36. tanév, tanulmányi szünet
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról
Fórum Navigátor

Ki Online?
Álmodói tudnivalók - összes hozzászólása (54 darab)

Oldalak: [1] 2 » Le
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 10:58 Ugrás a poszthoz

A fórum témáiról

A fórumon alapvetően kétféle lehet a téma (azaz topic) jellege: szerepjátékos, illetve álmodói. A szerepjátékos témákban a karakteredé a főszerep, az ő kalandjait játszod ki. Az álmodói téma minden más, ami nem a karakteredhez kapcsolódik, ahol te magad, azaz az álmodó nyilvánulhat meg. Ilyenek a csevegők, a játékok, és a házak vagy egyes klubok közösségi fórumtopicjai.

A Bagolykő fórumán a szerepjátékos témák dőlt betűvel jelzettek, és a következő alfórumokban találhatóak:

- Bogolyfalva,
- A kastélyt körülvevő vidék,
- Nyugati szárny,
- Keleti szárny,
- Északi szárny,
- Déli szárny,
- Bagolykőtől távol.

Szerepjátékos színterek ezen kívül a házak körleteiben is vannak, más háznál más-másfélék, de például a hálókörletek és a klubhelyiség is ilyenek. A dőlt betűs névről ismered fel, a házadban melyek szerepjátékos helyszínek.

Az álmodói témák némelyikében szabályokat és hasznos információkat találsz (mint például épp itt:), másokban kedved szerint cseveghetsz a többi számítógép előtt ülő taggal. Az efféle topicok gyűjtőhelye a fórumon az Álmodói részleg.


RT és NRT témák

A szerepjátékos témák valaha kétfélék lehettek: valós idejűek (RT) vagy időn kívüliek (NRT). Nálunk jelenleg minden fórum minden témája NRT, de ez nem zárja ki azt, hogy a játékosok valós időben játsszanak az adott helyszínen!
A házvezető döntése alapján az egyes házakban előfordulhatnak RT témák, ahol csak valós időben lehet játszani. Ha egy téma valós idejű, azt a neve melletti "(RT)" jelzés mutatja.

Mi az az RT pontosan?
Az RT játékok a valós idő szerint történnek, azaz ha vasárnap délben küldöd el a hozzászólásod, akkor a játékban is vasárnap déli tizenkét óra van. Valamint ez egy folyamatosan tartó játék, ami egy nap, de akár csak egy délután alatt zajlik le. (Erre jelenleg a fórumon egyedi szabályokkal mondatszámot illetően (nem kötelező az kezdő illetve a haladó minimum) is lehetőség van, ITT.)

Mi az NRT?
Az NRT témákban bármilyen idősík kijátszható, attól függetlenül, hogy a valóságban hány óra van. Itt lassabb a játékidő, akár napok is eltelhetnek két hozzászólás között, sőt hetek is, mire a végére értek.
Az időn kívüli játékoknál nincs előre meghatározott időjárás, sem napszak, ezt az első hozzászólás dönti el – épp ezért, ha az előtted lévő hozzászólásban reggel van, értelemszerűen igazodnod kell hozzá.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2018. augusztus 20. 17:44
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 11:14 Ugrás a poszthoz

Az oldalon megjelenő karakterek
álmodói szemszögből


Ebben a topicban a karaktereid fajtáiról és a velük járó jogokról, a hozzájuk tartozó kötelességekről olvashatsz. Például az oldalunkon az első regisztrált karaktered után (egy kivételes esettől eltekintve) minden további karakteredet kizárólag kérvény útján szerezheted meg. Így megkülönböztetjük a multikaraktereket a főkaraktertől.
Minden álmodó a csalások elkerülése érdekében csak egy diákkarakterrel szerezhet szorgalmi pontokat, így van egy erre kijelölt pontszerző karaktere.
Valamint érdemes tudnod arról is, hogy ha nem tudod vagy nem akarod látogatni az oldalt egy időre vagy akár örökre egy vagy több karaktereddel, milyen státuszokat kérhetsz magadnak.

Ha arra vagy kíváncsi, szerepjátékosan kikkel találkozhatsz a Bagolykőn és környékén, illetve milyen közös munkákban vehetsz részt álmodóilag és karakterileg az oldalon, a Karakterek és lehetőségek témát keresed.

Jó olvasgatást, ha kérdésed akad, fordulj bizalommal valamely Navigátorhoz!
Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 17. 23:52
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2012. szeptember 17. 11:16 Ugrás a poszthoz

Kezdő és haladó rangok


A fórumon alapvetően kétféle diákrangot különböztetünk meg, a kezdőket és a haladókat. A tanárok és a rajtuk kívüli más, speciális karakterek (melyek úgyis csak haladó ranggal kérvényezhetőek) már feltételezik a haladó rangot.

• A kezdő diákok általában frissen regisztrált felhasználók, vagy szerepjátékukban az elvárt szintet nem hozó régebbi tagok, akiknek még gyakorolnia kell az írást. Minden diák kezdő szintről indul.

• A haladó ranggal rendelkező fórumozók már képesek úgy írni szerepjátékos hozzászólásaikat, hogy azok az oldalon elvárt követelményeknek megfeleljenek. Haladó mivoltukat a diákrangjuk melletti (H) jelöli. Ám ha egyszer megkapták ezt a rangot, az nem jelenti, hogy úgy is maradnak – romló játéknál vagy akkor, ha az álmodó nem működik együtt az oldal szabályzatával (a fórumszabályzattal, az etikettel, a szerepjátékos témákra vonatkozó szabályzattal) a Navigátorok egy figyelmeztetés után elvehetik a H rangot, míg a játékos nem hozza újra a megfelelő színvonalat.

Miért jó haladónak lenni?
Azon kívül, hogy a diákkarakterek rangja mellett a (H) jelölés hirdeti, hogy nem kezdő játékosról van szó, a haladó diákok több szerepjátékos témát is láthatnak. Ide kattintva megtekinthetitek, mely témák haladóak illetve melyek a kezdők, azaz mi az, amit csak haladó rangú felhasználók láthatnak, melyeket láthatja bármely tag. Ezen felül a minimum mondat- és szószám a felére redukálódik, ami elősegítheti a pörgősebb, szabadabb szituációk kijátszását.
Ezen kívül egyes pályázatokon (például a prefektusi pályázatokon) kizárólag haladó rangú diákok indulhatnak; továbbá multikaraktert csak haladóként igényelhetsz.
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2021. december 10. 20:45
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Janey Forerst
INAKTÍV



RPG hsz: 139
Összes hsz: 1627
A fórumhasználat szabályai
Írta: 2012. december 27. 00:17
Ugrás a poszthoz

A fórumhasználat szabályai


Ezek a szabályok mind az OFF-os (álmodói), mind pedig a szerepjátékos témákra vonatkoznak. Betartásuk minden álmodó számára kötelező, a szabályok megszegése - a súlyosságtól függően - álmodói figyelmeztetést vagy büntetést vonhat maga után.

  • A karaktereiddel kéthetente köteles vagy látogatni az oldalt, különben inaktív listára kerülsz és a karaktered törlődhet. Ha előreláthatóan két hétnél hosszabb időre leszel távol, a karakteredet karanténba helyezheted.
  • Egy álmodónak több karaktere csak engedéllyel lehet az oldalon. Erről bővebben ITT tájékozódhatsz.
  • Különleges képességű vagy fajú karaktert csak engedéllyel hozhatsz létre, erről ITT olvashatsz bővebben.
  • Az álmodói témákban minden esetben tartsd tiszteletben a másik véleményét, kerüld a durvaságot. A vita nem tiltott, azonban a többi álmodó sértegetése igen. Másokat sértegetni, gúnyolni még bagolyposta útján is tilos.
  • Mellőzd a káromkodást, politizálást, vallási témákat, a csevegő témákban a reklámot. Álmodói témákban káromkodni semmilyen formában nem szabad.

Ha a közösség egészére káros viselkedést tapasztalsz, úgy érzed, akár bagolyban, akár más csatornákon egy álmodó sérteget, zaklat vagy netalán molesztál, kérünk, azonnal jelezd a Staff felé, hogy cselekedhessünk. A névtelenségedet megőrizzük.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. szeptember 13. 16:50
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Seren E. Weaver
INAKTÍV



RPG hsz: 208
Összes hsz: 3069
Írta: 2013. november 29. 13:20 Ugrás a poszthoz

Kérvényírási kisokos


Egyes dolgok eléréséért a Navigátorokhoz kell fordulnod egy kérvénnyel, mert az ő engedélyük szükséges hozzá. Ilyen például, ha különleges varázslényt szeretnél háziállatként tartani, vagy más, rendhagyó dolgot kijátszani a fórumon; esetleg olyan igényed van, amelyhez adminisztrátori segítség szükséges (például név- vagy házváltás).
A kérvényedet küldd el bagolyban valamelyik Navigátornak (a Navigátorok felsorolását a Tanárok lista alja felé találod: katt). Címzetted közvetíti az előterjesztést a többi Navigátor felé, és pár napon belül megkapod a döntést ügyedben.
Kérünk mindenkit, hogy ellenőrizzétek a drive-ban beadott multikarakterek esetén a hozzáférési beállításokat! Akiét nem tudjuk megnyitni vagy elolvasni, azét automatikusan elutasítjuk!

Minden kérvényre vonatkoznak az alábbi követelmények, melyek nem teljesülése esetén a Navigátorok akár el is utasíthatják azt:
  • helyesírás: kérünk Titeket, hogy olvassátok át a kérelmeteket figyelmesen, ügyeljetek arra a munkára, amit kiadtok a kezeitek közül, hiszen, ha egy szerepjátékos hozzászólásotok esetén igényesek vagytok, egy kérvénynél is meg kell legyen ez a mentalitás;
  • formaiság: szeretnénk, ha ezek sorkizárt formátumban érkeznének meg hozzánk, többek között azért, mert sokkal rendezettebb és szebb külsőt ad, mely tükrözi, hogy nem csupán a beltartalomra, hanem a külcsínre is odafigyeltek; a választott betűtípus pedig minden esetben legyen olvasható (nem baj, ha valaki szereti a kalligrafikus megjelenést, viszont gondoljatok bele, hogy nekünk adott esetben 5+ oldalban kell ezt olvasnunk, komplex karakter esetén nem is egyszer);
  • egységesség: kimondottan szeretjük a fantáziadús vagy kreatív megvalósításokat, azonban fontos, hogy egy bizonyos elképzelés mentén haladjon egy kérvény, tehát ne tartalmazzon egymástól élesen elütő formázást (legyen szó színről, betűtípusról, félkövérről vagy dőltről), legyen valamiféle konzisztencia a megjelenésben is, ne csak a tartalomban;
  • fogalmazás: egy mondat tartalmazzon minden szükséges elemet, legyenek a szavak megfelelően ragozva, a leírni kívánt gondolattól függően tartalmazzon alanyt és állítmányt, kerüljétek az értelmetlen, kacifántos megfogalmazásokat; illetőleg amennyiben megoldható, tartózkodjatok a folyamatos szóismétléstől, legyetek ugyanolyan választékosak, ahogyan egy hozzászólásotokban fejeznétek ki magatokat;
  • rokoni szál: kérünk mindenkit, hogy amennyiben egy már létező (akár jelenleg emlékkarakteri státuszban lévő) karakterhez vagy egy, már a világalkotásban szereplő személyhez kíván rokoni vagy bármely szálon multit hozni, legyen kedves megkeresni az illetékes álmodót (ha nem ismeri, akkor írni egy navigátornak, hogy segítsen a kapcsolatfelvételben) és a beleegyezését kérni, egyéb esetben kénytelenek leszünk azonnal visszautasítani a kérelmet!

Az alábbiakban az általános kérvényre találsz sablont, és néhány gyakori kérvénytípus követelményeit is bemutatjuk.

Tartalomjegyzék:
Általános kérvény
Multikarakter igénylése
Névváltoztatás
Évfolyamlépés
Házváltás
Kukucsjog igénylése
Különleges állat birtoklása
Különleges tárgy birtoklása
Különleges varázslat megtanulása
Különleges képesség/faj igénylése
Emlékkarakter újra aktívvá tétele


Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 23. 19:42
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Általános kérvény


Ha olyan kérésed vagy ötleted volna, amely nem fér bele a többi kategóriákba, írj egy egyszerű, általános kérvényt!


Baglyodban szerepeljen:

  • Kérésed (ház, téma, kalandötlet, mágikus betegség, karakteri halál, iskolába beiratkozás, egyetemisa rang elhagyása/megszerzése függetlenként stb.)
  • Részletes leírása a kérésnek
  • Indoklás. Függően attól, mi a kérvény tárgya, például:
    - miért fontos a karakter számára egy ház Bogolyfalván;
    - hogyan befolyásolja előremenetelét, ha ott hagyja az iskolát és a faluba költözik
    - miért hagyja ott az egyetemet, hogy sima dolgozó ember legyen
    - milyen kihatással lesz a betegség rá, másokra, a játékaira
    - hol képzeled el a témát, amit kérnél
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:08
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Multikarakterek kérvényezése


Ha úgy érzed, elbírsz még egy további karakterrel, és szeretnéd kipróbálni magad egy másik személy bőrébe bújva is, kérvényezhetsz magadnak új karaktert, legyen az diák, felnőtt vagy valamilyen speciális karakter.


Tanárkarakter kérvényezéséhez hagyományosan tanév végén van lehetőség, ilyenkor a Navigátorok külön felhívást tesznek közzé.

A multikérvényezés pontos feltételeiről itt olvashatsz bővebben. A kérvényeket minden esetben bagolyban várjuk tőletek, vagy formázva, vagy linket, amiben eljutunk a kérvényhez.

A kérvény tartalmazza a következőket:

● Az álmodó (te magad) rövid bemutatása
Pár sor rólad, amit szeretnél megosztani. Akinek már van multikaraktere, kihagyhatja.

● Karakter(ek) aktivitása és álmodói tevékenységek

ideiglenesen felfüggesztett szabály

● Az új karakter adatai
Ezek valamilyen módon szerepeljenek a kérvényben feltüntetve.
  • a karakter regisztrációs neve*
  • a karakter életkora
  • a karakter neme
  • a karakter rangjai (diák levita, második; bogolyfalvi lakos; független varázsló; egyetemista; minisztériumi dolgozó stb.*
  • e-mailcím, amely a karaktered adatlapján szerepelni fog; enélkül nem lehet karaktert létrehozni(!)

*A multikarakterek automatikusan haladók lehetnek. Amennyiben szeretnéd, hogy kezdőként regisztráljuk a karakteredet, ezt kérjük, tüntesd fel a leveledben külön!

● Az új karakter külseje
Ide egy képet (maximum 580px szélességben) és egy avataralany nevet várunk csupán. Kérjük, figyeljetek oda rá, hogy az alanyotok megélt évei a regisztrálni kívánt karakter korától ne térjenek el 13-14 évnél nagyobb mértékben, erre a jövőben még jobban odafigyelnek a navigátorok.
Amennyiben nem szeretnétek avataralanyt foglalni, azt ugyanitt jelezzétek nekünk. Ebben az esetben későbbi foglalásotok érvényét veszti, ha már létezik elfogadott, de még nem regisztrált multikarakter (különleges, határidős akciók esetén, lásd: karácsonyi multiakció).

● Az új karakter megismertetése
Itt nem egy meghatározott sablont várunk el, szeretnénk meghagyni az írói és kreatív szabadság szépségeiben mindenkit. Formai megkötés tehát nincs, írhattok külön történetet és jellemet, írhattok kimerítő szerepjátékos hozzászólást, amiben bemutatkozik a karakter, így szinte bármit. Éppen ezért iránymutatásul pár pontban elmondjuk, mi az, amikre biztosan választ vagy utalást szeretnénk kapni a kérvényben, esetleg segíthetnek nektek tartalmasabbá tenni, amit eljuttatok hozzánk. Nem kell rettenetesen hosszú legyen, de tartalmilag térjen ki a legfontosabbakra is!

Amik jó, ha kiderülnek, és amikről szeretünk tudni:
- származása, a karakter kiindulása az életben
- családjáról amennyi infó lehetséges (kerüljük el Voldemort rokonságát, új Halálfaló dinasztiák nem reális megjelenését stb.)
- fontos szereplők, események az életében
- kornak megfelelően iskolák, munkahelyek, lakhelyek
- hogyan kerül az új környezetbe, ha az új
- mi jellemző rá, hogy viselkedik az életében, milyen szokásai vannak
- bármi, amit szeretnél megosztani, és fontos momentum


Ház igénylése multikarakterhez
KATT


Különleges képesség/faj kérvényezése a multikarakternek
KATT
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:50
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Névváltoztatás


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered jelenlegi neve
  • A kívánt név, amin ezentúl szeretnél a fórumon szerepelni
  • Az indok, amiért meg akarod változtatni karaktered nevét
    Kérünk, legyen jó érved arra, miért változtatnál nevet, és ha már sokat játszottál, arról is beszélj nekünk, a karaktered életében hogy fog történni a névváltoztatás. (Nyilván valamilyen magyarázattal szolgálnia kell a karakterednek a szerepjátékos életben, hogy miért szólítjuk ezentúl más néven.)

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:02
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Évfolyamlépés


Ha zűrös volt számodra egy vizsgaidőszak, vagy kihagytál egyet időhiány miatt, kérvényezheted karaktered évfolyamlépését.

Fontos: karaktered életében csak egyszer jár ez neki alanyi jogon, ha máskor is szeretnél ezzel a lehetőséggel élni, akkor már komolyabb álmodói indokot várunk tőled, mint a nem volt kedved vagy nem mentek, és ilyenkor fennáll a lehetősége, hogy nem fogadják el a Navigátorok a kérvényt.


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered neve, kívánt évfolyama
  • Mi az álmodói indok a vizsgaidőszak kihagyására vagy az évfolyamugrásra?
  • Ha nem év végi évfolyamlépésről van szó (elszúrt vagy nem megírt vizsgák miatt), szerepjátékosan hogy magyarázható az évfolyamlépés?

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:01
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Házváltás


Ha nem érzed magad jól a házban, ahová kerültél, értesítsd problémáddal a házvezetődet! Neki az a célja, hogy mindenkinek segítsen beilleszkedni, hogy diákjai elégedettek legyenek.


A váltás menete:

  1. A diák, aki szeretne házat váltani, felkeresi a házvezetőjét, és megbeszéli vele a felmerült problémákat, ami miatt mehetnékje van, a házvezető elé tárja kérését.
  2. Ha az adott házvezető úgy dönt, engedélyezi a házváltást, a kívánt ház házvezetőjétől is engedélyt kell kérni. Pozitív válasz esetén értesíteni kell a Navigátorokat arról, hogy melyik házhoz szeretne eztán tartozni, mi az oka annak, hogy otthagyná az eredeti házát, és hogy a HV-k megengedték-e neki a váltást.
  3. A diák eztán, ha új, akkor 2 hónapos, ha visszatérő vagy multikarakter, akkor 1 hónapos "próbaidőt" kap az eredeti házában, amely során némi erőfeszítést kell tennie arra, hogy összebarátkozzon a ház álmodóival. A házvezető is azon fog dolgozni, hogy a diák jól érezze magát házában, ha problémái akadtak, azok elsimuljanak.
    Ha a diáknak a próbaidő után is mehetnékje van, a letelte után emlékeztesse a Navigátorokat a házváltási szándékáról, és átkerül a kívánt házba.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:59
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Kukucsjog igénylése


Olykor egyes diákok megfordulnak más ház szerepjátékos területein is, mert például kitalálják a jelszót, vagy a testvérük/párjuk beengedi őket. Ez ritka jelenség, hiszen a házak tagjai nem feltétlenül örülnek a betolakodónak, ha észreveszik őt. Azonban ilyet is lehet igényelni, a következő módon.


Kukucsjog igénylésének menete:

  1. Ha szeretnél kukucsjogot igényelni, keresd fel a házvezetőt, akinek a házába be szeretnél kéredszkedni egy időre. Meséld el neki, milyen indokkal szeretnél belátni a házába, és ne felejts el kitérni arra, hogy a karaktered szerepjátékosan hogyan oldja meg a bejutást!
  2. Az adott házvezető eldöntheti, szeretne-e téged fogadni vagy sem. Minden házban mások lehetnek a szokások: néhol csak 1 hónapra kapsz kukucsjogot, máshol elévülésig. Egyik helyen a ház csevegőjébe is beláthatsz, másik helyen nem. Ez kizárólag a házvezető döntése.
  3. Ha a házvezető engedélyezi a kukucsjogot számodra, küldj baglyot a Navigátoroknak, amelyben megírod, hogy melyik házba szeretnél átmenni, mi az indokod rá, és hogy a ház vezetője engedélyezte-e ezt számodra.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:57
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Különleges állat birtoklása


Ha nem egy egyszerű, kis termetű mugli állatkát, hanem egy nagyobbat/veszélyesebbet, illetve a varázsvilágban létező lények egyikét szeretnéd háziállatként tartani, a következő sablont töltsd ki és küldd el a Navigátoroknak.


A lények fajtáját és a besorolás meghatározásait itt megtalálod.


A kérvényben mindenképpen szerepeljen:

  • Faj: (pl. sárkány)
  • Alfaj: a pontosabb fajmeghatározás, ha van ilyen neki (pl. Magyar Mennydörgő)
  • Besorolás: X-XXXXX (mágikus lény esetén)
  • Előfordulás: gyakori - átlagos - ritka - nagyon ritka
  • Honnan, hogyan, mikor szerezte a karaktered ezt az állatot?
  • Milyen tulajdonságokkal rendelkezik, mennyire veszélyes?
  • Van-e valamilyen mágikus képessége?
  • Hogyan fogja karaktered gondját viselni?
    Nem arra vagyunk kíváncsiak, egy nap hányszor eteti, hanem például, hogy ha veszélyesebb állatról van szó, milyen módszereket alkalmaz, hogy a balesetek biztosan elkerülhetőek legyenek?


Ha egy teljesen saját állatfajt alkotsz, ennél jóval bővebb leírást kérünk tőled. Ilyenkor szerepeljen kérvényedben a fentieken kívül:
- a lény származása (hogyan és mikor keletkezett?)
- élőhelye
- külső leírás (akár képpel is illusztrálva): kinézet, méretek
- egyéb jellemzők: táplálkozás, szaporodás, viselkedés
- tartásával kapcsolatos fontos dolgok (ha szükséges)
- a fajra jellemző képességek (ha van valamilyen extra képessége)

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:55
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Különleges tárgy birtoklása


A kérvényben szerepeljen:
  • A tárgy pontos külső leírása
  • Honnan/hogyan jutott a birtokló a tárgyhoz?
  • Használati útmutató
  • Mágikus tulajdonságok, ha van
  • Indoklás: miért fontos a karakter számára az adott tárgy birtoklása?
  • Hogyan tárolja, mennyire hozzáférhető mások számára?
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:49
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:29 Ugrás a poszthoz

Különleges varázslat megtanulása

A tanároktól eltanulható varázslatok listáját itt, vagy itt találod. Először írj az adott tanárnak, kérdezd meg tőle, elvállal-e téged tanoncként, azután küldj róla kérvényt a Navigátoroknak.

Ha új, listán még nem szereplő varázslatot sajátítanál el, azzal is a Navigátorokat, akik eligazítanak megfelelő oktatóhoz!


A kérvényben szerepeljen:

  • Mit szeretnél tanulni és kitől? Elvállalt-e?
  • Miért fontos a karaktered számára az adott varázslat?
  • Hogyan képzeled a képesség/tudás elsajátítását? Vajon hogy fog felépülni a tanulási folyamat, hogyan boldogul majd vele a karaktered?
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:17
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 10:59 Ugrás a poszthoz

Különleges képesség/faj igénylése


Ha jó indokot adsz rá, hogyan lett már meglévő karaktered hirtelen más fajba tartozó, vagy hogyan szerzett meg egy különleges képességet vagy tudást (amit akár születésétől fogva birtokolt, csak eddig jól titkolta), ezt is megkérvényezheted az alant olvasható módon. Kérünk Titeket, hogy amennyiben az oldalon tanulható képességet szeretnétek hozni, minden esetben keressétek meg az oktatót a kérvény beadása előtt és egyeztessetek vele!


Fontos tudnod, hogy ezek az extrák gyakran csak korlátozott számban érhetőek el. A limitszámokról - ha vannak - az Engedélyek témában tájékozódhatsz.


Az igénylő levélben szerepeljen:

  • Mely karakternek szánod ezt?
  • Miért fontos a számodra, hogy karaktered birtokolja ezt a fajt/képességet?
  • A karakter jellemzése: Részletes jellemleírás a karakterről, és hogy a kért képesség/faj hogyan befolyásolja személyiségét.
  • A karakter története: Egy nem feltétlenül hosszú elbeszélés arról, eddig mi történt a karakterrel az életében, és hogy a képesség/faj hatására hogyan alakul a sorsa.
  • Különleges képesség/faj megnevezése.
  • Különleges képesség/faj pontos és részletes leírása, ha az nem szerepel az oldalon felsoroltak között.
  • Szerzett, öröklött, vagy vérvonalbeli? Ha a képesség öröklött, vagy nem ember fajról van szó: rövid leírás arról, hogy például egy félkobold esetén mely szülője volt kobold; ha öröklött a lépesség, kitől örökölte; vérfarkasnál vagy vámpírnál hogyan és ki által változott át.
  • Már tudott vagy még tanulandó? Ha tanulható képesség, akkor hogyan szeretné tanulni, miért fontos a karakter számára ennek tanulása, és kapcsolatba lépett-e már a képességet tanító professzorral? (Ha iskolánkban tanítják a képességet, az oktató nevét az Engedélyek topicban találod.) Ha máshol sajátította el, hol, mikor, milyen szinten sikerült ezt? Kitől?
  • Próbahozzászólás, amelyben látjuk, ki fogja tudni játszani az adott képességet/fajt.
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2019. november 4. 09:19
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 23:37 Ugrás a poszthoz

Főkarakter, pontszerző karakter


Mit nevezünk főkarakternek, mire jó?
Főkarakternek a legtöbb álmodónál az első regisztrált karaktert tekintjük, illetve, ha nincs multikaraktere, akkor az egyetlen meglévő karakterét. Minden álmodónak egyetlen főkaraktere van, mellette pedig több multikarakter is lehetséges. (Erről bővebben egy hozzászólással lejjebb.)
Egy karakterről sem az adatlapján, sem máshol nem látszik, hogy ő főkarakter-e vagy sem. A főkarakter egyetlen kiváltsága, hogy a házakon kívüli szavazásokban kizárólag főkarakterrel lehet szavazni, multikarakterrel nem. (Így biztosan minden álmodó csak egyszer szavaz.)
Régebben a főkarakter mindig az álmodó pontszerző karakterét jelentette, de mára a két fogalom elvált. (Pontszerző karakterről ebben a hozzászólásban később.)

Mit nevezünk pontszerző karakternek, mire jó?
Általában a pontszerző karakter az első diákkaraktered, amíg magad máshogy nem rendelkezel. Ha a pontszerző karaktered elballag az iskolából, és rajta kívül egyetlen diákkaraktered marad, reá száll a pontszerző titulus, ha pedig több diákkaraktered van, a Navigátorokhoz fordulhatsz, hogy megbeszéld velük, melyik legyen a pontszerző karaktered.
Az oldalon egy álmodó csak egyetlen diákkarakterével szerezhet pontot a Tanulás rendszeren keresztül (kivételes esetekben diák-multi is szerezhet pontot, erről a Pontszerzési szabályok topicban tájékozódhatsz), azért van szükség erre a titulusra. Ahogy a főkarakter-lét sem, az sem látszik sehol az oldalon, kizárólag a Navigátorok listájában, hogy kinek ki a pontszerzője. Ha elfelejtetted, ki a pontszerződ, küldj baglyot a Navigátoroknak!

Karakterek cseréje a főkarakteri és pontszerzői titulusban
Ha a jelenlegi pontszerződ helyett egy másik diákkarakteredet szeretnéd megtenni pontszerzőnek, vagy ha kényelmesebb neked, ha egy másik karakter a főkaraktered az aktuális helyett, csak annyi a dolgod, hogy írsz egy baglyot valamelyik Navigátornak erről. Fontos, főkarakter cseréje csak akkor lehetséges, ha éppen nincs folyamatban hivatalos, csak főkarakterek számára kiírt szavazás. (Például: Navigátor be vagy kiszavazása.)
Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 17. 23:54
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 23:38 Ugrás a poszthoz

Multikarakterek


Mit kell tudni a multikarakterről?
A multikarakter, avagy multi az álmodó második vagy többedik karaktere az oldalon. A multik néhány ponton korlátozott jogokkal rendelkeznek a fő- és pontszerző karakterhez képest, azonban szerepjátékosan nem térnek el a főkarakterektől.
A multikarakterek számának nincs felső határa, a meglétüket, így ha úgy érzed, elbírsz még egy további karakterrel, és szeretnéd kipróbálni magad egy másik személy bőrébe bújva is, kérvényezhetsz magadnak új karaktert, legyen az diák vagy más, speciális karakter (a tanári multikarakterekről később, ő kivétel).
A Bagolykőn nem regisztrálhatsz te magad új (vagy többedik) karaktert, minden esetben kérvénnyel kell fordulnod a Navigátorok felé, ha multit szeretnél, az engedélyezést követően ők hozzák létre neked.

Illegális multik esetén,
tehát, ha kérvény nélkül, magad regisztrálsz be egy újabb karaktert az oldalra, miközben van itt már meglévő karaktered, és ezt a Staff észreveszi, egy főkarakteren kívül az összes többi karaktered törlésre kerül!

Ki igényelhet multikaraktert?
Haladó ranggal rendelkező fórumozó, aki legalább két hónapja tagja az oldalnak, valamint aktív szerepjátékos tevékenységet folytat.

Mennyi időnek kell eltelnie két multikarakter között?
Az első karakter és az első multikarakter között legalább két hónapnak kell eltelnie. (Ha valaki visszatérő, ezt jelzi és kér haladó rangot, neki az első multikarakterig egy hónap eltelése a kötelező!) Az első multikarakter és a második multikarakter között legalább egy hónapnak kell eltelnie, majd minden további multikarakterhez újabb egy hónap szükséges. Vagyis, ha május tizenötödikén megkaptad a multikaraktered, a következőt június tizenötödikén kaphatod. A karakterhez kapcsolódó kérvényt pedig már egy héttel korábban is beküldheted, ugyanis a Navigátoroknak ennyi idejük van dönteni róla.
Kivételt képez a tanárkarakter kérvényezése, melyre alkalmanként, minden tanév végén van csak lehetőség. Ilyenkor, ha az előző multitól nem telt el a megfelelő idő, a fennmaradó a következőig lévőhöz hozzáadódik extraként. Két egymást követő pályázatból csak az egyiken kapható kedvezmény azoknak, akiknek valamilyen idejük még nem telt le!
Szintén kivételt képeznek az emlékkarakterek, akiket minimum két hónapos emlékkarakteri státusz után lehet visszakérvényezni. Ilyenkor az eltelt idő eseményeit kell röviden, maximum két oldalban leírni, hogy lássuk, és, hogy ti is átlássátok, merre haladt tovább a karakter. A visszahozott emlékkarakterek nem befolyásolják a két multi között eltelt időt. Havonta azonban maximum csak két emlékkarakter hozható vissza.


Milyen feltételeknek kell megfelelni hozzá?
Noha ez egy szerepjátékos oldal, és korábban nagy hangsúlyt fektettünk az aktivitásra, az évek előrehaladtával felnőttekké váltunk, akiknek ez az oldal kikapcsolódás, így az aktivitástól eltekintünk.
Azonban, ha valaki az álmodóilag vállalt kötelezettségeit nem látja el, nem adjuk meg a multikaraktert. Ilyen a HV-HVH rang, prefektusság, iskolai körökben vállalt tevékenység.
Nem lehetsz avatarvesztett.


Próbaidős karakter
Amennyiben igényelsz egy karaktert komolyabb képességgel (szerzett vagy vele született), egyedi fajjal vagy különleges sztorival, vagy meglévőbe építenél, a Navigátorok határozhatnak úgy, hogy a lehetőséget megkapod, de próbaidőre. Így nem kerül elutasításra, ha nem megfelelőnek minősítjük apróbb dolgok miatt, esetleg elgondolkodtató maga a próba hozzászólás vagy a leírás.
Ez azt jelenti, hogy lesz 2-3 hónapod bizonyítani vele, ki tudod megfelelően játszani a szabályokhoz mérten, amíg a Navigátorok figyelni fogják a játékaid és tevékenységeid. Ezen felül, ha nem ítélnek meg megfelelően aktívnak egy újabb multihoz, de az esélyt megadnák, mert látják a törekvést, a próbaidő alatt a szerepjátékos aktivitásod figyelik meg.
Ha problémák merülnek fel, a Navigátorok megfoszthatnak a próbaidő alatt és után is a karaktertől, ha viszont nem akad ilyen, a továbbiakban biztosabban mehetsz tovább új karaktereddel és remélhetőleg ezek megfelelő kijátszása is megerősödik így.


Az új karakter kérvényezésének feltételei:
  • Kérvénnyel a tanári karaktereken kívül bármilyen, az oldalon fellelhető, játszó karakter létrehozható. Tanári karaktert a minden évben kiírásra kerülő tanári pályázat során lehet igényelni tárggyal együtt.
  • Két multikarakter között a fentebb vázolt szabály szerint bizonyos időnek el kell telnie. A kérvény korábban is beadható, azonban a karakter csak a megszabott idő letelte után kerül létrehozásra, az elbírálási sorrendben is az aktuálisok megelőzhetik.
  • Ha úgy véljük, egy álmodó már több képességet/fajt is birtokol, vagy nem megfelelően használ ki, akkor egyénileg korlátozhatjuk új karakternél ennek lehetőségét.

Az igénylés menete:
Multikarakter a Navigátoroknak küldött kérvénnyel igényelhető. A kérvényminta ITT érhető el.

Gyakran Ismételt Kérdések:


Miért pont két hónap kell elteljen az első multikarakter előtt?
A Navigátorok úgy vélekednek, hogy hosszabb időnek el kell telnie ahhoz, hogy valakiről biztosan látható legyen álmodó aktivitása, az, hogy mennyire van jelen, hogy eléggé megismerkedett-e a szabályzattal. Lehetőség van az első két hónapban beilleszkedésre, ismerkedésre, a szabályok megfelelő áttekintésére. Azért nem több, mivel ez nagyjából egy olyan időhatár, amiben már mindez megfigyelhető, nem szeretnénk, hogy az első hirtelen fellendülésből szülessen rögtön, így van két plusz hónap jól megfontolni és bizonyítani.

Miért kell két karakter közt bizonyos időnek eltelnie?
Úgy gondoljuk, legalább egy bizonyos időnek el kell telnie, hogy egy karakter "belecsöppenjen" a bagolyköves életbe, az álmodó pedig eldönthesse, engedi-e az ideje, hogy új karaktert hozzon.

Mit jelent az, hogy a Navigátorok egyénileg korlátozhatják új karakternél a képességet/fajt?
Egyéni az elbírálása, mivel nincs egy meghatározott szám, amit túl lehet lépni álmodóilag, vagy sem. Ez a plusz szabályozás azt a célt szolgálja, hogy az amúgy nem változó engedélylimitek illjenek a több karakteres rendszerbe. Olyan szempontokat tekintünk meg, minthogy használja-e a meglévő képességét/képességeit az álmodó, megfelelően játssza-e ki, betartja-e a hozzá köthető szabályozásokat és elvárásokat.

Mit jelent az, hogy "elvárás, hogy ne csak csevegjen, hanem legyen jelen a játéktéren is"?
Ez csak felhívás arra, hogy például vannak a szerepjáték alól felmentett karakterek (mint egy tanár, vagy egy nagyon speciális karakter, mint egy nem mesélői szellem kari, vagy manó), hogy velük a dolgait (tanárral a munkát, a különleges karakterrel meg azt, ha igény van rá, játszik is és nem hessegeti el mindig az embereket) megfelelően elvégzi. Illetve ez is utal arra, hogy szeretnénk ha szerepjátékosan kihasználnának minden karaktert, nem csak off témákban való jelenlétre.


--------------------------------------------


Ha nincs kiforrott karakterötlet a fejedben, vagy szívesen alkotnál karaktert úgy, hogy már valamilyen kapcsolata is lesz egy itt lakóval, nézz körül a Karakterkereső témában, ahol bárki adhat fel hirdetést nagybácsira, tesóra, párra vagy ellenségre, stb.

Ha minden karaktered emlékkarakterré vált,
nem vagy köteles multikarakter-pályázatot beadni, magad is regisztrálhatod új karakteredet (elsős diákként). Mivel az emlékkarakterek automatikusan multikarakterré válnak, így ilyenkor nem lesz főkaraktered (így a kinti szavazásokon sem tudsz szavazni), amíg nem regisztrálsz vagy kérvényezel a Navigátoroktól egy új karaktert.
(Emlékkarakterekről lejjebb.)
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:44
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 23:41 Ugrás a poszthoz

Karakterstátuszok


Karaktereink általában aktív állapottal rendelkeznek, viszont bizonyos esetekben ettől eltérő státuszt kérhetünk/kaphatunk.
Ha az itteniek valamelyikére szeretnéd változtatni karaktered állapotát, azt a Karaktertörlés - Karantén témában teheted meg.

A lehetséges státuszok a következők:

Törölt:
Ha karaktereddel nem lépsz fel 2 héten át az oldalra, inaktívnak tekintünk, és karaktered törölhető. Előtte azért e-mailt fogsz kapni, hogy inaktívlistára kerültél, és ennek mik a következményei. A karaktered törlését nem csak így érheted el:
Akkor kérj törlést, ha teljesen biztos vagy benne, hogy a karakterrel többet nem szeretnéd látogatni az oldalt. Azért nagyon fontos, hogy biztos legyél a dologban, mert ha egyszer töröltetted a karaktert, többet nem gondolhatod meg magad, a törölt karakter nem visszaállítható!
Amint a karaktert törölték, eltűnik a tagok listájából, megírt fórumos hozzászólásai persze megmaradnak. A felhasználó többet nem tud belépni a karakter nevével és jelszavával. A törölt illető lefoglalt avataralanyát más azonnal elviheti.
A fórumon a töröltek neve alatt a titulusaik helyett a Nyugodjék békében! felirat olvasható.

Karantén:
Ha egy karakter két héten át nem lép be az oldalra, inaktívlistára kerül. Az azon lévő karakterek kaphatnak e-mailes vagy más platformos figyelmeztetést, hogy karakterük törlésre fog kerülni, ha hamarosan nem jelentkeznek be. Nagyjából egy hónapos procedúra, míg ténylegesen törölnek (vagy karanténba helyeznek) egy karaktert inaktivitás miatt.
Ha félő, hogy legalább két héten át nem akarsz/nem tudsz belépni karakteredhez, de tudod, hogy később (akár hónapok múlva) még szeretnél azért játszani, kérhetsz karantént, ez megóv a törléstől. Viszont, ha karaktered fél éve karanténozott, át fogsz kerülni emlékkarakteri státuszba. Az emlékkarakterségről bővebben lejjebb olvashatsz.
Egy karanténos karakter használhatja a tanulmányrendszert és a bagolypostát, írhat a csevegő témákba, de a szerepjátékosakat csak olvasni tudja, oda írni nem. A lefoglalt avataralanya is elveszhet.
A karanténozott karakter fórumos hozzászólásaiban oldalt a neve alatt a KARANTÉN szó szerepel a titulusai helyett.

Emlékkarakter:
Ha úgy érzed, nem akarsz többet itt lenni a karaktereddel (például már kijárta az iskolát, leélted a kis életét, nem tudsz vele tovább játszani), de nincs szíved töröltetni, hiszen sokat dolgoztál rajta, akkor kérhetsz neki emlékkarakteri státuszt. Ez az állapot visszafordítható, de nem azért van, hogy ki-be lépkedjünk belőle! Ha mégis megjön az ihleted a karakterhez, kérheted, hogy varázsolják vissza, de mégis jól gondold meg, hogy karaktered emlékkarakteri státuszba helyezed-e, hiszen ez elvileg azt jelenti, hogy többet nem szeretnél játszani vele.
Ha a karakteredet emlékkarakterré nyilváníttattad, két hónapon át nem kérheted, hogy újra aktív legyen.
Az emlékkarakter egyúttal INAKTÍV státuszú is, így ez jelenik meg a hozzászólásokban a neve alatt. Eltűnik a diáklistákból, de az Emlékkarakterek listájában megtalálható. Nem számít multikarakternek. Az emlékkarakterek ugyanúgy látják a fórumon azt, amit addig is, viszont csak olvasni tudnak a csevegő és szerepjátékos témákban, írni nem. Bagolypostát használhatnak, a tanulás menüpont viszont nem elérhető számukra.
Az emlékkarakter automatikusan multikarakterré válik amint újra aktív státuszba kerül.
Az emlékkarakterek lefoglalt avataralanya szabadon rabolható.
Egy hónap alatt maximum két emlékkarakter tehető újra aktívvá, azonban visszatételük nem befolyásolja a két multikarakter között eltelt időt.

Felfüggesztett:
Ilyen státuszt természetesen nem kérhetsz. Ilyet az a felhasználó kap, aki súlyos fegyelmi vétséget követ el, és ezért a Staff felfüggeszti őt egy időre.
A felfüggesztettek használhatják a tanulmányi rendszert és a bagolypostát, de a fórumot csak olvasni tudják.
Ez a legmagasabb "büntetési" fokozat is a fórumon. Figyelmeztetések után jár adott karakternek/álmodónak. Az álmodói, vagy komoly szerepjátékos kihágások után jár, mérték függvénye, hogy a figyelmeztetés után mennyi ideig él. Hetekre, hónapokra vagy véglegesen.
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:47
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 13. 11:14 Ugrás a poszthoz

Emlékkarakter újra aktívvá tétele


Bár az, ha emlékkarakterré nyilváníttatsz egy karaktert, azt jelenti, hogy többet nem szeretnél vele szerepjátszani, mégis egy visszafordítható állapot. Az is előfordul, hogy hosszú távollét után a Navigátorok által válsz azzá. Ha rájössz, hogy emlékkaraktereddel mégis van még mit kijátszanod aktívan, küldhetsz egy kérvényt a Navigátoroknak, amelyben a karakter újra aktívvá tételét igényled.

Emlékkarakteri státuszból kihozni karaktert csak az emlékkarakterezéstől számított két hónap letelte után lehet (kivétel, akit a Navigátorok tettek azzá)! Ne feledd, a visszahozott emlékkarakter újra multikarakternek számít, azonban a visszahozatal pillanatában nem befolyásolja két új karakter közötti időt, illetve egy hónapon belül csak két emlék hozható vissza. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha te Kiss Annát kérvényezted és megkaptad január elsején, akkor Nagy Bélát február elsején kaphatod meg, de kihozhatod menet közben Németh Pannit és Kovács Esztit is, akiket már legalább két hónapja emlék státuszba tettél. A két karakter kihozása ugyanúgy azt jelenti, hogy Bélát február elsején kaphatod meg.


Leveledben szerepeljen:

  • Mely karakteredet szeretnéd kihozni az emlékkarakteri státuszból és miért?
  • Milyen rangokat szeretnél birtokolni, miért ezekre van szüksége?
  • A karakter életének változásai: különösen arra vagyunk kíváncsiak, mi történt a karaktered életében, miközben álmodóilag emlékkarakterezve volt; merre járt, mit csinált és csinál most? Miért kerül oda, ahova? Jelent ez változást a jól megismert természetére, jellemére? Mit?


Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:56
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 13. 20:23 Ugrás a poszthoz

Hogyan lehetsz haladó?


Hogy egy karakter haladó lehet-e, az ellen vagy mellett a prefektusok érvelhetnek a prefektusi fórumrészen, a végső döntést viszont a  prefektusokért felelős Navigátor hozza meg.
A haladóvá válás úgy történik, hogy ha egy prefektus vagy a házadba járó gólya-segítő tag észreveszi, hogy megfelelsz az alant felsorolt haladó kritériumoknak, beajánl téged a prefektusoknál. A prefektusi gárda véleményezi a játékodat, és ha a Navigátorokkal egyetértésben megfelelőnek találja hozzászólásaidat, megkapod a haladó rangot.
Ha úgy érzed, megértél a haladó rangra, írj erről baglyot házbéli segítődnek, vagy ha nincs ilyen, házvezetődnek, aki ha maga is egyet ért veled, felterjeszt haladónak, ha pedig még finomítani való van a játékodon, segít neked fejlődni.


Egy játékos haladóvá válásának kritériumai:
  • Minimum 30 szerepjátékos (RPG) hozzászólás.*
  • A hozzászólásokat jellemezze a fórumos szerepjátékot illető szabályok betartása. (Ezeket jelenleg itt találod.)
  • Minimum 10-12 mondatos vagy 200-210 szavas hozzászólásai legyenek, amelyek megfelelnek a magyar nyelvtani szabályoknak* - vagy legalábbis azok többségének -, nem tartalmaznak sok elgépelést, és mentesek az olyan rövidítésektől, mint a "hogy" helyett "h".
  • Áttekinthető, értelmes hozzászólásokat alkosson, melyek igazodnak az adott játék addigi történéseihez, illetve helyszínéhez. (Pl. a nagyteremben nem folyik folyó)
  • A hozzászólás legyen összeszedett, tartalmas. Nem muszáj kilométeres hosszúságúnak lennie, hiszen nem az számít, hány szóból áll, hanem hogy milyen a minősége.
  • Ne irányítsa a másik karakterét, de írásmódja legyen "előre vivő", segítse a másik játékost abban, hogy az válaszolni tudjon a hozzászólásra. (Ha mindig csak arra reagálsz, amit a másik csinál, de nem teremtesz újabb helyzetet, nem viszed előre a cselekményt, vagy nem kérdezel valamit, amire a másik válaszolhat, megnehezíted a dolgát az újabb hozzászólás írásában.) A karakter jellemétől telhetően legyen kezdeményező.
  • Írása ne legyen csapongó, kivéve, ha a karakter jelleme ezt indokolja.
  • A karakter által végrehajtott cselekmények ne rugaszkodjanak el a valóság talajától; legyen szem előtt tartva, hogy mi az, amit elsőévesként, 14 évesen tanulhatott, illetve tudhat. A játék nem attól lesz élvezetes, ha mindenki szuperhőssé válik.
  • A karakternek legyen egy elképzelt, hihető előtörténete. Ha az apja egyik nap minisztériumi dolgozó, akkor másnapra ne legyen utcaseprő. Mellőzzük a "tömeggyilkos menekült árva gyerek" jellegű háttértörténeteket.
  • Ne, vagy csak nagyon indokolt esetben írjon „off-hozzászólásokat”, azaz álmodói megjegyzéseket a bejegyzésében.
  • Amennyiben egy prefektus vagy tanár a felhasználóra rászól vagy tanácsot ad, tartsa tiszteletben az általa elmondottakat, igyekezzen megfogadni a szavakat.

* Multikarakternél, illetve visszatérő haladó játékosnál a (H) ranghoz ez nem feltétel, a haladó játékosok multikarakterei automatikusan megkaphatják a (H) rangot, ha kérik.

* Ahhoz, hogy Haladó lehess, szükséges, hogy a hozzászólásaid megfeleljenek a magyar helyesírás szabályainak. Tudjuk, hogy sokszor ezek nem egyszerűek és nem is veszünk véresen komolyan néhány hibát, azonban a hozzászólásod szebb és érthetőbb lesz, ha odafigyelsz néhány apróságra.

Melyek ezek?

Központozás: Azért fontos a helyes használatuk, hogy a mondatok érthetők, tagoltak legyenek. Ha nem vagy biztos benne, hogy hova kell vesszőt tenni, vagy ha gondolkodóba ejt egy párbeszéd központozása, esetleg az idézés jelent nehézséget, akkor kattints a linkre, ahol segítséget találsz!
Központozás, idézés és párbeszéd

Az idegen nevek toldalékolása: Rengeteg külföldi diák van nálunk, akiknek ha írsz, könnyen kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy toldalékolni kell a nevet. Hogy ezt helyes módon kivitelezhesd, fusd át a következő oldalt!
Idegen nevek, szavak toldalékolása

Amennyiben még így is gondot okoz valami, fordulj bátran bármelyik prefektushoz vagy a segítődhöz!




Ilyen egy haladó hozzászólás:

(Zentai Enikő tollából)

- Hát, persze - vigyorogtam vissza a fiúra, és nem világosítottam fel, miszerint a sünök a kedvenceim. De ki ne imádná ezeket a tündéi rovarevőket, akik a veszély érzetére azonnal szőrös gombolyaggá transzformálódnak. Én szerettem velük összebarátkozni a közös kirándulások során. Így lettek Panninak is ők a kedvencei. Az ikreket egyelőre jobban érdeklik a kutyák és az autók: az optimális lény szerintük a fent említett két faj keresztezése lenne.
- Szeretem a kihívásokat - feleltem, és újabbat kortyoltam a kezemben lévő kávéból. Lehet, fölösleges kimondani ilyesmit, de szerintem köztudott tény, hogy csak az megy tanárnak, aki szereti a kihívásokat - a tanárok szerint. A diákok szerint pedig csak a szadista emberek mennek tanárnak.
- Tényleg? - pillogtam nagy szemekkel a nagyterem helyét hallva, mintha bizony most valami eszméletlen nagy titkot tudtam volna meg. Hozzáfűzhettem volna azt is, még, hogy én csak egyszer érkeztem meg az iskolába, azóta a bejárati csarnok közelében sem voltam, de nem akartam túlragozni a témát. Csak bólintva jelzem, hogy értettem, és megjegyeztem, akit itt kapok el, halál fia vagy lánya. Miközben fölfelé indultunk, ezúttal elvileg a keleti szárny felé, csevegő hangon megkérdeztem:
- És mi az iskolában szokásos büntetési rendszer?

Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 17. 23:38
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. szeptember 2. 18:00 Ugrás a poszthoz

Szeretettel üdvözlünk a Bagolykő Mágustanodában!

Ha még nem találkoztál "online Roxfort" jellegű honlappal, vagy idegen számodra a fórumos szerepjáték mibenléte, ebben a témában igyekszünk segítségedre lenni.


Tartalomjegyzék:

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 11:42
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Emma McNeilly
INAKTÍV


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 266
Összes hsz: 15051
A szerepjátékos hozzászólások tartalmi követelményei
Írta: 2015. február 8. 14:43
Ugrás a poszthoz

A szerepjátékos hozzászólások tartalmi követelményei

Ezek a szabályok a szerepjátékos hozzászólásokra vonatkoznak. Betartásuk minden álmodó számára egyformán kötelező, a szabályok megszegése - a súlyosságtól függően - álmodói figyelmeztetést vagy büntetést vonhat maga után.

  • A szerepjátékos hozzászólások kapcsán vedd figyelembe, hogy az ott leírtak a karakterre, nem az álmodóra vonatkoznak. A karakterek közti vita, konfliktus és durvaság nem tilos, azonban ez egyedül a szerepjátékban megengedett.
     
  • Szabad a karakter beszédében idegen nyelvet használni, de ha nem derül ki a szövegkörnyezetből, hogy miről szól a párbeszéd, fordítás mellékelése szükséges. Ha ez nem történik meg, bármelyik moderátortól figyelmeztetést kaphatsz ennek javítására!
     
  • A fórum egészére az ún. 16-os karikás (16 éven aluliak számára nem ajánlott) besorolás érvényes.
     
  • Nem tilos a káromkodás, nem is kell lenyíló hszbe tenni, azonban kérünk mindenkit, hogy lehetőleg a józan ész határain belül maradjon a káromkodások mennyisége.
     
  • Az alkoholfogyasztás és dohányzás említése a szerepjátékon belül megengedett, ezért csak szerepjátékosan kaphatsz büntetést. Mindezek azonban feleljenek meg a fórum szabályzatának többi pontjának, ha a játék durva és irreális, a moderátorok figyelmeztethetnek érte.
     
  • Drogfogyasztás leírására és szexuális tartalomra csak felületesen, konkrét részleteket kerülve, utalás szinten van lehetőség nyílt fórumon. Ezzel kapcsolatos további információkért, ha nem vagy biztos a dolgodban, keresd a Navigátorokat.
     
  • A szerepjáték világában deviáns viselkedés, például erőszak kijátszása a realitás és a jó ízlés határain belül nem tiltott. Azonban, ha úgy érzed, hogy a játékod esetleg a fórum szabályait sértheti, az ügyben nyugodtan keresd a Navigátorokat, akik szívesen segítenek a kérdésben.
     
  • Lehetőség van a fórumon bárhol ún. 18-as karikás (18 éven aluliaknak nem ajánlott) tartalmú játékra, betartva a hozzá fűződő szigorú formai követelményt, mely a következő: az ilyen jellegű szerepjátékos hozzászólásban alapvetően csak a címzés látható, mely után lenyílik egy figyelmeztetés a 18-as karikás tartalomra és ezt követi újabb lenyílóban maga a hozzászólás.
    Kötelezően használandó forma KATT
    Példa KATT
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 23. 19:47
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
INAKTÍV


officer friendly
RPG hsz: 1645
Összes hsz: 3684
Szerepjátékos etikett
Írta: 2015. július 20. 17:57
Ugrás a poszthoz

Szerepjátékos etikett


Szupererő, szuperagy
A karaktered a legtöbb esetben gyermek, és általában nem rendelkezik Dumbledore varázserejével. Mindenki igyekszik a legjobbat kihozni a karakteréből, ám a jó játékos a realitás talaján marad. A tökéletes külsejű, hibátlan modorú, különösen tehetséges és emberfeletti fizikummal rendelkező karakterek unalmasak, bosszantóak lehetnek. Engedd el a fantáziád, és ne félj emberi gyengeségeket, hibákat adni a karakterednek!

Kiforratlan jellem
Nem csak fizikailag, ám jellemileg is alkalmazkodj a karaktered életkorához! Bármennyire lehet bátor a karaktered, egyedül az erdő mélyén egy tizennégy éves gyerek természetesen fél. Színesítsd hát az érzelmeit! Gyermekkorban szintén nem valószínű, hogy máris ősi ellenségeket szereztél magadnak.

A Megmásíthatatlan Múlt
Tegnap még halott volt mindkét szülőm. Ma már nem. Tegnap azt játszottam, vannak testvéreim, ma már egyke vagyok, a szülőországom pedig állandóan változik. Ha egy mód van rá, kerüld az ilyesmit. A karakter megalkotásánál gondold végig a legalapvetőbb adatokat, a játék során pedig tartsd ahhoz magad!

Hé, az az én karakterem!
Gyakori hiba a kezdő szerepjátékosoknál, hogy a történet továbbvitele érdekében olyan szavakat adnak játszótársuk szájába, olyan cselekedeteket végeztetnek el vele, amit a másik önszántából nem tett volna meg. Figyelj arra, hogy te csak a te karaktered és a kettőtök környezete (festmények, házimanók, arra szaladó ismeretlen diáktárs, betoppanó tanár, enyhe időjárás-változás) felett "uralkodhatsz". Ne írd meg, mit tett a játszótársad, amit előtted ő le nem írt, kivéve, ha ő előzetesen (például bagolyban) erre engedélyt adott neked!
Ha a másik megkér, hogy ne irányítsd a karakterét - mert ezt a cselekedetet Így hívják -, kérj tőle elnézést, és javítsd ki a hibát, ha kéri!

Szabad történetvezetés
Amikor játszani kezd, szinte mindenki elképzeli annak a kimenetelét és, hogy mi fog történni, ám a játékostárs egy-egy megmozdulása könnyen más mederbe terelheti az eseményeket. A jó játékosból nem válthat ki megütközést, ha nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy előre kitalálta, hanem alkalmazkodik az új helyzethez.

Ha megtörtént - hát megtörtént!
Megeshet, hogy a játék során veszélyes, vagy ne adj' Isten, kínos helyzetbe sodrod a karakteredet. Ez a játék természetes velejárója, fogadd és tűrd becsülettel, utólag pedig semmiképp se hozd a játékostársad kellemetlen helyzetbe azzal, hogy a játékot utólag módosítod, hogy a karakterednek előnyösebb legyen. Ha kiugrottál a kamion elé, már nem lehet visszacsinálni - amit egyszer a játékban leírtál, az bizony megtörtént.

A Mesélő
Az oldalon él egy különleges karakter, a Mesélő. Neki az a feladata, hogy a kalandra vágyókat fordulatos mesébe csöppentse, vagy váratlan izgalmat csempésszen egy-egy már futó játékba. Ha a Mesélő megjelenik a játékodban (akár kérésre, akár magától), a hozzászólásait köteles vagy figyelembe venni és reagálni rájuk.
A Mesélő meséi érdekesek, szórakoztatóak szoktak lenni, de ha te épp nem szeretnéd, hogy váratlanul meglepjen téged a játékodban, mert te és társad magatok akarjátok szőni a szálakat, a játék első hozzászólásának fejlécében elhelyezett [zárt] jelöléssel jelezhetitek neki, hogy nélküle is boldogultok. Ezt azonban az alábbi témákban nem tehetitek meg:
  • Kínzókamra
  • Kísértetház
  • Bogolyfalvi Hivatal
  • Magyar Mágiaügyi Minisztérium
  • Erdő mélye

Ha azonban külön szeretnéd a Mesélőt felbukkanását, mert szükséged van rá valami fontos életesemény kijátszásában vagy egyszerűen hiányolod a játékaidból, írj neki baglyot! A mesélő nem arra való, hogy kérésre teljesen kiszámított pályán futó NJK-t játsszon ki (pap az esküvőn esete), de szívesen beszáll bármilyen ötletbe, hogy izgalmassá tegye a játékod. Ha tehát konkrét dologban kéred a segítségét, vagy csak szeretnéd rábízni magad valahol, keresd nyugodtan.

Kieg.: A zárt játék jelzése kizárólag a mesélőkre vonatkozik, így a csínytevéses, szabályszegéses játékokba tanár és prefektus ezentúl is bármikor megjelenhet!

Tanulóvezetőket ledudálni az útról nem szabad!
Látod, hogy tegnap regisztrált és látod, hogy játszani szeretne, ez egyelőre azonban még döcögősen megy. A jó játékos nem űz gúnyt a kezdőkből, sem a szerepjátékban, sem pedig álmodói szinten, hanem példát mutat és gyámolítja őket! Ne felejtsd el, te is voltál kezdő valamikor, akkor pedig nagyon jól esett a tapasztaltabbak segítsége. Játssz velük és lásd el őket jó tanácsokkal!

Utoljára módosította:Weiler Dante, 2020. március 30. 17:31
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:02 Ugrás a poszthoz

A szövegszerkesztő működéséről


Ez a segítség azért jött létre, hogy akik nem ismerik az eszköztár használatát, megkönnyítse a dolgukat. Sorban jön minden formázási lehetőség, kategóriákra lebontva. Ami a legfontosabb, hogy minden taget (=formázandó szöveg előtt és után álló kód), amit megnyitunk, le is kell zárni. Ugyanis, ha ez elmarad, bár a fórum lezárja a nyitva maradt tageket, akkor a formázott szövegünk/képünk nem olyan lesz, mint szeretnénk.

Használata


Mint azt fentebb említve lett, tagek közé kell zárni a formázandó szöveget. Ezt többféleképpen meglehet oldani, például a szöveg stílusa, elhelyezése, stb. Az alábbi kategóriákban ezek használatát, és kinézetét olvashatjátok. Ha valaki esetleg elakadna, keresse fel a segítőjét, vagy valamelyik Navigátort, és szívesen adnak további magyarázatot, segítséget a kódok használatához.


Kategóriák:
Gyarmathi Mihály Ádám munkája
Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 18. 20:11
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:04 Ugrás a poszthoz

Szöveg stílusa


Egy szöveget többféleképpen is megformázhatunk. Ebben a kategóriában az alábbiak használatát láthatjátok: félkövér, dőlt, aláhúzott, áthúzott, betűtípus, betűméret, betűszín, és a szöveg háttérszíne. Egy táblázat fogja ezt szemléltetni, amiben mindig lesz egy olyan oszlop, amiben azt látod, amit be kell írnod, és egy olyan oszlop, ami már a formázást/eredményt mutatja.
Amit be kell írnod
    
Az eredménye
[b]szöveg helye[/b]
    
félkövér szöveg
[i]szöveg helye[/i]
    
dőlt szöveg
[u]szöveg helye[/u]
    
aláhúzott szöveg
[s]szöveg helye[/s]
    
áthúzott szöveg
[font=Comic Sans MS]szöveg helye[/font]
    
Comic Sans MS
[size=15pt]szöveg helye[/size]
    
15pt méretű szöveg
[color=red]szöveg helye[/color]
[color=#0000FF]szöveg helye[/color]
    
piros színű szöveg
kék színű szöveg
[bgcolor=blue]szöveg helye[/bgcolor]
[bgcolor=#FF0000]szöveg helye[/bgcolor]
    
kék hátterű szöveg
piros hátterű szöveg


Természetesen ezeket mindenki a kedve szerint kombinálhatja, azonban van pár dolog, amire jobb, ha figyeltek. Például:
  • mindig azt a taget kell elsőnek lezárni, amit utoljára nyitottatok meg. Tehát, egy félkövér, aláhúzott és dőlt szöveg helyes lezárása a következő: [b][u][i]félkövér, aláhúzott dőlt szöveg[/i][/u][/b]
  • színkód megadásakor mindig használjátok a # jelet az egyenlőség jel után, ugyanis nem fogja a kívánt színűre beszínezni a fórum, ha ez nincs meg
  • csak olyan betűtípust használhattok, ami le van mentve a számítógépetekre, máskülönben a böngésző nem jeleníti meg. Ezért lehet az, hogy más eszközön nem úgy jeleníti meg, ahogyan mi azt szeretnénk
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:11 Ugrás a poszthoz

Szöveg elhelyezése


Ebben a kategóriában a balra-, középre-, jobbra zárás és a sorkizárttal ismerkedhettek meg. Alapbeállításként a fórum minden szöveget balra zár, így ez a legkevesebbet használt kód. Itt nehéz lenne táblázat segítségével bemutatni, ezért másképp szemléltetjük a formázást.

Amit be kell írnod: [left]szöveg helye[/left]
Az eredménye:
Ez egy balra zárt szöveg


Amit be kell írnod: [center]szöveg helye[/center]
Az eredménye:
Ez egy középre zárt szöveg


Amit be kell írnod: [right]szöveg helye[/right]
Az eredménye:
Ez egy jobbra zárt szöveg


Amit be kell írnod: [justify]szöveg helye[/justify]
Az eredménye:
Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg Ez egy sorkizárt szöveg
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:12 Ugrás a poszthoz

Lista létrehozása


Alapvetően két fajta listát tudunk létrehozni, amik között a különbség annyi, hogy az egyik kis fekete pontokkal jelöli a sorokat, a másik pedig számozással. A létrehozása ugyanúgy működik, a tagek viszont eltérőek. Kezdjük az úgynevezett egyszerű listával.
Amit be kell írnod
    
Az eredménye
[ulist] (ez fontos, ugyanis ez a listanyitó tag)
[li]lista elem1[/li]
[li]lista elem2[/li]
[li]lista elem3[/li]
[/ulist]
    
  • lista elem1
  • lista elem2
  • lista elem3


A számozott lista is ugyanezen az elven működik, a különbség annyi, hogy nem [ulist][/ulist] tageket használunk, hanem [olist][/olist] taget.
Amit be kell írnod
    
Az eredménye
[olist] (ez fontos, ugyanis ez a listanyitó tag)
[li]lista elem1[/li]
[li]lista elem2[/li]
[li]lista elem3[/li]
[/olist]
    
  1. lista elem1
  2. lista elem2
  3. lista elem3


A lista elemeket itt is lehet formázni, azt viszont nagyon fontos megjegyezni, hogy ezeket az [li][/li] tagek között kell megtenni!

[color=blue][li]szöveg[/li][/color] <-- helytelen formázás
[li][color=blue]szöveg[/color][/li] <-- helyes formázás
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:13 Ugrás a poszthoz

Táblázat létrehozása


A táblázat létrehozása a legtöbb személynek gondot okoz, a tagek megfelelő használata miatt. Ebből is kettő fajta létezik: keretes, illetve keret nélküli. Legtöbbször a keret nélkülit használjuk, de ha több dolgot szeretnénk táblázatba rendezni, célszerű a keretessel készíteni, hiszen úgy látszódhat, hogy elcsúsztunk-e vagy sem. Ha meg készen vagyunk, egyszerűen kivesszük azt a betűt, ami különbséget tesz a két táblázat között. A sorok és oszlopok tagjei között nincs különbség, az mind a két fajtánál egyforma. Lássuk is ezeket.
  • Keret nélküli táblázat nyitó és záró tagje: [table][/table]
  • Keretes táblázat nyitó és záró tagje: [btable][/btable]
  • Egy sor nyitó és záró tagje: [tr][/tr]
  • Egy oszlop nyitó és záró tagje: [td][/td]

Eddig nem tűnik bonyolultnak, viszont az elhelyezés nehéznek bizonyulhat. A [td][/td] tagek mindig a [tr][/tr] tagek között helyezkednek el, így biztosítva azt, hogy a cellák abba a sorba tartozzanak. Hogy értsétek is, hogy miről van szó, alább láthatjátok a helyes használatát.

Amit be kell írnod: keret nélküli táblázat esetén
[table]
[tr]
[td]első sor, első cella[/td]
[td]első sor, második cella[/td]
[/tr]
[tr]
[td]második sor, első cella[/td]
[td]második sor, második cella[/td]
[/tr]
[/table]

Eredménye: keret nélküli táblázat esetén
első sor, első cella első sor, második cella
második sor, első cella második sor, második cella

Amit be kell írnod: keretes táblázat esetén
[btable]
[tr]
[td]első sor, első cella[/td]
[td]első sor, második cella[/td]
[/tr]
[tr]
[td]második sor, első cella[/td]
[td]második sor, második cella[/td]
[/tr]
[/btable]

Eredménye: keretes táblázat esetén
első sor, első cella első sor, második cella
második sor, első cella második sor, második cella

A táblázat szöveget itt is lehet formázni, de mint a listáknál, úgy itt is nagyon fontos megjegyezni, hogy ezeket a [td][/td] tagek között kell megtenni!

[color=blue][td]szöveg[/td][/color] <-- helytelen formázás
[td][color=blue]szöveg[/color][/td] <-- helyes formázás
Utoljára módosította:Gyarmathi Mihály Ádám, 2016. május 26. 19:35
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:14 Ugrás a poszthoz

Kép beillesztése


Kép beillesztésére is két lehetőségünk van: sima beillesztés, illetve az átméretezett beillesztés. Utóbbit akkor használjuk, ha az eredeti kép széthúzná a fórumot, vagy kisebben szeretnénk megjeleníteni, de nincs kedvünk letölteni, átméretezni, feltölteni… hosszabb az az része.

Sima beillesztés:
Amit be kell írnod: [img]kép linkje[/img]
Eredménye:


Átméretezett beillesztés:
Amit be kell írnod: [img=VB meglepi%55%55]kép linkje[/img]
Eredménye:
VB meglepi


Az átméretezett beillesztésnél, mint láthatjátok pár adatot is meg kell adni az [img] taghez. Az egyenlőség jel után azt a nevet kell beírni, ami meg fog jelenni, ha a képre visszük mutatunk. Ezután jön egy % jel, és egy szám, ami megadja a kívánt szélességet. Végül egy újabb % jel és a szám, ami megadja a kívánt magasságot.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Gyarmathi Mihály Ádám
INAKTÍV


"Mentolos forrócsoki"
RPG hsz: 128
Összes hsz: 2720
Írta: 2016. január 18. 16:15 Ugrás a poszthoz

Link beillesztése


Ezekhez az [url][/url] tageket használjuk. Itt is két fajta lehetőség van, amik az alábbiak:

Amikor a link, a tagek között van, szöveg nélkül:
Amit be kell írnod: [url]http://bagolyko.varazslat.net/[/url]
Eredménye: http://bagolyko.varazslat.net/

Amikor a link, a tagen belül van, szöveggel:
Amit be kell írnod: [url=http://bagolyko.varazslat.net]Bagolykő[/url]
Eredménye: Bagolykő

Ha a szöveges linkelést választjátok, ott a szöveget is lehet formázni, ám azt nagyon fontos megjegyezni, hogy ezeket az [url][/url] tagek között kell megtenni!

[color=blue][url=link]szöveg[/url][/color] <-- helytelen formázás
[url=link][color=blue]szöveg[/color][/url] <-- helyes formázás
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Álmodói tudnivalók - összes hozzászólása (54 darab)

Oldalak: [1] 2 » Fel