37. tanév, szorgalmi időszak
Légy üdvözölve, kedves Látogató!
HírekFórumRegisztrációAz Iskoláról
Fórum Navigátor

Ki Online?
Bagolykő Mágustanoda Fórum - Doléance Arslí na Fírinne összes hozzászólása (145 darab)

Oldalak: « 1 2 [3] 4 5 » Le
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 8. 15:43 Ugrás a poszthoz

Nem túl bőbeszédű a jövevény, de ez nem olyan ritka a kékek körében. Szerencsére Doléance-nak mindenki helyett elég jó a beszélőkéje, hát zavartalanul folytatja:
- És hogy megy a tanulás?
Ma szombat van, így feltehetően nem volt órája vagy más teendője a lánynak, hacsak nem jelentkezett máris a színjátszóba, a DÖK-be, vagy nem szippantotta be a Levita kviddicscsapata.
- Van már kedvenc tantárgyad? Vagy olyan, amivel nehezen boldogulsz? Szívesen segítek! Főleg bűbájtanban - kacsint rá Doléance.
De kár is ezen a szép napon többet beszélgetni az iskolai nehézségekről.
- Van kedved csónakázni? - kérdezi a házvezetőcske arrébb kuporodva a hatalmasra nagyított falevélben, hogy helyet adjon, ezzel némi ingásra késztetve azt.
- Nem nagy a tó, de ha sok kört megyünk, egészen olyan! - kecsegteti széles mosollyal a lehetséges utastársat.
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 8. 16:17 Ugrás a poszthoz

Doléance büszkén gondol rá, hogy ez a kis levitása is jeleskedik a tanulásban, no meg hogy a szorgalmi feladatok sem hagyják hidegen. A Levita az utóbbi években nagyon jól teljesít a pontversenyben. Sok-sok pontot szereznek, egymást is lelkesítik a szorgalmi feladatok megírására. Ilyen egy igazi csapat!
Evelin belép a falevélbe.
- Óvatosan! - figyelmezteti a házvezető, és ugrásra készen figyeli, ahogy a lány másik lába is elhagyja a partot. Sikerült vízbe pottyanás nélkül kivitelezni a feladatot, és a lendülettől el is távolodtak már a parttól. Doléance újra int a pálcájával, mire a falevél-ladik magától kezd el úszni a vízen, lassan, apró hullámokat vetve.
- Magadtól találtál rá erre a tóra? Jó messzire kellett csatangolnod hozzá, ide Bogolyfalva szélére - csacsog vidáman Doléance. - Ha szereted a rémisztő helyeket is, mindenképpen nézd meg a kísértetházat! Az is a falu egyik kietlen részén található, és mindenféle szellemek és furcsa, láthatatlan lények élnek ott állítólag. Én még nem jártam ott, de a levitások meséltek róla.
Közben már a tó egy másik szegletében járnak, békák kuruttyolnak a parton, rovarok zümmögnek a nádasban. Ha Evelin kihajol a falevélből, még néhány apró halacskát is láthat elúszni mellettük, nem messze a vízfelszíntől.
- Ebben a tóban állítólag lakik egy sellő - meséli tűnődve Doléance épp egy halacskát próbálva megérinteni a víz alatt, de az elmenekül, mielőtt hozzáérhetne.
Utoljára módosította:Doléance Arslí na Fírinne, 2014. július 8. 16:18
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 9. 16:20 Ugrás a poszthoz

- És sikerült megismerni? Találtál valami jó helyet? Ezen kívül, persze - csacsog tovább a hölgyike.
A sellőről a másik is hallott, így ez már két hiteles (?) forrás, úgyhogy Doléance, kihajolva a falevél peremén, a vizet kezdi szuggerálni, hátha megpillantja a híres sellőlányt. Olyan nagyon erőlködik, egyre jobban lóg kifelé a falevélből készült ladikból, mígnem annak széle meg nem hajlik, és Doléance ívesen nem pottyan a vízbe, és erre a hatásra az egész hajó szintén felborul, benne Evelinnel.
Reméljük, a levitás diáklány tud úszni, mert Doléance egyelőre nem tud a megmentésére sietni, maga is épp el van merülve. Nyitott szemmel lebeg a víz alatt, és kerekre is rágulnak azok a szemek, amikor látni véli a sellőt elsuhanni! Ezért már megérte belepottyanni a vízbe. A levegője fogy, így eszébe jut felrúgnia magát a vízfelszínre. Körülnéz, mellette a felborult falevél-hajó, Evelin pedig remélhetőleg mögötte van, nem a víz alatt, mert maga körül sajnos nem látja.
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 10. 16:01 Ugrás a poszthoz

Evelin hamarosan megkerül, így együtt evezhetnek ki mesteri kutyaúszásban a partra. Doléance felhúzza magát a stégre, és a cipőjéről meg a ruhája szegélyéről visszafolyatja a tó vizét annak megérdemelt helyére. Amint valamennyire kicsöpögött, csavarint még egyet a hasánál is a fehér nyári ruhán, majd pálcájával magához inti a ladikot. Egy rövidecske mozdulatsorral koppint a csónak szélén, és az újra eredeti falevél méretére zsugorodik.
- Elég volt a hajózásból, ugye? - somolyog Evelinre, és ha szüksége van rá a lánynak, segíti kikecmeregni a tóból.
- Mit szólnál, ha hazamennénk, és innánk valami finomat? - veti fel az ötletet, és nyújtja a kezét kis diákja felé, miután felállt a deszkákon. Körülnéz. Nem volt nála semmi különös, de azért leltárba veszi a dolgait: falevél a tóban, varázspálca, nyári ruha, lakcipó a bl lábon, lakkcipő a jobb lábon. Menetre készen.
- Mehetünk? - kérdezi, és nedves ruhájában megindul Bagolykő kastélya felé. Egy legyintéssel szárazra varázsolhatná magát, de olyan jó az idő, valahogy fel sem merül benne, hogy tenni kéne valamit a nedves göncök ellen.
Utoljára módosította:Doléance Arslí na Fírinne, 2014. július 10. 16:02
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Általános kérvény


Ha olyan kérésed vagy ötleted volna, amely nem fér bele a többi kategóriákba, írj egy egyszerű, általános kérvényt!


Baglyodban szerepeljen:

  • Kérésed (ház, téma, kalandötlet, mágikus betegség, karakteri halál, iskolába beiratkozás, egyetemisa rang elhagyása/megszerzése függetlenként stb.)
  • Részletes leírása a kérésnek
  • Indoklás. Függően attól, mi a kérvény tárgya, például:
    - miért fontos a karakter számára egy ház Bogolyfalván;
    - hogyan befolyásolja előremenetelét, ha ott hagyja az iskolát és a faluba költözik
    - miért hagyja ott az egyetemet, hogy sima dolgozó ember legyen
    - milyen kihatással lesz a betegség rá, másokra, a játékaira
    - hol képzeled el a témát, amit kérnél
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:08
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Multikarakterek kérvényezése


Ha úgy érzed, elbírsz még egy további karakterrel, és szeretnéd kipróbálni magad egy másik személy bőrébe bújva is, kérvényezhetsz magadnak új karaktert, legyen az diák, felnőtt vagy valamilyen speciális karakter.


Tanárkarakter kérvényezéséhez hagyományosan tanév végén van lehetőség, ilyenkor a Navigátorok külön felhívást tesznek közzé.

A multikérvényezés pontos feltételeiről itt olvashatsz bővebben. A kérvényeket minden esetben bagolyban várjuk tőletek, vagy formázva, vagy linket, amiben eljutunk a kérvényhez.

A kérvény tartalmazza a következőket:

● Az álmodó (te magad) rövid bemutatása
Pár sor rólad, amit szeretnél megosztani. Akinek már van multikaraktere, kihagyhatja.

● Karakter(ek) aktivitása és álmodói tevékenységek

ideiglenesen felfüggesztett szabály

● Az új karakter adatai
Ezek valamilyen módon szerepeljenek a kérvényben feltüntetve.
  • a karakter regisztrációs neve*
  • a karakter életkora
  • a karakter neme
  • a karakter rangjai (diák levita, második; bogolyfalvi lakos; független varázsló; egyetemista; minisztériumi dolgozó stb.*
  • e-mailcím, amely a karaktered adatlapján szerepelni fog; enélkül nem lehet karaktert létrehozni(!)

*A multikarakterek automatikusan haladók lehetnek. Amennyiben szeretnéd, hogy kezdőként regisztráljuk a karakteredet, ezt kérjük, tüntesd fel a leveledben külön!

● Az új karakter külseje
Ide egy képet (maximum 580px szélességben) és egy avataralany nevet várunk csupán. Kérjük, figyeljetek oda rá, hogy az alanyotok megélt évei a regisztrálni kívánt karakter korától ne térjenek el 13-14 évnél nagyobb mértékben, erre a jövőben még jobban odafigyelnek a navigátorok.
Amennyiben nem szeretnétek avataralanyt foglalni, azt ugyanitt jelezzétek nekünk. Ebben az esetben későbbi foglalásotok érvényét veszti, ha már létezik elfogadott, de még nem regisztrált multikarakter (különleges, határidős akciók esetén, lásd: karácsonyi multiakció).

● Az új karakter megismertetése
Itt nem egy meghatározott sablont várunk el, szeretnénk meghagyni az írói és kreatív szabadság szépségeiben mindenkit. Formai megkötés tehát nincs, írhattok külön történetet és jellemet, írhattok kimerítő szerepjátékos hozzászólást, amiben bemutatkozik a karakter, így szinte bármit. Éppen ezért iránymutatásul pár pontban elmondjuk, mi az, amikre biztosan választ vagy utalást szeretnénk kapni a kérvényben, esetleg segíthetnek nektek tartalmasabbá tenni, amit eljuttatok hozzánk. Nem kell rettenetesen hosszú legyen, de tartalmilag térjen ki a legfontosabbakra is!

Amik jó, ha kiderülnek, és amikről szeretünk tudni:
- származása, a karakter kiindulása az életben
- családjáról amennyi infó lehetséges (kerüljük el Voldemort rokonságát, új Halálfaló dinasztiák nem reális megjelenését stb.)
- fontos szereplők, események az életében
- kornak megfelelően iskolák, munkahelyek, lakhelyek
- hogyan kerül az új környezetbe, ha az új
- mi jellemző rá, hogy viselkedik az életében, milyen szokásai vannak
- bármi, amit szeretnél megosztani, és fontos momentum


Ház igénylése multikarakterhez
KATT


Különleges képesség/faj kérvényezése a multikarakternek
KATT
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:50
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:27 Ugrás a poszthoz

Névváltoztatás


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered jelenlegi neve
  • A kívánt név, amin ezentúl szeretnél a fórumon szerepelni
  • Az indok, amiért meg akarod változtatni karaktered nevét
    Kérünk, legyen jó érved arra, miért változtatnál nevet, és ha már sokat játszottál, arról is beszélj nekünk, a karaktered életében hogy fog történni a névváltoztatás. (Nyilván valamilyen magyarázattal szolgálnia kell a karakterednek a szerepjátékos életben, hogy miért szólítjuk ezentúl más néven.)

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:02
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Évfolyamlépés


Ha zűrös volt számodra egy vizsgaidőszak, vagy kihagytál egyet időhiány miatt, kérvényezheted karaktered évfolyamlépését.

Fontos: karaktered életében csak egyszer jár ez neki alanyi jogon, ha máskor is szeretnél ezzel a lehetőséggel élni, akkor már komolyabb álmodói indokot várunk tőled, mint a nem volt kedved vagy nem mentek, és ilyenkor fennáll a lehetősége, hogy nem fogadják el a Navigátorok a kérvényt.


A kérvényben szerepeljen:

  • Karaktered neve, kívánt évfolyama
  • Mi az álmodói indok a vizsgaidőszak kihagyására vagy az évfolyamugrásra?
  • Ha nem év végi évfolyamlépésről van szó (elszúrt vagy nem megírt vizsgák miatt), szerepjátékosan hogy magyarázható az évfolyamlépés?

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 20:01
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Házváltás


Ha nem érzed magad jól a házban, ahová kerültél, értesítsd problémáddal a házvezetődet! Neki az a célja, hogy mindenkinek segítsen beilleszkedni, hogy diákjai elégedettek legyenek.


A váltás menete:

  1. A diák, aki szeretne házat váltani, felkeresi a házvezetőjét, és megbeszéli vele a felmerült problémákat, ami miatt mehetnékje van, a házvezető elé tárja kérését.
  2. Ha az adott házvezető úgy dönt, engedélyezi a házváltást, a kívánt ház házvezetőjétől is engedélyt kell kérni. Pozitív válasz esetén értesíteni kell a Navigátorokat arról, hogy melyik házhoz szeretne eztán tartozni, mi az oka annak, hogy otthagyná az eredeti házát, és hogy a HV-k megengedték-e neki a váltást.
  3. A diák eztán, ha új, akkor 2 hónapos, ha visszatérő vagy multikarakter, akkor 1 hónapos "próbaidőt" kap az eredeti házában, amely során némi erőfeszítést kell tennie arra, hogy összebarátkozzon a ház álmodóival. A házvezető is azon fog dolgozni, hogy a diák jól érezze magát házában, ha problémái akadtak, azok elsimuljanak.
    Ha a diáknak a próbaidő után is mehetnékje van, a letelte után emlékeztesse a Navigátorokat a házváltási szándékáról, és átkerül a kívánt házba.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:59
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Kukucsjog igénylése


Olykor egyes diákok megfordulnak más ház szerepjátékos területein is, mert például kitalálják a jelszót, vagy a testvérük/párjuk beengedi őket. Ez ritka jelenség, hiszen a házak tagjai nem feltétlenül örülnek a betolakodónak, ha észreveszik őt. Azonban ilyet is lehet igényelni, a következő módon.


Kukucsjog igénylésének menete:

  1. Ha szeretnél kukucsjogot igényelni, keresd fel a házvezetőt, akinek a házába be szeretnél kéredszkedni egy időre. Meséld el neki, milyen indokkal szeretnél belátni a házába, és ne felejts el kitérni arra, hogy a karaktered szerepjátékosan hogyan oldja meg a bejutást!
  2. Az adott házvezető eldöntheti, szeretne-e téged fogadni vagy sem. Minden házban mások lehetnek a szokások: néhol csak 1 hónapra kapsz kukucsjogot, máshol elévülésig. Egyik helyen a ház csevegőjébe is beláthatsz, másik helyen nem. Ez kizárólag a házvezető döntése.
  3. Ha a házvezető engedélyezi a kukucsjogot számodra, küldj baglyot a Navigátoroknak, amelyben megírod, hogy melyik házba szeretnél átmenni, mi az indokod rá, és hogy a ház vezetője engedélyezte-e ezt számodra.


Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:57
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Különleges állat birtoklása


Ha nem egy egyszerű, kis termetű mugli állatkát, hanem egy nagyobbat/veszélyesebbet, illetve a varázsvilágban létező lények egyikét szeretnéd háziállatként tartani, a következő sablont töltsd ki és küldd el a Navigátoroknak.


A lények fajtáját és a besorolás meghatározásait itt megtalálod.


A kérvényben mindenképpen szerepeljen:

  • Faj: (pl. sárkány)
  • Alfaj: a pontosabb fajmeghatározás, ha van ilyen neki (pl. Magyar Mennydörgő)
  • Besorolás: X-XXXXX (mágikus lény esetén)
  • Előfordulás: gyakori - átlagos - ritka - nagyon ritka
  • Honnan, hogyan, mikor szerezte a karaktered ezt az állatot?
  • Milyen tulajdonságokkal rendelkezik, mennyire veszélyes?
  • Van-e valamilyen mágikus képessége?
  • Hogyan fogja karaktered gondját viselni?
    Nem arra vagyunk kíváncsiak, egy nap hányszor eteti, hanem például, hogy ha veszélyesebb állatról van szó, milyen módszereket alkalmaz, hogy a balesetek biztosan elkerülhetőek legyenek?


Ha egy teljesen saját állatfajt alkotsz, ennél jóval bővebb leírást kérünk tőled. Ilyenkor szerepeljen kérvényedben a fentieken kívül:
- a lény származása (hogyan és mikor keletkezett?)
- élőhelye
- külső leírás (akár képpel is illusztrálva): kinézet, méretek
- egyéb jellemzők: táplálkozás, szaporodás, viselkedés
- tartásával kapcsolatos fontos dolgok (ha szükséges)
- a fajra jellemző képességek (ha van valamilyen extra képessége)

Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:55
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:28 Ugrás a poszthoz

Különleges tárgy birtoklása


A kérvényben szerepeljen:
  • A tárgy pontos külső leírása
  • Honnan/hogyan jutott a birtokló a tárgyhoz?
  • Használati útmutató
  • Mágikus tulajdonságok, ha van
  • Indoklás: miért fontos a karakter számára az adott tárgy birtoklása?
  • Hogyan tárolja, mennyire hozzáférhető mások számára?
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. június 23. 19:49
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 00:29 Ugrás a poszthoz

Különleges varázslat megtanulása

A tanároktól eltanulható varázslatok listáját itt, vagy itt találod. Először írj az adott tanárnak, kérdezd meg tőle, elvállal-e téged tanoncként, azután küldj róla kérvényt a Navigátoroknak.

Ha új, listán még nem szereplő varázslatot sajátítanál el, azzal is a Navigátorokat, akik eligazítanak megfelelő oktatóhoz!


A kérvényben szerepeljen:

  • Mit szeretnél tanulni és kitől? Elvállalt-e?
  • Miért fontos a karaktered számára az adott varázslat?
  • Hogyan képzeled a képesség/tudás elsajátítását? Vajon hogy fog felépülni a tanulási folyamat, hogyan boldogul majd vele a karaktered?
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:17
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 10:59 Ugrás a poszthoz

Különleges képesség/faj igénylése


Ha jó indokot adsz rá, hogyan lett már meglévő karaktered hirtelen más fajba tartozó, vagy hogyan szerzett meg egy különleges képességet vagy tudást (amit akár születésétől fogva birtokolt, csak eddig jól titkolta), ezt is megkérvényezheted az alant olvasható módon. Kérünk Titeket, hogy amennyiben az oldalon tanulható képességet szeretnétek hozni, minden esetben keressétek meg az oktatót a kérvény beadása előtt és egyeztessetek vele!


Fontos tudnod, hogy ezek az extrák gyakran csak korlátozott számban érhetőek el. A limitszámokról - ha vannak - az Engedélyek témában tájékozódhatsz.


Az igénylő levélben szerepeljen:

  • Mely karakternek szánod ezt?
  • Miért fontos a számodra, hogy karaktered birtokolja ezt a fajt/képességet?
  • A karakter jellemzése: Részletes jellemleírás a karakterről, és hogy a kért képesség/faj hogyan befolyásolja személyiségét.
  • A karakter története: Egy nem feltétlenül hosszú elbeszélés arról, eddig mi történt a karakterrel az életében, és hogy a képesség/faj hatására hogyan alakul a sorsa.
  • Különleges képesség/faj megnevezése.
  • Különleges képesség/faj pontos és részletes leírása, ha az nem szerepel az oldalon felsoroltak között.
  • Szerzett, öröklött, vagy vérvonalbeli? Ha a képesség öröklött, vagy nem ember fajról van szó: rövid leírás arról, hogy például egy félkobold esetén mely szülője volt kobold; ha öröklött a lépesség, kitől örökölte; vérfarkasnál vagy vámpírnál hogyan és ki által változott át.
  • Már tudott vagy még tanulandó? Ha tanulható képesség, akkor hogyan szeretné tanulni, miért fontos a karakter számára ennek tanulása, és kapcsolatba lépett-e már a képességet tanító professzorral? (Ha iskolánkban tanítják a képességet, az oktató nevét az Engedélyek topicban találod.) Ha máshol sajátította el, hol, mikor, milyen szinten sikerült ezt? Kitől?
  • Próbahozzászólás, amelyben látjuk, ki fogja tudni játszani az adott képességet/fajt.
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2019. november 4. 09:19
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 19:15 Ugrás a poszthoz

Kikkel találkozhatsz az iskolában?
- szerepjátékosan megjelenő karakterek -


Diákok:
A legtöbb karakter az oldalon diák, aki a Bagolykő Mágustanodába jár. Az iskolában a diákok szerepjátékosan is a négy ház tagjai. A diák felhasználók házbeosztását és évfolyamaikat a fejléc Diákok gombjára kattintva találod. Kétféle diák jár a Bagolykőbe: 1-től 5. évfolyamig alapképzéses diáknak tekintheted magad. Ötödik évfolyam végén záróvizsgát teszel és megszerzed az Alapfokú Mágikus Bizonyítványt. A 6-8. évfolyamos diákok a mestertanoncok, akik at alapképzés elvégzése után a Bagolykőn tanulnak tovább.
A veled azonos évfolyamba járókat nyugodtan nevezheted évfolyam- vagy osztálytársaidnak, és ha nem is ismered még őket, nyugodtan beszélhetsz arról, hogy láttad már őket tanórán vagy a házatok klubhelyiségében. Viszont a "Haladó" rang szerepjátékosan nem létezik, tehát egy diáktársad akár haladó, akár kezdő, erről nincs értelme szerepjátékosan beszélni.

Prefektusok:
Minden házban négy-négy prefektus lehet. Nekik karakterileg és álmodóilag is vannak feladataik. Álmodóilag a szerepük az újoncok bátorításában és eligazításában van, ők moderálják a fórumot, és segítenek házvezetőjüknek házuk igazgatásában. Emellett szerepjátékosan is prefektusi pozícióban vannak, ami azt jelenti, hogy prefektusi jelvényt hordanak egyenruhájukon, éjjelente járőrözniük kell a folyosókon, és ha a karaktered valami csínyt követ el, vét a házirend ellen, ők büntetést is kiszabhatnak rád.
A házak prefektusainak listáját szintén a Diákok gombra kattintva lelheted fel.

Tanárok, házvezetők, házvezető-helyettesek, igazgató:
A Bagolykő Mágustanodába persze nem csak diákok járnak, hanem az őket oktató tanárok, házaik vezetői és azok helyettesei, valamint az iskolaigazgató is. Őket listába szedve a fejléc Tanárok gombjára kattintva láthatod.
Álmodóilag a tanárok órát írnak. Felvett tantárgyaid általuk írt tananyagait, tanóráit a fejléc Tanulás menüpontjában találod. A házvezetőket (HV) és helyetteseiket (HVH) a Diákok gombbal érheted el. Nyugodtan keresd házad vezetőit, ha problémád akad valamivel!
A prefektusokhoz hasonlóan a tanárok és házvezetők is szabhatnak ki büntetést, ha a karaktered okot ad rá. Természetesen – ahogy a való életben –, a játékban sem beszélhetsz tiszteletlenül egy tanárral, hiszen a való életben sem te mondod meg az igazgatódnak, mit csináljon.

Egyéb karakterek:
Az iskolának akadnak a tanárokon kívül egyéb dolgozói is, valamint más lények is megfordulnak errefelé. Ezek a következők:
• Szellemek: jónéhány kísértet él a kastélyban, ezek között van kopogószellem, aki azért él, hogy borsot törhessen a diákok orra alá (Samu, Csengettyű); olyan szellem, amely egy-egy házhoz szegődött, és bár szabadon mozoghat a kastélyban és környékén, mégis egy adott háznál telepedett le (A kishölgy, Orovecz Theodor, Novák Soma).
Játékaidban az említetteken kívül is nyugodtan írhatsz más, általad kitalált szellemek jelenlétéről, nem kell, hogy be legyenek regisztrálva.
• Festmények: A Bagolykő falain rengeteg festmény és itt-ott freskó található. A képek lakó tudnak mozogni, néha kisétálnak a keretükből, hogy másnál vendégeskedjenek, de ami a legfontosabb, hallanak téged és tudnak beszélni. A titkaid gyakran nincsenek biztonságban a festmények előtt. Bármilyen festményt kitalálhatsz jártadban-keltedben, akivel beszélgethetsz, de vannak festmények, akiket már más megalkotott, például a szfinx portréja vagy a "Vigadófreskó".
• Házimanók: A konyhai munkát, a takarítást és a kastély rendben tartását nálunk felszabadított, önkéntes házimanók végzik. Ezekről az apró, szorgos, udvarias lényekről bővebben a világleírásban tájékozódhatsz. Az iskola egyik házimanója Bíborka.
• Gyógyító: A sérült diákok a gyengélkedőre mehetnek kúrálódni, ahol a mindenkori javasasszony vagy gyógyító ellátja őket. Jelenleg a gyógyítóink Anastasia Strakhova, Dr. Adrian Black és Rentai Bálint, valamint gyógyítói segédként Dr. Jasmine A. Jhaveri dolgozik itt.
• Könyvtáros: A Bagolykő könyvtári állományának őrzője, az arra látogató keresgélők megsegítője. Mind a rendes, mind a titkos könyvtári részekért felelők jelenleg Choi Min Jong és Mikhail Sergejevics Kazanov.
• Iskolapszichológus: Alkalmanként iskolapszichológus is dolgozik a Bagolykő falai között, hogy a kastélylakók lelki problémáiban segítségükre lehessen. Jelenleg a pszichológusunk Dr. Riley Meyers.
• Vadőr: A Bagolykő körüli állatokra és növényekre vigyázó, az erdőt felügyelő dolgozó. Jelenleg a vadőrünk Széles Adorján Benedek.
• Gondnok: Az iskola gondnoka óvja a kastélyt a diákok csínytevéseitől. Ellenben nem óvja magától. Jelenlegi gondnokunk Seth Gareth Selwyn.
• Defenzor: Jelenleg az iskola defenzora Dwayne Warren. Az igazgató által kinevezett iskolai rendfenntartó feladata a tanodában történő súlyos, akár büntetőeljárást is maga után vonó szabálytalanságokkal foglalkozni, azokat szankcionálni, illetve lehetőség szerint megelőzni.
• Gazdasági igazgató: Ösztöndíjat szeretnél? Jó a teljesítményed, vagy csak hátrányos helyzetű a családod? Mugli származású vagy és gondot okoz a varázspénz átváltása? Ezekkel és egyéb pénzügyekkel keressétek bizalommal Julianne M. Ainsley-t.
• Tanulmányi Osztályos: A hallgatók ügyes-bajos dolgaival foglalkozik. Tantárgyakkal, pontokkal, tanárokkal, jegyekkel kapcsolatban szerepjátékosan őt kereshetitek. Jelenlegi tanulmányi osztályosok Éjféli Veréna és Keserű Mátyás Flórián.
...és sok más karakter, például a Navine tündére (Trickerwinkle) a Levitában lakó tükörfiú (Lugosvölgyi Albert) vagy a kastélyban bóklászó beszélő-mozgó plüssnyúl (Kumagoro).

Ha egyéb speciális karakterrel találkozol, az adatlapján valószínűleg választ kapsz arra, kiféle-miféle az illető. Ha mégsem, bátran kérdezd meg tőle vagy valaki mástól!
Az összes jelenlegi speciális (nem tanár és nem diák) karakter listáját a fejlécbeli Diákok vagy Tanárok gombra kattintva, a bal oldalon a Speciális karakterek taglistát kiválasztva láthatod.
Utoljára módosította:Zippzhar Mária Stella, 2020. június 12. 07:40
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 19:15 Ugrás a poszthoz

Szakkörök és lehetőségek diákok számára
- szerepjátékosan megjelenő álmodói tevékenységek -


Edictum
A Bagolykő iskolaújságja az Edictum színes havilap a Mágustanoda és a világ híreiről, diákokról és tanárokról, pletykákról, érdekességekről. Mindenki talál magának benne kedvére valót! Az újságot a http://edictumbk.blogspot.com címen érheted el. Ha szerkesztőként szeretnél részt venni az újság munkájában, jelentkezz Thomas Middletonnál, az Edictum főszerkesztőjénél!

DÖK
A diákönkormányzat (azaz a DÖK) a diákélet fellendítésére szervez programokat, bálokat, olykor időszakos helyszíneket (pl. vidámpark, korcsolyapálya) rendez nekünk. A DÖK elnöke Mihail Vladiszlav Sztravinszkij, ha szeretnétek részt venni az ötletelő és szervező munkában egy vidám bagázzsal, bátran küldjetek neki baglyot!

Színjátszó-kör
Az előadóművészi ambíciókkal megáldottak jelentkezhetnek a színjátszó-kör vezetőjénél, Ivanich R. Benettnél. A színjátszósok mindig dolgoznak valamin, és jól szórakoznak a próbákon. Saját ötleteiteket is érvényre juttathatjátok köreikben!

Tanársegédek
A tanárok segítségül tananyaguk gondozásához, óráik megtartásához egy-egy diákot tanársegédként (TS) alkalmazhatnak. Erre a tanév elején a tanárok szoktak pályázatokat kiírni az egyes tantárgyakból. A tanárok maguk döntik el, milyen követelmények és engedmények vonatkoznak alkalmazott tanársegédeikre, így ha szeretnél tanársegéd lenni, az adott tantárgy tanárától érdeklődd ezt meg. A tanársegédeket a Tanulás gombra kattintva a tantárgyak neve után találod, ha van. Ahol nincs, ott a tanár még nem választott tanársegédet.




Vannak olyan lehetőségek, elvállalható feladatok is, amelyekkel bár te mint álmodó dolgozhatsz, de a karaktered életében, tehát szerepjátékosan nem fog megjelenni. Erről (jó)néhány hozzászólással lejjebb olvashatsz (katt).
Utoljára módosította:Zippzhar Mária Stella, 2020. június 12. 07:34
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 19:16 Ugrás a poszthoz

Kik élnek Bogolyfalván?
- szerepjátékosan megjelenő karakterek és körök -


A Bagolykő Mágustanoda egy kis mágusfalutól, Bogolyfalvától nem messze áll. Sok varázsló és boszorkány él ott, többek között tanárok, mestertanoncok, és olykor végzett vagy jelenlegi diákok családjai is bérelnek vagy vásárolnak ott házat, lakást. Minden  Bogolyfalván élő karakter neve alatt megtalálod a "Bogolyfalvi lakos" rangot.
Bogolyfalvának polgármestere is van, kinek neve alatt a "Polgármester" rangot találod.

A falulakók és ott dolgozók választható tevékenységei

A falu és a kastély lakói a bogolyfalvi intézményekben állást vállalhatnak. Sokféle lehetőségük van, a tulajdonosok olykor állást hirdetnek, de a munkakeresők maguk is kilincselhetnek a boltokban, szórakozóhelyeken. Az árudák alkalmazottjai "Boltos" rangot, az éttermek, szórakozóhelyek dolgozói "Vendéglátós" rangot nyernek.

Bogolyfalvi Tanács
Szerepjátékosan emellett ők hozzák a polgármester vezetésével a falut érintő döntéseket (valójában azonban ezt a Navigátorok végzik).


Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 20. 00:11
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 19:16 Ugrás a poszthoz

Prefektusok

Kik is azok a prefektusok?
A prefektusok olyan diákok, akik szerepjátékosan az iskolai rend fenntartásáért és az újak eligazításáért felelnek, álmodóilag pedig a szerepjátékos élet ellenőrzése, egyes területek moderálása a feladatuk. Minden házban maximum négy prefektus lehet, akiket a házvezetők és/vagy helyetteseik neveznek ki.

Ki lehet prefektus és hogyan?
- bármely házbéli diák lehet prefektus, aki rendelkezik haladó ranggal (akár mestertanonc is).
- akkor jelentkezhetsz prefektusnak, amikor a házvezető pályázatot ír ki a pozícióra (általában tanév elején vagy egy prefektusi poszt megüresedésekor)
- egy álmodónak nem lehet két prefektus karaktere, sem egy házban, sem külön házakban

A prefektusok jogai:
- ha járőrmunkáját végzi, nem vonatkozik rá a takarodóidő
- szerepjátékosan büntetést oszthat ki
- hozzászólásokat módosíthat, és indokolt esetben (súlyos szabálytalanság) törölhet
- szabálytalanság esetén figyelmeztetést küldhet, s az ebben leírtakat a címzetteknek be kell tartaniuk
- pontokat nem adhat és nem vonhat le, de a kiszabott büntetőmunka nem elvégzése esetén a vétkes házvezetőjéhez fordulhat, aki elvégzi a megérdemelt pontlevonást

A prefektusok kötelességei:
- a karakter (nem feltétlenül kijátszandó) kötelessége éjjelente járőrözni a kastély folyosóin
- álmodói és karakteri kötelezettsége viselkedésével példát mutatni diáktársainak
- álmodói és karakteri kötelessége segíteni a rászoruló diákokat
- álmodói kötelessége időre elvégezni az általa elvállalt teendőket (moderálás, háza vezetésében elvállalt feladatok)

Prefektusi jelvények
A képre kattintva láthatod nagyobban is




Vikohino Thaihasy munkája
Utoljára módosította:Ambrózy Henrik, 2020. május 17. 14:17
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 19:17 Ugrás a poszthoz

Gyakorlótanárok, tanárok és házvezetők



Ki lehet gyakorlótanár és hogyan?
Gyakorlótanárnak kérvény útján lehet jelentkezni az év végi, a Navigátorok által kiírt tanári pályázat beküldési időszakában. Független varázsló/boszorkány/egyetemi hallgató/mestertanonc diák, bármilyen erre alkalmas felnőtt karakter kérvényezhet gyakorlótanári rangot, ha már létező tárgyhoz kötve, akkor természetesen a jelenleg tanári státuszban lévő személy beleegyezésével és támogatásával, szerepjátékosan szigorúan indokoltan (nem tanári szakon tanuló hallgató/diák is lehet gyakorlótanár). Ha olyan tárgyat igényelne, ami még nem létezik, tehát felügyelet nélkül szeretné vinni, önállóan, erre is van lehetőség - ekkor a tanárokra is vonatkozó, a Navigátorok által kiírt teljes pályázatot kell beküldeni. Továbbá ha nem meglévő karakterrel szeretnétek gyakorlótanárnak jelentkezni, akkor egyben multikarakter-kérvény is, így viszont csak haladó játékos igényelheti, és a multikarakterre vonatkozó kérvény követelményei is vonatkoznak rá. A gyakorlótanár főrangja a Tanár (ezzel adva láthatást a tanulás menüpontba), mellékrangja pedig a gyakorlótanár, ami valódi a szerepjátékos státuszát jelzi.

Ki lehet tanár és hogyan?
Tanárnak jelentkezni az év végi, a Navigátorok által kiírt tanári pályázat beküldésével lehet. A tanári pályázatról a Hírek oldalon lehet tájékozódni időben, ott pontosan le lesz írva, minek kell szerepelnie az írásműben. A tanári pályázat, ha nem meglévő felnőtt karakterrel szeretnétek tanárnak jelentkezni, akkor egyben multikarakter-kérvény is, így csak haladó játékos igényelheti, és a multikarakterre vonatkozó kérvény követelményei is vonatkoznak rá.

Ki lehet házvezető (HV) és hogyan?
Hasonlóan a tanárpályázathoz, a házak éleire is a Navigátorok írnak pályázatot tanév végén. Ugyanott lehet tudakozódni róla, mint a tanárpályázatról, és a követelmények is részletesen le lesznek írva a kiírásban. Házvezetőnek létező tanár karakterrel (különleges esetben képesített felnőtt iskolai dolgozóval, pl. pszichológus, javasasszony, könyvtáros) jelentkezhetsz.

Ki lehet házvezető-helyettes (HVH) és hogyan?
Házvezető-helyettest az adott ház házvezetője választ. Maga döntheti el, hogy megpályáztatja-e ezt a pozíciót év elején vagy a poszt megüresedésekor. Ha épp nincs egy háznak házvezető-helyettese és nincs is pályázat, de te szeretnél a ház házvezető-helyettese lenni tanár karaktereddel (vagy képesített felnőtt iskolai dolgozóval), küldj baglyot a házvezetőnek!



Tanárok jogai és kötelezettségei

  • A tanároknak kötelességük magatartásukkal példát mutatni a fórum többi tagjának, a diákoknak.
  • Minden tanár feladata a tantárgy(ai)hoz minden vállalt évfolyamon tananyag feltöltése, ezen tananyagok gondozása, év közben szorgalmi feladatok beküldésére lehetőség biztosítása.
  • Munkájuk megkönnyítésére maguk mellé egy diákot tanársegédként vehetnek.
  • Fontos, hogy a tanár a tanév végén az évfolyamok számára vizsgát töltsön fel, azt pedig időre javítsa, értékelje.
  • Az aktív, tantárggyal rendelkező tanár tanévente legalább 1 interaktív tanórát is tartson meg, ez történhet a fórumon vagy chaten. A tanórá(ka)t az oktató tanársegédje is levezényelheti, de a tanár kötelezően megtartandó egy tanóráját csak két, a tanársegéd által tartott óra váltja ki.
  • Az oktatóknak jogukban áll diákjaik számára tanulmányi (pontszerző) versenyeket és pályázatokat meghirdetni.
  • A pedagógusok a hozzájuk beérkezett szorgalmi feladatokat és pályázatokat a legjobb belátásuk és bizonyos szabályok szerint pontozhatják.
  • A tanároknak emellett lehetőségük van pontok levonására is: szorgalmi feladatok vagy pályázatok esetében a szó szerinti másolás tiltott, csalásnak minősülő cselekedet, amelyért az adott tanár, ha felfedezi a csalást, minimum 5, kirívó esetben pedig 15 pontot vonhat le. 15 pont levonása esetén a Navigátoroknak jogában áll felülbírálni a tanár döntését, ha nem tartják indokoltnak azt. Amennyiben a tanár egy diáktól már két alkalommal vont le pontot másolt szorgalmi vagy pályázat miatt, a tanár kötelessége, hogy az illető diák házvezetőjét ez ügyben megkeresse.
  • A prefektusokhoz hasonlóan a tanárok is szabhatnak a házirend elleni kihágást elkövető diákokra büntetőmunkát, és ha azt a diák nem teljesíti határidőre, 5 pontot levonhatnak a diáktól.
  • Az a tanár, aki nem tesz eleget a fenti elvárásoknak, és figyelmeztetés ellenére sem végzi megfelelően teendőit, ügyét a Navigátorok tárgyalják, súlyos kihágás esetén fegyelmi eljárást indíthatnak ellene. A tanárok ilyen módon próbaidőre kerülhetnek, vagy akár elbocsáttathatnak a Tanoda tanári karából.

A tanárok és házvezetők álmodóira vonatkozó szabályok:
  • A tanár diák multikaraktere nem szerezhet a saját tantárgyánál pontot semmilyen módon. Ellenben házvezetőként belső pályázat során megérdemelten pontozhatja saját multikarakterét.
  • A diák multikarakter felveheti a saját tantárgyát, tanév végén ebből is vizsgázhat (akár üres lapra is kaphat Kiváló érdemjegyet), azonban a "Kiválóan vizsgázott diákok" listájába nem kerülhet be, így ez a jegye nem számít az évfolyamelsők kiválasztásakor sem.
  • A tanár vállalhat a diák multikarakterével prefektusi rangot.
  • Házvezető/Házvezető-helyettes (másik karakterrel) lehet prefektus (saját vagy másik házban is), ha az adott pozícióra nincs más alkalmas pályázó, valamint ez nem befolyásolja egyéb feladatait, ám amint van a helyére alkalmas jelentkező, erősen javasolt a lemondása.
  • Nem zárja ki semmi, hogy egy tanárkarakter álmodója újabb tanárt kérvényezzen multikarakter-kérvény útján a Navigátoroknál.

Gyakorlótanárok jogai és kötelességei:

  • Lehetőség van gyakorlótanárnak TS-ként dolgozni, amennyiben nincs külön tárgya! (És a főrangja továbbra is mestertanonc.)
  • Ha tanársegédként funkcionál, munkájából adódóan rálátása van az egész tananyagra, így hozzáféréssel rendelkezik minden feltöltött órához.
  • A gyakorlótanár, amennyiben nem diák főrangú, nem pontozható!
  • Betölthet házvezető-helyettesi és házvezetői posztot is, ha elnyeri pályázat/felkérés útján azt.
  • Tanszékvezetői munkát indokolt esetben vállalhat, egyébként ezzel nem terhelendő, azonban nem is tiltott számára ha idejébe belefér és szükség van még valahova rá.
  • Sima gyakorlótanár pontot nem oszthat és nem is vonhat le.
  • A prefektusokhoz hasonlóan a gyakorlótanárok is szabhatnak a házirend elleni kihágást elkövető diákokra büntetőmunkát, és ha azt a diák nem teljesíti határidőre, maximum 20 pontot levonathatnak a diák házvezetőjével.(Ezt minden esetben fel kell tüntettetni a HV-val az Éjszakai járőrözések témában.)
  • Saját tárgy esetén a teljes értékű tanárokhoz hasonlóan neki is kötelessége év végén vizsgáztatni, szorgalmi időszakban órát tartani és a hirdetett szorgalmifeladatokra érkezett műveket javítani.

Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 20. 00:10
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 19:18 Ugrás a poszthoz

Egyéb speciális karakterek


Vannak olyan karakterek, akik nem kifejezetten kastélylakók, de nem is bogolyfalvi lakosok, vagy bármelyik kategóriába beleeshetnek. A következők például ilyenek:

• Végzett diák:
Akik megszerezték az Alapfokú Mágikus Bizonyítványt, azaz letették a záróvizsgát az ötödik évfolyam végén, de nem kívántak tovább tanulni, vagy akár további képzésen is részt vettek, de már azt is befejezték, "Végzett diák" rangot kapnak. A végzett diákok továbbra is birtokolják eredeti házuk diákrangját, tehát belátnak a házba, ahonnan elballagtak. Sokfélék lehetnek: lakhatnak Bogolyfalván, vállalhatnak állást az iskolában, vagy az is lehet, hogy Magyarországon vagy külföldön élnek, és ritkán fordulnak meg a Bagolykő környékén.

• Előkészítős, Előkészítős tanár, Előkészítős igazgató:
Bogolyfalván előkészítő iskola is működik. Néhány karakter világoskék színű, fő rangjuk Előkészítős, Előkészítős tanár vagy egyé aktuálisan Előkészítős igazgató. Előbbiek olyan 14 évnél fiatalabb lurkók, akik a bogolyfalvi Elisabeth Shanes Előkészítő Mágusiskola és Óvoda növendékei, de hamarosan a Bagolykő mágustanodába fognak járni. Ezek a gyerekek olykor fellátogatnak a kastélyba is, hogy megismerjék leendő környezetüket. Álmodóilag az előkészítősök gyakran diákrangot kapnak leendő bagolyköves házukba, hogy annak közösségi témáiban már korábban megismerkedhessenek az ott lakókkal.
Az intézmény tanárai és igazgatói megfelelő képesítéssel rendelkező, esetleg mestertanonci vagy egyetemi éveik mellett gyakorlatot végző felnőtt karakterek.

• Auror:
Az aurorok a varázsvilág "bűnüldözői". Ügyes és tanult varázslók a Mágiaügyi Minisztérium megbízásában. Néhányan közülük a kastélyban dolgoznak, vagy Bogolyfalván állomásoznak. Az ilyen karakterek rangjai között felfedezheted az "Auror" címkét.

• Minisztériumi dolgozó:
Ők nem aurorok, de szintén a Minisztériumnak dolgoznak, változatos beosztásban szerepelhetnek. A kastélyban is megfordulhatnak olykor, de ha nem egy másik településről, esetleg a fővárosból jöttek, akkor a bogolyfalvi Hivatal a munkahelyük.

• Független boszorkány és Független varázsló
A Bagolykőtől távol eső falvak, városok, intézmények is fontos szerepet játszanak egyes karakterek életében, így az ő behatárolásuk is fontos. Vannak felnőtt varázslók a nagyvilágban, végzett diákok, akik elhagyták a falut és az iskolát, magántanulók, akik világot járnak, cserediákok, akik csak bizonyos időt töltöttek itt nálunk, illetve rokonok, akik nem itt élnek, de fontosak a tanodában és környékén élők számára. Ők erősítik ezt a csoportot.

• Aurortanonc:
A Bagolykőtől távol is léteznek intézmények, melyek közül az egyik a Sárkányölő Szent György Aurorképző- és Rendvédelmi Akadémia. Itt auror ranggal rendelkező oktatóktól sajátíthatják el a tudást azok a karakterek, akik elvégezték az alap és mesterképzést korábban, hogy ezt a végső képzést letéve teljes értékű aurorrá válhassanak.

• Egyetemi hallgató, Egyetemi tanár:
Szintén a bagolykőn túl, az iskola elvégzése után áll rendelkezésre a már végzett varázslók számára az Academia Magicae Sopianaeiensis, azaz a pécsi egyetem. Itt lehetőség van hallgatónak lenni, de idősebb karakterek számára az oktatásra is.

A Varázslat Ifjúsági Klub speciális rangjai


• Az ősi erő birtokosa:
Ez a rang a közösség történetéből jön. Az egyesület előtti időkben a klubot a Fejlesztői Gárda irányította, és a Fejlesztői Gárda fórumán a programozó (Tron Solaros) rendelkezett ezzel a ranggal. Mivel igyekszünk a Varázslat Ifjúsági Klub hagyományait megtartani, ezért az "Az ősi erő birtokosa" rangot a mindenkori programozó viseli. Neki kell ugyanis biztosítani oldalaink (különösen a Bagolykő Mágustanoda és a Fórum) rendeltetésszerű működését, és azok fejlődését a közösség igényeihez és saját lehetőségeihez mérten. Az "ősi erő" megnevezés tehát azt a tudást jelöli, amivel a cím hordozójának rendelkeznie kell ahhoz, hogy ezt a programozói/fejlesztői feladatát véghezvigye.

• Az egyensúly őre:
Ez a rang is a klub történetéből jön. Az egyesület előtti időkben a klubot a Fejlesztői Gárda irányította, és a Fejlesztői Gárda fórumán a klub vezetője (Anne Little Lupin) rendelkezett ezzel a ranggal. Ma már azt a feladatkört, amit egykor Anne végzett egy jogi személy, az Egyesület végzi, így értelemszerűen az Egyesület elnöke viselhetné ezt a rangot. Csakhogy miután az egyesületünk kétarcúvá vált, és az elnök ma már egy a klubtól független személy, aki elsősorban támogatókat hoz nekünk, ezért ezt a rangot az Egyesület elnökségének az a tagja viseli, aki a Varázslat Ifjúsági Klubot az elnökségben elsődlegesen képviseli. Ő legfőbb felelőse annak, hogy a klub közössége mindenféle programokon, találkozókon, táborokban megjelenő közösség fennálljon. "Az egyensúly őre" cím azt fejezi ki, hogy viselője mint a klub legfőbb felelőse, igyekszik a klub közösségét ténylegesen egyensúlyban tartani, a konfliktusokat egyengetni, és e közösséget lehetőségeihez mérten egyben tartani és építeni.

• Az emlékek őre:
Ez a rang is a klub keretei között született meg a 2014-es nyári tábor során. A tábor egyik vezetője, William Steve Livingstone kapta ezt a rangot, miután a 10. Varázslatos Tábort is megszervezte, s így a tábor és a klub számtalan emlékének tényleges őrzőjévé vált.

Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 20. 00:08
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 19:18 Ugrás a poszthoz

Az álmodó a fórumon


Vannak olyan feladatok, amelyeket elvállalhatsz, mert segíteni akarsz az oldalnak, a többieknek, és/vagy mert magad örömödet leled benne. A következőekben azokat a pozíciókat és köröket soroljuk fel, amikkel találkozhatsz az oldalon, akár te is jelentkezhetsz rájuk azok felelősénél, de szerepjátékosan nem (vagy nem feltétlenül) fognak megjelenni az életedben, így karaktereddel nincs értelme (és szabálytalan) emlegetni őket.


• Újonc-segítők
Ha már jól kiigazodsz az oldalon, a fórumon, a házadban, jelentkezhetsz a házvezetődnél segítőnek. Minden házban máshogy hívják azt az intézményt, amelyben a dolgozók az új tagok segítését végzik. Amit az Eridonban patrónusnak, a Rellonban mentornak, azt a Navinében pásztornak, a Levitában pedig örökbefogadónak nevezik. Ők azok, akik az újdonsült tagokat, a "gólyákat", azaz elsős diákokat eligazítják az oldalon és a fórumon álmodóilag.
Némely házban ezek a segítők szerepjátékosan is megjelennek: ők azok az idősebb diákok, akik körbevezetnek titeket a házatokban, az iskolában. Hogy megtudd, szerepjátékosan is létezik-e a ti házatokban az újonc-segítők rendszere, kérdezd a házvezetődet!

• Kalandmesteri gárda
A kalandmesterek a Mesélő nevű karaktert és más NJK-kat (nem játékos karaktereket) is mozgathatnak. Az ő feladatuk érdekes kalandokat létrehozni, amelyre a fórumozók jelentkezhetnek; teljesíteni a játékosok kéréseit, ha azok mesét kérnek tőle. Joguk van emellett az éppen játszók történetét kedve szerint egy-egy érdekes csavarral színesíteni.
Mesélők csak az igen jól író, haladó rangú játékosok lehetnek. Ha szeretnél a gárdához tartozni, jelentkezz a Navigátoroknál.

• Világalkotók
Világunk a Harry Potter című mű alapjaira épül, de lassan kinőjük azt, és sokkal bővebb lehetőségeket, különleges extrákat kívánunk magunkat. A világalkotók a világleíráson kívüli további lehetőségeket, például új sportokat, közlekedési eszközöket, zenészeket, magazincímlapokat, varázslatos édességeket és még ki tudja, mi minden mást alkotnak, amelyeket a fórumozók ha szeretnének, beemelhetnek játékaikba. A dolgozók kész munkáit a Kibővített világunk alfórumban találod, jelentkezni pedig a Navigátoroknál tudsz, ha te is szeretnél tag lenni.

• Navigátorok
A Staff azon tagjai, akik az oldallal kapcsolatos döntéseket hozzák, a Bagolykő igazgatásáért felelnek. Nem szerepjátékos titulus, tehát karaktereddel semmiképp se emlegesd. Szerepjátékosan az iskola vezetője az igazgató.
Mindkettőről bővebben, valamint Navigátornak való jelentkezési lehetőségről a Kapcsolattartás a Staffal fórumon olvashatsz.

• Alapító
A Staff tagja, az oldal alapítója és tulajdonosa, valamint a Varázslat Ifjúsági Klub vezetője, Adam Kensington. Szerepjátékosan Remus J. Lupin alapította a tanodát. (A két karakter álmodója megegyezik)

• Programozó és Adminisztrátor
A Staff azon tagjai, akik az oldal technikai hátteréért felelnek.
Utoljára módosította:Zippzhar Mária Stella, 2020. június 12. 07:36
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 23:37 Ugrás a poszthoz

Főkarakter, pontszerző karakter


Mit nevezünk főkarakternek, mire jó?
Főkarakternek a legtöbb álmodónál az első regisztrált karaktert tekintjük, illetve, ha nincs multikaraktere, akkor az egyetlen meglévő karakterét. Minden álmodónak egyetlen főkaraktere van, mellette pedig több multikarakter is lehetséges. (Erről bővebben egy hozzászólással lejjebb.)
Egy karakterről sem az adatlapján, sem máshol nem látszik, hogy ő főkarakter-e vagy sem. A főkarakter egyetlen kiváltsága, hogy a házakon kívüli szavazásokban kizárólag főkarakterrel lehet szavazni, multikarakterrel nem. (Így biztosan minden álmodó csak egyszer szavaz.)
Régebben a főkarakter mindig az álmodó pontszerző karakterét jelentette, de mára a két fogalom elvált. (Pontszerző karakterről ebben a hozzászólásban később.)

Mit nevezünk pontszerző karakternek, mire jó?
Általában a pontszerző karakter az első diákkaraktered, amíg magad máshogy nem rendelkezel. Ha a pontszerző karaktered elballag az iskolából, és rajta kívül egyetlen diákkaraktered marad, reá száll a pontszerző titulus, ha pedig több diákkaraktered van, a Navigátorokhoz fordulhatsz, hogy megbeszéld velük, melyik legyen a pontszerző karaktered.
Az oldalon egy álmodó csak egyetlen diákkarakterével szerezhet pontot a Tanulás rendszeren keresztül (kivételes esetekben diák-multi is szerezhet pontot, erről a Pontszerzési szabályok topicban tájékozódhatsz), azért van szükség erre a titulusra. Ahogy a főkarakter-lét sem, az sem látszik sehol az oldalon, kizárólag a Navigátorok listájában, hogy kinek ki a pontszerzője. Ha elfelejtetted, ki a pontszerződ, küldj baglyot a Navigátoroknak!

Karakterek cseréje a főkarakteri és pontszerzői titulusban
Ha a jelenlegi pontszerződ helyett egy másik diákkarakteredet szeretnéd megtenni pontszerzőnek, vagy ha kényelmesebb neked, ha egy másik karakter a főkaraktered az aktuális helyett, csak annyi a dolgod, hogy írsz egy baglyot valamelyik Navigátornak erről. Fontos, főkarakter cseréje csak akkor lehetséges, ha éppen nincs folyamatban hivatalos, csak főkarakterek számára kiírt szavazás. (Például: Navigátor be vagy kiszavazása.)
Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 17. 23:54
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 23:38 Ugrás a poszthoz

Multikarakterek


Mit kell tudni a multikarakterről?
A multikarakter, avagy multi az álmodó második vagy többedik karaktere az oldalon. A multik néhány ponton korlátozott jogokkal rendelkeznek a fő- és pontszerző karakterhez képest, azonban szerepjátékosan nem térnek el a főkarakterektől.
A multikarakterek számának nincs felső határa, a meglétüket, így ha úgy érzed, elbírsz még egy további karakterrel, és szeretnéd kipróbálni magad egy másik személy bőrébe bújva is, kérvényezhetsz magadnak új karaktert, legyen az diák vagy más, speciális karakter (a tanári multikarakterekről később, ő kivétel).
A Bagolykőn nem regisztrálhatsz te magad új (vagy többedik) karaktert, minden esetben kérvénnyel kell fordulnod a Navigátorok felé, ha multit szeretnél, az engedélyezést követően ők hozzák létre neked.

Illegális multik esetén,
tehát, ha kérvény nélkül, magad regisztrálsz be egy újabb karaktert az oldalra, miközben van itt már meglévő karaktered, és ezt a Staff észreveszi, egy főkarakteren kívül az összes többi karaktered törlésre kerül!

Ki igényelhet multikaraktert?
Haladó ranggal rendelkező fórumozó, aki legalább két hónapja tagja az oldalnak, valamint aktív szerepjátékos tevékenységet folytat.

Mennyi időnek kell eltelnie két multikarakter között?
Az első karakter és az első multikarakter között legalább két hónapnak kell eltelnie. (Ha valaki visszatérő, ezt jelzi és kér haladó rangot, neki az első multikarakterig egy hónap eltelése a kötelező!) Az első multikarakter és a második multikarakter között legalább egy hónapnak kell eltelnie, majd minden további multikarakterhez újabb egy hónap szükséges. Vagyis, ha május tizenötödikén megkaptad a multikaraktered, a következőt június tizenötödikén kaphatod. A karakterhez kapcsolódó kérvényt pedig már egy héttel korábban is beküldheted, ugyanis a Navigátoroknak ennyi idejük van dönteni róla.
Kivételt képez a tanárkarakter kérvényezése, melyre alkalmanként, minden tanév végén van csak lehetőség. Ilyenkor, ha az előző multitól nem telt el a megfelelő idő, a fennmaradó a következőig lévőhöz hozzáadódik extraként. Két egymást követő pályázatból csak az egyiken kapható kedvezmény azoknak, akiknek valamilyen idejük még nem telt le!
Szintén kivételt képeznek az emlékkarakterek, akiket minimum két hónapos emlékkarakteri státusz után lehet visszakérvényezni. Ilyenkor az eltelt idő eseményeit kell röviden, maximum két oldalban leírni, hogy lássuk, és, hogy ti is átlássátok, merre haladt tovább a karakter. A visszahozott emlékkarakterek nem befolyásolják a két multi között eltelt időt. Havonta azonban maximum csak két emlékkarakter hozható vissza.


Milyen feltételeknek kell megfelelni hozzá?
Noha ez egy szerepjátékos oldal, és korábban nagy hangsúlyt fektettünk az aktivitásra, az évek előrehaladtával felnőttekké váltunk, akiknek ez az oldal kikapcsolódás, így az aktivitástól eltekintünk.
Azonban, ha valaki az álmodóilag vállalt kötelezettségeit nem látja el, nem adjuk meg a multikaraktert. Ilyen a HV-HVH rang, prefektusság, iskolai körökben vállalt tevékenység.
Nem lehetsz avatarvesztett.


Próbaidős karakter
Amennyiben igényelsz egy karaktert komolyabb képességgel (szerzett vagy vele született), egyedi fajjal vagy különleges sztorival, vagy meglévőbe építenél, a Navigátorok határozhatnak úgy, hogy a lehetőséget megkapod, de próbaidőre. Így nem kerül elutasításra, ha nem megfelelőnek minősítjük apróbb dolgok miatt, esetleg elgondolkodtató maga a próba hozzászólás vagy a leírás.
Ez azt jelenti, hogy lesz 2-3 hónapod bizonyítani vele, ki tudod megfelelően játszani a szabályokhoz mérten, amíg a Navigátorok figyelni fogják a játékaid és tevékenységeid. Ezen felül, ha nem ítélnek meg megfelelően aktívnak egy újabb multihoz, de az esélyt megadnák, mert látják a törekvést, a próbaidő alatt a szerepjátékos aktivitásod figyelik meg.
Ha problémák merülnek fel, a Navigátorok megfoszthatnak a próbaidő alatt és után is a karaktertől, ha viszont nem akad ilyen, a továbbiakban biztosabban mehetsz tovább új karaktereddel és remélhetőleg ezek megfelelő kijátszása is megerősödik így.


Az új karakter kérvényezésének feltételei:
  • Kérvénnyel a tanári karaktereken kívül bármilyen, az oldalon fellelhető, játszó karakter létrehozható. Tanári karaktert a minden évben kiírásra kerülő tanári pályázat során lehet igényelni tárggyal együtt.
  • Két multikarakter között a fentebb vázolt szabály szerint bizonyos időnek el kell telnie. A kérvény korábban is beadható, azonban a karakter csak a megszabott idő letelte után kerül létrehozásra, az elbírálási sorrendben is az aktuálisok megelőzhetik.
  • Ha úgy véljük, egy álmodó már több képességet/fajt is birtokol, vagy nem megfelelően használ ki, akkor egyénileg korlátozhatjuk új karakternél ennek lehetőségét.

Az igénylés menete:
Multikarakter a Navigátoroknak küldött kérvénnyel igényelhető. A kérvényminta ITT érhető el.

Gyakran Ismételt Kérdések:


Miért pont két hónap kell elteljen az első multikarakter előtt?
A Navigátorok úgy vélekednek, hogy hosszabb időnek el kell telnie ahhoz, hogy valakiről biztosan látható legyen álmodó aktivitása, az, hogy mennyire van jelen, hogy eléggé megismerkedett-e a szabályzattal. Lehetőség van az első két hónapban beilleszkedésre, ismerkedésre, a szabályok megfelelő áttekintésére. Azért nem több, mivel ez nagyjából egy olyan időhatár, amiben már mindez megfigyelhető, nem szeretnénk, hogy az első hirtelen fellendülésből szülessen rögtön, így van két plusz hónap jól megfontolni és bizonyítani.

Miért kell két karakter közt bizonyos időnek eltelnie?
Úgy gondoljuk, legalább egy bizonyos időnek el kell telnie, hogy egy karakter "belecsöppenjen" a bagolyköves életbe, az álmodó pedig eldönthesse, engedi-e az ideje, hogy új karaktert hozzon.

Mit jelent az, hogy a Navigátorok egyénileg korlátozhatják új karakternél a képességet/fajt?
Egyéni az elbírálása, mivel nincs egy meghatározott szám, amit túl lehet lépni álmodóilag, vagy sem. Ez a plusz szabályozás azt a célt szolgálja, hogy az amúgy nem változó engedélylimitek illjenek a több karakteres rendszerbe. Olyan szempontokat tekintünk meg, minthogy használja-e a meglévő képességét/képességeit az álmodó, megfelelően játssza-e ki, betartja-e a hozzá köthető szabályozásokat és elvárásokat.

Mit jelent az, hogy "elvárás, hogy ne csak csevegjen, hanem legyen jelen a játéktéren is"?
Ez csak felhívás arra, hogy például vannak a szerepjáték alól felmentett karakterek (mint egy tanár, vagy egy nagyon speciális karakter, mint egy nem mesélői szellem kari, vagy manó), hogy velük a dolgait (tanárral a munkát, a különleges karakterrel meg azt, ha igény van rá, játszik is és nem hessegeti el mindig az embereket) megfelelően elvégzi. Illetve ez is utal arra, hogy szeretnénk ha szerepjátékosan kihasználnának minden karaktert, nem csak off témákban való jelenlétre.


--------------------------------------------


Ha nincs kiforrott karakterötlet a fejedben, vagy szívesen alkotnál karaktert úgy, hogy már valamilyen kapcsolata is lesz egy itt lakóval, nézz körül a Karakterkereső témában, ahol bárki adhat fel hirdetést nagybácsira, tesóra, párra vagy ellenségre, stb.

Ha minden karaktered emlékkarakterré vált,
nem vagy köteles multikarakter-pályázatot beadni, magad is regisztrálhatod új karakteredet (elsős diákként). Mivel az emlékkarakterek automatikusan multikarakterré válnak, így ilyenkor nem lesz főkaraktered (így a kinti szavazásokon sem tudsz szavazni), amíg nem regisztrálsz vagy kérvényezel a Navigátoroktól egy új karaktert.
(Emlékkarakterekről lejjebb.)
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:44
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 23:40 Ugrás a poszthoz

Pontszerzés diák-multikarakterekkel


Mivel a felhasználók a multikarakterükkel is vitathatatlanul végezhetnek értékes munkát, amit pontjutalommal illik honorálni, ezért ezentúl a következő tevékenységekért ugyanúgy jár pont a multikarakternek, mintha pontszerző karakterről lenne szó:
- tanársegédi pályázatért és munkáért
- tanórán (de ezen egy álmodó csak egy karakterrel; és nem a saját tanóráján)
- tanórán feladott házifeladatért (de ezen egy álmodó csak egy karakterrel; és nem a saját tanóráján)
- házak belső pályázataira
- DÖK-ös munkára
- Edictumos munkára
- Kviddicsért
- Színjátszókörben végzett munkára
- házblogba írt cikkekért
- a Navigátorok által meghirdetett pályázatokra (például témaleíró)

Felmerült az is, hogy a multikarakterek szerezhessenek szorgalmi feladatokért is pontot (kivéve a teszt jellegű szorgalmi feladatokat, ahol csak egy helyes megoldás van, amelyet saját karakteréről való másolással többször beküldhetne ugyanaz az álmodó). Egyelőre nem vagyunk teljesen meggyőződve róla, hogy ez helyes döntés lenne, valamint a közösség is végül többségében nemmel voksolt a szavazáson ezzel kapcsolatban.
Utoljára módosította:Maja Bojarska, 2019. október 24. 13:11
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 12. 23:41 Ugrás a poszthoz

Karakterstátuszok


Karaktereink általában aktív állapottal rendelkeznek, viszont bizonyos esetekben ettől eltérő státuszt kérhetünk/kaphatunk.
Ha az itteniek valamelyikére szeretnéd változtatni karaktered állapotát, azt a Karaktertörlés - Karantén témában teheted meg.

A lehetséges státuszok a következők:

Törölt:
Ha karaktereddel nem lépsz fel 2 héten át az oldalra, inaktívnak tekintünk, és karaktered törölhető. Előtte azért e-mailt fogsz kapni, hogy inaktívlistára kerültél, és ennek mik a következményei. A karaktered törlését nem csak így érheted el:
Akkor kérj törlést, ha teljesen biztos vagy benne, hogy a karakterrel többet nem szeretnéd látogatni az oldalt. Azért nagyon fontos, hogy biztos legyél a dologban, mert ha egyszer töröltetted a karaktert, többet nem gondolhatod meg magad, a törölt karakter nem visszaállítható!
Amint a karaktert törölték, eltűnik a tagok listájából, megírt fórumos hozzászólásai persze megmaradnak. A felhasználó többet nem tud belépni a karakter nevével és jelszavával. A törölt illető lefoglalt avataralanyát más azonnal elviheti.
A fórumon a töröltek neve alatt a titulusaik helyett a Nyugodjék békében! felirat olvasható.

Karantén:
Ha egy karakter két héten át nem lép be az oldalra, inaktívlistára kerül. Az azon lévő karakterek kaphatnak e-mailes vagy más platformos figyelmeztetést, hogy karakterük törlésre fog kerülni, ha hamarosan nem jelentkeznek be. Nagyjából egy hónapos procedúra, míg ténylegesen törölnek (vagy karanténba helyeznek) egy karaktert inaktivitás miatt.
Ha félő, hogy legalább két héten át nem akarsz/nem tudsz belépni karakteredhez, de tudod, hogy később (akár hónapok múlva) még szeretnél azért játszani, kérhetsz karantént, ez megóv a törléstől. Viszont, ha karaktered fél éve karanténozott, át fogsz kerülni emlékkarakteri státuszba. Az emlékkarakterségről bővebben lejjebb olvashatsz.
Egy karanténos karakter használhatja a tanulmányrendszert és a bagolypostát, írhat a csevegő témákba, de a szerepjátékosakat csak olvasni tudja, oda írni nem. A lefoglalt avataralanya is elveszhet.
A karanténozott karakter fórumos hozzászólásaiban oldalt a neve alatt a KARANTÉN szó szerepel a titulusai helyett.

Emlékkarakter:
Ha úgy érzed, nem akarsz többet itt lenni a karaktereddel (például már kijárta az iskolát, leélted a kis életét, nem tudsz vele tovább játszani), de nincs szíved töröltetni, hiszen sokat dolgoztál rajta, akkor kérhetsz neki emlékkarakteri státuszt. Ez az állapot visszafordítható, de nem azért van, hogy ki-be lépkedjünk belőle! Ha mégis megjön az ihleted a karakterhez, kérheted, hogy varázsolják vissza, de mégis jól gondold meg, hogy karaktered emlékkarakteri státuszba helyezed-e, hiszen ez elvileg azt jelenti, hogy többet nem szeretnél játszani vele.
Ha a karakteredet emlékkarakterré nyilváníttattad, két hónapon át nem kérheted, hogy újra aktív legyen.
Az emlékkarakter egyúttal INAKTÍV státuszú is, így ez jelenik meg a hozzászólásokban a neve alatt. Eltűnik a diáklistákból, de az Emlékkarakterek listájában megtalálható. Nem számít multikarakternek. Az emlékkarakterek ugyanúgy látják a fórumon azt, amit addig is, viszont csak olvasni tudnak a csevegő és szerepjátékos témákban, írni nem. Bagolypostát használhatnak, a tanulás menüpont viszont nem elérhető számukra.
Az emlékkarakter automatikusan multikarakterré válik amint újra aktív státuszba kerül.
Az emlékkarakterek lefoglalt avataralanya szabadon rabolható.
Egy hónap alatt maximum két emlékkarakter tehető újra aktívvá, azonban visszatételük nem befolyásolja a két multikarakter között eltelt időt.

Felfüggesztett:
Ilyen státuszt természetesen nem kérhetsz. Ilyet az a felhasználó kap, aki súlyos fegyelmi vétséget követ el, és ezért a Staff felfüggeszti őt egy időre.
A felfüggesztettek használhatják a tanulmányi rendszert és a bagolypostát, de a fórumot csak olvasni tudják.
Ez a legmagasabb "büntetési" fokozat is a fórumon. Figyelmeztetések után jár adott karakternek/álmodónak. Az álmodói, vagy komoly szerepjátékos kihágások után jár, mérték függvénye, hogy a figyelmeztetés után mennyi ideig él. Hetekre, hónapokra vagy véglegesen.
Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:47
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 13. 11:14 Ugrás a poszthoz

Emlékkarakter újra aktívvá tétele


Bár az, ha emlékkarakterré nyilváníttatsz egy karaktert, azt jelenti, hogy többet nem szeretnél vele szerepjátszani, mégis egy visszafordítható állapot. Az is előfordul, hogy hosszú távollét után a Navigátorok által válsz azzá. Ha rájössz, hogy emlékkaraktereddel mégis van még mit kijátszanod aktívan, küldhetsz egy kérvényt a Navigátoroknak, amelyben a karakter újra aktívvá tételét igényled.

Emlékkarakteri státuszból kihozni karaktert csak az emlékkarakterezéstől számított két hónap letelte után lehet (kivétel, akit a Navigátorok tettek azzá)! Ne feledd, a visszahozott emlékkarakter újra multikarakternek számít, azonban a visszahozatal pillanatában nem befolyásolja két új karakter közötti időt, illetve egy hónapon belül csak két emlék hozható vissza. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha te Kiss Annát kérvényezted és megkaptad január elsején, akkor Nagy Bélát február elsején kaphatod meg, de kihozhatod menet közben Németh Pannit és Kovács Esztit is, akiket már legalább két hónapja emlék státuszba tettél. A két karakter kihozása ugyanúgy azt jelenti, hogy Bélát február elsején kaphatod meg.


Leveledben szerepeljen:

  • Mely karakteredet szeretnéd kihozni az emlékkarakteri státuszból és miért?
  • Milyen rangokat szeretnél birtokolni, miért ezekre van szüksége?
  • A karakter életének változásai: különösen arra vagyunk kíváncsiak, mi történt a karaktered életében, miközben álmodóilag emlékkarakterezve volt; merre járt, mit csinált és csinál most? Miért kerül oda, ahova? Jelent ez változást a jól megismert természetére, jellemére? Mit?


Utoljára módosította:Daróczy Elizabet, 2022. október 16. 06:56
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 13. 20:23 Ugrás a poszthoz

Hogyan lehetsz haladó?


Hogy egy karakter haladó lehet-e, az ellen vagy mellett a prefektusok érvelhetnek a prefektusi fórumrészen, a végső döntést viszont a  prefektusokért felelős Navigátor hozza meg.
A haladóvá válás úgy történik, hogy ha egy prefektus vagy a házadba járó gólya-segítő tag észreveszi, hogy megfelelsz az alant felsorolt haladó kritériumoknak, beajánl téged a prefektusoknál. A prefektusi gárda véleményezi a játékodat, és ha a Navigátorokkal egyetértésben megfelelőnek találja hozzászólásaidat, megkapod a haladó rangot.
Ha úgy érzed, megértél a haladó rangra, írj erről baglyot házbéli segítődnek, vagy ha nincs ilyen, házvezetődnek, aki ha maga is egyet ért veled, felterjeszt haladónak, ha pedig még finomítani való van a játékodon, segít neked fejlődni.


Egy játékos haladóvá válásának kritériumai:
  • Minimum 30 szerepjátékos (RPG) hozzászólás.*
  • A hozzászólásokat jellemezze a fórumos szerepjátékot illető szabályok betartása. (Ezeket jelenleg itt találod.)
  • Minimum 10-12 mondatos vagy 200-210 szavas hozzászólásai legyenek, amelyek megfelelnek a magyar nyelvtani szabályoknak* - vagy legalábbis azok többségének -, nem tartalmaznak sok elgépelést, és mentesek az olyan rövidítésektől, mint a "hogy" helyett "h".
  • Áttekinthető, értelmes hozzászólásokat alkosson, melyek igazodnak az adott játék addigi történéseihez, illetve helyszínéhez. (Pl. a nagyteremben nem folyik folyó)
  • A hozzászólás legyen összeszedett, tartalmas. Nem muszáj kilométeres hosszúságúnak lennie, hiszen nem az számít, hány szóból áll, hanem hogy milyen a minősége.
  • Ne irányítsa a másik karakterét, de írásmódja legyen "előre vivő", segítse a másik játékost abban, hogy az válaszolni tudjon a hozzászólásra. (Ha mindig csak arra reagálsz, amit a másik csinál, de nem teremtesz újabb helyzetet, nem viszed előre a cselekményt, vagy nem kérdezel valamit, amire a másik válaszolhat, megnehezíted a dolgát az újabb hozzászólás írásában.) A karakter jellemétől telhetően legyen kezdeményező.
  • Írása ne legyen csapongó, kivéve, ha a karakter jelleme ezt indokolja.
  • A karakter által végrehajtott cselekmények ne rugaszkodjanak el a valóság talajától; legyen szem előtt tartva, hogy mi az, amit elsőévesként, 14 évesen tanulhatott, illetve tudhat. A játék nem attól lesz élvezetes, ha mindenki szuperhőssé válik.
  • A karakternek legyen egy elképzelt, hihető előtörténete. Ha az apja egyik nap minisztériumi dolgozó, akkor másnapra ne legyen utcaseprő. Mellőzzük a "tömeggyilkos menekült árva gyerek" jellegű háttértörténeteket.
  • Ne, vagy csak nagyon indokolt esetben írjon „off-hozzászólásokat”, azaz álmodói megjegyzéseket a bejegyzésében.
  • Amennyiben egy prefektus vagy tanár a felhasználóra rászól vagy tanácsot ad, tartsa tiszteletben az általa elmondottakat, igyekezzen megfogadni a szavakat.

* Multikarakternél, illetve visszatérő haladó játékosnál a (H) ranghoz ez nem feltétel, a haladó játékosok multikarakterei automatikusan megkaphatják a (H) rangot, ha kérik.

* Ahhoz, hogy Haladó lehess, szükséges, hogy a hozzászólásaid megfeleljenek a magyar helyesírás szabályainak. Tudjuk, hogy sokszor ezek nem egyszerűek és nem is veszünk véresen komolyan néhány hibát, azonban a hozzászólásod szebb és érthetőbb lesz, ha odafigyelsz néhány apróságra.

Melyek ezek?

Központozás: Azért fontos a helyes használatuk, hogy a mondatok érthetők, tagoltak legyenek. Ha nem vagy biztos benne, hogy hova kell vesszőt tenni, vagy ha gondolkodóba ejt egy párbeszéd központozása, esetleg az idézés jelent nehézséget, akkor kattints a linkre, ahol segítséget találsz!
Központozás, idézés és párbeszéd

Az idegen nevek toldalékolása: Rengeteg külföldi diák van nálunk, akiknek ha írsz, könnyen kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy toldalékolni kell a nevet. Hogy ezt helyes módon kivitelezhesd, fusd át a következő oldalt!
Idegen nevek, szavak toldalékolása

Amennyiben még így is gondot okoz valami, fordulj bátran bármelyik prefektushoz vagy a segítődhöz!




Ilyen egy haladó hozzászólás:

(Zentai Enikő tollából)

- Hát, persze - vigyorogtam vissza a fiúra, és nem világosítottam fel, miszerint a sünök a kedvenceim. De ki ne imádná ezeket a tündéi rovarevőket, akik a veszély érzetére azonnal szőrös gombolyaggá transzformálódnak. Én szerettem velük összebarátkozni a közös kirándulások során. Így lettek Panninak is ők a kedvencei. Az ikreket egyelőre jobban érdeklik a kutyák és az autók: az optimális lény szerintük a fent említett két faj keresztezése lenne.
- Szeretem a kihívásokat - feleltem, és újabbat kortyoltam a kezemben lévő kávéból. Lehet, fölösleges kimondani ilyesmit, de szerintem köztudott tény, hogy csak az megy tanárnak, aki szereti a kihívásokat - a tanárok szerint. A diákok szerint pedig csak a szadista emberek mennek tanárnak.
- Tényleg? - pillogtam nagy szemekkel a nagyterem helyét hallva, mintha bizony most valami eszméletlen nagy titkot tudtam volna meg. Hozzáfűzhettem volna azt is, még, hogy én csak egyszer érkeztem meg az iskolába, azóta a bejárati csarnok közelében sem voltam, de nem akartam túlragozni a témát. Csak bólintva jelzem, hogy értettem, és megjegyeztem, akit itt kapok el, halál fia vagy lánya. Miközben fölfelé indultunk, ezúttal elvileg a keleti szárny felé, csevegő hangon megkérdeztem:
- És mi az iskolában szokásos büntetési rendszer?

Utoljára módosította:Adam Kensington, 2018. november 17. 23:38
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 15. 10:34 Ugrás a poszthoz

Chuck

A pillangó még cikázik egy-kettőt, mielőtt végleg eltűnne szemben a fák mögött. Ó - gondolja csalódottan Doléance. Az eleséssel és a kényelmetlen pozitúrával még csak jutna eszébe foglalkozni, de ekkor már a másik is megszólal, így mindenképpen magára vonva a kislányos hölgyemény figyelmét.
- Szia - Doléance elfeledkezve a pillangóról hátrafordul a férfira, vidámságtól sugárzó arca még tesz egy lapáttal a tényre, hogy maximum 15 évesnek saccolná egy őt nem ismerő egyén. Némileg az idegen lábszárára térdelve lehátrál az ücsörgőről.
- Ne haragudj, nem direkt... estem át rajtad - mondja, megakadva a mondat felénél, mert nem tud indokot, miért esne át bárki is szándékkal a másikon. Ilyenkor nagyon gondolkodó az ábrázata, mintha tényleg valami hatalmas bonyodalmon törné éppen a fejét. Aztán, mintha elfújták volna a problémát, újra vidám. Ekkor is veszi észre, hogy a kézen, amit reflexszerűen elfogadott, és amibe eddig kapaszkodott, színes rajzok vannak mindenütt. Doléance gyorsan elrántja a mancsát.
- Ó! Nem akartam elmaszatolni a rajzodat!
Megbabonázva mered a színes festményre, amit valaki a fiúra alkotott. Biztosan nem saját maga lehetett, mert a jobb karjára ugyanolyan díszes szép minták lettek pingálva, mint a baljára. Doléance-nak mindig kevésbé jól sikerültek azok a rajzok, amiket a bal kezével csinált, mint amiket a jobbal. Szerette volna jobban szemügyre venni a testfreskót, de nem mert hozzányúlni, bele ne rondítson a műbe.
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 24. 12:44 Ugrás a poszthoz

Az addig békésen ücsörgő illető arca nem tükrözi vissza Doléance vidámságát. Talán nem teszi boldoggá, ha random emberek esnek át rajta, aztán - még ha oly könnyűek is - teljes súllyal rátérdelnek a lábszárára. Vagy valami egész más áll a háttérben. Még rá is pirít a házvezetőnőre, de ilyesmikkel azt aztán igazán nem lehet letörni, maximum gondolkodóba ejteni.
- Nem fogok tudni - válaszolja őszintén. Valóban, Doléance képtelen jobban odafigyelni. Most is nagyon odafigyelt, csak éppen a pillangóra. Azt sajnos senki nem várhatja el, hogy egyszerre figyeljen egy magasan szárnyaló pillangóra és a lába elé. Ahhoz legalább is még plusz egy, a többitől függetlenül működő szem kéne, vagy valamilyen szuperérzék. Ez még a megannyi koncentráció-gyakorlattal sem fejleszthető, amit Doléance végez, hogy megregulázza sebesen és cikázva pörgő gondolatszálait.
Miért ne tudnám elmaszatolni? - fogan meg a szétszórt buksiban a jogos kérdés. - Nem lehet annyira bonyolult. Szerencsére előbb gondolkodik, ezért nem veszi elő a pálcáját, hogy kipróbálja. A tetoválástulajdonos biztosan nem örülne neki. A férfi mintha csak megsejtette volna, mit forgat a lányka a fejében, bizonyítékul a tartósságra összedörzsöli két alkarját. Az eredmény varázslatos: tényleg firkafix-bűbájjal, vagy valami hasonlóval van rögzítve a mázolmány.
- Hogyan kell pontosan ilyet csinálni? - közel hajol, és mutatóujjával lehelet könnyen megsimogat egy képdarabkát az alkaron. Doléance-ban sosem merül fel, hogy létezhet olyan, hogy valakinek az "intim szférája", vagy hogy bármi amit tesz, esetleg tolakodó lehet.
- Te művészettel foglalkozol? - meggyőződése a lánynak, hogy eképpen megbélyegezni magad csak azzal érdemes, amire az életed felteszed.
Doléance Arslí na Fírinne
INAKTÍV


bűbáj pápa
RPG hsz: 186
Összes hsz: 6722
Írta: 2014. július 27. 08:43 Ugrás a poszthoz

Megkapja a válaszát, bár az nem a hogyan, inkább a hol kérdésre válaszol. De jobb is, ha Doléance idegeit nem borzoljuk tűkkel meg vérrel. Ennyi bőven elég neki, és az elmondott szó meg is csenget valamit a lány agyában, méghozzá egy emléket április elsejéről. Ekkkor ugyanis ex-plüssnyula, Kumagoro saját bagolykövi házat (az ötödik, rózsaszín házat) alkotott magának és bárkinek, aki hajlandó volt belépni a pink klubhelyiségbe. Ott egy diáklányka kedvéért a nyuszi még tetoválószalont is rendezett be, amire végül - a földhöz ragadt tanárok örömére - nem volt szükség. Így Doléance már pár régi képet is tud csatolni ehhez az újhoz: diákok apró fekete mintákkal a bőrükön, amit minden nap viselnek. Általában nem levitások, ezért még sosem sikerült jobban megnéznie magának őket.
Máris több kérdés feltolul az agyában, amikor az illető megosztja foglalkozását, de még nem kérdezhet rájuk, mert ez alatt a srác be is mutatkozik.
- Én pedig Doléance Arslí na Fírinne, levitás - hadarja el a nevét a lányka, és kedvesen is mosolyog hozzá, bár rém türelmetlen, hogy végre kifaggathassa a férfit. Észre sem veszi, hogy elrontotta a bemutatkozást. A régen begyakorolt diákszignállal "jelentkezett be", holott már rég nem tanuló. Végül is annyira nem lőtt mellé: tulajdonképpen igaz, amit mondott, csak annyit kellett volna hozzátennie, hogy "házvezető". Na, most már mindegy, térjünk a tárgyra!
- Egy együttesben? És koncerteket adtok?
Doléance egyetlen találkozása élő zenekarral diákévei alatt volt bagolyköves bálokon. Azt a bandát mostanában nem látja, csak megbűvölt hangszerek játszanak a pódiumon a rendezvények alatt. Mondjuk annyira öregek voltak a zenekar tagjai, hogy nem kizárt, már meghaltak. Hogy mi vonzotta addig is őket ennyire a Bagolykőhöz, hogy folyton szerepeltek az itteni táncos mulatságokon, Doléance sosem tudta meg.
- Nem gondoltatok már fellépni a Zúzmarás Zúzók helyett? - idézi fel a rock nagyik csapatának nevét.
Elgémberedett a térde, hát lehuppan a fenekére, és a mozdulat alatt kiszúrja a korábban keresett türkiz-lila pillangót, ahogy épp az orruk előtt egy méterre vonul el csacskán, narancssárga csillagcsóvát húzva maga után. A pimasz!
Már késő reagálni, Doléance visszafordul az újonnan megismert Chuck felé.
Bagolykő Mágustanoda Fórum - Doléance Arslí na Fírinne összes hozzászólása (145 darab)

Oldalak: « 1 2 [3] 4 5 » Fel