28. tanév, vizsgaidőszak
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról
Fórum Navigátor
Hírek: Tanári és házvezetői pályázatok a hírek között, sok sikert kívánunk mindenkinek!
Világleírás - összes hozzászólása (11 darab)

Oldalak: [1] Le
Dwayne Warren
KARANTÉN


officer friendly
RPG hsz: 1575
Összes hsz: 3608
Írta: 2014. december 3. 12:54 Ugrás a poszthoz

A varázslók származása


Vérminőség


Noha bármelyik ember születhet mágikus képességekkel, a varázslatra való érzékenység családon belüli halmozódást mutat, tehát egy újszülött nagyobb valószínűséggel lesz mágus, ha a felmenői között is előfordultak varázslók.

A múltban a származásnak nem csak a muglik, de a mágusok körében is komoly jelentősége volt, így kialakult a varázsosok vértípus szerinti megkülönböztetése. Mára ez a tiszta vérű varázslócsaládok háttérbe szorulásával és felvilágosulásával egyre inkább háttérbe szorul, továbbá a Minisztérium mindent megtesz a származástól független egyenlőség megteremtésére.

Mostanra bebizonyosodott, hogy a vérminőség semmiben sem befolyásolja a mágikus képességeket, muglik és varázslók gyermeke is lehet kiemelkedően tehetséges. Ugyanígy a veleszületett képességre való hajlam sem gyakoribb egyik vagy másik körben.

Egy kis genetika: Egy mugli-mágus pár gyermeke szinte biztosan maga is képes lesz varázsolni. Ennek pontos okát egyelőre nem ismerik, azonban az biztosnak tűnik, hogy egy családban, ahol "felüti a fejét a mágia", hosszú generációkon keresztül domináns tulajdonság marad.

Tradicionálisan a következő vértípusokat különböztetjük meg:


Tiszta vérű mágusok
"Aranyvér"

A valóságban a teljesen tiszta vérű mágus meglehetősen ritka. Azok a mágusok nevezhetik így magukat, akiknek a családfájukban öt generációt visszamenőleg egyetlen varázstalan felmenő sem szerepelt, manapság ősi aranyvérűeknek nevezik magukat. A vér "tisztaságát" a családok gyakran rokonházasságokkal tartják fenn, tagjaik általában összetartók, büszkék a származásukra. Jellemzően hagyományőrző, mugli tárgyaktól és módszerektől elzárkózó életet élnek, bár mára a muglikkal szembeni megvetés egyre alábbhagyóban van.
Napjainkban egyre kevésbé jellemző, de a régebbi korokban a család részéről megvetés övezte azt a tagot, aki varázstalannal házasodott; általában kitagadták a családból, hogy elkerüljék a családfa "szennyeződését". Kegyetlen módon ugyanez a sors várt azokra a gyermekekre, akik kvibliként, varázslatra való hajlam nélkül születtek. Őket a család legtöbbször titokban tartotta vagy örökbe adta, elkerülve a szégyent.
A tiszta vérű máguscsaládok megfogyatkozásával manapság azokat a varázshasználatra képes embereket nevezzük így, akiknek mindkét szülőjük mágikus képességekkel rendelkezik, figyelmen kívül hagyva a nagyszülők vérminőségét. A negyed-, háromnegyed-vér kifejezést az ezredforduló óta nemigen használják, legfeljebb teljesen tiszta vérű máguskörökben.
Az "aranyvérű" kifejezés a "sárvérűvel" szemben nem számít sértőnek, használata a közéletben, médiában mégis kerülendő.


Fél- vagy kevertvérűek

Félvérnek nevezzük azokat a mágusokat, akiknek csak az egyik szülőjük képes mágia használatára. Nevelkedhetnek a mugli- vagy a varázsvilágban, a szülők döntésétől függően, bár utóbbi sokkal gyakoribb. Számukra előnyös, hogy többnyire mindkét világ szabályaival tisztában vannak, bárhová képesek beilleszkedni.

Azokat, akiknek a felmenői közt vegyesen találhatók mágusok és muglik, egyszerűen kevertvérűeknek nevezzük, elkerülve a negyed-, nyolcad-, tizenhatodvér megnevezést. Bár manapság leggyakrabban a szülők alapján határozzuk meg egy gyermek vértípusát, mégis vannak, akik ragaszkodnak ehhez a megnevezéshez, büszkén hirdetve a "színes" családot.

Manapság a fél- vagy kevertvér a leggyakoribb; kifejezésként csak az előbbi forog köznyelven.


Varázstalan szülők gyermeke
"Sárvér"

Gyakran megesik, hogy egy mugli párnak születik mágiára érzékeny gyermeke. Bár a legtöbb esetben sok generációra visszamenőleg találhatunk mágus vagy kvibli felmenőket, ha a nagyszülők muglik voltak, a gyermeket ebbe a kategóriába soroljuk.
Sokkal praktikusabban: amennyiben a mágus a varázsereje jelentkezéséig nem ismeri a varázsvilágot, mugliszármazásúnak minősül. Nagyon ritka esetben, ha kvibli szülők nevelik mugliként gyermeküket, annak mégis varázsereje jelentkezik, a háttere és világismerete miatt szintén mugli származásúnak minősülhet.

A varázstalan szülők gyermeke akkor értesül a varázsvilág létezéséről, amikor megkapja az iskolai levelét. Ekkor az iskolából valaki meglátogatja a családot, aki felvilágosítja őket a tudnivalókról, válaszol a szülők kérdéseire. A Minisztériumban is képzett szakemberek dolgoznak azon, hogy a lehető legkönnyebbé tegyék az új helyzet elfogadását, mind a gyermek, mind a szülők oldaláról. A beszélgetés során azonban egy dologgal mindenképp tisztában kell lenni: bár a szülők is közvetve kapcsolatot teremtenek a varázsvilággal gyermekükön keresztül, számukra azonban mindössze a lehető legkevesebb információt szabad átadni. Ők továbbra is muglik maradnak, akiknek a mugli világban kell élniük. Kirívó esetekben a minisztériumok szakemberei gátló bűbájt szórhatnak a család mugli tagjaira, hogy ne tudják kiadni a varázsvilág titkát.

A "sárvérű" megnevezés sértő, becsmérlő szónak minősül, ennek médiában való használata kerülendő. Vannak azonban mugliivadékok, akik kifejezetten kérik, hogy így emlegessék őket, jelezvén, a származás semmit sem jelent.

Mágus szülők varázstalan gyermeke
"Kvibli"

Gyakorlatilag ez a csoport a mugliszületésű varázslók ellentéte: varázslószületésű muglik. Valamelyest azonban mégis elütnek azoktól a mugliktól, akik a családjukban élő varázsló miatt esetleg tudnak a varázsvilágról. A kviblik nem képesek varázslásra, és sok olyan dolgot nem vesznek észre, amelyet a mágusok igen (pl. dementorok), de valamelyest jobban érzékelik a varázsvilágot, mint a muglik (a kiábrándító bűbáj nem hat rájuk; a varázslények ugyanúgy ragaszkodhatnak hozzájuk, mint varázslótársaikhoz).
A kvibliséget a varázslók általában nagy csapásnak, szégyennek tartják, de maga a kvibli szó nem pejoratív. Akadnak a varázslószületésű varázstalanok megsegítésére tanfolyamok, de ezek eleddig hatástalannak bizonyultak.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 10:25
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
KARANTÉN


officer friendly
RPG hsz: 1575
Összes hsz: 3608
Írta: 2014. december 3. 12:58 Ugrás a poszthoz

Veleszületett klönleges képességek


Bizonyos varázslók különleges képességekkel jönnek világra. Megeshet, hogy ösztönösen hajlamosabbak a természetmágia egy válfajának irányítására. A képesség gyermekkorban is jelentkezhet vadmágia formájában, az irányításához azonban hosszadalmas tanulás, munka szükséges. Ritka tulajdonságok ezek, melyeket a Mágiaügyi Minisztérium szigorúan számon tart, viselőiket pedig különösen szerencsésnek tartják.

Metamorfmágia

A metamorfmágus olyan varázsló vagy boszorkány, aki bűbájok és bájitalok nélkül képes megváltoztatni a külsejét. Hangja és jelleme nem változik, sőt a tudata is teljesen tiszta marad. Az átváltozás nem jár fájdalmakkal. A képesség nem tanulható, hanem öröklődő, így már a születés után is megmutatkozik.
A metamorfmágusokról egy lista található a Minisztériumban, melybe minden újszülött, aki a képesség birtokában van, bekerül.

Melodimágia

A zene mágiája, bár tágabb értelemben ide sorolunk minden olyan varázslatot, amihez hang, dallam szükséges, artikulált szavak nélkül. A természetmágiák közé tartozik, számos állat- és növényfaj teljesen természetes képességként használja (mandragóra, főnix, sikítószellem, stb.)
Az embereknél ritkán, véletlenszerűen felbukkanó, veleszületett képesség. Az, hogy kiben lakozik, előre megjósolhatatlan; nincs felderítve, milyen körülmények határozzák meg, kiből lesz melodimágus. Nem kötődik sem vérvonalhoz, sem a klasszikus értelemben vett varázserőhöz, tehát hordozója nem feltétlen képes pálcás varázslatokra is.
Alapvetően három ágra oszlik: fizikaira, gyógyítóira és igézőire. Ezek leginkább a varázsláshoz használt hangok skálájával és hatásában térnek el. A fizikai ágat képviselők az élettelen dolgokat, azoknak szerkezetét képesek érzékelni, a gyógyítói ágon tanulók az élő szöveteket, testeket vizsgálják, míg az igézői ágon az elmével és lélekkel dolgoznak.
A tanulmányok végeztével, vagy egy bizonyos szint elérése után a tanonc képes magát fejleszteni, innentől felelősséget vállal saját tetteiért. Ekkor kerül a Mágiaügyi Minisztérium melodimágus-jegyzékébe az általa uralt ággal és hangszerével együtt.

Elemi mágia

Az elemi mágus olyan boszorkány vagy varázsló, aki szimplán akaraterejével, érzéseivel, érzelmeivel képes irányítani a tüzet, vizet, levegőt vagy földet, varázsige és varázspálca nélkül. Hogy egyszerre több elemet is uraljon valaki, vagy akár mindegyiket, csupán az elementalisták pár tized százalékának adatik meg.
A kiforratlan elemi mágus képzése bármikor elkezdődhet "jobb később, mint soha" elven. Egy gyakorlatlan, tapasztalatlan, képzetlen elementalista akár életveszélyt is jelenthet saját magára és társaira is. Ilyen esetekben a Minisztérium s a Mágikus bíróság komoly büntetést is szab ki, ha szándékos a mulasztás.
Az elemi mágia öröklődése nem tisztázott, az biztos, hogy nem kötődik vérvonalhoz, valamint hogy nem olyan, mint egy faj, nem örökíthető szülőről gyermekre. Szinte egyáltalán nem fordul elő, hogy egy család közeli vérvonalán többen is legyenek!
A képzett elemi mágus képes minden mozdulat vagy akár ráutaló magatartás nélkül bánni az elemével. Joga van használni a mágiát akárhol és akármikor, azonban a lelepleződéssel neki is vigyázni kell. A képzett elementalista képes kordában tartani, megfékezni saját és a vele nem ellentétes elemeket. Képesnek kell lennie felismerni, vagy legalább sejtenie, ha egy hozzá hasonlóval kerül össze. Megérzik egymást, hiszen összeköti őket a természet, és annak alapja. Képesek a saját águk specifikumaira. Képesnek kell lenniük átadni azt, amit tudnak, és ezzel együtt nem visszaélni ugyanezzel.
A tanulmányok során elsajátítanak mindent, amit tudniuk kell ahhoz, hogy kiléphessenek a kapun túlra, azonban nincs olyan, aki teljesen, minden határt feszegetve, minden lehetséges dolgot megtanult. Mondhatni, sosem érik el tudásuk csúcspontját, határt csak a gyakorlásuk és a fantáziájuk szab fejlődésüknek.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 11:01
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
KARANTÉN


officer friendly
RPG hsz: 1575
Összes hsz: 3608
Írta: 2014. december 3. 12:59 Ugrás a poszthoz

Emberi értelemmel rendelkező fajok


A legtöbb mágus ember, azonban közel sem mindannyian. A varázsvilágban kevés olyan lény van, akikkel az emberek keveredni képesek és a kapcsolatból gyermekük születhet, ők azonban mindannyian szüleikre jellemző különleges képességekkel, kinézettel jönnek a világra.
Általánosságban elmondható róluk, hogy emberi értelemmel rendelkeznek, általában képesek beilleszkedni az emberek világába. Ez azonban természetesen a neveltetésüktől függ leginkább.
A félfajok gyermekeit nem nevezzük negyedvérnek, hanem egyszerűen embernek.


Félkoboldok

A félkoboldok alacsonyak, fülük megőrizheti hegyességét, orruk kampósságát, és a koboldok természetéből is örökölhetnek kisebb-nagyobb mértékben. Bármelyik szülőjük lehet kobold, azonban általában emberi környezetben nevelkednek. Meglehetősen ritka keveredés.
A koboldokkal ellentétben a félkoboldoknak szükségük lehet varázspálcára, azonban kisebb varázslatokat képesek lehetnek anélkül / vagy éppen azzal végrehajtani. Szinte mindig kiemelkedő szellemi képességekkel rendelkeznek, életük átlagosan 30 évvel hosszabb egy emberénél. Külsejükhöz hozzátartozik a hófehér haj, amivel születnek, a nagyon világos bőr és az elsötétült tekintet.

A negyedkoboldok is képesek már varázspálcát hazsnálni, mint a varázsló társadalom tagjai varázslatokhoz. Külső jegyeiket finomabb mértékben, de arcvonásaikban, fül és orr formájukban, valamint átlaghoz képest jóval alacsonyabb termetükben öröklik.


Félvélák

A félvélák többsége világoskék szemű és szőke, de akadnak olyan egyedek is, akik sötét hajjal születnek. Barna szemű félvélával azonban eddig még nem találkoztak, vagy a származását titkolta, így ez nem is fellelhető. Biológiai zsákutcaként nem meglepően. Felmenőikhez hasonlóan szépek és a kiállásuk, a kisugárzásuk a világos szemekkel árulkodó és megbabonázó.
A félvélák a vélákhoz hasonlóan képesek a halandókat megbolondítani, de nem olyan mértékben, mint tiszta vérű társaik. Képességük átható tekintetükben rejlik, mellyel azonnal képesek az embereket befolyásolni, cselekedeteiket a javukra fordítani. Hajlamosak a hisztériára, arcuk ugyan nem torzul el, de természetük kibírhatatlan lesz.

Léteznek negyedvélák, akik egy félvéla és egy ember együttlétének eredményeként születnek. A negyedvélák nemi megosztottságában nincs számottevő különbség, fiú és lány utód is bármikor születhet, ám a fiúk magzati korban gyengébbek és sérülékenyebbek.
Szemük lehet világosabb, áthatóbb társaikénál, azonban sem bőrük, sem hajuk színe nem utal arra, hogy nem teljesen emberi lények. A negyedvélák öröklik gyengébb mértékben véla ősük megbabonázási különlegességeit, viszont sokkal gyengébbek faji jeleik, mint felmenőiknek.

A vélákról, félvélákról és további leszármazásról ITT tájékozódhatsz!


Félóriások

Óriás nő és ember férfi frigyéből félóriás gyermek születik, fordítva nem lehetséges. Az így születettek nem feltétlenül örökölnek mágikus képességeket.
Méretük hamar elárulja a származásukat, arcvonásaik általában durvábbak, viselkedésük lobbanékony. Kevésbé intelligensek lehetnek, mint más embertársaik, már ami a könyvekből elsajátítható tudásukat illeti. Általában szeretik a természetet, az állatokat. Leginkább az óriásokkal szembeni előítéletek miatt nehezebben illeszkednek be az emberi társadalomba, gyakran válnak magányossá és kirekesztetté.

A negyedóriások már örökölhetnek mágiát, azonban durva vonásaik és átlag feletti méreteik még náluk is árulkodóak. Értelmi képességeik nekik is elég gyérek, nehezen tanulnak és fejlődnek szellemileg.

Faji keveredések

Ők biológiailag csak mindkét szülő félembersége után születhetnek meg, valamint a véla és kobold illetve véla és óriás származékoknál, ekkor ő: negyedvéla és negyedkobold VAGY negyedóriás és negyedvéla.

Egy félvéla és egy félkobold gyermeke nem csak a fajok sajátosságait, de azoknak vegyített negatívumait is örökli. Esetükben a mágia olyan gyengeségeket ölthet, hogy vagy csak pálcával képes varázsolni, de enyhén és gyenge mértékben, vagy csak anélkül úgy, mint egy negyedkobold általában. Okosak lehetnek és logikában nagyon ügyesek. Külsejük lévén a közeli jegyeknek (világos bőr, haj, erős arcszerkezet) öröklődhetnek, de általában nyomokban, magasságban és az arcon figyelhető csak meg.

Egy félvéla és egy félóriás gyermeke utóbbi faj sajátosságai miatt mágiát legritkább esetbe örököl, azt is csak és kizárólag pálcával képes alkalmazni. Magas, nyúlánk alakkal, nem kifejezetten levehető arcvonásokkal rendelkeznek és értelmi, logikai készségeik igen alacsonyan maradnak.

Nem született fajok


Vérfarkasok

A vérfarkas-lét valójában betegség, amit más vérfarkasok harapása okoz. Jellemzőit tekintve mégis külön fajként tartjuk számon.
Emberi formájukban a vérfarkasok semmiben nem különböznek egészséges embertársaiktól. Nincsenek kiemelkedő reflexeik, nincs kifinomultabb szaglásuk, nem erősebbek vagy gyorsabbak, mint mások. Legfeljebb a húshoz vonzódnak jobban, nyersen azonban ők sem képesek megemészteni azt, akárcsak egy átlagos ember.
A nem átváltozott vérfarkas harapása nem fertőző. A betegség nem öröklődik gyermekeikre.
Az egészséges emberek és vérfarkasok közti különbséget utóbbiak vérfarkas-alakja hordozza. Minden telihold alkalmával a vérfarkas-kórral fertőzött személy fájdalmas átalakulás során változik emberevő fenevaddá. Elveszíti emberi tudatát, kommunikálni kizárólag más vérfarkasokkal képes.
Visszaváltozva semmire sem emlékeznek, amit vérfarkasként tettek. Általában napokig gyengélkednek az átalakulást követően, ekkor azonban már semmilyen farkastulajdonságot nem mutatnak.
A huszadik században felfedezett farkasölőfű-főzettel bizonyos mértékig képesek megőrizni emberi tudatukat az átváltozás alatt, ha rendszeresen fogyasztják azt telihold előtt. Ennek ellenére vérfarkasként továbbra is kiszámíthatatlanok, lobbanékonyak lehetnek.


Vámpírok

Minden vámpír ember volt egykoron, azonban az élete egy bizonyos pontján egy másik vámpír átváltoztatta őt. Ha egy vámpír megharapja áldozatát, majd a már haldoklóval a saját vérét itatja meg, megtörténhet az átalakulás.
A vámpíroknak szinte csak a kinézete emberi. Többé nem dobog a szívük, nem születhet gyerekük, nincs szükségük légzésre és alvásra, a szomjúságuk azonban újra és újra feltör bennük. Emberi vagy állati vérrel táplálkoznak, áldozatukat mindazonáltal nem mindig pusztítják el.
A vámpír nyála gyorsítja az általa harapott seb gyógyulását: néhány óra elteltével úgy begyógyítja a bőrt, hogy kizárólag vámpírok veszik észre a nyomát. Vérének hatása hasonlóan gyógyító, csak sokkal koncentráltabb.
Hosszú élettartamuk miatt általában műveltek, intelligensek. Reflexeik, szaglásuk kifinomult, többé-kevésbé képesek az emberek gondolataiban olvasni. Illatuk és kinézetük az emberek számára csábító.
Természetes módon nem halhatnak meg, ha el akarunk pusztítani egy vámpírt, karót kell döfnünk a szívébe. A napfény is halálos lehet számukra: ha fény éri őket, megégnek.
Az ezüst érintése csak kellemetlen egy vámpírnak, nem halálos. Egy halott vérének megivása elkábítja őket. A közhiedelemmel ellentétben a fokhagyma semmilyen hatással nincs rájuk, szentelt vízzel, keresztel vagy vallásos ereklyékkel pedig - nem bizonyítottan - távol tarthatóak, ha a vámpír még emberként hitt a hatékonyságukban.  Nem léphetnek be egy halandó otthonába, míg az illető be nem invitálta őket.
A Mágiaügyi Minisztérium szigorú listát vezet minden Magyarországon élő vámpírról. Törvényileg az új emberek átváltoztatása szigorúan tilos, a törvényszegő vagy bizonyítottan gyilkos vámpírokat üldözik.
A mágusokból lett vámpírok átváltozva elveszítik a varázserejüket.


Félvámpírok (Damfírok)

Damfír úgy jöhet létre, ha a vámpír egy nem haldokló, de sok vért vesztett emberrel itatja meg a saját vérét.
A damfírok éreznek, lélegeznek, a szívük is dobog. Emberi tulajdonságaikat nem veszítik el, továbbra is öregszenek (bár lassabban), életük végén pedig meghalnak, mint bárki más. Emberi ételekre és vérre egyaránt szükségük van az életben maradáshoz. A napfényre igen érzékenyek, meglehetősen kellemetlen számukra kimenni rá, csúnyán leégnek tőle és a szemüket is bántja hosszú távon.
A damfírok tiszta vérű testvéreik különleges képességeit örökölik, a reflexeik gyorsabbak, erejük nagyobb lehet. Ettől függetlenül emberként élik a mindennapjaikat, szaporodásra általában képesek. Aki varázslóból vált damfírrá, az 10 éven belül fokozatosan elveszíti a varázserejét.

További érdekességek;


Szellemek

~kidolgozás alatt~
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 10:50
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
KARANTÉN


officer friendly
RPG hsz: 1575
Összes hsz: 3608
Írta: 2014. december 3. 13:00 Ugrás a poszthoz

Közel emberi értelemmel rendelkező varázslények és bestiák


A varázsvilágban több élőlény is található, akik az emberhez közeli értelemmel rendelkeznek, mégsem tartoznak az emberi fajhoz. Kivétel nélkül mindegyikük rejtőzködik a varázstalan emberek elől. Testfelépítésükben, képességeikben és kultúrájukban különböznek az emberektől, azonban képesek emberi beszédre és gondolkodásra.

Ezeket a lényeket két külö csoportra osztjuk: emberi értelemmel rendelkező varázslények és bestiák. Bár a kentaurok és sellők kifejezetten kérték a bestia státuszt, kultúrájukat tekintve mind közül ők a legfejlettebbek.

Az emberi értelemmel rendelkező lényekre is vonatkoznak az emberi világ alapvető szabályai: bűncselekmény esetén nekik is bíróság elé kell állniuk, ha bebizonyosodik a bűnösségük, börtönbe kerülhetnek. Ügyeiket azonban erre szakosodott bizottság tárgyalja, akik figyelembe veszik a szokásaikból eredő különbségeket.


A kastély környékén és Magyarországon élő varázslények


Kentaurok

A kentaurok Európa erdeiben elterjedt félig ló, félig ember lények. Kialakulásukról keveset tudunk, az emberekkel csak nagyon távoli rokonságban állnak.
Az emberektől elszigetelten, erdősségekben élnek, területüket szigorúan őrzik a betolakodókkal szemben. Hordákat alkotnak, azon belül a szülők és gyermekeik szoros, összetartó családokban élnek. Kölcsönösen tisztelik egymást, nézeteltérésekre köztük ritkán kerül sor. Ha nem háborgatják őket, békés lények. Ha azonban területüket, hitüket vagy fajtájukat sértik, véresen megtorolják azt.
Figyelmük az ég titkai felé irányul. Kiemelkedően művelik az asztronómiát és az asztrológiát, a csillagok segítségével tájékozódni, jósolni is képesek. A földi konfliktusok nem igazán érdeklik őket, eddig egyetlen emberi háború sem volt, amibe érdemben beavatkoztak volna. Az elmúlást az élet szerves részének tekintik, nem küzdenek ellene, az eltávozottaikat a csillagokban látják. Szoros kapcsolatot ápolnak az erdők teremtményeivel, minden élőlényt egyformán tisztelnek. A természet kincseit felhasználva magas fokon művelik a gyógyítást, a legtöbb emberi betegséget képesek kezelni, ezt a tudást azonban megtartják maguknak. Könyveket nem írnak, tudásuk szájról szájra terjed.
Fegyverként íjat és dárdákat használnak, leginkább azonban csak fenyegetésként. Mágikus képességeik a jóslásban és varázsfőzetek elkészítésében mutatkoznak meg.

Sellők

A sellők csak messziről nevezhetők emberszerű lényeknek: víz alatt élnek, lábuk helyett farokúszójuk van, kinézetük pedig nem egyszer csak távolról emberi. Többféle alfajuk létezik. Köztudott, hogy az északi, hideg vizekben élő sellők sokkal csúnyábbak, mint meleg vízi, déli társaik.
Általánosságban elmondható a sellőkről, hogy maguknak való, elszigetelődő lények. Városaikat kőből és hordalékból építik tavak és tengerek alján, egy város élén a királyuk áll. Náluk is kialakultak a különféle szakmák, vannak, akik vadászatból (halászatból) élnek, mások vízi növényeket termesztenek. Apróbb halakkal táplálkoznak, azonban teljes szimbiózisban élnek velük, a víz összes élőlényét tisztelik.
A déli sellők építészete díszes, előszeretettel használnak kagylókat gyöngyöket, újfent azonban a szárazföldi ember szemetét is beépítik házaikba. Északi társaik egyszerűbb, ám annál masszívabb házakat építenek. Ruházatuk kagylókból és hínárból áll, a nők gazdagabban díszítik magukat.
A beszédük a szárazföldön fülsiketítő rikácsolásnak hangzik, a víz alatt azonban hangjuk kellemes. Művészetük a zenére épít, hiszen a víz alatt szépen és jól terjed a hang. Kezdetleges hangszereket is használnak.
Távol tartják magukat az emberektől, azonban előfordult már, hogy tengerbe vagy tóba esett gyermekeket mentettek ki. Ugyanígy elvétve megesik, hogy a csónakokról szemetelő embereket a vízbe borítják vagy lerántják magukkal, halálos atrocitás azonban évtizedek óta nem történt.

Házimanók

A házimanók a koboldok nagyon távoli rokonai. Emberemlékezet óta a mágusok szolgálatában állnak, természetes életformájukat egyáltalán nem ismerjük. Ha léteztek is vad házimanók, ők vagy évezredekkel ezelőtt kipusztultak, vagy mágusok szolgálatába álltak.
Apró, gyermekméretű lények, testalkatuk törékeny, füleik denevérszerűek. Kerek fejükön hatalmas, vizenyős szemek ülnek, fogsoruk hiányos és tompa. Jellemzően görnyedten, csöndben járnak.
Apróbb varázslatokra, így hoppanálásra is képesek. Gazdájuk hívására bármilyen távol is vannak épp, rögtön meg tudnak jelenni. A varázsláshoz nincs szükségük eszközökre, így valószínűleg komoly mágikus képességeik vannak, ezt azonban sosem fitogtatják.
Egy manócsalád általában egy máguscsaládot szolgál több generáción át. Önszántukból sosem hagyják el gazdáikat, ezt pedig megtehetik, ha ruhaneműt kapnak. Az egyikei azoknak a fajoknak, amik sosem lázadtak fel az emberi elnyomással szemben.

Tündérek

Tündérek világszerte a melegebb területekre jellemzők. Apró élőlények, kik virágos-fás ligetekben élnek.
A tündérek a rovarokhoz hasonlóan petével szaporodnak. A petéből először hernyó kel ki, majd a bebábozódást követően alakul ki a végleges tündér-forma. Testük az emberéhez hasonló, hátukból azonban szitakötő- vagy színpompás lepkeszárnyak nőnek, melynek segítségével repülni is képesek. Ruházatuk virágszirmokból vagy levelekből áll.
A hiedelemmel ellentétben férfi és női tündérek is léteznek, mindegyikük kedves, békés lény. Nagy családokban élnek, és vigyázzák a ligetüket. Képesek kommunikálni a növényekkel és apróbb állatokkal. A természettel teljes összhangban élnek.
Mágikus képességeik nincsenek, virágporból viszont tündérport tudnak előállítani. Akire ezt a port rászórják, kommunikálhat velük.


A kastély környékén, Magyarországon nem élő varázslények


Azok a lények kerülnek itt felsorolása, akik természetszerűen nem fordulnak elő Magyarországon. Ez azonban nem jelenti, hogy behurcolt fajként néhány egyedük nem jelenhet meg az országban - kivételt képez, ahol ez külön kikötött.

Vélák

A vélák testalkatilag a legjobban emberre hasonlító mágikus lények. Könnyen elvegyülnek az emberek között, mégis kitűnnek közülük határtalan szépségükkel. Ha egy tapasztalatlan halandó férfi a női egyedek közelébe kerül, azonnal olthatatlan vonzalmat és vágyódást kezd érezni irántuk, mely a távolság leküzdésével egyre erősebb lesz. Ilyenkor a véla hatása alá került férfi veszélyes és lehetetlen dolgokra kész vállalkozni, hogy a gyönyörűség kegyeibe férkőzzön. A halandó nőkben is feltörhet a vágyódás vélák iránt, néhány írásos dokumentum azonban azt támasztja alá, hogy a nők ennek könnyebben ellenállnak. Bármely nem képviselői képesek lehetnek kontrollálni efféle érzéseiket, ha nem éri őket felkészületlenül a véla megjelenése.
Ezek a lények magasak, vékonyak; világosszőke hajjal, világoskék szemmel, telt ajkakkal és tejfehér bőrrel rendelkeznek. A vélák mindaddig sugárzóan szépek, ameddig fel nem bosszantják őket, ekkor arcuk eltorzul „csúfabb lesz a legrusnyább banyánál is”, természetük agresszív, ellenséges, mely nagy erejű mágiájukkal keveredve végzetes pusztítást válthat ki.

A vélákról, félvélákról és további leszármazásról ITT tájékozódhatsz!

Óriások

Az óriások hegyvidékeken több tíz méter magasra is megnövő, emberszerű lények. Tíz-tizenöt fős hordákban élnek, melynek élén a legnagyobb férfi óriás áll. Kultúrájukról elszigeteltségük okán meglehetősen keveset tudunk. Az biztos, hogy a hordák kapcsolatban állnak egymással, ezt a kapcsolatot azonban leginkább viszályok és állandó háborúk jellemzik. Megesik, hogy egy-egy óriás az óriások királyának kiáltja ki magát, ezek a királyságok azonban hetek alatt véres viszálykodásba fulladnak, majd szétesnek.
Az óriások élettartama nagyjából duplája az emberének. Felépítésük masszív, ruházatukat állati bőrök alkotják. Mindenevők, hatalmas testük azonban leginkább nagyvadak elfogyasztásával képes jóllakni. Az erdőkben rombolásukkal hatalmas károkat okoznak.
Jellemük erőszakos, agresszív. Beszédük valamiféle dörmögésre hasonlít, nagyon kevés és primitív szót használnak. Könnyen befolyásolhatók és ingerelhetők.
Veszélyességük miatt a minisztériumok ügyelnek arra, hogy az óriások hordáit távol tartsák mind a varázstalan, mind a varázsos emberektől.
Mágia használatára képtelenek. Magyarországhoz legközelebb a Tátrában élnek.

Koboldok és leprikónok

A koboldok alacsony, manószerű lények, hosszú fülekkel, hatalmas, görbe orral és hosszú ujjakkal. Kiemelkedően intelligensek.
Ezek a lények eredetileg barlangokban laktak, azonban könnyedén alkalmazkodtak az emberi környezethez. Az emberekhez hasonlóan összetartó családokban élnek. Kultúrájuk a földközeli élethez idomult, kunyhóikat a földbe vájják vagy barlangokban építik ki, berendezéseikhez pedig kizárólag növényeket használnak fel. Mindenevők, leginkább mégis zöldségeket és gyökereket fogyasztanak.
A koboldokat vonzza és megbabonázza az arany és más drágakövek. Évezredek óta foglalkoznak bányászattal, bár a kitermelt kincseket gyakran semmire sem használják, csak felhalmozzák őket.
Az emberek ismerték föl először kiemelkedő intelligenciájukat az arany és pénz mozgatása terén, ők bíztak meg először koboldokat bankjaik őrzésére. A legnagyobb bankokban tradicionálisan máig több száz vagy ezer kobold dolgozik, akik kitanulva az írás-olvasást az embereknél precízebben képesek a számokkal való bűvészkedésre. Különleges kapzsiságuk szintén hozzájárul ahhoz, hogy az aranyat erőn felül őrizzék.
Manapság rengeteg kobold dolgozik mágusok által működtetett bányákban is, különösen Kelet-Európa területén.
Rendelkeznek mágikus képességekkel.

A leprikónok a koboldok közeli rokonai, kizárólag Írország területén fordulnak elő. Sokkal apróbbak, mint az európai kontinensen élő társaik, rejtőzködőbbek és nem is vegyülnek az emberekkel. Az arany ugyanúgy vonzza őket. Többnyire zöld, növényekből készített ruhákat hordanak, jellemük gyerekes, gyakran tréfálják meg a területükre tévedőket.

Szfinxek

A szfinxek ritka, Egyiptom területén élő varázslények. Kiemelkedő intelligenciájuk ellenére a minisztériumok egyértelműen a bestiák közé sorolják őket erőszakos természetük okán.
Női fejjel és oroszlántesttel rendelkeznek, élettartamuk ismeretlen. Eddig egyetlen hím nemű szfinxet sem sikerült találni, így életmódjukról, szaporodásukról szinte semmit sem tudunk. Távol tartják magukat az emberektől, előszeretettel szórakoztatják magukat találós kérdések kiötlésével, de a kirakósokat és szójátékokat is nagyon szeretik. Ha mégis egy emberrel találkoznak, biztosan feltesznek neki egy feladványt - ha pedig nem sikerül megválaszolnia, azonnal végeznek vele.
Nemzetközi egyezmények következtében a szfinxeket szigorúan tilos Egyiptomon kívülre telepíteni, így Magyarországon sem fordulhatnak elő.

Ifritek

Az Ifritek hasonlóan a vélákhoz és kentaurokhoz a mágikus lények osztályán belül is az intelligens fajok családjába tartoznak, azon belül is a mágiahasználók nemzetségébe. Rendkívül közeli rokonságban állnak a dzsinnekkel, ám az indiai mitológiával ellentétben, amelyben az Ifrit a dzsinnek egyik alfajába tartoznak, rendszertanilag jelentősen elhatárolódnak egymástól, mivel mágikus jellegzetességeit, jellegét tekintve az Ifritek hasonlóságot mutatnak az obsukurokhoz és a Hidebehindhoz, illetve az elemi mágusok által megidézett elementálokhoz. A lénykutatók - bár ez tanulmányokban még nem hitelesen igazolt, csupán lábjegyzet, hogy - távoli kapcsolatot feltételeznek a lethifoldokkal, melyet főként a patrónusbűbájra való érzékenységgel magyaráznak.
Eredeti alakjában megjelenve muglik közt egy Ifrit maga a két lábon járó törvényszegés a varázsvilág titoktartási szabályainak tekintetében. Habár felépítésük egyértelműen humanoid, bőrük színe többnyire kékes, lilás vagy vöröses színárnyalatú - igaz, vannak albínó egyedek, akik fehér színben pompáznak. Szemük színe vörös, borostyánsárga vagy világoskék, a “szemfehér” viszont a szokásos emberi árnyalat helyett fekete. Villás farkukat ötödik végtagként tudatosan képesek használni és irányítani, szarvuk formája sokféle lehet: valakié az ég felé mered, másoké, mint a kosoké, spirál formát vesz fel stb. Vannak megkülönböztető nemek: léteznek férfi és női Ifritek, habár ez az alakváltás lehetőségeit nem befolyásolja; hím Ifrit felvehet női emberalakot és fordítva. A bibliai ördögábrázoláshoz való hasonlóság miatt sokan azt hiszik, hogy szárnyuk is van: ez nem igaz, nincs szárnyuk és repülni sem tudnak, kivéve, ha valamelyik egyednek az az egyéni képessége.
Imádják a külsőségeket, a minőségi anyagból készült ruhákat, díszeket, ékszereket, kiegészítőket: a lényeg, hogy kielégítsék vele saját esztétikai érzéküket, amely nem minden esetben kellemes mindenkinek. (Értsd: hajlamosak a vizuális túlzásokra, a giccsre.) Szeretik a bátor színeket és a rájuk irányuló figyelmet. >> további infóért katt



Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 14:37
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
KARANTÉN


officer friendly
RPG hsz: 1575
Összes hsz: 3608
Írta: 2014. december 3. 13:00 Ugrás a poszthoz

A világban előforduló,
nem emberi értelemmel rendelkező varázslények


Az iskolában minden diák számára engedélyezett egy-két viszonylag kis testű varázslény, vagy mágikus képességekkel nem rendelkező állat birtoklása. Azonban a XX besorolásúnál nagyobbakhoz minisztériumi igazolás szükséges, így kizárólag a Navigátorok (szerepjátékosan az iskolaigazgató) engedélyével birtokolhatóak! A különböző lények hasznosságuk, előfordulásuk és értékük alapján más és más árkategóriába tartoznak, így nem engedheti meg őket magának akárki.
A kastély környéki varázslények az erdő mélyén illetve Bogolyfalva környékén élhetnek. Mindkettő természetvédelmi terület, az ott élő varázslények biztonságáért a minisztérium felel. A környéken kívül Magyarország egész területén találkozhatunk varázslényekkel, valamint a világ több pontján is legtöbbször Nemzeti Parkok területén. A nagyobb és veszélyesebb bestiák számára (például sárkányok; griffek) a minisztérium rezervátumokat jelöl ki, ezek csak engedéllyel látogathatók.


Kifejezetten Magyarországon őshonos varázslények vagy az itt megismert lények


Ezek a varázslények Magyarországon őshonosak vagy itt megismertek, máshol nem található állatok, melyek olykor fellelhetőek a kastély környékén is, a Turult, a Tytogriffet és a Bi-bit kivéve.


Csillós Plumpó
Cincogár
Jégfajd
Morgondár
Ködfoltos Ordas
Szárnyalgó
Csodaszarvas
Turul
Tytogriff
Bi-bi

A Nemzeti Parkok számunkra fontos helyei


¤   Szedresi Sárkányrezervátum
(Ez az egyik legismertebb iskolánk környezetében, a kirándulások nagy részét is ide bonyolítja le például a sárkánytan tanárnő. Nem csak országos, de nemzetközi szinten is híres.)

¤   Pilismogyorói Kentaur Rezervátum
(1894-től az MMM fenntartásával üzemelt, azonban az 1943-as egyezmény értelmében a kentaurok maguk őrzik.)

¤   Tiszamelléki Sellő Felügyelet
(1952-ben létesült. A muglik tevékenysége következtében egyre kisebb terület egy 2003-as szerződés értelmében legalább 3, legfeljebb 18 tavat mondhat magáénak, a szaporulattól függően.)

¤   Kelet–Közép-Európai Sárkány befogó- és ellátó Központ
(Európai egyik legnagyobb, legjobban felszerelt Sárkány rezervátuma a magyar-román határon, amelyben a Magyar Mennydörgő mellett a Román Hosszúszarvú, vagy a legnagyobb méretű Ukrán Vashasú. 1907-ben alapították.)

¤   Romániai Szent György Sárkányrezervátum
(A Déli Kárpátok alsó hegyvonulatának egy emberek által nem látogatott részén kap helyet. A szóbeszédekkel ellentétben a román rezervátum csak és kizárólag a román hosszúszarvú populációval foglalkozik. Néha ugyan befogadnak ideiglenesen más fajtákat is, de ezeket rövid időn belül elszállítják is eredeti élőhelyükre)

¤   Hippogriff Szelidítő
(Elnevezése ellenére a létesítmény elsődleges feladata nem a megszelídítés, hanem a költési időszak nyugodt biztosítása, valamint a populáció életének figyelemmel kísérése. 1987. óta üzemel.)


Közreműködés:
Legendás állatok és megfigyelésük (JK. Rowling) - Animus Kiadó, 2001
Derek Taylor
Maja Bojarska/Mikola Keve Áron
Révay Franciska Veszna
Utoljára módosította:Vajda Eszter, 2019. november 10. 14:26
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
KARANTÉN


officer friendly
RPG hsz: 1575
Összes hsz: 3608
Írta: 2014. december 4. 11:52 Ugrás a poszthoz

Tanult képességek, a mágia egyéb formái


Legilimencia

A legilimentor egy olyan személy, aki be tud tekinteni mások elméjébe, afféle "gondolatlátó". A legilimencia gyakorlója ezenkívül fogékonyabb az emberek érzéseire, könnyebben átlát rajtuk, a hazugságot rögtön megérzi és leleplezi. Bár ezen képesség alapjaival ma már egyre többen tisztában vannak, képzett, igazi legilimentorok még mindig nagyon minimális számban fordulnak elő.
A valóban képzett legilimentorok azok, akik már mindenféle probléma, mellékhatás és nehézség nélkül tudják alkalmazni tudásukat, illetve teljesen észrevétlenül tudnak valakinek az elméjébe hatolni. Mivel nincsen a Minisztériumban lehetőség a vizsgáztatásukra, nem történik vizsga vagy bármilyen számonkérés. Ha valaki legilimentorrá válik, köteles bejelenteni a Minisztériumban, hogy ezzel a képességgel rendelkezik. Ez fontos, mivel legilimentorból igazán kevés van, ezért érdemes nyilván tartani, ki az, aki ezt a tudást szükség esetén tovább tudja adni, illetve gonosz célokra is alkalmazható, így a számontartásuk elkerülhetetlen.
A képesség elsajátításához szükséges bizonyos tehetség, érzék, de a legilimencia teljes mértékben tanulható tudományág. Oktatása ellenben kiskorúak számára tilos, ugyanis veszélyes is lehet! A mestertanoncoknak a Bagolykőben lehetőségük nyílik elsajátítani.

Illúzómágia

Az illúziómágus olyan boszorkány vagy varázsló, aki képes a másik elméjébe hatolni, képes megtéveszteni, a valótlant elhitetni vele. Képes jelen nem lévő tárgyakat, személyeket, állatokat az alany számára valóságosan a helyiségbe "hozni". Képes érzéseket, érzelmeket kelteni benne, és felerősíteni azokat. Képes elhitetni az alannyal például, hogy lángnyelvek mardossák a testét. A legtöbb illuzionista persze szórakoztatásra és önvédelemre használja a képességeit, nem gonosz célokra.
Az illuzionista tanulmányai megkezdése előtt a Minisztérium tesztjein esik át, melyekkel megvizsgálják, hogy a későbbiekben nem jelent-e veszélyt a társadalomra. Ha ezen a vizsgán jól szerepel, a Minisztérium egy-egy tagja néha megjelenik tanulmányai gyakorlása során, illetve a képesség megszerzésekor a tanuló záróvizsgán esik át, mely után bejegyzett illuzionistává válik.

Animágia

Az animágus olyan ember, aki az egész testét megváltoztatva képes egy bizonyos állattá alakulni. Ez az állat semmiképp sem varázslény, így varázslatos képességek birtokába sem juthat. Az átváltozást egy gyakorlott animágus bármilyen körülmények között, néhány másodperc alatt el tudja végezni, méghozzá a varázspálcája segítsége nélkül. Nem örökletes, hanem tanulható képesség.
Az átváltozás semmilyen fájdalommal vagy kellemetlenséggel nem jár a képzett animágus számára. Részleges átalakulás nem létezik, a mágus képtelen egy-egy testrészét formálni, csak az egészet, hiszen az emberi és állati felépítés merőben más lehet, és a kettő összeerőltetése nem működik. Emberi alakban az állat semmilyen tulajdonságát vagy különleges képességét nem őrzi, így például hallása, szaglása sem lehet élesebb.
Várandós nők, komoly sérülésekben (mind fizikai, mind lelki) szenvedők képtelenek átalakulni, számukra ennek megkísérlése mégis végzetes lehet.
Az állatnak, amivé az animágus változik, külső és belső jegyei is egyeznek a fajtájába tartozókéval, de egyetlen ponton eltér társaitól, mivel az állaton kialakul egy ismertetőjegy, melyet emberi alakjából visz át az állatiba. (Például az illető egy anyajegye apró, különös foltként megmarad a bundán; a szemüveg mintája megjelenik az állat szemei körül.) Ezeket a jegyeket is jegyzi a minisztérium, hogy ha úgy alakul, be tudjanak azonosítani egy animágust állatalakban.
Azt, hogy a leendő animágus milyen alakot fog felvenni, egyértelműen meghatározza jelleme, személyisége. Az illető varázslónak először meg kell találnia a lényt, aki benne él. Ennek feltétele a jó önismeret. Gyakran az animágusok meditációval, önmagukba mélyedve lelik meg "belső állatukat".
Ha egy animágus a tanulás végén jár és megtörtént az első sikeres átalakulás, nyilvántartásba veszik, mint animágust. A bejegyzetlen animágusokat a törvény bünteti.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 11:05
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Dwayne Warren
KARANTÉN


officer friendly
RPG hsz: 1575
Összes hsz: 3608
Írta: 2014. december 4. 11:53 Ugrás a poszthoz

Elszigetelt népcsoportok és mágiájuk


Jégmágusok

A mágusok szétválásakor a jégvarázslók még szimpla mágusok voltak, akik a jeges Grönlandot választották élőhelyükként. Eszkimókkal éltek, de a muglik közt élés nem ennek a népnek való, akik modorukkal magukat sodorták bajba. Vándorolniuk kellett, hogy ne buktassák le az egész varázsvilágot, így hidegebb helyekre mentek, ahol szervezetük évszázadok alatt teljes mértékig alkalmazkodott az időjáráshoz.
Kialakult képességük, mellyel egyenes arányban csökkent az a tudásuk, amit pálcával képesek előhozni. A semmiből varázsolnak pusztán a kezük segítségével havat, jeget. Képességük használatát gyermekkoruktól gyakorolják és tanulják, kamaszkorukra már képesek teljes kontrollban tartani azt. Ezután jöhet a pálcás varázslatok megtanulása, ami kinek könnyebb, kinek nehezebb, de nagyjából életük végéig dolgozniuk kell rajta, hogy minden varázslatot legalább középszinten tudjanak használni. (Van, akinek egyáltalán nem működik ez a fajta varázsereje.)
Kinézetükben annyi az eltérés, hogy mindannyian nagyon világos bőrűek, tejfölszőkék, és szemük a zöld, illetve a kék árnyalataiban csillog. Ruházatuk jellegzetesen világos, hogy beolvadjanak havas környezetükbe.
Saját maguk építette otthonokban laknak, amiben a berendezés is jégből, illetve hóból áll.

Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
KARANTÉN


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 260
Összes hsz: 15048
Írta: 2016. március 7. 14:57 Ugrás a poszthoz

A mágiáról általában


A mágia nehezen meghatározható fogalom, melynek mivoltával a mágusok sincsenek teljesen tisztában. Ami biztos, hogy az erő, amit mágiának nevezünk, mindent átjár, és mindenhol jelen van - azonban nem minden élőlény képes uralni és érzékelni jelenlétét. Nem csak az emberek között akadnak, akik használják a mágiát: körülöttünk mágikus lények és növények is élnek. Értelmi színvonaluktól függetlenül, önkéntelenül rendelkeznek varázserővel.

Ahogyan a varázslények, az emberek is képesek ösztönösen használni a mágiát. Ez következik be, amikor a fiatal korú varázsló először mutatja meg képességét és akaratlan használja azt. Az emberek számára viszont, ha magasabb szintű varázslatot szeretnének használni, tárgyakra van szükségük, hogy erejüket fókuszálni tudják.

A nyugati varázsló varázsláskor varázspálcát használ. Ezek anyagát a pálcakészítő mesterek mágikus erejű fákból nyerik, majd a pálca "lelkéül" szolgáló magot helyezik belé. Leggyakrabban sárkány-szívizomhúrt, vélahajat, főnixtollat vagy unikornis szőrét használják, azonban más mágikus lények is szóba jöhetnek, elterjedésük régiónként változó. Azt tartják, a pálca tulajdonságait leginkább a mag határozza meg, ami jól illeszkedik későbbi gazdájuk személyiségéhez, vérmérsékletéhez.
A világon nem létezik két egyforma pálca, azonban testvérpálcák igen. Ezekről akkor beszélünk, ha a magjuk ugyanattól az állattól származik. Azok a pálcák nem számítanak testvéreknek, melyek azonos fából készültek, hiszen a varázslatokkor meghatározó szerepet a magok töltenek be.

Más kultúrák a pálca használatán kívül egyéb módszereket is kifejlesztettek a mágia használatára. A letűnt korokban a keleti varázslók rúnákkal, ráolvasásokkal és énekekkel varázsoltak, Magyarország területén pedig sámánok éltek, sajátos szertartásaikkal. Ezeket a hagyományokat az általunk ismert, nyugati varázslás hamarosan kiszorította.

Varázsigék nem mindig léteztek. A kezdetekkor, mikor az első varázslók felfedezték erejüket és próbálgatni kezdték annak határait, szavak nélkül, nonverbálisan használták a mágiát. Sokkal később jöttek rá, hogy a koncentrációt és a tudásuk továbbadását is elősegíti, ha mágikus erejű szavakat kapcsolnak egy-egy adott varázslathoz. A felfedezést az ókor végén, illetve a középkorban tették meg, ezért is a legtöbb varázslatunk alapja latin vagy görög eredetű szó. Manapság az oktatás nagyobb hangsúlyt fektet a verbális varázslásra, a nonverbális módszert külön erőfeszítések árán lehet megtanulni.


Keleti mágia

A régi, elfeledett mágiák művelőit manapság összefoglaló néven keleti mágusoknak nevezzük. Az elnevezésnek történelmi okai vannak: míg földrajzilag nyugatra a varázspálcás módszer terjedt el, keleten, az emberek egyéb eszközöket használtak. A nyugati világ térhódítása az oka annak, hogy mára a pálcás varázslatot tekintjük leginkább elterjedtnek.
A keleti mágia többek közt ráolvasásokat, énekeket, rúnákat és varázsköröket használ. Keleti mágusok voltak az iskola történetéből ismeretes sámánok is.
Mára nagyon kevesen használják ezeket a tradicionális módszereket, elszigetelt népcsoportok között azonban máig találkozhatunk vele.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 10:26
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
KARANTÉN


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 260
Összes hsz: 15048
Írta: 2016. március 7. 14:57 Ugrás a poszthoz

Varázstárgyak

Bármiből lehet varázstárgy, amit valamilyen módon mágikus erővel ruháznak fel. A balesetek elkerülése érdekében azonban a minisztérium törvényileg megszabja, ki és milyen tárgyakat bűvölhet meg, ezeket pedig szigorúan távol kell tartani a mugliktól.
A legelterjedtebb megbűvölt tárgyak a seprűk, zsupszkulcsok, különleges üstök. A hopp-port nem tekintjük szigorú értelemben véve varázstárgynak, hiszen ő maga az, ami a közönséges kandallót mágikussá teszi.

Néhány tipikus varázstárgy:

Varázspálca: Minden ifjú varázsló mágikus tanulmányainak megkezdése előtt megveszi varázspálcáját, amely segítségére van ereje összpontosításában. Manapság a nyugati varázslók mind használnak varázspálcát, nincs elég erejük enélkül varázsolni.

Üst: A varázslók nem csak bűbájokkal, átkokkal, de bájitalokkal is hasznukra vagy kárukra lehetnek maguk és mások számára. Az üst elengedhetetlen kellék a főzetek készítésére, manapság önkeverő vagy más, hasznos tulajdonsággal ruházzák fel a termékeket a gyártók.

Seprű: Ezeket a fából és vesszőből készült hagyományos takarítóeszközöket a varázslók repülésre használják. Több nagy vállalat készít seprűket, hatalmas például a versenyseprűk piaca, hiszen a magyar és külföldi mágusok nem csak a kviddicsnek nevezett labdajáték, de más seprűsportok során is használják ezt az eszközt.

Zsupszkulcs: Zsupszkulcs bármilyen tárgy lehet, amelyet bonyolult varázslattal ruháznak fel, hogy az(oka)t, aki(k) megérinti(k), elrepítse az adott helyszínről a világ bármely pontjára. A zsupszkulcs hathat azonnal érintésre, de időzíteni is lehet, hogy egy adott pillanatban szállítson el minden személyt, aki éppen érinti azt.

Hop-por: A hop-por homokszerű anyag, mely bármely varázskellékes boltban beszerezhető. Ha belőle egy csipetnyit a kandallóba szórunk, annak lángja zöldre vált, és ebbe a tűzbe belépve, érthetően kimondva úticélunk nevét, némi különböző kandallók közötti émelyítő pörgés-forgás után a céltűzhelyben landolhatunk. Vigyázat! Ha elharapjuk szavunk vagy érthetetlenül mondjuk ki, egészen máshol köthetünk ki!

Varázslópénz: A varázslóknak saját pénzneme és váltópénzei vannak, ha tehát csak muglimanival rendelkezel, kénytelen vagy váltani. A galleon szokatlanul nagy aranyérme, amely átváltva 7.500 Ft-ot ér. A sarló ezüst, közepes méretű, ez 450 forintot jelent. A legkisebb a knút, ez bronzból van, értéke 15 forintnak megfelelő.
A váltószámok a következők: 1 galleon = 17 sarló; 1 sarló = 29 knút (így 1 galleon = 493 knút).


Fordító bűbájok/tárgyak/bájitalok

Számtalan megoldás született már arra, hogy megoldjuk az igen aggasztó nyelvkérdést; azokat a problémákat, amiket két idegen ajkú mágus párbeszéde szül, akik nem beszélnek közös nyelvet. A témában évente jönnek ki az új kutatások és módszerek, általában bűbájalkotók, varázsmérnökök, nyelvészek és kutatók foglalkoznak vele.

Összességében kijelenthetjük, hogy egy mágus háromféle megoldás közül választhat;

Bájitalok

Egyszerűen alkalmazhatóak, megveheted vagy el is készítheted őket. A különböző bájitalok különböző hatóanyagokat tartalmaznak, így van, amelyik csak néhány órára, a bonyolultabbak pedig hosszú hetekre biztosítják neked, hogy megértsd a számodra idegen nyelveket. Az egyszerűbb fajták csak arra jók, hogy megértsd, ha körülötted beszélnek, a kifinomultabbak pedig téged is érthetővé tesznek, ám ezek nyelvspecifikusak, minden ilyen bájital csak egy nyelven értet meg és általában nem hatnak sokáig.
Hátránya, hogy a gyógyítók nem javasolják az évekig tartó használatát; károsítja az agy nyelvtanulással foglalkozó területeit.

Bűbájok

Léteznek személyre ható fordítóbűbájok és olyanok, amiket termekre vagy épületekre lehet rárakni - az utóbbiak kivitelezése komoly művelet, nem tartoznak az átlagos bűbájok közé, így felnőtt varázslók közül se mindenki tudja elvégezni. Minél nagyobb területet kívánunk vele bevonni, annál nagyobb manát vesz igénybe - a személyre ható bűbájokkal azonban bárki kísérletezhet. A beleadott koncentráció és varázserő nagyságától függ, hogy mennyire lesz tartós, MT szinten már mindenki el tudja végezni néhány percig, maximum néhány óráig. Alkalmazhatod párosan, magadra és a partneredre, illetve vannak olyan bűbájok, amik csak egy emberre érvényesek.

Varázstárgyak

A legelterjedtebb megoldás; létezik hosszú életű, létezik olyan, ami egy hét múlva tönkremegy, gagyi és luxus, a lehető legváltozatosabb formákban; lehet nyaklánc, gyűrű, egy cipő, ruha (egy bábelhal...) bármi, amibe bele tudják építeni a megfelelő varázslatokat. Komplikáltak és nehéz őket javítani - néhány helyen, például a Bogolyfalvi Kins&Kens-ben foglalkoznak hasonlókkal. Az olcsó változatok általában képtelenek humort vagy szarkazmust fordítani, itt-ott hibásak, megakadnak/leállnak vagy helytelenül fordítanak, de a hibafaktor bármilyen varázstárgyban ott lehet. Nagy előnyük, hogy semmiféle negatív élettani hatással nem járnak, nem használ manát, nem függ a varázserődtől vagy a tudásodtól. Van néhány cég, akik kifejezetten ilyen tárgyak árulására szakosodott - iskolánkban is ilyet kap minden diák; egy középkategóriás, megbízható vékony gyűrűt, mely segíti a beilleszkedést azoknak is, akik nem beszélnek magyarul.

// Kiegészítéseket örömmel fogadunk bárkitől. //
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. február 13. 15:55
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
KARANTÉN


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 260
Összes hsz: 15048
Írta: 2016. március 7. 15:01 Ugrás a poszthoz

Mágusok és muglik

A mágikus titoktartás

Általános vélemény, hogy a varázsvilág létezését a varázstalan emberekkel szemben titkolni kell. A történelem során számtalan próbálkozás született a titkok leleplezésére, ezek azonban minden esetben a varázstalan emberek lázadásához, háborúkhoz, véres boszorkányperekhez vezettek.
A Mágusszövetség jelenlegi határozata szerint a titoktartást az évszázad végéig fenn kell tartani, esetleges feloldásának újratárgyalása akkor esedékes.

A zökkenőmentes együttéléshez azonban elengedhetetlen a mugli világ vezetőivel való szoros együttműködés. Minden országban a mugli kormány vezetőit beavatják a titokba, Magyarországon a köztársasági elnököt és a miniszterelnököt; rendkívüli állapot esetén ez azonban megváltozhat. A beavatott muglikra minden esetben kikotyogásgátló bűbáj kerül, így ők a családjukat már nem avathatják be a tudásukba. A ciklusuk lejártával bizottság dönt a közjogi méltóság esetleges emlékezetmódosításáról, mindazonáltal ez eddig csak kirívó esetekben történt meg.

A politikai vezetőkön kívül természetesen élnek más varázstalan személyek is, akik tudomást szerezhetnek a varázsvilág létezéséről, például mugliivadékok szülei, testvérei. Ők azonban szintén nem tudhatnak többet, mint amit feltétlenül muszáj, kikotyogásgátlásukról a minisztérium szintén gondoskodik. A nagyszülők, unokatestvérek, távolabbi rokonok illetve barátok hivatalból nem beavathatók, a mágusgyermek azonban később dönthet ennek ellenkezőjéről.

Egy mugli és egy mágus kapcsolata esetén a varázstudó személy felelőssége eldönteni, mikor avatja be párját. Általánosan elfogadott, hogy ez az esküvőt követően történjék meg, de vannak, akik a kapcsolatuk kezdetén elárulják titkukat. Mindenképp komoly felelősség ez, ugyanis, a beavatott titoktartásának felelőssége innentől kezdve a beavatóra hárul: amennyiben párjuk másoknak is kiadja a varázsvilág titkát, a mágus számíthat büntetésre, illetve az amneziátori kiszállás költségei is őt terhelik.
Mágus-mugli kapcsolatban élők számára nagyon ajánlott, hogy ne tartsanak varázslényeket az otthonukban, mágikus eszközeiket pedig elzárva tartsák, megelőzve ezzel a baleseteket. Az ilyen pároknak a minisztérium ingyenes tanfolyamokat indít, ami mindkét felet felkészíti a nehézségekre: a mugli a varázsvilággal való biztonságos kapcsolatról, a mágus pedig például az elektromosság mibenlétéről, elvegyülésről tanulhat. Ezt azonban a mágusvilág "elmugliasodása", bizonyos mugli eszközök elterjedése óta egyre kevesebben veszik igénybe.


A lelepleződésről

  • Véletlen leleplezés

A történelemben számtalanszor megesett már, hogy muglik bizonyos csoportja véletlenül tudomást szerzett a varázsvilágról, a mugli média elterjedésével azonban ez a veszély sokkal fenyegetőbb, mint valaha. A televíziózás és internet segítségével a kiszivárgott információ pillanatokon belül elterjedhet a világon, így a ma élő varázslók felelőssége sokkal komolyabb, mint elődeiké.

A Varázsbaj-elhárító főosztály mugli eszközökben jártas szakemberei folyamatosan szemmel tartják a médiát, esetleges lelepleződést keresve.

Apróbb balesetek naponta előfordulnak: fényképek kerti törpékről vagy ártalmatlan varázslényekről; esetleg egy épp a muglik között furcsán viselkedő varázslókról felröppenő hírek. Ilyen esetekben többnyire a Muglimagyarázat-szerkesztő bizottság jár el, akik a varázstalan emberek számára is elfogadható történetet kreálnak az események köré. Amneziátorokra jellemzően nincs szükség, emellett meglepő módon minél képtelenebb egy magyarázat, a muglik annál könnyebben elhiszik azt. A szerkesztők gyakran hivatkoznak "földönkívüliekre" vagy "csodára", a társadalom nagy része számára pedig ez elfogadható indoklás. Néha elegendő, hogy az interneten megjelenő képet több képzett, magát muglinak beállító szakember "kacsának" vagy "képmanipulációnak" nevezzen.

Nagyobb léptékű balesetek esetén (például sárkányok megjelenése lakott terület fölött) több ügyosztály együttműködése szükséges. Az Amneziátor parancsnokság képzett szakemberei törlik a leleplező emlékeket, a muglimagyarázat-szerkesztőkkel közösen pedig olyan nem létező ideákat, emlékeket ültetnek a helyükbe, amik a varázstalan társadalom számára is elfogadhatók. A médiaeszközök módosításával szintén szakemberek dolgoznak.
A magyarázatokra ebben az esetben is igaz, hogy minél hihetetlenebb, annál könnyebben barátkoznak meg velük a muglik. A sárkányok megjelenését bevett szokás "vadászgép prototípusnak", óriások pusztítását "titkos katonai kísérletnek" beállítani. Az amerikai kontinensen a máguskormány ennek segítségére hozta létre az úgynevezett "Ötvenegyes Körzetet", melynek segítségével bármilyen lelepleződés elsimítható.

  • Szándékos leleplezés

Időről időre megesik, hogy egy mágus vagy máguscsoport megkísérli a varázsvilág teljes felfedését a muglik előtt. Cselekedetük mögött nem mindig áll rossz szándék, ennek ellenére a máguskormány szigorúan lép föl velük szemben. Nagyobb mérvű akciók esetén a kihágó szinte biztosan börtönbüntetésre számíthat, ezen kívül az elsimítás költségeit is fedeznie kell.


Harry Potter életrajza a mugli világban

Harry Potter történetét mára a varázstalan világ is ismeri, de csak mint fikciós regénysorozatot, amelyet Joanne Kathleen Rowling, brit írónő készített. A hétkötetes mű meglehetősen valódi képet fest a mágusvilágról, de a varázstalan emberek csak kitalációnak tartják, így nem kell félnünk titkunk fényre derülésétől. A hiszékeny, kíváncsi muglik, akik esetleg tesztelik az olvasottakat, védelmi rendszerünknek és varázstalanságuknak hála sikertelenül próbálkoznak a mágusvilág leleplezésével.
Az említett köteteknek számos rajongója van szerte a világon mind muglik, mind varázslók között.
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Reviczky Emma
KARANTÉN


zsiráfmami ¤ emmus
RPG hsz: 260
Összes hsz: 15048
Írta: 2016. március 7. 15:01 Ugrás a poszthoz

Mugli eljárások és eszközök nálunk
Az elektromosság kérdése


Mugli tárgyak és eljárások a varázsvilágban

A huszonegyedik századra a mágusvilág, felismerve a muglik találmányainak hasznosságát, egyre komolyabban nyitnak a varázstalan világ felé. Egy máguscsalád otthonában nem ritka a rádió vagy fényképezőgép, bár ez náluk nem elemmel, hanem varázslattal működik. A rádió varázscsatornákat fog, a fényképezőgép által készített fotók pedig mozgóképként való előhívásra alkalmasak lesznek.
Különösen nyugaton, az Egyesült Államokban tendencia az "elmugliasodás", vagyis a mugli eszközök varázsvilágba való átültetése. Európa kevésbé haladó e téren.

Nem minden mágus hajlandó mugli eszközöket használni: az aranyvérű családok szinte teljesen elszigetelődnek, ahogy az összetartó varázsos közösségek sem tartják szükségesnek a varázstalan behatást. Ennek ellenére a mugli nagyvárosokban élő mágusok háztartásában is egyre gyakrabban találhatók meg a varázstalan élet alapkellékei: elektromos áram, televízió, sokan pedig mobiltelefonokkal kommunikálnak. Ezt a törekvést a minisztérium is támogatja, manapság a bagolypostával történő hírközlés ugyanis túlságosan feltűnő lenne.

Bizonyos haladó szellemiségű emberek előszeretettel kísérleteznek mugli eljárásokkal, például a gyógyítás terén. Bár módszereik varázsló szemmel gyakran barbárnak tűnnek, bizonyos betegségeket, így például a leukémiát a mágusokkal szemben egyedül ők képesek gyógyítani.


Varázstalan szerkezetek működtetése a varázsvilágban

A mágia köztudottan interferenciát okoz az elektromos tárgyak működésében, így sokszor ellehetetlenítve használatukat. Számos egyszerű elektronikai eszköz tökéletesen működik a varázsvilágban, például a szimpla karórák vagy az elemlámpák. Az olyan eszközök azonban, mint a számítógép, televízió vagy mobiltelefon nem használhatóak a faluban, sem a kastélyban és környékén. Előbbiek már csak azért sem, mert ezeken a helyeken nincs bekötve az áram.

A varázslók, ha mégis a muglik által használatos eszközök valamelyikével szeretnének élni, néhány lehetőség rendelkezésükre áll ehhez. Ilyen például a felrúnázás technikája, melyet szakember végezhet el az eszközön. Ezen drága (körülbelül annyiba kerül, mint maga a masina) és időigényes módszer során rúnákkal látják el a szerkezetet, hogy az az erősen mágikus környezetben is működhessen. A rúnák pedig, amíg tönkre nem teszik őket, jól fognak szuperálni. Ha a készülék lemerül, egy egyszerű bűbájjal magunk is feltölthetjük azt. (Koppintsunk a rúnákra, és mondjuk az igét: Altilium!)
A többség, ahogy már kiderült, nem akar mugli dolgokat ilyen mértékben, az ő javukat szem előtt tartva a hálózatok kapcsán ki kell emelnünk a net helyzetét, azaz hogy nincs és nem is lesz itt. Ez HP alapú megoldása a kastélynak és környékének, oka van annak, hogy ilyen "régi" körülmények között élünk, ezzel jár a rejtőzködésünk.
Egy másik, olcsóbb megoldás, ha a kívánt tárgyat úgy varázsoljuk el, hogy elektromosság helyett varázslattal működjön. Ezt megfelelően és tartósan csak erre szakosodott specialisták tudják elvégezni (a készülék bonyolultságtól és a vevő igényeitől függően kb. 5-10 galleonos áron), ámbár a művelet olykor hagyhat kívánnivalót maga után. Egy ilyen eljárás esetenként szeszélyessé teszi a gépezetet, szinte önálló személyiséget generál neki. Végzett, a témában járatlan varázslók hobbiból megpróbálkozhatnak saját maguk is a gépek elbájolásával, de ha sikerül is nekik, és nem teszik végleg tönkre a szerkezetet, hetek, hónapok múlva valószínűleg elillan a tárgyon lévő mágikus hatás.
Ha valaki szeretné a mugli világból hozott telefonját, kenyérpirítóját vagy más szerkezetét rúnákkal vagy bűbájjal működőképessé tenni, Bogolyfalván, a Fő utczán találhat egy kis, sötét üzletet, kirakatában sok furcsa elektromos ketyerével, melynek alkalmazottai megfelelő díjazás ellenében néhány nap alatt megbütykölik a terméket.

Kisebb és közepes készülékek, minimális használatra való felrúnázása, vagy varázslattal való működésre bírása engedélyezett kérvény nélkül. (Karóra, telefon(maga a készülék, tehát a zenelejátszója, a rajta lévő játékok működnek csak ebben a környezetben), zenelejátszó, televízió, laptop, mikró stb.)
A nagyobb kaliberű dolog, ami nem csak kis mértékben járul hozzá valaki életéhez, azok kérvényesek. (Autó, apacs helikopter, atomreaktor stb.)

Internet és a hálózatok a világban

A mágikus intézményeken belül, ahol a legnagyobb a védő és rejtőbűbájok ereje semmilyen jel nem jut át, így nem alkalmasak az arra használható készülékek sem kapcsolatba lépésre a külvilággal. (Például nem tudsz a telefonnal telefonálni, nem működik a mobilnet sem, nem tudsz egy rádiót klasszikus sugárzásfogással bekapcsolni, hiába a rúnák.) Ilyen intézmény a Bagolykő Mágustanoda, bármely varázsló- és boszorkányképző iskola, a Mágikus bíróságok, a teljesen elszigetelt települések vagy a Minisztérium épületei.

A terjeszkedésnek és a modern felfogásnak köszönhetően Bogolyfalva bizonyos negyedeiben azonban elérhetőek ezek is. Lehetséges telefonálni vagy éppen internetezni.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. november 2. 01:21
Mutasd itt csak az ő hozzászólásait
Világleírás - összes hozzászólása (11 darab)

Oldalak: [1] Fel