Rabbot Portnipper INAKTÍV
RPG hsz: 31 Összes hsz: 790
|
Itt az álmodók beszélgethetnek egymással kötetlenül. "Az offban egy kevés elbambulás is végzetes lehet" - Adam Kensington, 2014 OFF törvénykönyv -melynek betartása teljes mértékben önkéntes jellegű-
Az OFF-ölés1. § (1) Gondatlanságból elkövetett OFF-ölés vádjában bűnösnek találtatik az a személy, akinek posztjára -gördülékeny társalgásfolyam esetén- 15 percnél tovább nem érkezik semmiféle válasz és ezzel befagyasztja a témát. Büntetése: Az OFF-offolási sarc (későbbiekben OOS) végrehajtása, jelesül módosítania kell a hozzászólást, amivel a bűncselekményt elkövette, megdicsérve benne az előtte utoljára írt illetőt (2) Ha az elkövető úgy fagyasztja be az OFFot, hogy éppen elköszön, akkor mentesül a büntetés alól. Példák az OOS alkalmazására:Egy aktív csevegés közben szünet állt be, eltelik 15 perc s a mienk az utolsó poszt... (Az előttünk írók természetesen az OOS-ben megnevezettek.)Adam Kensington:bocs, hogy befagyasztottam az offot. nagyon jóképű vagy, Wolgi Wolgast Bellafonte:Sajnálom, hogy megöltem a hangulatot. Igazán lehengerlő a stílusa, Mr. Coltrane Keith Coltrane:Elnézést kérek a fagyhalálért. Egyszerűen fantasztikusak a képei, Mr Kensington! Az Éjfélünnep2. § (1) Az Éjfélünnepen bárki részt vehet. (2) Mindazok, akik gyakori 00:00-ás jelenlétükkel, kitartó éjféli jókívánságaikkal ápolják ezt a szép hagyományt, méltónak találtathatnak az éjféllovagi vagy éjféltündéri címre. Ezen rangok nem igényelhetőek és egyedül az Éjfélkirályok (az ünnep ősatyái) ítélhetik oda annak, aki szerintük kiérdemli. Éjfélkirályok: Adam Kensington, Keith Coltrane és Wolgast BellafonteÉjfélherceg: Kováts MarcellÉjféllovagok: Isaac Matthew PhilipsÉjféltündérek: - ...
|
|
|
|
Hűvösvölgyi Napsugár INAKTÍV
"Felkelt a Nap!" RPG hsz: 17 Összes hsz: 617
|
Az erdő felé sétálva lassacskán egy apró, fából készült ház tűnik fel a láthatáron. Ahogy egyre közelebb jutunk a kis viskóhoz, kivehetővé válik a ház oldalánál megbúvó melléképület - ennek belsejében kisebb-nagyobb ketrecek, boxok találhatóak, amelyekben az ápolást igénylő kisebb állatok és bestiák kapnak szállást, illetve itt raktározzák a gondozásukhoz szükséges eszközöket is. A lak mögött elterülő, Mihály által rendbetett kicsi veteményes alaposan kinőtte magát, látszik, hogy gondját viselik. Néhány növény tud vigyázni magára, ezek a veszélyesnek ítélt látogatók közeledtére elszaladnak vagy elbújnak a földben, de akadnak itt teljesen hagyományos zöldségek, gyümölcsök és fűszerek is, továbbá bájitalhozzávalókat és egyéb gyógynövényeket is lelhet az elkerített területen a szemfüles kutakodó. A nyári szezonban hatalmas dinnyék nőnek itt, amiket szívesen megoszt látogatóival. A házikót új gazdája nem igazán alakította át. Odakint még mindig nyúzott a lábtörlő, legfeljebb terepre való bakancs és gumicsizma állnak mellette; belül is leginkább a bútorok változtak csupán. A ház három helyiségből áll – egy fürdőszobából, egy konyhából és egy nappaliból. Ez utóbbiba érkezik az az illető, aki átlépte a küszöböt. Előszoba tulajdonképpen nincs, csak egy plafonról lelógó színes függönnyel elválasztott apró térrész szolgál arra, hogy felakasszuk a kabátot a falból meredő fogasra, vagy levegyük a cipőt. Nagyjábóli látkép, a függöny nélkülA nappali az épület legnagyobb helyisége, bár alapból nem mondható tágasnak. Az ajtótól jobbra egy hatalmas ablak található, amin rengeteg fény áramlik be. Talán a legnagyobb változás, hogy sokkal szellősebb, több a szabad tér - a padlót az ajtótól jobbra megemelték, otthonos zuggá alakítva, a bútorok nagyobbik része eltűnt. A szoba közepén heverő szőnyeget megőrizte, ám az ágyból mindössze a kényelmes matracot hagyta meg, amin tarka takaró és jópár párna hever mindig. A szekrényt egy ügyes bűbájjal voltaképp beleépítette a falba. Az elődje által gondosan fehérre meszelt falat Radúz rajzlapnak kiáltotta ki - amikor csak ideje vagy kedve engedi, festeget rá és díszítgeti. A szekrény melletti polcról jóformán eltűntek a könyvek (csak az okvetlen szükségesnek ítélt darabok maradhattak), így már felfért a gramofon és kevés személyes tárgya. A polc szélére apró égősort utánzó mágikus fényforrást aggatott. A nappalit a konyha követi, amelyet most fagyöngysor helyett egy másik tarka, batikolt függöny választ el a másik helyiségtől. Berendezése tökéletesen átlagos, leszámítva azt a teakészletet, ami pusztán színeivel vonzza a takintetet. A pult álló fűszertartók száma gyarapodott, míg a rongyos, mugli szakácskönyvek eltűntek. A falak itt is fehérek, a kerámiatálak helyét pedig szárítani felakasztott növénycsokrok vették át. Az ablakban fűszernövények sorakoznak egy virágosládában. A fürdőszoba meghökkentő egyszerűséget mutat. Bambusz kilépő, törülköző, illetve a tisztálkodáshoz használatos szerek. Az apró ablakra nagy, tarka üvegragasztó került és a ház egyetlen régi növénye is itt kapott helyet, hogy nuygodtan szövögesse magát tovább a végtelen (és a plafon) felé.
|
|
|
|
Hűvösvölgyi Napsugár INAKTÍV
"Felkelt a Nap!" RPG hsz: 17 Összes hsz: 617
|
A kastélytól körülbelül 5 perc járóútra található egy hatalmas terület, mely a diákok körében igen kedvelt sportnak, a kviddicsnek ad helyet. Ez a nyilvános pálya, ellentétben a házak behatolásgátlóval és mindenféle titkosító bűbájjal kezelt csarnokaival szemben. Több méter magasban találhatóak a karikák a pálya két végén, három-három darab. A fűtenger, mely valaha itt nőtt mára már maximum egy kisebb tónak nevezhető, mivel a szorgos diákok fürge lábai letaposták a szálakat. Körben a pálya szélén hatalmas pódiumok találhatók, az egyik oldalon az Eridon és a Navine „páholya” található, a másikon a Levitáé és a Relloné. A szurkoló nebulók kényelmét fapadok szolgálják, s a leghátsó sorok fölött hátul kifeszítve zászlókon a házak jelképállatai a megfelelő színben. A lelátó téliesíthető is szükség esetén, bűbájjal kezelt üveglap húzható az emelvények fölé. Az öltözők a házak lelátóinak oldalán találhatók, azonban nem a fenti magaslatokban, hanem lent a földön, innen indulnak el az elszánt csapattagok a mérkőzésekre, ekkor még felvillanyozódva a siker reményétől. A pálya kastély felőli szélétől néhány méterre található egy kisebb ház, melybe belépve észrevehető, hogy tértágító bűbájjal kezelt. Seprűk és ütők különböző márkáiból találhatók használt és öreg darabok, azon diákoknak, akik esetleg csak kedvtelésből játszanak, vagy nincs saját seprűjük. Fel kellene már frissíteni mindkét eszközből az állományt! Továbbá találhatók még itt különböző segédeszközök az edzésekhez, amelyek a kapitányok fantáziájára vannak bízva!
|
|
|
|
Hűvösvölgyi Napsugár INAKTÍV
"Felkelt a Nap!" RPG hsz: 17 Összes hsz: 617
|
Az iskolát körülvevő magas fal, mintegy biztonsági sávként szolgál a bent lakók nyugalmának érdekében. Ide érkeznek az új diákok, és kezdetben ezen a helyen tudnak ki is sétálni, miután az engedélyező nyilatkozatukat átadták a házvezetőjüknek vagy helyettesének. Ez a biztonságosabb, jobban ellenőrzött rész, ugyanis létezik a kapun egy másik, nagyobb rés is, mely közelebb van a faluhoz, de a megközelítése csak annak ajánlott, aki ismeri az oda vezető erdei ösvényt is, ugyanis könnyű letérni róla és a kentaurok területére tévedni.
A hatalmas fekete vaskapu rengeteg mágiát rejt, és egyből érzékeli, ha idegen lép a területre, még akkor is, ha a mágia magas fokú ágát is műveli(kivétel ez alól az Animágia és a metamorfmágia), ellentétben a réssel, ahol már alacsonyabb a mágia ereje. Oldalain a házállatok szobrai találhatóak meg, alulról felfelé haladva a sárkány, a szfinx, az unikornis valamint a főnix. Ennek az elrendezésnek több története is fellelhető a mágustanoda történetében, azonban pontosan nem lehet megmondani melyik a valós ok.
A faragott oszlopok, rúnákkal díszítettek, melyek a falon több felé is fellelhetőek. A kapu felett határozott betűkkel az iskola neve és himnuszának egy részlete látható:
Nagy bátorságról susognak a fák A főnix dala kíséri útját. A bölcsesség friss patakja csordogál Mellette egy szfinx emelt fővel áll. Szerényen hajlik meg virág és az ág Egy unikornis mezőn vágtat át. Ravaszan sötétlik az éjjeli táj S ezüst tó fölött smaragd sárkány száll.
|
|
|
|
Hűvösvölgyi Napsugár INAKTÍV
"Felkelt a Nap!" RPG hsz: 17 Összes hsz: 617
|
Egy gyönyörű, új udvar készült el, amely oszlopaival félig még a kastélyban található, azonban egy része már a szabad ég alatt terül el. Belső udvarnak is lehetne nevezni, azonban ez több annál, mert ez a Fénylő Lelkek Udvara. Egy kis boltíves ajtó nyílik erre a területre a folyosó végén, ki a rét egy részére. Ahogy átsétálsz a boltív alatt, egy szökőkutat pillanthatsz meg, melynek vize hihetetlenül tiszta, és az alján érmek találhatók. A szökőkút közepén egy bölcs varázslószobor üldögél, aki váratlan pillanatokban és helyzetekben szólal meg, végtelen tudásának igazságával árasztva el a diákokat, persze csupán a megsegítés szándékával. Egy pad is található a fal mentén, ahová leülve egy esős napon hallgathatod az andalító kopogást anélkül, hogy megáznál. Az oszlopok, melyek a kis udvart díszítik végig vannak futtatva rúnákkal, melyekből szintén nagy bölcsességek olvashatók ki, amennyiben valaki ért hozzájuk, és a megfejtésükhöz. Az egész helyiség nagyon impozáns, nyugtató hatású, még a víz is halkan csordogál csak a varázsló előre emelt pálcájából. A tégla mélybordó, ahogy mindenfelé, s a fedett rész alól kisétálva kis sövénykerítés vezet tovább a rétre.
|
|
|
|
Hűvösvölgyi Napsugár INAKTÍV
"Felkelt a Nap!" RPG hsz: 17 Összes hsz: 617
|
Nyílik a hatalmas tölgyfaajtó és ahogy kilépsz első helyszínként a rétet pillantod meg. Hosszan terül el a szemed előtt, míg meg nem állítja szemben az iskola kapuja, oldalt pedig addig tart, amíg a piknikező tisztás meg nem állítja. Aztán pedig már valami más kezdődik, ami megelőzi a hatalmas erdőt, melybe nem érdemes mászkálni legyen nappal vagy éjszaka, hiszen ki tudja pontosan mit is rejt az a szempár, mely az avarszinten megbújva követ téged. A réten viszont a fű tökéletes ameddig csak a szem ellát és ha bőrödet perzseli a nap nincs más dolgod csak beülni az elvétve található fák hatalmas koronájának egyik hűs lombja alá. Viszont ha bátor vagy, esetleg a nap oly kegyes, hogy nem kell menekülni előtte akkor a padokat ajánlom, hiszen ott is kényelmes. Sokan fordultak/fordulnak meg most is itt, és sokszor próbálták nevükkel fémjelezni ittlétük vagy érzéseik, de eddig senkinek se jött össze, így a padokon se a rongálás se az idő vasfoga nem mutatkozik meg, ugyanúgy ahogy a fáknál sincs esélyük. Ez az a hely ahol tipikusan a legtöbb ember megfordul, hiszen szinte mindenki ide merészkedett ki elsőnek és itt szerzett barátokat is magának, akikkel vagy itt találkozik újra vagy itt ismer meg másokat.
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
A fórum témáirólA fórumon alapvetően kétféle lehet a téma (azaz topic) jellege: szerepjátékos, illetve álmodói. A szerepjátékos témákban a karakteredé a főszerep, az ő kalandjait játszod ki. Az álmodói téma minden más, ami nem a karakteredhez kapcsolódik, ahol te magad, azaz az álmodó nyilvánulhat meg. Ilyenek a csevegők, a játékok, és a házak vagy egyes klubok közösségi fórumtopicjai. A Bagolykő fórumán a szerepjátékos témák dőlt betűvel jelzettek, és a következő alfórumokban találhatóak: - Bogolyfalva, - A kastélyt körülvevő vidék, - Nyugati szárny, - Keleti szárny, - Északi szárny, - Déli szárny, - Bagolykőtől távol. Szerepjátékos színterek ezen kívül a házak körleteiben is vannak, más háznál más-másfélék, de például a hálókörletek és a klubhelyiség is ilyenek. A dőlt betűs névről ismered fel, a házadban melyek szerepjátékos helyszínek. Az álmodói témák némelyikében szabályokat és hasznos információkat találsz (mint például épp itt:), másokban kedved szerint cseveghetsz a többi számítógép előtt ülő taggal. Az efféle topicok gyűjtőhelye a fórumon az Álmodói részleg. RT és NRT témákA szerepjátékos témák valaha kétfélék lehettek: valós idejűek (RT) vagy időn kívüliek (NRT). Nálunk jelenleg minden fórum minden témája NRT, de ez nem zárja ki azt, hogy a játékosok valós időben játsszanak az adott helyszínen! A házvezető döntése alapján az egyes házakban előfordulhatnak RT témák, ahol csak valós időben lehet játszani. Ha egy téma valós idejű, azt a neve melletti "(RT)" jelzés mutatja. Mi az az RT pontosan?Az RT játékok a valós idő szerint történnek, azaz ha vasárnap délben küldöd el a hozzászólásod, akkor a játékban is vasárnap déli tizenkét óra van. Valamint ez egy folyamatosan tartó játék, ami egy nap, de akár csak egy délután alatt zajlik le. (Erre jelenleg a fórumon egyedi szabályokkal mondatszámot illetően (nem kötelező az kezdő illetve a haladó minimum) is lehetőség van, ITT.) Mi az NRT?Az NRT témákban bármilyen idősík kijátszható, attól függetlenül, hogy a valóságban hány óra van. Itt lassabb a játékidő, akár napok is eltelhetnek két hozzászólás között, sőt hetek is, mire a végére értek. Az időn kívüli játékoknál nincs előre meghatározott időjárás, sem napszak, ezt az első hozzászólás dönti el – épp ezért, ha az előtted lévő hozzászólásban reggel van, értelemszerűen igazodnod kell hozzá.
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
Itt olvashatjátok, hogy ki kölcsönzi a kinézetét az egyes karaktereknek, tehát mely avatarok vannak lefoglalva. Fontos, hogy a konfliktushelyzetek elkerülése végett megnézzétek a listát, mielőtt egy híres ember képeit kezditek avatarként használni. Mindenki érdeke, hogy a képe ne tűnjön fel többször a fórumon, ezért ha eldöntötted, kit képzeltél el a karaktered megjelenítőjének, a foglalásodat ebben a topicban teheted meg. Az újonnan regisztráltakat kérjük, nézzék át a listát, és NE válasszák karakterük megformálójának azt a személyt, aki már szerepel rajta!Ha észreveszitek, hogy nem lefoglalt avataralanyotokat más is használja, aki szintén nem foglalta le, sajnos egyikőtöknek le kell mondania róla. Ezt beszéljétek meg, vagy keressétek az avatarfelelősöket segítségért. Ha tanácstalan vagy, mert akit szerettél volna, már használják vagy nem jut eszedbe semmi, esetleg kérdésed, észrevételed van, szintén keresd az avatarfelelősöket privát üzenetben! Készségesen a segítségedre fog sietni. Az avatarfoglalások és ellenőrzések felelősei: Farkasházy Rudolf Szabvány avatarméret:150 × 250, azaz az avatarod maximum 150 pixel széles és 250 pixel magas lehet. Amennyiben valakinek gondot okoz az avatar méretre szabása, küldje el privát üzenetben a használni kívánt kép linkjét az egyik avatarfelelősnek, aki segít majd neki. Milyen képeket használhatsz fel és milyet nem?A kép a karakter leírásához igazodjon és korához. 14 évesen ne legyél szakállas és ráncos, valamint, ha a karaktered szőke és kék szemű, ne egy vörös barna szeműt használj képként, ha csak nincs rá valami ultra szuper okod. (Például egy játék erejéig százfűlé főzet miatt átváltozott, vagy ha a karakter metamorf, és pár játékban máshogy néz ki, akkor megengedett természetesen. És egyéb oldaleseményeken is, amikről mindig a híreknél értesülhettek.) Figyelem! A felhasznált képed lehetőleg az avataralanyodat ábrázolja! Nem tilos szerelmes és más kapcsolatokat ábrázoló képek használata, de az is legyen reális. Ha pl. szőke alanyod van, ne rakj ki magadnak olyan képet, ahol barna hajú lány ölelkezik a hercegeddel. Mivel lehet gond?Ami miatt szólni fognak, mert szabálytalan: - nem a sajátját használja, hanem más által foglaltat - szabályzatba ütközik (pl.: túl idős vagy túl fiatal az alanyod) - NSFW tartalomnak minősül (nem biztonságos munkához pl.: 18+-os képi megjelenítés) - multikarakterek, avataralany váltás esetén: amennyiben az új, foglalni kívánt alannyal már létezik elfogadott, ám nem regisztrált multikarakter (különleges, határidős akciók esetén, lásd: karácsonyi multiakció), a navigátoroknak joguk van felülbírálni a foglalást/váltást, vagy az illetékesekre bízni ennek megbeszélését. A még bírálás alatt lévő multikarakterekre ez nem vonatkozik! Ami miatt nem fognak szólni: - nem megfelelő a mérete - saját alany, csak eltérő külső jegyekkel (más hajszín, jelmez, maszk) - szabályzat határain belül mozog Ha avataralanyt váltanál: - Háromhavonta lehet avataralanyt cserélni - A váltáshoz minden esetben jó érv kell - A változtatás ne legyen drasztikus (hófehér bőrű szőkéből fekete bőrű és hajúra) - Egy karakter életében egyszer van lehetőség soron kívül alanyt váltani, viszont ehhez nem elég egy általános indoklás, szerepjátékosan is megfigyelhető legyen a változás, amit a foglalás témában jelezni is kell a felelősöknek. Ebben az esetben nem szükséges megvárni a három hónapot (vagy amennyi maradt belőle), viszont a csere elfogadását követő hat hónapban nem lehet váltani. Ezek a karakterek próbaidőre kapják meg a választott alanyt, amennyiben nem minősül megfelelőnek a kérés, az avatar felelősök vagy a navigátorok elutasíthatják azt az első hónapban. Rangok és avatarok:
- Aktív: Ameddig aktív vagy az oldalon, tehát legalább heti egyszer látogatod az oldalt és játszol, a foglalásod biztonságban van, senki más nem foglalhatja le ugyanazt a személyt.
- Karantén: A karantén ugyebár a minimum két hét teljes inaktívság jelzése, védelem a karakter törlése ellen, ezzel együtt pedig az avatar foglalás is megmarad a listában, ám aki több hónapot tölt ebben, agy hozamosabb ideig csak ül az alanyán karanténban, elveszítheti azt. Erről lentebb olvashattok.
- Emlékkarakter: Ez a státusz lemondás az aktív szerepjátékról, de az oldaltagság megtartása is. Az emlékkaraktereket a foglalt avataralanyok listájában kitöröljük, avataralanyaik szabadon rabolhatók!
- Törlés: Kérésre vagy tartós inaktívság esetén történik, értelemszerűen a foglalás is törlésre kerül a karakterrel együtt. A listát igyekszünk karban és napra készen tartani.
Avatárbirtoklási szabály:Szeretnénk elkerülni az oldalon, hogy a szerepjátékosan nem aktív karakterek birtokolják az alanyok jórészét. Mivel a multikorlátnak felső limitje nincs, bár akad bőven lehetőség, nem végtelen az arcok száma sem, akik felhasználhatóak, és sok a népszerű is, szükségét láttuk a listán szereplők ellenőrzésének, melyet az avatárfelelősök végeznek és így az alábbi módon történik: Minden karakter esetén (aktív és karanténos karakterekre is vonatkozik), hat hónapra visszamenőleg kell legyen legalább 6 szerepjátékos (NRT) hozzászólás - a kviddicses hozzászólások beleszámítanak, az RT-k nem, és át sem számíthatóak -, amennyiben nincs, kikerül a listából és alanya szabadon rabolható. Kivételt a tanár (akik aktív tárgyal rendelkeznek) és a mesélői karakterek (mint a Tükörfiú, a házak szellemei, manók, Tündér és a Plüssnyúl) képez. Ők ritka és más kötelességeken át ellenőrzött karakterek. Akitől a szabállyal elkerül a foglalása, visszakérheti, ám ennek legalább 6 szerepjátékos (NRT) hozzászólás - a kviddicses hozzászólások beleszámítanak, az RT-k nem, és át sem számíthatóak - teljesítése a feltétele.A szabály a 2018. április 1-jén kezdődő tanévben lépett életbe, a listán szereplők teljes ellenőrzése 2018. október 1-jén történt elsőre, ettől az időponttól az avatárfelelősök idejéhez mérten folyamatosan, egyénileg megnézve a hat hónapokat fog zajlani. Októberig, az első szakaszban még 4 hozzászólás volt a követelmény - így akik itt elvesztették alanyukat 4 NRT poszt után visszafoglalhatják azt -, az állandó szabály ez után lépett érvénybe.
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
Az oldalon megjelenő karakterek álmodói szemszögbőlEbben a topicban a karaktereid fajtáiról és a velük járó jogokról, a hozzájuk tartozó kötelességekről olvashatsz. Például az oldalunkon az első regisztrált karaktered után (egy kivételes esettől eltekintve) minden további karakteredet kizárólag kérvény útján szerezheted meg. Így megkülönböztetjük a multikaraktereket a főkaraktertől. Minden álmodó a csalások elkerülése érdekében csak egy diákkarakterrel szerezhet szorgalmi pontokat, így van egy erre kijelölt pontszerző karaktere. Valamint érdemes tudnod arról is, hogy ha nem tudod vagy nem akarod látogatni az oldalt egy időre vagy akár örökre egy vagy több karaktereddel, milyen státuszokat kérhetsz magadnak. Ha arra vagy kíváncsi, szerepjátékosan kikkel találkozhatsz a Bagolykőn és környékén, illetve milyen közös munkákban vehetsz részt álmodóilag és karakterileg az oldalon, a Karakterek és lehetőségek témát keresed. Jó olvasgatást, ha kérdésed akad, fordulj bizalommal valamely Navigátorhoz!
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
Kezdő és haladó rangokA fórumon alapvetően kétféle diákrangot különböztetünk meg, a kezdőket és a haladókat. A tanárok és a rajtuk kívüli más, speciális karakterek (melyek úgyis csak haladó ranggal kérvényezhetőek) már feltételezik a haladó rangot. • A kezdő diákok általában frissen regisztrált felhasználók, vagy szerepjátékukban az elvárt szintet nem hozó régebbi tagok, akiknek még gyakorolnia kell az írást. Minden diák kezdő szintről indul. • A haladó ranggal rendelkező fórumozók már képesek úgy írni szerepjátékos hozzászólásaikat, hogy azok az oldalon elvárt követelményeknek megfeleljenek. Haladó mivoltukat a diákrangjuk melletti (H) jelöli. Ám ha egyszer megkapták ezt a rangot, az nem jelenti, hogy úgy is maradnak – romló játéknál vagy akkor, ha az álmodó nem működik együtt az oldal szabályzatával (a fórumszabályzattal, az etikettel, a szerepjátékos témákra vonatkozó szabályzattal) a Navigátorok egy figyelmeztetés után elvehetik a H rangot, míg a játékos nem hozza újra a megfelelő színvonalat. Miért jó haladónak lenni?Azon kívül, hogy a diákkarakterek rangja mellett a (H) jelölés hirdeti, hogy nem kezdő játékosról van szó, a haladó diákok több szerepjátékos témát is láthatnak. Ide kattintva megtekinthetitek, mely témák haladóak illetve melyek a kezdők, azaz mi az, amit csak haladó rangú felhasználók láthatnak, melyeket láthatja bármely tag. Ezen felül a minimum mondat- és szószám a felére redukálódik, ami elősegítheti a pörgősebb, szabadabb szituációk kijátszását. Ezen kívül egyes pályázatokon (például a prefektusi pályázatokon) kizárólag haladó rangú diákok indulhatnak; továbbá multikaraktert csak haladóként igényelhetsz.
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
Az oldalon fellelhető karakterek és lehetőségekAz iskolában és környékén sokféle ember él, akik sokféle foglalkozást űznek, más-más pozícióban vannak. Ebben a témában szeretnénk összegyűjteni nektek, miféle emberekkel, milyen úgynevezett rangokkal találkozhattok az oldalon szerepjátékosan, és hogy mi az, ami itteni létünk szerves része, de szerepjátékosan nem jelenik meg (például a Haladó rang vagy a Vezetői Bizottság). Először röviden bemutatjuk a karaktertípusokat és extra tulajdonságokat, később néhányat bővebben is kifejtünk. Így például megtudhatjátok, diákként milyen lehetőségeitek vannak, milyen szakkörökön vehettek részt, vagy hogy egy tanárnak pontosan mik a feladatai, emellett azt is, hogy az álmodók, azaz ti magatok milyen munkákban vehettek részt a fórumon. Tartalomjegyzék:
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
Egy olyan hely, melyen hiába beszélsz hangosan, vagy akár kiabálhatsz is, nem sokat ér, hiszen ezek a portrék mindent és mindenkit leköröznek. Egyes privát statisztikák szerint a legtöbb célba ért hátsó támadás ezen a folyosón hangzott el, hiszen elég kimondani az átkot, a pálcáig eljut az információ a célba vett azonban mindezt már nem hallja meg. Itt mindenféle és fajta ember keveredik, vidéki képek keverednek a városiakkal, mind egymásnak kiabálnak át, nem veszik a fáradtságot, hogy kisétáljanak a keretből, náluk így is tökéletesen megy az információcsere, melyből olyan szintű keveredés van, hogy még az Edicumban se lehet megjelentetni. Az emberi hangokhoz keveredik a különböző foglalkozások, piaci kofák hangja, valamint a szabadon tartott állatok sokaságának különböző hangmagasságokon történő kommunikációja. Ezen a helyen vigyázni kell a tettekkel, hiszen sokan azt hiszik, hogy ha nem hallják nem is látják a dolgokat, pedig szinte ki vannak éhezve arra, hogy valami új dolgot kürtölhessenek szét a kastély egész területén.
|
|
|
|
Angelinne Stanwood INAKTÍV
RPG hsz: 62 Összes hsz: 2354
|
HázirendA DIÁKOK JOGAI
- A diákoknak joguk van a kötelezőn kívül további tárgyakat tanulni, abból vizsgát tenni.
- A diákok tetszésük szerint tartózkodhatnak a házuk területén a rendelkezésükre álló szabadidőben.
- A diákoknak joguk van belépni a házuk kviddicscsapatába illetve egyéb, háztól független tanulmányi csoportokba.
- A diákok nyitvatartási időben látogathatják az iskola könyvtárát.
- Betegség vagy sérülés esetén a diákoknak joga van felkeresni a kastély gyengélkedőjét, szükség esetén akár a takarodó időn túl
- Betegség vagy gyengélkedőn való tartózkodás idejére a diák felmenthető a kötelező foglalkozások alól.
- A szabad hétvégéken a diákok ellátogathatnak Bogolyfalvára, de a bentlakó diákoknak a takarodó időre vissza kell térniük házuk klubhelyiségébe.
- A diákoknak joguk van két kisebb termetű, veszélytelen háziállatot tartani. A varázslények közül a következők engedély nélkül tarthatók: augurán (augurey), golymók (puffskein), ramóra, jobberknoll. A következők igazgatói engedéllyel tarthatók: krup, moke, murmánc (kneazle), hurú (fwooper), szalamandra, tüzesrák.
- Minden diák küldhet és fogadhat levelet bagolyposta útján. Ha nincs saját baglya, erre az iskola saját példányait használhatja, kizárólag Európán belüli levelezésre.
A DIÁKOK KÖTELESSÉGEI
- A diákok engedelmességgel tartoznak a tanároknak, attól függetlenül, hogy őket tanítja-e, a prefektusoknak, háztól függetlenül, illetve az iskola egyéb dolgozóinak.
- A diákoknak kötelező a tanóráikat látogatni, ez alól például betegség esetén a házvezetőjük adhat felmentést.
- A becsengetés időpontjában mindenki köteles a következő tanórájának helyszínéül szolgáló tanteremben tartózkodni. A diák lyukas órájában a klubhelyiségében, a könyvtárban vagy a társalgóban tartózkodhat.
- A könyvtárból kikölcsönzött könyveket minden diák köteles két héten belül visszavinni, késés esetén a térítési díj napi egy sarló.
- Iskolaidőben - ami reggel 8 órától délután 4 óráig tart - mindenkinek kötelező az iskolai egyenruha viselése. Az iskolaidőn kívüli különórákra, szakkörökre és büntetőmunkára ugyanez vonatkozik.
- Este 10 és reggel 5 óra között egy diák sem hagyhatja el háza klubhelyiségét, kivéve a prefektusokat, ha járőrszolgálatukat töltik, és a mestertanoncokat. Ha valakinek felmentése is van a kijárási tilalom alól, köteles megőrizni a lakók nyugalmát!
- A faluban töltött szabad hétvégéken a diákok kötelesek az iskolához méltóan viselkedni.
- Ha a saját vagy mások testi épségét, vagy a kastélyt veszélyeztető körülményt észlelnek, a diákok azonnal kötelesek értesíteni az egyik tanárukat vagy az iskola Defenzorát.
TILTOTT CSELEKEDETEKMinden diák számára tiltott:
- diáktársai testi épségének bármilyen módon történő veszélyeztetése
- diáktársainak lelki zaklatása
- szúró-, vágófegyver birtoklása és használata
- méreg vagy ártó hatású bájital birtoklása és használata
- átkok, rontások tanórán kívüli használata, ezzel mások veszélyeztetése
- alkohol és tudatmódosító szerek használata, dohányzás az iskola egész területén
- az erdő mélye engedély nélküli látogatása
- az üvegház engedély nélküli látogatása
- alapszakos diákoknak a mestertanoncok tornyának látogatása
- a kastély berendezésének rongálása, a festmények, házimanók, a birtokon élő élőlények zaklatása
- a falu lakóinak nyugalmának megzavarása
- más házak látogatása, vagy a házuk jelszavának szándékos kiadása más házak diákjainak
- ellenkező nemű diák hálószobájában huzamosabb ideig tartózkodni, ott éjszakázni
- a tanáruk engedélye nélkül annak irodájában tartózkodni, illetve ott éjszakázni bármilyen esetben
- a szertárakba belépni, kivéve a tanársegédeknek
Az elsőévesek csak a repüléstanóra keretében használhatnak seprűt, illetve aki tagja a háza kviddicscsapatának, erre külön engedélyt kap. A KIHÁGÁSOKÉRT JÁRÓ BÜNTETÉSA kihágást elkövető diákok a prefektusoktól büntetésként büntetőmunkát kaphatnak a kihágás súlyától mérten. A büntetőmunka lehet beadandó fogalmazás, illetve az iskolában vagy környékén elvégzendő közhasznú munka. Ennek nem elvégzése a házvezető által kiszabott pontbüntetést von maga után. A kihágást elkövető diákok a tanároktól büntetőmunkát vagy pontlevonást kaphatnak, a kihágás súlyához mérten. Különösen súlyos kihágások, mások testi épségét károsító cselekedet esetén a házvezető, az iskolaigazgató, indokolt esetben a Defenzor is értesítendő. A legsúlyosabb esetekben az igazgató dönthet a diák fegyelmi eljárásáról illetve elbocsátásáról. Mellékletek: • Az iskola egyes évfolyamainak órarendje
Alapszakos órarendek 1. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható. 2. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható. 3. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható. 4. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható. 5. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható.
Órarendek mestertanoncoknak 6. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható. 7. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható. 8. évfolyam Jelenleg nincs kidolgozott, szabadon kijátszható.
• Alapszakon (1-5. évfolyam) kötelező tantárgyak listája (ez persze csak szerepjátékosan kötelező, álmodóilag nem kell felvenned)
- bűbájtan - átváltoztatástan - sötét varázslatok kivédése - mágiatörténet - bájitaltan - gyógynövénytan - legendás lények gondozása - jóslástan - repüléstan (csak első évfolyamosoknak kötelező) |
• A diákok iskolai egyenruhája
A Házirend értelmében minden diáknak kötelező hordani az iskolai egyenruhát a tanórák ideje alatt. A beosztási ceremóniára mindenkinek a csíkoktól mentes változatban kell megjelenni, egyszerű fekete talárban. A házakba kerülés alkalmával az első garnitúrájukat az iskola állja, a továbbiakat már maguknak kell beszerezni. Minden ruhadarabból érdemes legalább hármat tartani.
Lányoknak
- Fehér hosszú ujjú blúz
- Nyakkendő (házszínekkel váltakozó)
- Fekete vagy szürke térd alatt 10 centivel lejjebb érő szoknya, alján 2 színes csíkkal (háztól függően: kék, sárga, zöld, piros)
- Testszínű vagy sötét harisnya VAGY fehér vagy szürke térdzokni, tetején egy színes csíkkal (házfüggően)
- Fekete, lekerekített orrú lakkcipő (maximum 3 centiméter magasított sarok )
Fiúknak
- Fehér hosszú ujjú ing
- Nyakkendő (házszínekkel váltakozó)
- Fekete vagy szürke hosszú szárú nadrág
- Fekete férfi öltönycipő
Talár
Minden diáknak az iskolai egyenruhája része a talár. Az egyentalár kinézete:
- Fekete, hosszú ujjú, földig érő
- Belső szegély a ház főszínével díszített (kék, sárga, zöld, piros)
- Csuklya viselése engedélyezett
- Hordható, de nem kötelező viselet a taláron a házcímeres jelvény, és az egyéb kitüntetések (Prefektus, CSK, stb.)
Évszaktól függően szabad vastagabb és vékonyabb változatokat is hordani. Gyakori a télen házszínekben váltakozó sál, és a szürke, főházszínnel szegélyezett ujjatlan mellény vagy hosszú ujjú pulóver viselete is. |
• Különböző nyelvek
Mivel iskolánkba sok különböző anyanyelvű diák jár, a nyelvkérdés nagyon fontos része az iskola életének. A gördülékeny oktatást szem előtt tartva a tanulmányai kezdetén minden diák kap egy vékony fordító gyűrűt, rajta az iskola címerével, ez az alap pakk része. A gyűrű maga középkategóriás, működési szavatossága pedig körülbelül 5 év (tehát az MT-k újat kapnak). A vezetőség az iskolai rendezvényeken egész teremre ható fordító varázslatot alkalmaz, az órákon azonban a tanárok feladata kiszórni ezeket a tantermekre - bárki dönthet úgy, hogy nem alkalmaz bűbájt. Az iskola szabadon meghagyja a lehetőségét annak is, hogy bárki bármilyen egyéb megoldást (saját varázstárgy, bájital, személyre ható bűbáj) válasszon. Ide kattintva ezt részletezzük.
ENGEDÉLY A TANODÁBAN VALÓ TARTÓZKODÁSHOZMinden olyan illetőnek, aki nem tanuló vagy az iskolai személyzet tagja, a kastélyba való belépése igazgatói ( Rothman Anton) és defenzori ( Dwayne Warren) engedélyhez kötött. Csak az irat birtokában engedik be a bűbájok az érkezőt. Mivel azonban a varázslatok szeszélyesek és esetenként kijátszhatóak, a prefektusoknak joguk van elkérni az engedélyt és a hiánya esetén a személyt távozásra kérni, esetleg az igazgatóhoz vagy a defenzorhoz kísérni! ÁLMODÓI KIEGÉSZÍTÉS: A tanárok és diákok kapcsolata nem tilos a játékban, fiatalkorú diák esetén azonban a karakterek (szigorúan karakteri) büntetést kaphatnak. Bővebben: KATT
Egy tanár-diák szerelem szerepjátékosan büntethető, és a tanár az állásával játszik abban az esetben, ha ez kiderül. Nagykorú diák-tanár esetében nem szabunk ki semmilyen büntetést, itt ahogy eddig is, az álmodók realitásérzékére bízzuk a döntést, hogy nyilvánosságra hozzák-e, vagy sem. A tanársegédek természetesen kivételt képeznek a szabályok alól... ők inkább diákok még, mint tanárok. Amennyiben egy új tanárnak már meglévő diák párja van, aki fiatalkorú, úgy nem büntethető. A gyakorlótanárok már meglévő kapcsolatai sem büntethetőek, az új kapcsolataik csak akkor, ha fiatalkorúval köttetnek - természetesen csak szerepjátékosan. A nyilvánosságra hozott párok esetén azonban tilos hogy a tanár fél értékelje a diákot (nem tanulhat nála a karaktere, nem lehet tanársegéde, nem pontozhat szorgalmit - természetesen CSAK szerepjátékosan!, álmodóilag ugyanúgy nem záródik ki senki a pontversenyből és a vizsgarendszerből; tanársegéd viszont csak más karakterrel lehet).
Mivel az ilyen típusú játékok az oldalon nem szaporodtak el eddig túlnyomóan, és azt gondoljuk, megfelelő indokokkal, reálisan játszották ki a részleteket, nem találtunk olyan kirívó esetet, amikor nem így történt volna, így a visszavonásig ez a szabályozás vonatkozik az ilyen típusú játékokra. Terhes diákkarakter kijátszására van lehetőség, de ilyen esetben az adott karakter mellékrangban magántanulóvá válik. Nem vállalhat nagyobb kötelezettségeket (tanársegéd, prefektus...stb.) és az iskolai tanulmányai is az állapotához igazodnak.
|
|
|
|
Angelinne Stanwood INAKTÍV
RPG hsz: 62 Összes hsz: 2354
|
A kapu hatalmas szárnyai egy erőteljes dörrenéssel nyílnak ki, mely egy kis előtérbe vezet, ahol bal oldalt a kviddicskupa, jobb oldalt pedig a házkupa található egy mágikus üveg alatt, hogy akinek nem tiszte ne is nyúlkálhasson hozzá csak úgy. Előre tekintve egy hosszú lépcsősor vár, oldalán csak az ősöreg köveket láthatod, hiszen itt festménnyel nem kaptak helyet. Ahogy felérsz és jobbra pillantasz, hatalmas homokórák húzódnak a fal mentén, melyek az aktuális állást mutatják. A házak fő színeiben pompázó kövek (piros, sárga, kék, zöld) a szerzett pontokat, míg a társ színek (bronz, ezüst, arany, fekete) felül a még meg nem szerzett pontokat jelzik. Minden szerzett pont után a lehulló kő színe megváltozik. Felettük hatalmas zászlókon a ház címerek találhatóak. Ezzel a fallal átellenben nyílik a trófeaterem, mely átmenetileg lezárt rész, melyet a diákok egyelőre semmilyen körülmények között sem bolygathatnak meg. Ezen kétszárnyú sötét ajtó mellett érdemes mindig megállni, hiszen a különféle hirdetmények, falulátogatási időpontok itt találhatóak, valamint ha az órarendben valami változás történik azt is itt ismerhetitek meg. A falszakasz végéről indul a nyugati szárny folyosója. A lépcsővel szemben pedig a nagyterembe juthattok (akkor is ott kéne lennie). Ha felpillantunk a magas mennyezetre olyan freskókat láthatunk, melyek az iskola történetének egy-egy momentumát ábrázolják, időrendi sorrendben, míg az üresen hagyott részeken a falakat tetőtől talpig cseverésző festményalakok töltik meg, melyek közül ha jobban megfigyeljük ide inkább a tudományokban jártasabb elmék kerültek. A faliújságtól nem messze áll a tömör fából készült, nagyjából derékig érő adománygyűjtő lába. A tetejét felnyitva belehelyezheted azt, amit jótékony célra szánsz, legyen az ruhadarab, játék, esetleg könyv, vagy bármilyen holmi, ami még használható, de neked nincsen már rá szükséged. Attól ne félj, hogy esetleg túl nagy a tárgy, amit bele akarsz rakni! Tértágító bűbájjal látták el a ládát. Szóval ne aggódj, minden belefér! Kivéve, ha akarva-akaratlanul kukának nézed és szemetet dobsz bele. Azt a láda kiköpi magából és nagy valószínűséggel jól tarkón is talál.
|
|
|
|
Angelinne Stanwood INAKTÍV
RPG hsz: 62 Összes hsz: 2354
|
Ha néhány szóval kéne jellemezni a bagolyházat, márpedig el lehet néhány szóval intézni, csak nem érdemes, akkor azt mondanád róla így első látásra, hogy büdös, zajos és túl sok a levegőben szálló, gazdátlan toll a helyiségben. Persze hosszasabb elidőzés során felfedezheted a kedves, törődést igénylő szárnyasok tömkelegét, akik izgatottan várják, hogy feladj egy kisebb csomagot, vagy legalább megvakard a kis tollas fejük búbját, mert azt nagyon szeretik. A helyiség az elhullajtott tollakat és pihéket leszámítva egy széltől védett félig kő, félig fa építmény a kastély oldalában. Tágas ablakait gyakran tárják nagyra a kellemetlen percek elkerülése végett. A magasban, egy-két méterrel a fejed fölött megannyi farúd szeli keresztbe a magas helyiség belső terét, úgyhogy vigyázz, hova állsz! Azonban a falak mentén is sok kis kuckó található a remetelelkű baglyoknak, akik inkább talajközelben szeretnének pihenni vagy aludni. Közvetlenül az ablakpárkányok alatt sárga szalmával bélelt hosszúkás tálak találhatók, tele magokkal, olykor rágcsálótetemekkel, és hasonló finomságokkal, amik ellenállhatatlan falatoknak tűnnek a tollasok számára. Friss víz is mindig akad oldalt, folyamatosan zubog alá az ablakpárkánynak támasztott, miniatűr szikláról, amely alatt egy tál vezeti el a fel nem használt vizet. Miközben óvatosan sétálsz a gerendák alatt, minduntalan gyanakvón felfelé nézve, egy-egy bátrabb bagoly repül oda hozzád és telepszik a válladra, hogy jusson neki valami finomság, vagy csak ujjcsipkedés.
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
Ez az a hely, ahol nem sétálhatsz el anélkül, hogy ne csalnának mosolyt az arcodra a festmények. Ők mindig mulatoznak, ezért nem egy vászonnak van borszaga, mely a folyosón is jelentkezik, különösen olyankor, amikor nem lehetnek tárva az ablakok. A freskók lakói vidám cimborák, akik szeretnek énekelni, táncolni és mulatozni. Minden járókelőnek ajánlják ezt a helyet, ha haláluk után portréként kívánnak majd tovább élni.
|
|
|
|
|
|
Kahlil L. Rochard Nyugodjék békében!
RPG hsz: ? Összes hsz: ?
|
Kisült, hogy én is belátok. Szóval egy macskával több a terepen.
|
|
|
|
|
|
Jim Goldman INAKTÍV
RPG hsz: 16 Összes hsz: 426
|
Szerepjátékos témát nem igazán tudok átmásolni, mert ahogy beraktam a szöveget és elmentettem, teljesen széthúzta az oldalt és kilógott a keretből ): Tibi, ez orvosolható?
|
|
|
|
|
|
Doléance Arslí na Fírinne INAKTÍV
bűbáj pápa RPG hsz: 186 Összes hsz: 6722
|
Van akinek nem erőssége a kviddics, mégis szeretne sportolni. Ebben a teremben keveredik a mugli és varázseszközök széles tárháza, azonban a mágia vigyáz rá, hogy ne hajszolhasd túl magad. A nagy terembe egyszerre akár negyven ember is kényelmesen elfér, így nem okoz majd nagy gondolt, hogy mihez is fogj hozzá. A terem azonban nem csak gépekből áll, vannak pályák is (kosár, foci stb) melyek a csoportos tevékenységek kedvelőinek is lehetőséget biztosítanak, hogy edzésbe maradjanak és egyszerre ismerkedjenek is. A nagy terem két részre van osztva a bejárat felől vannak a gépek, a választóvonaltól pedig a pályák, melyek keretét egy futópálya adja.
|
|
|
|
Jim Goldman INAKTÍV
RPG hsz: 16 Összes hsz: 426
|
Nem lenne jobb szétszedni a Kastélyt? Igencsak zsúfolt fórum lenne, ha mind a négy ház és a szerepjátékos témák 90%-a ott lenne.
|
|
|
|
|
|
Kahlil L. Rochard Nyugodjék békében!
RPG hsz: ? Összes hsz: ?
|
hasonlóképp megostromoltam a Nyuszifülest, most már kezd alakulni a dolog ^ ^
|
|
|
|
Rabbot Portnipper INAKTÍV
RPG hsz: 31 Összes hsz: 790
|
Ide írom, hogy mindenki lássa. Vasárnap éjjel megnyitnám a fórumot, addig hellyel-közel dobjátok össze a a struktúrát. Dol, és többi admin, a rang szerkesztésnél külön megnézhetitek, hogy az egyes rangokkal mit lehet látni, ott átfuthatjátok, hogy az egyes rangokhoz a témák megfelelőek-e. Mindenki éjjel dolgozik, majdhogynem kikerülhetetlen, hogy hibák maradjanak, pl. nincs bejelölve egy témánál valaki, aki kéne oda, meg hasonlók. Érdemes egyszer végignyálazni. Többek kérése volt, hogy az smf-et még ne zárjam le, hogy az ottani NRT játékok befejeződhessenek. Valami értelmes koncepciót kérek. Nekem az lenne a javaslatom, hogy tűzzünk ki egy határidőt az smf végleges lezárásáig. És mondjuk csak az NRT témákba lehet ott már írni. A többit majd le kellene zárni. Illetve, nem volna érdemes erről egy hírt is írni a nagyközönség felé? UPD: Jim, a navinés prefik nem látják a navinében a kalendáriumot. Ez véletlen, vagy direkt?
|
|
|
|