensen a máguskormány ennek segítségére hozta létre az úgynevezett "Ötvenegyes Körzetet", melynek segítségével bármilyen lelepleződés elsimítható.

  • Szándékos leleplezés

Időről időre megesik, hogy egy mágus vagy máguscsoport megkísérli a varázsvilág teljes felfedését a muglik előtt. Cselekedetük mögött nem mindig áll rossz szándék, ennek ellenére a máguskormány szigorúan lép föl velük szemben. Nagyobb mérvű akciók esetén a kihágó szinte biztosan börtönbüntetésre számíthat, ezen kívül az elsimítás költségeit is fedeznie kell.


Harry Potter életrajza a mugli világban

Harry Potter történetét mára a varázstalan világ is ismeri, de csak mint fikciós regénysorozatot, amelyet Joanne Kathleen Rowling, brit írónő készített. A hétkötetes mű meglehetősen valódi képet fest a mágusvilágról, de a varázstalan emberek csak kitalációnak tartják, így nem kell félnünk titkunk fényre derülésétől. A hiszékeny, kíváncsi muglik, akik esetleg tesztelik az olvasottakat, védelmi rendszerünknek és varázstalanságuknak hála sikertelenül próbálkoznak a mágusvilág leleplezésével.
Az említett köteteknek számos rajongója van szerte a világon mind muglik, mind varázslók között.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
Írta: 2016. március 7. 15:01 Ugrás a poszthoz

Mugli eljárások és eszközök nálunk
Az elektromosság kérdése


Mugli tárgyak és eljárások a varázsvilágban

A huszonegyedik századra a mágusvilág, felismerve a muglik találmányainak hasznosságát, egyre komolyabban nyitnak a varázstalan világ felé. Egy máguscsalád otthonában nem ritka a rádió vagy fényképezőgép, bár ez náluk nem elemmel, hanem varázslattal működik. A rádió varázscsatornákat fog, a fényképezőgép által készített fotók pedig mozgóképként való előhívásra alkalmasak lesznek.
Különösen nyugaton, az Egyesült Államokban tendencia az "elmugliasodás", vagyis a mugli eszközök varázsvilágba való átültetése. Európa kevésbé haladó e téren.

Nem minden mágus hajlandó mugli eszközöket használni: az aranyvérű családok szinte teljesen elszigetelődnek, ahogy az összetartó varázsos közösségek sem tartják szükségesnek a varázstalan behatást. Ennek ellenére a mugli nagyvárosokban élő mágusok háztartásában is egyre gyakrabban találhatók meg a varázstalan élet alapkellékei: elektromos áram, televízió, sokan pedig mobiltelefonokkal kommunikálnak. Ezt a törekvést a minisztérium is támogatja, manapság a bagolypostával történő hírközlés ugyanis túlságosan feltűnő lenne.

Bizonyos haladó szellemiségű emberek előszeretettel kísérleteznek mugli eljárásokkal, például a gyógyítás terén. Bár módszereik varázsló szemmel gyakran barbárnak tűnnek, bizonyos betegségeket, így például a leukémiát a mágusokkal szemben egyedül ők képesek gyógyítani.


Varázstalan szerkezetek működtetése a varázsvilágban

A mágia köztudottan interferenciát okoz az elektromos tárgyak működésében, így sokszor ellehetetlenítve használatukat. Számos egyszerű elektronikai eszköz tökéletesen működik a varázsvilágban, például a szimpla karórák vagy az elemlámpák. Az olyan eszközök azonban, mint a számítógép, televízió vagy mobiltelefon nem használhatóak a faluban, sem a kastélyban és környékén. Előbbiek már csak azért sem, mert ezeken a helyeken nincs bekötve az áram.

A varázslók, ha mégis a muglik által használatos eszközök valamelyikével szeretnének élni, néhány lehetőség rendelkezésükre áll ehhez. Ilyen például a felrúnázás technikája, melyet szakember végezhet el az eszközön. Ezen drága (körülbelül annyiba kerül, mint maga a masina) és időigényes módszer során rúnákkal látják el a szerkezetet, hogy az az erősen mágikus környezetben is működhessen. A rúnák pedig, amíg tönkre nem teszik őket, jól fognak szuperálni. Ha a készülék lemerül, egy egyszerű bűbájjal magunk is feltölthetjük azt. (Koppintsunk a rúnákra, és mondjuk az igét: Altilium!)
A többség, ahogy már kiderült, nem akar mugli dolgokat ilyen mértékben, az ő javukat szem előtt tartva a hálózatok kapcsán ki kell emelnünk a net helyzetét, azaz hogy nincs és nem is lesz itt. Ez HP alapú megoldása a kastélynak és környékének, oka van annak, hogy ilyen "régi" körülmények között élünk, ezzel jár a rejtőzködésünk.
Egy másik, olcsóbb megoldás, ha a kívánt tárgyat úgy varázsoljuk el, hogy elektromosság helyett varázslattal működjön. Ezt megfelelően és tartósan csak erre szakosodott specialisták tudják elvégezni (a készülék bonyolultságtól és a vevő igényeitől függően kb. 5-10 galleonos áron), ámbár a művelet olykor hagyhat kívánnivalót maga után. Egy ilyen eljárás esetenként szeszélyessé teszi a gépezetet, szinte önálló személyiséget generál neki. Végzett, a témában járatlan varázslók hobbiból megpróbálkozhatnak saját maguk is a gépek elbájolásával, de ha sikerül is nekik, és nem teszik végleg tönkre a szerkezetet, hetek, hónapok múlva valószínűleg elillan a tárgyon lévő mágikus hatás.
Ha valaki szeretné a mugli világból hozott telefonját, kenyérpirítóját vagy más szerkezetét rúnákkal vagy bűbájjal működőképessé tenni, Bogolyfalván, a Fő utczán találhat egy kis, sötét üzletet, kirakatában sok furcsa elektromos ketyerével, melynek alkalmazottai megfelelő díjazás ellenében néhány nap alatt megbütykölik a terméket.

Kisebb és közepes készülékek, minimális használatra való felrúnázása, vagy varázslattal való működésre bírása engedélyezett kérvény nélkül. (Karóra, telefon(maga a készülék, tehát a zenelejátszója, a rajta lévő játékok működnek csak ebben a környezetben), zenelejátszó, televízió, laptop, mikró stb.)
A nagyobb kaliberű dolog, ami nem csak kis mértékben járul hozzá valaki életéhez, azok kérvényesek. (Autó, apacs helikopter, atomreaktor stb.)

Internet és a hálózatok a világban

A mágikus intézményeken belül, ahol a legnagyobb a védő és rejtőbűbájok ereje semmilyen jel nem jut át, így nem alkalmasak az arra használható készülékek sem kapcsolatba lépésre a külvilággal. (Például nem tudsz a telefonnal telefonálni, nem működik a mobilnet sem, nem tudsz egy rádiót klasszikus sugárzásfogással bekapcsolni, hiába a rúnák.) Ilyen intézmény a Bagolykő Mágustanoda, bármely varázsló- és boszorkányképző iskola, a Mágikus bíróságok, a teljesen elszigetelt települések vagy a Minisztérium épületei.

A terjeszkedésnek és a modern felfogásnak köszönhetően Bogolyfalva bizonyos negyedeiben azonban elérhetőek ezek is. Lehetséges telefonálni vagy éppen internetezni.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. november 2. 01:21
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15046
Írta: 2016. március 7. 15:13 Ugrás a poszthoz

Egészségügy a mágusvilágban


A mágusok ugyanazoktól a betegségektől szenvedhetnek, mint varázstalan társaik: megfázhatnak, gyomorrontást kaphatnak, ha pedig megsérülnek, épp úgy eltörik a csontjuk, mint bárki másnak. Ezeknek a kezelése azonban nagyban eltér a mugli világban megszokottaktól.

Az otthon is könnyen elkészíthető varázsitalok illetve egyszerű bűbájoknak köszönhetően kisebb sérülések és nem súlyos betegségek esetén a képzett varázslók ritkán keresnek föl ispotályokat. Apróbb csontok forrasztása, rovarcsípések kezelése, kisebb mérgezések, meghűlések, vírusok és gyomorbajok házilag is könnyen kezelhetők. Képzett mágus számára ezek pár perces elfoglaltságot jelentenek.

Súlyos sérülés, varázslény támadása, súlyos mérgezések és súlyos betegségek azonban megkövetelik a megfelelő ellátást. Ehhez a mágus a legközelebbi ispotályba látogat (a varázsvilágban egyáltalán nem használjuk a "kórház" szót). Országszerte régiónként egy-egy nagyobb intézmény létezik, kisebb rendelők pedig szinte minden mágusok lakta városban megtalálhatók. Súlyos esetekben a betegeket a fővárosba irányítják.
Az ispotályokban a sérülés vagy betegség fajtájától függően több osztály működik, az osztályokon képzett gyógyítók dolgoznak, akiknek a mugli orvosokhoz hasonlóan megszabott szakterületük, illetve beosztásuk van. A gyógyítók segítségére ápolók és megfelelő háttérszemélyzet áll.

Sérültek, betegek mágikus szállítása:
Ismert tény, hogy kiterjedt külső- vagy belső sérüléssel hoppanálni szigorúan tilos, ennek eredménye leggyakrabban a sérült részek komplett hátrahagyása. Ezt elkerülendő, ilyen esetben a mágus kizárólag mugli módon, esetleg kandallón keresztül utazhat. Komoly sérültek szállítására a SÜVEG áll rendelkezésre.

Sürgősségi Varázsló- ellátó Gépkocsiszolgálat (SÜVEG)
A SÜVEG a mugli mentőszolgálatok mágikus, magyarországi megfelelője. Az ország bármely pontján, bármely varázsló számára elérhető, ha a pálcájával háromszor röviden koppint és segítséget kér. A munkatársak perceken belül a helyszínre érnek mágikusan átalakított, skarlátvörös mentőautójukkal, melyekben minden korszerű mágikus eszköz megtalálható a helyszíni ellátáshoz. A jármű a muglik számára láthatatlan.
Mivel a sérültek hoppanálással nem utazhatnak, az ispotályba is ők szállítják a betegeket.

A leggyakoribb eljárások:
A mágikus orvoslás leginkább főzetekkel, krémekkel és bűbájokkal dolgozik. Ezek általában sokkal hatásosabbak és kevésbé időigényesek, mint a varázslat nélküli módszerek. A főzetek legtöbbször szájon át, folyékony formában szedhetők, bár eszméletlen betegnél néhol már alkalmazzák az injekciós beadást. A gyógyszerek por vagy tabletta formájába történő tömörítése meglehetősen ritka, hiszen így az összetevők sokat veszítenek hatékonyságukból.

Gyakori betegségek / traumák és gyógyításuk:

Csonttörések: kisebb csontok törése egyszerű bűbájokkal gyógyítható, a nagyobbakat eztán azonban napokra sínbe teszik, amíg a sérülés helye kellőképp meg nem erősödik
Szúrt- és vágott sérülések: a sebbe vérzéscsillapító főzet locsolandó, majd a sérülést főzettel vagy bűbájjal forrasszák össze. A bűbájjal történő forrasztás heget hagy maga után. Utókezelésként általában Vér- Pótló főzetet adnak.
Tompa tárgyak által okozott fejsérülések, agyrázkódás: agyrázkódás esetén a beteget Álomtalan Álomhozó bájitallal pár órára álomba merítik, homlokára gyógyfüves borogatást helyeznek.
Általános mérgezések: a betegnek megfelelő ellenmérget adnak.

A leggyakrabban használt bájitalok és főzetek:
  • Pótcsont-Rapid
  • Mandragórás Gyógyszirup
  • Lohasztólé
  • Kapapkúra-bájital
  • Horzsolás-Eltávolító Kenőcs
  • Vér-Pótló Főzet
  • Debénulás-főzet
  • Általános ellenméreg
  • Nyugtató cseppecskék
  • Keléstelenítő Kenőcs
  • Álomtalan Álomhozó

Gyakori mágikus eredetű betegségek:
Mágikus eredetű betegségnek nevezzük azt, ami varázslény vagy mágikus növény által jön létre, illetve csak varázstudó emberekre veszélyes. Ezek fertőzések és mérgezések is lehetnek, azonban ide sorolunk bizonyos mechanikai sérüléseket is, például pálca-visszaütés vagy varázslények marása.
  • Sárkányhimlő
  • Eltűnési viszketegség
  • Scrofungulus
  • Ragyaszóródás

Mugli eljárások a varázsvilágban
A tradicionálisan élő máguscsaládok szinte teljesen elfordulnak a muglik, számukra barbárnak tűnő módszereitől. Elvitathatatlan azonban, hogy a gyógyászat bizonyos területein a varázstalan orvosok jóval a varázsvilág előtt járnak. Ezek a területek többek közt a genetikai betegségek felismerése, szűrése és gyógyítása illetve a magzati diagnosztika.
A varázsvilágban élő várandós nőknek viszonylag kevés lehetőségük van születendő gyermekük vizsgálatára, a gyógyítók ezt leginkább hallgatásos, tapintásos módszerrel végzik. A felvilágosult mágusnők így gyakran fordulnak mugli orvosokhoz, így a modern ultrahang számukra is elérhető.

Mágikus eszközökkel is gyógyíthatatlan betegségek:
Az itt felsorolt betegségeket a mágusvilág eszközeivel nem tudjuk kezelni, ugyanakkor legtöbb esetben a mugli világ a gyógyításukban áttöréseket ért el. Jelenleg a két világ összefogva, együtt kutatja a megoldást.
(a lista természetesen nem teljes)
  • Vérfarkas-kór
  • Epilepszia
  • Alzheimer-kór
  • Veszettség
  • Cukorbetegség

Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Egerszegi Nina Viktória
INAKTÍV


félvéla legilimentor
RPG hsz: 602
Összes hsz: 3841
Írta: 2016. március 8. 23:12 Ugrás a poszthoz

Mestertanoncok

Kik a mestertanoncok?
Mestertanoncoknak azokat a diákokat nevezzük, akik az alapképzés végeztével még nem nyilváníttatják magukat "végzett diáknak", hanem szakirányosan kívánnak továbbtanulni. Évfolyamukat tekintve 6-8. osztályos diákok, akik azelőtt, az Alapfokú Mágikus Bizonyítvány megszerzéséig vagy a Bagolykő falai között tanultak, vagy egy másik iskolából érkeztek.

Hogyan lehet valaki mestertanonc?
Mestertanonccá válik minden olyan karakter, aki az ötödév végén záróvizsgáit sikeresen elvégezte, és tovább kíván tanulni. Mestertanonc karaktert multikarakter kérvénnyel is lehet igényelni, ilyenkor magad döntheted el, a karakter korábban is a Bagolykő falai között tanult, vagy egy másik iskolából érkezett hozzánk.

A mestertanoncok (szerepjátékos) kötelességei:
- példát mutatni az alsóbb éveseknek
- időre elvégezni a gyakorlati feladatokat, projektmunkákat, beadandókat
- betartani a házirendet (amely pontban a mestertanoncok kedvezményt kapnak, az engedély a jogaik között fel van tüntetve)

A mestertanoncok (szerepjátékos) jogai:
- a takarodóidő rájuk nem vonatkozik
- a prefektusok rájuk büntetést nem szabhatnak ki, de kihágásukról jelentést tehetnek házvezetőjüknek, aki kiszabhatja a megérdemelt büntetést
- a könyvtári könyvek kölcsönzési ideje esetükben két hét helyett egy hónap
- nem csak a kijelölt hétvégéken, de bármely hétvégén külön engedély kérése nélkül lelátogathatnak Bogolyfalvára
- indokolt esetben (például gyakorlat végzése) hiányozhatnak a tanórákról
- nem kötelező bentlakó diákként látogatniuk a Bagolykő Mágustanodát, Bogolyfalváról vagy más településről is bejárhatnak óráikra (Bogolyfalvi ház vagy lakás igényléséhez a Navigátoroknak kell kérvényt írni)


A mestertanonci lista felügyelője: Raven Hargraves
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. június 4. 11:32
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Egerszegi Nina Viktória
INAKTÍV


félvéla legilimentor
RPG hsz: 602
Összes hsz: 3841
Írta: 2016. március 8. 23:15 Ugrás a poszthoz

Mestertanonci szakok


A Bagolykőn mesterképzésben választható szakok és azok kötelező, illetve szabadon választható tantárgyai. Ezekre a szakokra, szakirányokra az ötödéves vizsgaidőszakban lehet jelentkezni a Végzősök részlegén. (De nem muszáj: aki nem választ, az általános mesterképzésen vesz majd részt, illetve kérheti, hogy az alapképzés után ne kerüljön mesterképzésre.)
A szakirányok megnevezései alatt találhatóak a kötelező tárgyak, melyeket a mestertanoncnak szerepjátékosan kötelező felvennie, azonban álmodóilag mindez csak javallott. Minden szak esetében vannak szabadon választható tárgyak, amelyeket még érdemes kitanulni a három mestertanonci év során, hogy a hallgatók szerteágazóbb tudással vethessék bele magukat az általuk választott szakmába.

A Bagolykő Mágustanoda a következő szakokon történő továbbtanulást teszi lehetővé:

>>Futurológia

>>Gyógyítás

>>Művészet

>>Rendészet

>>Társadalomtudományok

>>Tehetségfejlesztő

>>Természettudományok

>>Történelem

>>Turisztika


A szakok leírásai és tantárgyi összeállításai Aileen Aurora, Egerszegi Nina Viktória, Havasi Bence Milán és Emma McNeilly munkái.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 28. 16:38
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Egerszegi Nina Viktória
INAKTÍV


félvéla legilimentor
RPG hsz: 602
Összes hsz: 3841
Írta: 2016. március 8. 23:31 Ugrás a poszthoz

A mágusvilágban rengetegféle közlekedési mód áll rendelkezésre, hogy változó idővel, változó energiabefektetéssel eljussunk a kívánt célállomásig.

Leggyakoribbak
  • Hoppanálás
  • Hop-hálózat hop-por segítségével
  • Hoppanálási Pontok

Megbűvölt mugli közlekedési eszközök
  • Autó
  • Motorkerékpár
  • Kerékpár
  • Hintó

Mágikus közlekedési eszközök
  • Seprű (megkülönböztetve a takarító-, hagyományos repülő-, edző- és versenyseprű)
  • Repülőszőnyeg
  • Csónak

Portálként működő mágikus tárgyak és elvarázsolt mugli eszközök
  • Volt-nincs szekrény
  • Zsupsz-kulcs

Közlekedési vállalatok vagy az állam által irányított közlekedési módok
  • Hivatalos Varázslatos Járatok (Kóbor Grimbusz; Varázs Volán)
  • A szegedi 7-es
  • Magyar Mágus Vasutak
  • Roxfort Expressz/Eszeveszett Expressz/Polar Expressz
  • Hop-hálózat
  • Stop! Taxitársaság

Varázslények
  • Sárkány
  • Hippogriff
  • Thesztrál
  • Főnixmadár
  • Pegazus

Kontinensek közötti utazás
  • Mugli eszközök (repülő, hajó)
  • Megbűvölt mugli eszközök (Hullámszelő)
  • Időnyelő Kandallótársaság


Aileen Aurora,  Ethan R. Saint-Venant és Annelie Freya Merkovszky munkája
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:10
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Lyra Aurora Black
INAKTÍV


kék zombikirálylány :3 | Farkaska Piroskája <3
RPG hsz: 171
Összes hsz: 6269
Írta: 2016. szeptember 4. 22:55 Ugrás a poszthoz

MÁGIKUS SZÓLÁSOK, MONDÁSOK, VICCEK, SZÓFORDULATOK, KIFEJEZÉSEK



A-Cs
A bolhából is sárkányt csinálnak.
A köpkő el van vetve.
Ajándék unikornisnak ne nézd a szarvát
A Lumosnál is világosabb
Alkonyi csoda éjfélre oda.
Amileyna a sárkány, olyan a tojása.
Átesik az Abraxan másik oldalára.
A varangy rúgja meg
Az idő - galleon
Az utca varázslója (-> az utca embere, hétköznapi ember)
Azt a megzápult sárkánytojását!
Beletörik a pálcája.
Csípős, mint egy billywig.

D-É
Dementort kiáltott.
Doxirágta agyával...
Előbb átkoz, aztán kérdez.
Égj el!
Éhes plimpi vízicsigával álmodik.

F-I
Felébreszti a benne szunnyadó sárkányt.
Futóféreg legyek, ha...
Goromba gorgók!
Gürizünk, mint a házimanók.
Hasznos, mint a csokiüst.
Hátrébb a háromfejű kutyával!
Hiányzol, mint ólálkának a fehér kutya.
Hogy a dementor csókolna meg!
Hogy a gurkó simogatna meg!
Hogy a sámánbot tépné ki a két szemed!
Hogy kerülnél te is a spanyol inkvizíció kezére!
Itt van a krup elásva.

Í-Ly
Kevés, mint streeler nyálban a lanolin
Kevés vagy te, mint Merlinben a mugli vér.
Kibújt a pálca a talárzsebből.
Kicsi a doxy, de harap.
Komisz a bodza, pálcának rossz fa.
Leesett egy teherseprűről. (Lopott áru)

M-Ó
Májusi boszorkánynak mugli lesz a férje.
Merlinre!
Merlin szakállára!
Merlin gatyájára!
Mi járatban vagy itt, ahová még a bundimun se fészkeli be magát?
Mindenbe beleüti a pálcáját.
Murmáncból nem lesz szalonna.

Ö-R
Olyan sovány, mint a thesztrál.
Ritka, mint az aranycikesz.
Rugalmas, mint a trolltakony.

S-U
Sámánbot legyen a füled helyén!
Sárkányból nem lesz golymók.
Szaladj, mint akit pálcából lőttek ki!
Szállj le a magas hippogriffről!
Szentséges szalamandra!
Szent szalmiákszesz!

Ú-W
Úgy rikácsol, mint egy sellő
Vajsört iszik, vizet prédikál
Veszett seprű nyele!

X-Zs


Közreműködtek:
Harry Potter sorozat kötetei

Aileen Aurora
Alexis Lyall
Angelinne Stanwood
Annelie Freya Merkovszky
Axel Sebastian Sjölander
Doléance Arslí na Fírinne
Eris L. Awer-Kowai
Kyle Donovan
Návay L. Viktor
Neviczky Eszter
Rentai Bálint
Szendrei Véda
Szépvölgyi Richárd

Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Rentai Bálint
INAKTÍV


Gyógyító || Vattacukorúrfi
RPG hsz: 435
Összes hsz: 14197
Írta: 2017. április 17. 01:20 Ugrás a poszthoz

Hoppanálás
Gyakorinak számító, ám nem olyan egyszerű közlekedési mód. A hoppanáló személy szinte bárhol felbukkanhat a világban (kontinensek között sem lehetetlen, de nem ajánlott, mert nagyon veszélyes - az esetek 90 százalékában amputaportálással jár). Sok gyakorlás és energia szükséges a sikeres hoppanáláshoz, jogosítványhoz kötött.
Ahhoz, hogy a személy hoppanálni tudjon, el kell képzelnie a helyet, ahová érkezni szeretne. Olyan helyre tehát, amit még nem látott, nem tud utazni ilyen módon.
Bővebb információk: Wikipedia

Átemelt tananyagok;

Fontos információk

I. A hoppanálás alapjai

A hoppanálással kapcsolatos hibák és elkerülésük

III. A hoppanálással kapcsolatos egyéb tudnivalók

Hoppanálási Pontok
Akik nem képesek hoppanálni, azok számára Hoppanálási Pontok (HP) vannak kijelölve. Ezek bármilyen formában megjelenhetnek – lehet egy betonra festett, négyzettel behatárolt terület, lift, telefonfülke stb. Jelzésként a hoppanálási pontokat nagy H mutatja, amelyet csak a varázslók látnak. Ezek olyan területek, amelyek a hoppanálás mágikus műveletét elvégzik használójuk helyett, az illetőnek csupán arra kell gondolnia, hová érkezik. A használó ugyanúgy elfárad, mintha saját maga hoppanált volna, mivel a varázslat a saját mágikus energiáját éli fel.
Hoppanálási pontok főleg a varázslótelepüléseken és nagyvárosokban találhatóak meg. Bogolyfalván kettő ilyen pont lelhető fel - az iskola területén nincs.

Megbűvölt mugli közlekedési eszközök

Olyan tárgyak, amiket a varázslók megbűvöltek, ezáltal a mugli eszközökhöz képest többlettulajdonságokkal rendelkeznek, mint például a repülés vagy a láthatatlanság. Fontos megemlíteni, hogy az ilyen eszközök használata nagy kockázattal jár, hiszen ha a muglik észreveszik, az sérti a Nemzetközi Varázstitokvédelmi Alaptörvény egyes pontjait. Egyes országokban ezeket az eszközöket tilos használni! Magyarországon különleges engedélyt kell szerezni hozzá.
  • Autó, motorkerékpár, kerékpár, hintó

Mágikus közlekedési eszközök
  • Seprű
- Az egyik legnépszerűbb közlekedési eszköz. Rengeteg fajtája létezik, több sportágban is használják.
- Egyes nagyobb városokban léteznek seprűállomások, ahol bérelhetők seprűk. Ha a bérleti idő lejárt, de a bérlő még nem vitte vissza a seprűt, az eszköz saját magától visszarepül az állomásra. A rájuk szórt varázslatnak köszönhetően ezen idő alatt láthatatlanok.
  • Repülőszőnyeg
- A legtöbb országba már tilos a behozataluk, és a használatuk is, mert nagyon feltűnő eszközök, illetve, mert a Tárgybűvölésügyi Ellenőrző és Nyilvántartó Hivatal a szőnyeget bűvölésre alkalmatlan mugli iparcikknek minősítette, de néhány közel-keleti és kelet-európai országban még megtalálhatóak. Kényelmes, egyszerre akár egy tucatnyian is ráférnek, ugyanakkor meglehetősen drágák is.
  • Csónak
- Kisebb folyókon, tavakon történő átkeléshez csónakok biztosítottak. A part egyik feléről a másikig viszik az utazókat, amennyiben a személy máshogy nem irányítja. Önkarbantartóak, azaz az évek múlása nem látszik az anyagukon.

Portálként működő mágikus tárgyak és elvarázsolt mugli eszközök
  • Volt-nincs szekrény
- Egy szekrénypár, ami átjáróként működik. Az egyikbe belépve a másikból léphetünk ki. Nagyon drága portéka, és igazán ritka is. Voltak kísérletek egyéb eszközök hasonlóvá tételére (pl.: tükör), de a tudomány mai állása szerint egyik sem járt sikerrel.
  • Zsupsz-kulcs
- Olyan megbűvölt tárgy, mely egyszerre képes több személyt szállítani. A tárgy megérintésével a szállítás azonnali. Rosszulléttel és nem gyakorlott személyek esetén nagyobb eséssel járhat. Érdemes olyan tárgyat választani, aminek élettartama már lejárt, ezzel elkerülhető, hogy a muglik véletlenül használják.
A zsupsz-kulcs elkészítéséhez tudás szükséges, a Minisztérium felé bejelentésköteles. A regisztrálatlan eszközök használata életveszélyes!

Közlekedési vállalatok vagy az állam által irányított közlekedési módok
  • Hivatalos Varázslatos Járatok (Kóbor Grimbusz; Varázs Volán)
- Állandó, és külön buszjáratok, melyek az egyes mágusfalvak között közlekednek. Nagyobb falvakban több megálló is található. Ezek a buszok jobbára modern varázslatokkal, berendezésekkel vannak felszerelve, az utazás kényelmes és gyors, leszámítva a Kóbor Grimbuszt. Utóbbi néha veszélyes, néhány utazás alatt azonban megszokható.
  • A szegedi 7-es
- A mugli villamos mágikus, láthatatlan változata, mely bármely települések között szállít utasokat. Az utazni vágyók akár a kietlen pusztaságban is felemelhetik pálcás kezüket, hogy a levegőbe egy 7-est rajzoljanak vele, és a sínpár nélkül haladó, lebegő villamos pár másodpercen belül megjelenik a kedves utas előtt.
Bővebben a szegei 7-esről itt olvashattok.
  • Magyar Mágus Vasutak
- Mágusfalvaink között vonatok is közlekednek. A legnagyobb vasútállomás Budanekeresden található, ez a csomópont, ahová befut az összes vonat.
Összeköttetés a mugli világgal Budanekeresd-Budapest között van. A nyugati pályaudvaron álló sárga, rég használaton kívüli vagon hopp állomásként funkcionál. A vagonba beszállva nem lép rögtön működésbe, ajtócsukódást követően a varázspálcával suhintani szükséges, majd néhány pillanattal később a budanekeresdi hasonmásban találjuk magunkat.
  • Roxfort Expressz/Eszeveszett Expressz/Polar Expressz
- Különböző iskolák, helyszínek között közlekedő vonatok.
  • Hop-hálózat
- A Hop Rendszerfelügyelet által üzemeltetett Hop-hálózatok között működik, mely során kandallókon keresztül működik az utazás. A kandallóba lépve hop-port kell szórni magunk alá, és ki kell mondani (érthetően és tisztán) az úti célt. Smaragdzöld, nem égető lángok csapnak fel, az utazó a célzott kandallóba érkezik. Rossz helyre érkezhet, ha az úti cél rosszul van kimondva. Érdemes a szemet becsukni, könyököt behúzni.
  • Stop! Taxitársaság
Néhány évtizede jelent meg az első piros mágustaxi. Árai miatt nem a legkedveltebb utazási módszer, de gyors és kényelmes. Tértágító bűbájjal ellátott autókkal közlekednek, a muglik között sem keltenek figyelmet.
Taxi híváshoz pálcát feltartva jobb lábbal dobbantani kell és hangosan ki kell mondani, hogy stop. Maximum fél perc elteltével megjelenik a rendelt utasszállító.

Varázslények
  • Sárkány
  • Hippogriff
  • Thesztrál
  • Főnixmadár
  • Pegazus

Kontinensek közötti utazás
  • Mugli eszközök (repülő, hajó)
Amennyiben nem akar a boszorkány vagy varázsló feltűnést kelteni, esetleg nem siet, lehet választani hagyományos mugli módszereket.
  • Megbűvölt mugli eszközök (Hullámszelő)
Hullámszelőnek hívjuk azt a hajót, mely rendszerint mindennap pontban délelőtt 10 órakor és délután 4 órakor indul az egyes állomásokról, varázstalanok számára láthatatlan. Mágiával felgyorsított, az utazás napok helyett csupán néhány órába telik.
  • Időnyelő Kandallótársaság
- Nagyobb hop-állomásokkal van szerződésben a társaság, mint például a minisztérium, Magyar Mágus Vasutak. Minden ország fővárosában és a világ nagyobb városaiban megtalálható egy-egy hop-állomás, ahol kandallók és hop-por árusok állnak a varázslók és boszorkányok rendelkezésére. Ezek az épületek általában hatalmas csarnokok, bal és jobb oldalon kandallók nyílnak, a forgalmasabb helyek előtt hosszú sorok kanyargóznak. A kandallók feletti kiírás mutatja, hova is lehet rajtuk keresztül eljutni. A bejárat közelében lehet hop-port vásárolni: egy vagy akár több utazásnyi anyagot.

Aileen Aurora,  Ethan R. Saint-Venant és Annelie Freya Merkovszky munkája
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:10
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2018. március 23. 13:27 Ugrás a poszthoz

A fórum témáinak listája


Gyakran előfordul, hogy az ember keres egy bizonyos helyszínt, de nem jut eszébe, hol is található az, melyik szárnyban, melyik emeleten. Az álmodói és szerepjátékos témák közti könnyebb és gyorsabb eligazodás érdekében összegyűjtöttük nektek ide mindet.
Az alábbiakban listaszerűen fel vannak sorolva a fórum jelenlegi topicjai, és az, hogy hol találhatóak, valamint a téma nevére kattintva közvetlenül az adott helyszínre juthattok. Így a böngészőbeli kereséssel (ctrl+F) hamarabb megtalálhatjátok a keresett helyszínt.
A (H) jelölésű témákat csak haladó szintű játékosok láthatják. (Bővebben a haladó rangról itt lehet olvasni.)

A lista felügyelője: Zippzhar Mária Stella
Utoljára módosította:Zippzhar Mária Stella, 2023. december 28. 18:04
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2018. március 23. 14:36 Ugrás a poszthoz

Álmodói témák


Hírek és események


- A banya portréja
- A suttogó hírei
- Álmodók hirdetője
- Bagolykő és Bogolyfalva faliújsága
- Karakterkereső
- Plotvadászda
- Programok a mágusvilágban, a Bagolykövön

Bagolykőtől távol

Academia Magicae Sopianaeiensis


- Tudnivalók

Bogolyfalva

Boglyas tér


Elisabeth Shanes Előkészítő Mágusiskola és Óvoda

- Tudnivalók
- Jár a száj - Csevegő

Kalandok


Kaland kiadó! - Bevállalod?
- Információk a kalandkérésekről
- Kérek egy mesét!
- Egy kaland, neked!
- Így éltem meg a mesét

Álmodói részleg


Általános témák
- Avatarfoglalás
- Karaktertörlés - Karantén
- Kérdések és válaszok
- Ötletek, javaslatok, észrevételek


Közösség

- Aranyköpések
- DÖK-kibeszélő
- Edictum-kibeszélő
- Elvarázsolt gramofon
- Kalandok kibeszélője
- Színfalak mögött

Karakterek
- Azt beszélik...
- Ismerj meg!
- Karakterek iskolái
- Karakterek élete
- Karaktereink hivatás és munkája
- Szülinaptár
 
Karakteri mellékek
- Jegyzetek
- Közös naplók
- Kapcsolathálók

Cseverésző
- Sport
- Harry Potter
- Anime, Manga, Japán
- Filmek, sorozatok
- Irodalom
- Programok, rendezvények

Játékok
- Képzelet szárnyán
- Képben vagy?
- Rellonos gonoszság
- Címlap
- Mr. X
- Találd ki, ki vagyok!
- Ország-város

Szavazások
- Ötletelde
- Jelölések
- Csevegő
- Eredmények

Kapcsolattartás a Staffal


- Hibabejelentés
- Fejlesztői kérdések, ötletek
- Az oldal támogatása

Navigátor pályázás és beszámolók
- Jelentkezés Navigátornak

Varázslat Ifjúsági Klub


Emléktár
- Táborok
- Találkozók

További témák


- OFF csevegő
- Játszani szeretnék!
- Varázslatos találkozók
Utoljára módosította:Zippzhar Mária Stella, 2024. április 14. 13:01
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2018. március 23. 15:13 Ugrás a poszthoz

Szerepjátékos témák


A kastély

Északi szárny


Alagsor
- A káosz szobája
- Alagsori folyosó (H)
- Bájital-labor

Északi Torony
- Bagolyház
- Csillagvizsgáló (H)
- Lélek szoba
Utoljára módosította:Dr. Irving Schnelsen, 2023. szeptember 24. 13:03
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2018. március 23. 15:16 Ugrás a poszthoz

A kastély

Keleti szárny


Földszint
- Elhagyatott mosdó (H)
- Erőnlét terme
- Kívánságok Terme (H)
- Kövezett udvar
- "Páncéllovagok" folyosója (H)

Első emelet

- A szfinx portréja előtt
- Kandalló mellett (H)
- Várffy-Zoller Róbert lakosztálya
- "Vigadófreskó" folyosója

Második emelet
- Elemi mágia terasza
- Sarok
- Tanulószoba
Utoljára módosította:Zippzhar Mária Stella, 2024. április 14. 12:06
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Maja Bojarska
INAKTÍV


méhecske° | mom, the bee°| babygirl°
RPG hsz: 1311
Összes hsz: 4929
Írta: 2018. március 23. 15:18 Ugrás a poszthoz

A kastély

Déli szárny


Átrium
- Fejetlenség Folyosója
- Igazgatói iroda
- Pszichológusi rendelő
- Színjátszókör próbaterme
- Tanári szoba
- Trófeaterem

Első szint

- Erkély
- Felügyelői iroda
- Rémségek könyvtára (H)
Utoljára módosította:Zippzhar Mária Stella, 2024. április 14. 12:06
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Szabályok és információk - összes hozzászólása (167 darab)

Oldalak: « 1 2 [3] 4 5 6 » Fel